Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Låst
Alsoe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 44
Tilmeldt: 7. feb 2011, 16:45
Interesser: jagt
Geografisk sted: Rødovre
Has thanked: 17 times
Been thanked: 2 times

Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af Alsoe » 29. jul 2015, 15:29

Hej alle

Hvad synes I, eller har erfaring med.. skal nemlig ud og købe min første kikkert inden så længe :smile:

Skal være med lys!!!

Torben Dahl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 542
Tilmeldt: 23. maj 2012, 14:12
Interesser: jagt
Geografisk sted: roslev
Has thanked: 141 times
Been thanked: 92 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af Torben Dahl » 29. jul 2015, 15:44

mon ikke det bliver samme svar som på din anden tråd ,en gang for alle mit råd er ,har du 8000 tusinde så spar 2000 mere op og køb en s-b zenith,eller spar mere op og køb zeiss -swarovski-leica magnus .det er alt sammen toppen.ellers køb brugt zeiss og lignende men lad være med at købe meopta der er en tons af dem til salg brugt og hvordan kan det være når de er kikkerten over alle andre,der er sikkert andre meninger ,men køb nu noget ordenligt fra starten når du alligevel har så mange penge at bruge nu,du får kikkert for livet og ang leupold vx 6 så har 2 af mine kammerater den og de er fint tilfreds ,men jeg ville stadig hellere købe en af de store tommerup på fyn har s-b stratos 2,5 -13-56 med lys til 12000 det er en kanon kikkert til en kanon pris
Blaser R8 Lux grade 4
3006
zeiss victory HT 3-12x56 asv
aimpoint H34s
zeiss victory RF 8x42
blaser f 16 grade 4 12/76
pulsar digex c50
pulsar axion 2 lrf 35 xq
sako finnfire 2 22 LR
leupold freedom rimfire 2-7x33

Brugeravatar
Usthomsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 299
Tilmeldt: 5. aug 2014, 16:59
Interesser: Jagt, klatring, mc sport
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 2 times
Been thanked: 24 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af Usthomsen » 29. jul 2015, 21:43

Som Torben skriver. Samme svar som det andet sted. Køb Meopta R2 du får ikke mere kikkert for pengene. Vx 6 får du ikke i samme prisklasse så du kan ikke helt sammenligne.
Lanber 2087 hunter Lux 12/76
Gamo Big cat 1250 5,5mm

Jensen84
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 467
Tilmeldt: 23. apr 2012, 09:35
Interesser: Hagljagt og PCP.
Geografisk sted: Syd og sønderjylland.
Has thanked: 3 times
Been thanked: 23 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af Jensen84 » 29. jul 2015, 21:45

Ellers kunne du lure lidt på en Nikon monarch 7??
Det er også en god kikkert men til en meget fornuftig pris[emoji106]

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af 308 W » 29. jul 2015, 21:48

Spilder du ikke bare folks tid.. Starter en ny tråd.. Efter du fået svar på stort set det samme...

Sendt fra min D5803

Julle
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 198
Tilmeldt: 20. feb 2007, 20:25
Geografisk sted: Helsingør
Has thanked: 1 time
Been thanked: 14 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af Julle » 29. jul 2015, 22:00

Har VX6 men har kun kigget i de andre 2.

Ved godt man bedst kan li det man selv har - men jeg tror alligevel at Leupolden er bedst mens Meoptaen er bedst til prisen.

Juĺle

Kiel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 144
Tilmeldt: 18. nov 2014, 18:07
Interesser: Riffeljagt,halgjagt
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Skandrborg
Has thanked: 61 times
Been thanked: 21 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af Kiel » 29. jul 2015, 22:27

Hej
Jeg stod i samme situation som dig for et par måneder siden.
Jeg skulle have min første riffel, havde besluttet mig for en Tikka T3 varmint i 308, men var i tvivl om kikkerten.

Jeg tog til østjysk og kiggede på 3 forskellige kikkerter incl. riffel.

Zeiss Duralyt 3-12x50 7500,-
Meopta 2,5-15x56 8500,-
brugt swaroski 2-10x56 8000,-

Jeg valgte Duralyt'en, men da jeg kom hjem, kom jeg i tvivl.
Tog afsted igen næste dag, sammen med en jagt kammerat. Vi brugte meget tid på at kigge gennem de 3 kikkerter.
Jeg så bort fra hvad der stod på siden af dem, og forholdte mig udelukkende til hvordan kikkerten passede til mig.

