Bedste priser på håndkikkerter?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
The Cleaner
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 27. jul 2013, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Bedste priser på håndkikkerter?

Indlæg af The Cleaner » 6. maj 2015, 08:14

Jeg er på udkig efter en god håndkikkert med afstandsmåler. Præference for en Swarovski EL 8x42 men en Leica eller Zeiss er også interessant.

Hvilke forhandlere giver gode priser og hvilke online stores skal jeg ligge kigge på? Har søgt lidt på guenstiger.de og har svært ved at finde Swaroen til under 18K danske.

Dbh,
N
Senest rettet af Castle 6. maj 2015, 09:26, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Indlæg flyttet.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Bedste priser på håndkikkerter?

Indlæg af TheDarkSide » 6. maj 2015, 09:55

De fleste jagtforretninger giver fornuftige priser, hvis de føler man er seriøs.
Jeg har selv lige købt en ny Zeiss håndkikkert (uden afstandsmåler) ved en større midtjysk forhandler. Det var det billigste jeg kunne finde i DK efter lidt forhandling, men det kunne da gøres lidt billigere i udlandet.

Jeg synes i hvert fald du skal tage ud til en jagtforretning der har alle tre kikkerter, som du er interesseret i. Du skal have dem alle tre med udenfor og sammenligne dem. Der er himmelvid forskel på ergonomien, både hvordan man holder dem, men også hvordan de passer til ens øjne. Af de tre mærker er mine foretrukne Swarovski og Leica (den nyeste, den gamle bryder jeg mig ikke om). Zeiss'en synes jeg er dårlig til sammenligning, både ergonomisk og performance.

Brugeravatar
Lucca
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 20. jun 2010, 00:17
Interesser: Riffeljagt/Bukkejagt.
Geografisk sted: Himmerland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 9 times

Re: Bedste priser på håndkikkerter?

Indlæg af Lucca » 9. maj 2015, 07:32

Hej
Prøv http://www.clunycountrystore.co.uk/
Der fik jeg min Swarovski EL 10x42 Rangefinder til under 18.000 kr.
Men det kan også lade sig gøre, at få en kanon pris på dem i Danmark. Bare kør ned til en forhandler og vis den mail/pris du kan få det til i udlandet og spørg om de vil sælge til samme pris :-)

The Cleaner
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 27. jul 2013, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Bedste priser på håndkikkerter?

Indlæg af The Cleaner » 12. maj 2015, 08:01

Lucca skrev:Hej
Prøv http://www.clunycountrystore.co.uk/
Der fik jeg min Swarovski EL 10x42 Rangefinder til under 18.000 kr.
Men det kan også lade sig gøre, at få en kanon pris på dem i Danmark. Bare kør ned til en forhandler og vis den mail/pris du kan få det til i udlandet og spørg om de vil sælge til samme pris :-)
Kiggede lige og de priser de angiver på hjemmesiden er da helt godnat? 24 danske klik for en Leica Geovid eller Swaro El (gammel model). Er det rene vejl. priser og hvor meget rabat vil man typisk kunne opnå?

Mvh,
N

Besvar