Nyhed fra Swarovski optik 4. Marts

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Bygork
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 430
Tilmeldt: 23. dec 2012, 20:15
Interesser: Jagt, våben, historie
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 33 times
Been thanked: 25 times

Nyhed fra Swarovski optik 4. Marts

Indlæg af Bygork » 1. mar 2016, 13:53

Bliver spændende at se hvad der reelt kommer på markedet fredag 4. Marts

www.swarovskioptik.com/hunting/blog


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Nyhed fra Swarovski optik 4. Marts

Indlæg af Lassescout » 1. mar 2016, 16:55

Nu har jeg f.eks. en Z6i i 3-18x50. Det er en decideret jagtkikkert der er begrænset i sit højdejusteringsområde til knap en omgang. Det kan lige præcis bringe en 6,5x55 ud på 600 m, men så heller ikke mere.

Jeg kan forestille mig at Swarowski er nødt til ligesom Zeiss og især S&B at gøre noget for det marked der vil have kliktårne ud til 1.000 og 1.200 m, så mit bud er at nyheden bliver noget taktisk LR-agtigt og dermed en konkurrent til S&B PMII serien. Det har i hvert fald undret mig at Swarovski indtil videre har forsømt det område, der er jo gode penge at hente både hos private, militær og politi.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Nyhed fra Swarovski optik 4. Marts

Indlæg af Lassescout » 4. mar 2016, 20:01

http://uk.swarovskioptik.com/hunting/z8i-c200508

Nå, det var så stadig jagtoptik. Men med 8 x zoom ligesom Zeiss, det bliver spændende at læse uafhængige tests af. Og med 30 mm mellemrør bliver det ikke en bamse som Zeiss´en. Sådan en 2,3-18x56 kunne godt være et fint bud på en sand all-round jagt-, skumrings- og feltskydningskikkert. Men altså ikke LR-tacticool.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Saze
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 555
Tilmeldt: 13. feb 2010, 00:59
Interesser: Jagt, Lang distance skydning
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 100 times
Been thanked: 130 times

Re: Nyhed fra Swarovski optik 4. Marts

Indlæg af Saze » 4. mar 2016, 22:03

Men udskiftelig trådkors og ballistisk tårn ser ret smart ud... spændende når der kommer flere detaljer
Living to enjoy life!

Tralle
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 138
Tilmeldt: 9. jan 2009, 19:37
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Ribe
Has thanked: 9 times
Been thanked: 14 times

Re: Nyhed fra Swarovski optik 4. Marts

Indlæg af Tralle » 5. mar 2016, 08:04

@Lassescout

Du har set deres X5 kikkerter ikke?

http://uk.swarovskioptik.com/hunting/x5i-c200507

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Nyhed fra Swarovski optik 4. Marts

Indlæg af Lassescout » 5. mar 2016, 08:12

Tralle skrev:@Lassescout

Du har set deres X5 kikkerter ikke?

http://uk.swarovskioptik.com/hunting/x5i-c200507
Det havde jeg egentlig ikke. Hmmm, en europæisk kikkert der kun kommer i 1/4 Moa og 1/8 Moa, og med sigtet i SFP. hvad er meningen med det ? En LR kikkert bør efter min mening kunne fås med Mil/mil og sigtet i FFP, ellers bliver det noget rod. Så det allerførste indtryk af X5 serien er også, at det er en decideret jagtkikkert. Til langdistanceskydning javel, men med jagt som hovedformål.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Nyhed fra Swarovski optik 4. Marts

Indlæg af Slettes3 » 5. mar 2016, 08:53

Lassescout skrev:Nu har jeg f.eks. en Z6i i 3-18x50. Det er en decideret jagtkikkert der er begrænset i sit højdejusteringsområde til knap en omgang. Det kan lige præcis bringe en 6,5x55 ud på 600 m, men så heller ikke mere.

Jeg kan forestille mig at Swarowski er nødt til ligesom Zeiss og især S&B at gøre noget for det marked der vil have kliktårne ud til 1.000 og 1.200 m, så mit bud er at nyheden bliver noget taktisk LR-agtigt og dermed en konkurrent til S&B PMII serien. Det har i hvert fald undret mig at Swarovski indtil videre har forsømt det område, der er jo gode penge at hente både hos private, militær og politi.
I min "optik" er Zeiss & Swarowski stadig bare "jagt" kikkerter. De forsøger at ramme en målgruppe der ligge imellem top-end bukkejæger og dem der primært skyder langhold på skiver med deres bukkeriffel i bukkeriffel kaliber. Zeiss & Swarowski har i snart mands minde konkkureret og at opfinde et nyt behov der har bildt deres kundegruppe ind at de skulle skifte deres kikkert ud hver 5 år og køre med på en "udvikling". Sandheden er nok mere deres kunder køre på de er ramt af en god en marketing fra fabrikanterne. Er man i tvivl om alt dette jeg skriver kan man gå ud på skydebanerne og se hvilke rifler de nye kikkerter er købt af og hvilke rifler de sidder på.

Når du skriver Swarowski har indtil videre forsømt det område med høje kliktårne bekræfter det overstående hvem deres målgruppe er.

Besvar