Hvilken kikkert skal nybegynderen vælge?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Nero
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. jun 2015, 11:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland

Hvilken kikkert skal nybegynderen vælge?

Indlæg af Nero » 5. feb 2016, 20:03

Hej Alle

Efter at have læst en del tråde herinde om valg af kikkert vil jeg gerne høre jeres mening.

Jagttegnet kom i hus sidste år og første sæson med hagl er veloverstået. Nu har jeg besluttet mig for at gå videre til riffel og har anskaffet mig en fin brugt Varberger 6,5x55

Den kom bare uden kikkert. Så det store tilbagevendene spørgsmål er så hvilken kikkert skal nybegynderen vælge?

Budgetmæssigt ligger jeg vel på omkring 4k plus minus. Er blevet rådet af flere til ikke at købe en billig kikkert men hellere en der holder videre til den næste riffel (Hvis jeg bliver glad for svenskeren tror jeg dog at den holder længe :smile: )

Jeg regner med primært at det bliver bukkejagt her i Dk de første år, og skal ikke ud på ekstreme distancer, men drivjagt kunne osse være spændene at prøve.

Jeg kan se at den perfekte allround kikkert nok ikke findes (slet ikke indenfor mit budget) men vil gerne høre jeres bud.
Har intet problem med at købe brugt og har kigget lidt efter en brugt Swarovski Habicht 1,5-6x42, men har også læst at folk herinde har gjort nogle super køb på meoptaer (zd 3-12 x 56 til 3700!) men ved ikke om de er på vej ud af Dk.

Hvad ville i gå efter med de erfaringer i har?

På forhånd tak...
Senest rettet af Lycon 6. feb 2016, 13:12, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emnelinjen er tilpasset så den afspejler indlæggets indhold.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: 1. Riffelkikkert

Indlæg af C-X » 5. feb 2016, 21:08

Jeg synes du er rigtig godt på vej med den Swarovski. Godt forstørrelsesspænd og god optik. Den vil kunne tjene dig i et helt jægerliv, hvis du passer på den. :thumbup:

De priser på Meopta er nok længe forbi...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Mosc5
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 289
Tilmeldt: 25. apr 2012, 14:12
Interesser: skydning, jagt, hund, kajak
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 105 times

Re: 1. Riffelkikkert

Indlæg af Mosc5 » 5. feb 2016, 21:26

Hej.
Til dit budget på 4000,- kan du sagtens finde mange gode brugte kikkerter.
Tag evt. forbi en forhandler og prøv at kig igennem nogle stykker.
Der findes mange gode kikkerter, ud over mærker som Zeiss og Swarowski, som de fleste danske jægere sværger til.
F.eks. Leupold, Leica, m. fl.

Hvis du mest skal bruge den til bukkejagt, og ikke de store distancer, så vil jeg anbefale en 3-9x forstørrelse, og 40-50mm. linsediameter.
Der findes masser af brugte kikkerter i den størrelse.

Du kan også få nye kikkerter i det prislag, men du vil ofte få mere kvalitet for pengene ved at købe brugt.
Jeg startede med en brugt Leupold 3-9x50 og det var super optik.
Idag sidder der Nikon både på salonriflen og jagtriflen. Fordi jeg synes man får utroligt meget for pengene. den billigste (under 2000)er en tand ringere end min gamle Leupold, men til gengæld mærkbart bedre end Zeiss nye terra.

Du må ud og kigge igennem nogle forskellige, og så google lidt test på dem inden du køber, nogen af de billigste, kan godt have diverse fejl.

Morten
If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?

Æ-Vendelbo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 12. jan 2015, 16:51
Interesser: jagt-riffel-feltskydning-.22
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 26 times
Been thanked: 35 times

Re: 1. Riffelkikkert

Indlæg af Æ-Vendelbo » 6. feb 2016, 09:04

Tillykke med jagttegnet og riflen :thumbup:
Det vil være godt hvis du kan tjekke højden og øjenafstand med div.kikkert/montagesystemer,inden du beslutter dig.
Jeg har selv ældre Leupold på både salon og jagtriffel (3-9x40) og det er kvalitet uden unødvendige ting som lys og parallaksejustering.Dette er alt rigeligt til det meste jagt i DK.De Tyske og Østrigske kikkerter er ofte med 30MM.rør og de Amerikanske med 25MM.Det betyder en del på montagehøjden,som er vigtig for kindkontakt til skæfte og øjenafstand når du skuldrer riflen.Det skal helst føles naturligt uden du skal hæve hovedet op eller frem.
God jagt fremover :smile:

Kras
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 278
Tilmeldt: 17. jun 2013, 15:07
Interesser: Riffelskydning, jagt, udstyr
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 32 times

Re: 1. Riffelkikkert

Indlæg af Kras » 6. feb 2016, 09:47

En ting at huske på ved valget: hvis du ønsker at bruge kikkerten til drivjagt senere så skal kikkerten have en minimums forstørrelse på max 3x, helst mindre (lovkrav i Polen). Dvs feks 3-9x kan lige gå. En 1.5-6x er bedre. Til drivjagten er synsfelt vigtigt så se efter en med så stort som muligt.