Selvom jeg gerne ville have haft en Zeiss, vandt Meoptaen. Den virkede klarest og havde mindre tunnelsyn, herudover zoom fra 2,5 til 15.

Jeg siger ikke den er bedre end de andre. Den var bare bedst til mig.
Efter jeg har haft den med på bukkejagt og fået den brugt, fortyder jeg stadigvæk ikke mit valg.

Tag til din jagt foretning og prøv dem, pas på ikke at stirre dig blind på hvad der står på siden af kikkerten, og vælg udfra hvad der passer dig.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7719
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af T-REX » 30. jul 2015, 06:30

Torben Dahl skrev: men lad være med at købe meopta der er en tons af dem til salg brugt og hvordan kan det være når de er kikkerten over alle andre,der er sikkert andre meninger
Hvor er der et Tons af Meopta R2'er til salg brugt?

Jeg kan finde Tonsvis af Zeiss og Swaro, men ingen Meopta R2

Og når det gælder der andre Meopta'er, så er der stadig flere Zeiss og Swaro til salg, end der er af Meoptaer :giggle:
Så efter din model, der er Zeiss og Swaro altså kun middelmådige, for hvorfor ville man ellers skille sig af med dem.... (Ironi kan forekomme) :rolf:

(Jeg ved godt at markedsandele spiller en væsentlig rolle, og at både Zeiss og Swaro har været på markedet, i årtier længere end Meopta)
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Alsoe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 44
Tilmeldt: 7. feb 2011, 16:45
Interesser: jagt
Geografisk sted: Rødovre
Has thanked: 17 times
Been thanked: 2 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af Alsoe » 31. jul 2015, 07:39

1000 tak for svarene, og til dig 308 W, er du selvudnævnt Admin. her på NVF siden du skal øffe over hvor mange indlæg jeg opretter?? Og spilder du ikke din egen tid ved alligevel at svare på min tråd hvis du har så store problemer med dem???

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2017
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 653 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af Oscar123 » 31. jul 2015, 12:36

Alsoe skrev:...og til dig 308 W, er du selvudnævnt Admin. her på NVF siden du skal øffe over hvor mange indlæg jeg opretter?? Og spilder du ikke din egen tid ved alligevel at svare på min tråd hvis du har så store problemer med dem???
308W skriver blot det, som mange af os tænker.

Et velfungerende forum som NVF fungerer ikke alene ved at admins og moderatorer svinger battet – men ved at vi alle sammen udviser fornøden selvjustits og følger de skrevne og uskrevne regler.

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Alsoe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 44
Tilmeldt: 7. feb 2011, 16:45
Interesser: jagt
Geografisk sted: Rødovre
Has thanked: 17 times
Been thanked: 2 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af Alsoe » 31. jul 2015, 14:49

jo jo men så var det vel heller ikke være vel, og mon jeg er den første eller sidste der har trådt over tæerne ved at oprette 2, bevares, ret ens indlæg... kan godt se "katastrofen" i forhold til de diskussioner og sprogbrug imellem "gamle" brugere der ellers er at finde i nogle tråde her på NVF :wall: ... Men jeg beklager da, at jeg har stødt nogen :cry:

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af 308 W » 31. jul 2015, 15:34

Folk har brugt tid på at besvare dine spørgsmål, men du opretter en ny tråd der er næsten identisk.. I min optik er det samme som at sige, jeres svar er værdiløse.. Jeg prøver igen og se om i gider igen..

Sendt fra min D5803

DS413J
Banned
Banned
Indlæg: 172
Tilmeldt: 26. mar 2013, 09:29
Interesser: jagt og sport
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 27 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af DS413J » 31. jul 2015, 21:15

Torben Dahl skrev:mon ikke det bliver samme svar som på din anden tråd ,en gang for alle mit råd er ,har du 8000 tusinde så spar 2000 mere op og køb en s-b zenith,eller spar mere op og køb zeiss -swarovski-leica magnus .det er alt sammen toppen.ellers køb brugt zeiss og lignende men lad være med at købe meopta der er en tons af dem til salg brugt og hvordan kan det være når de er kikkerten over alle andre,der er sikkert andre meninger ,men køb nu noget ordenligt fra starten når du alligevel har så mange penge at bruge nu,du får kikkert for livet og ang leupold vx 6 så har 2 af mine kammerater den og de er fint tilfreds ,men jeg ville stadig hellere købe en af de store tommerup på fyn har s-b stratos 2,5 -13-56 med lys til 12000 det er en kanon kikkert til en kanon pris
Du har tydeligvis ikke en klap forstand på det du udtaler dig om, og det er ikke første gang jeg har set sådanne udtaelser fra din side, så mon ik du sku ta og holde det til at rådgive om ting du HAR forstand på istedet for den her omgang gylle.!!! det er trættende og til at få hovedepine af.

