Ecco track - the ultimate.

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
JLtac
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 247
Tilmeldt: 6. maj 2013, 15:15
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times

Ecco track - the ultimate.

Indlæg af JLtac » 18. jan 2015, 20:24

Fås denne støvle stadig? Hvis ja, hvor? Og er det stadig original Ecco kvalitet?

Brugeravatar
Rahan
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 10. aug 2006, 07:09
Interesser: Jagt og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 154 times
Been thanked: 101 times

Re: Ecco track - the ultimate.

Indlæg af Rahan » 18. jan 2015, 21:03

JLtac skrev:Og er det stadig original Ecco kvalitet?

Mener du om Ecco stadig får laver deres fodtøj i Kina ???
Så ja, det er desværre stadig samme kvalitet !!

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Ecco track - the ultimate.

Indlæg af HappyNanoq » 18. jan 2015, 21:04

Det er 3-4 år siden jeg fik den reviderede støvle.

De har pgs problemer med sålen (smuldrede) givet den noget nyt gummi, som er sort i stedet for brunt - desværre også en smule mere stift, så man mister lidt af følelsen i forhold til de oprindelige.

Et andet problem jeg havde, var at pasformen desværre blev lavet en lille smule smallere, så selvom jeg bestilte samme type, samme størrelse, så kunne jeg ikke bruge de nye reviderede.


Det var en skobutik i jylland som fik dem hjem, og dengang var de vist endda de eneste der havde dem.

Skøn støvle som jeg har slidt to par op af, og desværre ikke kunne bruge de sidste jeg fik.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ecco track - the ultimate.

Indlæg af Elbæk » 18. jan 2015, 21:56

Dengang jeg arbejdede i Aarhus hørte vi bemærkelsesværdigt ofte skrækhistorier, om smuldrende såler på Eccos outdoor fodtøj (og om total mangel på service/erkendelse af problemet, fra Eccos side, i den forbindelse), fra vore kunder. Men, det er så snart fem år siden.

Sidste år (eller måske forrige) havde vi en repræsentant Fra Ecco forbi butikken i Horsens. I den forbindelse må jeg sige, at jeg egentlig synes at de modeller jeg så virkede både solide og veldesignede - de er lidt "ekstreme" i det, forstået sådan at de enten er meget bløde i sålen (blødere end hvad jeg normalt ville anbefale til vandrefodtøj) eller ekstremt stive/hårde. Det undrer mig egentlig, da trenden pt. er en "mellemhård" sål.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Halvautomat
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 567
Tilmeldt: 19. nov 2004, 20:35
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 42 times

Re: Ecco track - the ultimate.

Indlæg af Halvautomat » 18. jan 2015, 22:26

Mine er 4 år gamle og viser ikke tegn på at sålerne skal smuldre.
Dejlige støvler til jagt og jagtfelt.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Ecco track - the ultimate.

Indlæg af HappyNanoq » 18. jan 2015, 22:55

Husker jeg skrev til butikken - at jeg ønskede et nyt par, fordi de gamle var 4-5-6 år gamle og skulle udskiftes fordi de var slidt - og sålen smuldrede.

Fik et ok nedslag i prisen på et nyt par.
Så har intet at udsætte på Ecco's behandling af kunderne.

Men som jeg forstår det, så var problemet løst da man gik over til den sorte sål - de brune såler havde problemet med at smuldre.
Skal dog ikke kunne sige om det er sålen, eller om det var en kombination af at jeg også brugte dem til og fra arbejde, og af og til kom igennem maskinsal med diesel, olie, glykoler og hårde sæber.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Irminsûl
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 409
Tilmeldt: 1. apr 2009, 13:05
Interesser: Våben og natur
Geografisk sted: Nordsjælland.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Ecco track - the ultimate.

Indlæg af Irminsûl » 19. jan 2015, 02:32

PerNielsen skrev:

Mener du om Ecco stadig får laver deres fodtøj i Kina ???
Så ja, det er desværre stadig samme kvalitet !!
Jeg er ret sikker på Deres fabrik ligger på Java i Indonesien.
Please help me represent gun owners/shooters as 99% of us ARE: just regular folks who enjoy guns instead of golf.

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: Ecco track - the ultimate.

Indlæg af SHR 30.06 » 19. jan 2015, 10:00

Irminsûl skrev:
PerNielsen skrev:

Mener du om Ecco stadig får laver deres fodtøj i Kina ???
Så ja, det er desværre stadig samme kvalitet !!
Jeg er ret sikker på Deres fabrik ligger på Java i Indonesien.
ECCO har fabrikker i:
Surabaya (indonesien)
Xiamen (Kina)
Ayautthaya (Thailand)
João de Vêr (Portugal)
Martin (Slovakiet)

Og standarden på støvlerne er den samme uanset hvilken fabrik de kommer fra.

Problemet med de smuldrende såler er der fundet en løsning på for længe siden. Det er en vandrehistorie der hænger ved. Og tro mig når jeg siger at det problem er blevet tager UALMINDELIGT seriøst for at få løst!