Men netop drivjagt er årsagen til at mange bruger to kikkerter, en lavforstørrende (eller aimpoint uden forstørrelse) til drivjagt og en mere allround til anden jagt (feks 2.5-10x, 3-12x eller større)

Held og lykke med valget

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: 1. Riffelkikkert

Indlæg af MadsenRex » 6. feb 2016, 10:15

Et godt bud er en ny eller måske brugt Trijicon. Jeg har en Accuepoint 1-4x20 som du godt må prøve, den er solid, lækker kvalitet og koster ca.8000,- fra ny, så du er vel nede omkring 4000,- for en brugt i fin stand.
1-4 lyder ikke af så meget, men den er rigelig fin, ud til 150m hvilket er mere end rigeligt til de fleste

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: 1. Riffelkikkert

Indlæg af 308 W » 6. feb 2016, 10:35

Jeg ville finde en brugt zeiss eller lignende kvalitet i 1,5-6x42 det er rigeligt til det meste.

http://www.huntinglife.net/webshop/67-s ... 2-s4-3402/

http://www.huntinglife.net/webshop/67-s ... nr-168091/

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: 1. Riffelkikkert

Indlæg af Senserazer » 6. feb 2016, 11:44

Enig i at 1,5-6 er fint til langt det meste!
Jeg har en Vortex Strike Eagle 1-6 på min riffel :razz:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 265 times

Re: 1. Riffelkikkert

Indlæg af Boryx » 6. feb 2016, 11:55

Æ-Vendelbo skrev:Tillykke med jagttegnet og riflen :thumbup:
Det vil være godt hvis du kan tjekke højden og øjenafstand med div.kikkert/montagesystemer,inden du beslutter dig.
Jeg har selv ældre Leupold på både salon og jagtriffel (3-9x40) og det er kvalitet uden unødvendige ting som lys og parallaksejustering.Dette er alt rigeligt til det meste jagt i DK.De Tyske og Østrigske kikkerter er ofte med 30MM.rør og de Amerikanske med 25MM.Det betyder en del på montagehøjden,som er vigtig for kindkontakt til skæfte og øjenafstand når du skuldrer riflen.Det skal helst føles naturligt uden du skal hæve hovedet op eller frem.
God jagt fremover :smile:
Hmm..... Om en kikkert har 25 eller 30mm mellemrør har vel intet med montagehøjden at gøre. Det er primært størrelsen på den forreste linse der er afgørende såfremt den er større end mellemrøret. Og i det tilfælde hvor mellemrøret også er størrelsen på forreste linse så er højdeforskellen KUN 2.5mm hvis man kan finde en montage hvor det kan udnyttes (eller selv dreje af ringene på eksempelvis Sako-ringe).

Så jeg vil gerne slå på tromme for at vælge en kikkert med 30mm rør ifht. udvalg og gensalg.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: 1. Riffelkikkert

Indlæg af TheDarkSide » 6. feb 2016, 12:27

Find en Zeiss Duralyt enten 2-8x42 eller 3-12x50 alt efter temperament. Til det du nævner er det jo oplagt med 2-8x42, som er fin til drivjagt og du kan også skyde en ræv på 200 meter, hvis det skal være. Min erfaring er at det er en solid og robust kikkert, men der er sparet lidt på udseende. Den er forbavsende lysstærk, prisen taget i betragtning.

Alternativt ville jeg vælge en Meopta.

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: 1. Riffelkikkert

Indlæg af 308 W » 6. feb 2016, 12:32

Zeiss duralyt 3-12x50 er en glimrende kikkert, jeg er i hvert fald fuldt tilfreds med min, Jeg tror bare at det bliver svært at finde en til 4k.

I øvrigt synes jeg ikke at der er sparet på udseendet, den har bare en anden farve.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2436 times
Been thanked: 269 times

Re: Hvilken kikkert skal nybegynderen vælge?

Indlæg af RKN » 6. feb 2016, 15:18

Lav en tråd i køb og salg.
Folk her inde , ligger inde med stort set alt, som man mangler. Og ellers kender de nogen.
Lycon har faktisk valgt at det skal være gratis , og bruge salgs tråden, så du når ud til 10000 plus bruger, kvit og frit.

From the dark Nordjylland in Denmark ;-)
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Nero
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. jun 2015, 11:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland

Re: Hvilken kikkert skal nybegynderen vælge?