Torben Dahl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 542
Tilmeldt: 23. maj 2012, 14:12
Interesser: jagt
Geografisk sted: roslev
Has thanked: 141 times
Been thanked: 92 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af Torben Dahl » 31. jul 2015, 21:20

jeg har vel lov til at have min mening om en vare ligesom du har,men fordi at din mening er anderledes end min kan jeg godt snakke ordentlig til dig,vil du have en meopta står det da frit for at købe en ,jeg kommer med min mening .og vil ikke have en frem for zeiss eller swrovski eller s-b
Blaser R8 Lux grade 4
3006
zeiss victory HT 3-12x56 asv
aimpoint H34s
zeiss victory RF 8x42
blaser f 16 grade 4 12/76
pulsar digex c50
pulsar axion 2 lrf 35 xq
sako finnfire 2 22 LR
leupold freedom rimfire 2-7x33

DS413J
Banned
Banned
Indlæg: 172
Tilmeldt: 26. mar 2013, 09:29
Interesser: jagt og sport
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 27 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af DS413J » 31. jul 2015, 22:02

Torben Dahl skrev:jeg har vel lov til at have min mening om en vare ligesom du har,men fordi at din mening er anderledes end min kan jeg godt snakke ordentlig til dig,vil du have en meopta står det da frit for at købe en ,jeg kommer med min mening .og vil ikke have en frem for zeiss eller swrovski eller s-b
Det er fint og ha sin egen holdning og mening, bevares den har alle ret til. men det ku være rart hvis du ku se ud over din egen forudindtagethed og holde dig til at udtale dig om ting du ved noget om eller har erfaringer med.
i dette tilfælde har du tydeligvis ikke!
men jeg kan når jeg ser din signatur godt forstå du har et behov for at fortælle dig selv at S&B er så meget bedre med de penge du har kylet efter det. .

Alsoe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 44
Tilmeldt: 7. feb 2011, 16:45
Interesser: jagt
Geografisk sted: Rødovre
Has thanked: 17 times
Been thanked: 2 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af Alsoe » 31. jul 2015, 22:11

Jeg dropper NVF , synes sgu det er en børnehave og den måde Torben Dahl´s indlæg bliver besvaret på, er LIGE det jeg mener med. at så er mine 2 "identiske" indlæg nok ikke den største katastrofe her på NVF.... Og 308 W, alle de svar der kom, undtagen dit, var bestemt brugbare....

Torben Dahl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 542
Tilmeldt: 23. maj 2012, 14:12
Interesser: jagt
Geografisk sted: roslev
Has thanked: 141 times
Been thanked: 92 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af Torben Dahl » 31. jul 2015, 22:40

hvor mange penge jeg har smidt efter noget er jo ikke dit problem ,havde jeg kunnet spare ved at købe noget der var bedre havde jeg nok gjort det,at du har sat skæv på din natpotte er heldigvis ikke mit problem ,dette forum er vel til for at folk kan spørge om andres mening og erfaring ,hvorefter man så selv kan sortere i hvad man kan bruge,jeg gider ikke synke ned på dit plan ,så kan du ikke lide min mening så lad være med at læse den,jeg respekterer fuldt ud dig hvis du vil have en meopta ,jeg vil bare ikke,håber dit humør er bedre i morgen og indtil da må du have en forsat behagelig aften
Blaser R8 Lux grade 4
3006
zeiss victory HT 3-12x56 asv
aimpoint H34s
zeiss victory RF 8x42
blaser f 16 grade 4 12/76
pulsar digex c50
pulsar axion 2 lrf 35 xq
sako finnfire 2 22 LR
leupold freedom rimfire 2-7x33

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 565 times
Been thanked: 369 times

Re: Leupld vx 6 vs Zeiss Conquest DL vs Meopta R2

Indlæg af Caspian1911 » 1. aug 2015, 07:25

Så tror jeg bare vi stopper.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Låst