Indlæg af Nero » 6. feb 2016, 20:37

Tak for alt feedback.

Det er fedt at man i det her forum kan høste af andres erfaringer. Startede ud med at se efter en savage axis med et af butikkens asiatiske mærker. Men er meget tilfreds med at jeg valgte at følge råd og finde en fin brugt Varberger i god stand og nu lede efter noget brugt optik.

Jeg vil nok helst gå efter et europæisk mærke (ikke at Leopold eller nikkon ikke er gode, det er de sikkert) i en str 1,5-6 x 42 eller lign.

Der bliver nævnt Meopta som alternativ men jeg synes ikke der er mange der forhandler dem ummidelbart i det nordjyske?

Rigtig god ide med at oprette en købstråd, det vil jeg gøre...

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: 1. Riffelkikkert

Indlæg af TheDarkSide » 6. feb 2016, 23:49

308 W skrev:Zeiss duralyt 3-12x50 er en glimrende kikkert, jeg er i hvert fald fuldt tilfreds med min, Jeg tror bare at det bliver svært at finde en til 4k.

I øvrigt synes jeg ikke at der er sparet på udseendet, den har bare en anden farve.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Man kan være heldig at snuble over en brugt :blink:

Mht til udseendet, så mener jeg plastikdæksler på kliktårne, samt den er knap så elegant at se på. Intet der har noget med kvaliteten at gøre og det er fløjtende ligegyldigt.

En ældre tysk eller østrigsk kikkert er fin, men jeg ville nu hellere have en model der er mindre end 10 år gammel, da der trods alt sker en hvis udvikling. Hellere bruge 6k på en kikkert man er glad for og stoler på, end en lidt billigere, som man alligevel ender med at udskifte til noget bedre.
Det er bare min erfaring efter selv at have været igennem først en brugt bushnell (virkede fint, men var stor, klodset og ikke særlig god), så en minox til 4000 (jeg blev aldrig helt tilfreds med den) og jeg er endt med en Leica til 10000, som jeg er godt tilfreds med. For mig var det i hvert fald alle pengene værd, selvom 10k er mange penge for mig.

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Hvilken kikkert skal nybegynderen vælge?

Indlæg af 308 W » 7. feb 2016, 07:45

TheDarkSide skrev:
308 W skrev:Zeiss duralyt 3-12x50 er en glimrende kikkert, jeg er i hvert fald fuldt tilfreds med min, Jeg tror bare at det bliver svært at finde en til 4k.

I øvrigt synes jeg ikke at der er sparet på udseendet, den har bare en anden farve.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Man kan være heldig at snuble over en brugt :blink:

Mht til udseendet, så mener jeg plastikdæksler på kliktårne, samt den er knap så elegant at se på. Intet der har noget med kvaliteten at gøre og det er fløjtende ligegyldigt.

En ældre tysk eller østrigsk kikkert er fin, men jeg ville nu hellere have en model der er mindre end 10 år gammel, da der trods alt sker en hvis udvikling. Hellere bruge 6k på en kikkert man er glad for og stoler på, end en lidt billigere, som man alligevel ender med at udskifte til noget bedre.
Det er bare min erfaring efter selv at have været igennem først en brugt bushnell (virkede fint, men var stor, klodset og ikke særlig god), så en minox til 4000 (jeg blev aldrig helt tilfreds med den) og jeg er endt med en Leica til 10000, som jeg er godt tilfreds med. For mig var det i hvert fald alle pengene værd, selvom 10k er mange penge for mig.
Nu er det ikke fordi at jeg lave det til en større diskussion, men det er lidt sjovt så stor forskel man kan se på tingene med [emoji3]

Jeg kan eksempelvis godt lide dækslet på tårnene, man har et godt greb om dem.

Tilbage på sporet!

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Senest rettet af 308 W 7. feb 2016, 08:41, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: Hvilken kikkert skal nybegynderen vælge?

Indlæg af SHR 30.06 » 7. feb 2016, 08:25

Nero skrev: Der bliver nævnt Meopta som alternativ men jeg synes ikke der er mange der forhandler dem ummidelbart i det nordjyske?
Du skal en tur til Brasholt i Hjørring. Hvis du er rigtig heldig har han stadig en enkelt Meopta R1 3-12x56 på tilbud til 4.500 kr. (de var på bud i Januar). Det er en RIGTIG fin kikkert hvis du vil købe nyt - faktisk det bedste bud til prisen efter min mening.

Ellers prøv at lede efter en brugt Schmidt & Bender i 1,5-6x42 som du foreslår eller måske 3-12x50. Den sidste findes der en del brugt af og de kan fåes til mellem 3 og 5 k afhængig af standen. Det er suveræn kvali fra en topproducent til en rigtig god pris. - jeg ved at Østjysk våbenhandel ligger inde med en del brugte S&B Klassik i det prisleje. Måske du skal prøve at kontakte dem?
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Nero
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. jun 2015, 11:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland

Re: Hvilken kikkert skal nybegynderen vælge?

Indlæg af Nero » 9. feb 2016, 13:23

Tak for tippet om Brasholt... Desværre var alle deres Meopta r1 revet væk (det var de faktisk for alle Jaguar gruppens butikker) så det havde nok været et lidt for godt tilbud :smile:

Jeg tror jeg vil holde lidt øje med brugt markedet og se hvad der dukker op og gøre op med mig selv om det er vigtigt med lys i kikkerten

Mvh

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hvilken kikkert skal nybegynderen vælge?

Indlæg af C-X » 9. feb 2016, 13:35

Belyst sigte er rart under forhold med meget lidt lys. Det betyder mere på ringere optik, end det gør på bedre, men her følges tingene desværre ofte ad kvalitetsmæssigt. Billig optik, ringe elektronik. Man skal være opmærksom på, at det er noget der lettere går i stykker og at garantien ofte er begrænset på elektronikken, i forhold til resten.
Så kan man gøre op med sig selv, hvordan man vil prioritere. Generationerne før os, klarede sig formentlig fint nok uden og de var i højere grad afhængige af byttet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Hvilken kikkert skal nybegynderen vælge?

Indlæg af Kleth » 9. feb 2016, 13:52

Jeg må indrømme at jeg hellere vil gå et hak op i kvalitet end have lys med mindre jeg havde et direkte/erkendt behov.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: Hvilken kikkert skal nybegynderen vælge?

Indlæg af SHR 30.06 » 9. feb 2016, 14:04

Nero skrev:Tak for tippet om Brasholt... Desværre var alle deres Meopta r1 revet væk (det var de faktisk for alle Jaguar gruppens butikker) så det havde nok været et lidt for godt tilbud :smile:

Jeg tror jeg vil holde lidt øje med brugt markedet og se hvad der dukker op og gøre op med mig selv om det er vigtigt med lys i kikkerten

Mvh
Det var også et godt tilbud :oops:

Jeg synes du skal glemme det lys og snuppe sådan en her:http://www.dba.dk/kikkertsigte-schmidt- ... 021720745/

Top dollar kikkert. Og han kan garanteret godt pruttes en plovmand ned. :rock:
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Hvilken kikkert skal nybegynderen vælge?

Indlæg af 308 W » 9. feb 2016, 16:51

SHR 30.06 skrev:
Nero skrev:Tak for tippet om Brasholt... Desværre var alle deres Meopta r1 revet væk (det var de faktisk for alle Jaguar gruppens butikker) så det havde nok været et lidt for godt tilbud [emoji2]

Jeg tror jeg vil holde lidt øje med brugt markedet og se hvad der dukker op og gøre op med mig selv om det er vigtigt med lys i kikkerten

Mvh
Det var også et godt tilbud :oops:

Jeg synes du skal glemme det lys og snuppe sådan en her:http://www.dba.dk/kikkertsigte-schmidt- ... 021720745/

Top dollar kikkert. Og han kan garanteret godt pruttes en plovmand ned. :rock:
Og sælger skriver at det er den bedste kikkert i verden [emoji5] [emoji23]

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2436 times
Been thanked: 269 times

Re: Hvilken kikkert skal nybegynderen vælge?

Indlæg af RKN » 9. feb 2016, 18:12

Og ingen ridser, men når det eaw swingers klub montage blivef afmonteret, så er der de mest lækrere kvæler mærker.

From the dark Nordjylland in Denmark ;-)
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Hvilken kikkert skal nybegynderen vælge?

Indlæg af Bobo » 9. feb 2016, 19:41

Jeg ved ikke om det er foreslået - Men http://www.egun.de/market/list_items.ph ... cat&cat=58
har meget at byde på
Bobo ------ Igen uden billeder

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hvilken kikkert skal nybegynderen vælge?

Indlæg af PSindrup » 10. feb 2016, 11:04

RKN skrev:Og ingen ridser, men når det eaw swingers klub montage blivef afmonteret, så er der de mest lækrere kvæler mærker.
Jeg har bedt sælger om at afmonterer kikkerten og tage nogle billeder af den (for kvælemærker)

Er det i øvrigt ikke et knaldgodt tilbud?

Peter

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2436 times
Been thanked: 269 times

Re: Hvilken kikkert skal nybegynderen vælge?

Indlæg af RKN » 10. feb 2016, 11:05

Det var en god idé. Synes prisen er ok.

From the dark Nordjylland in Denmark ;-)
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Besvar