ECCO Track - The ultimate laves mig bekendt ikke mere. Til gengæld kan man få en Biom Hike i stedet. Det føles som om man tager en løbesko på men det er en jagtstøvle. De får mine varmeste anbefalinger. Jeg har selv 3-4 stykker af dem.

Og ja jeg er ikke upartisk da jeg tidligere har arbejdet hos ECCO.
Og da det ikke var i kundeservice, kan jeg ikke forklare hvorfor der er nogen der kender nogen som har hørt om en kammerats bedstemor som engang ikke kunne få byttet sine støvler.
Jeg kan bare fortælle at den normale praksis er at man uden bøvl kan få dem byttet i to år hvis man har en gyldig kvittering med i butikken.
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ecco track - the ultimate.

Indlæg af Elbæk » 19. jan 2015, 13:00

SHR 30.06 skrev:Og da det ikke var i kundeservice, kan jeg ikke forklare hvorfor der er nogen der kender nogen som har hørt om en kammerats bedstemor som engang ikke kunne få byttet sine støvler.
Næ hov! Sådan får du ikke lov til at aflive den :blink:

Problemstillingen med sålerne - og den manglende service - er ikke noget ukendt problem. Det er godt at kvaliteten er blevet bedre (det er også mit klare indtryk) og at servicen er ligeså. Men, det ændrer ikke på at der, helt faktuelt, var problemer med begge. Dette hænger jeg bl.a. op på at standardbeskeden fra Ecco, iht. de smuldrende såler, i meget lang tid var; "Du har brugt dem forkert!". En besked som er gået igen i samtlige beretninger jeg hørte fra mine kunder, iht. de smuldrende Ecco såler, dengang jeg arbejdede i butikken i Aarhus. En så gennemgående formulering kommer ikke ingen steder fra.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: Ecco track - the ultimate.

Indlæg af SHR 30.06 » 19. jan 2015, 14:06

Elbæk skrev:
SHR 30.06 skrev:Og da det ikke var i kundeservice, kan jeg ikke forklare hvorfor der er nogen der kender nogen som har hørt om en kammerats bedstemor som engang ikke kunne få byttet sine støvler.
Næ hov! Sådan får du ikke lov til at aflive den :blink:
Æv, jeg forsøgte ellers :oops:
Det gennemgående i hvad du skitserer er at det VAR et problem med begge. Jeg skal ikke kloge i kundeservice dengang men kan bare fortælle at det problem er fikset og at kundeservicen forhåbentlig er oppe og køre igen. Sidst jeg var i en af butikkerne fungerede det nu ganske udmærket :smile:
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Dams
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 256
Tilmeldt: 14. nov 2013, 12:50
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Salling land
Has thanked: 16 times
Been thanked: 21 times

Re: Ecco track - the ultimate.

Indlæg af Dams » 19. jan 2015, 16:03

Har også haft dem da shoesonline.dk i Bredebro fik lavet dem....desværre laves de ikke mere. Mine er nu næsten faldet fra hinanden og bunden stiv som et brædt.
Derfor købte jeg biom hike, men de passer mig ikke så godt, og er meget ringe - synes jeg.

Mht kvalitet af kundeservice, har min Mor i et helt liv elsket deres service, for butikken hun arbejde i tog, som andre imod reklamationer på vejne af ECCO, for ECCO stolede på deres evner som salg/rekl led. Dette var sku service. Tit blev skoene end ikke retuneret til ECCO.

Mine biom hike blev købt hos kors.... Og da de gik itu - rev hele overdelen af, da jeg havde haft dem i 11 mdr, blev de reklameret og magen til latterlig service hos dem ( ikke ECCO ) har jeg aldrig oplevet før..ever. Et verbalt slagsmål og da de endelig gik med til at sende mig nogle nye, kunne de pludselig det hele inden for få minutter, da jeg fortalte historien om ECCO service iflg min Mor og hendes skolbutik i mere end 25 år.
Ja...og de nye jeg så fik er også gået itu af en gren gennem snuden...øv. Holdt 10 mdr.


Det er/var så de sidste penge jeg nogensinde bruge der, trods kunde i 22 år.....salg er en ting, men service er fremtiden

Kunden er sku ens konge - uden kunder ingen fucking løn...klaphat........ Så fik jeg sku lige den ud af sidebenet :rock:

_________________
Tikka T3 lite cal 22-250, Schmidt og Bender Zenith 2,5-10x56 FD7 m/Sonic 35 dæmper
Tikka T3 lite cal 308, Schmidt og Bender Klassisk 2,5-10x56 # 4
Krico fuldskæftet cal. 22 , NIKKO STIRLING MOUNTMASTER 3-9X40 AO
Tikka T3 lite cal 308, Schmidt & Bender Zenith 2,5-10x56, Hausken dæmper , Boryx Skæfte modificering.
Krico cal. 22 LR, 1/2 auto.Vortex Crossfire II, 4-12x50 AO, Sonic 22 dæmper
Pard 007 til nattesjov

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 30. mar 2008, 15:55
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Ecco track - the ultimate.

Indlæg af Centurion » 19. jan 2015, 16:32

Der må være noget, som Ecco ikke har fået forklaret forhandlerne ordentligt.
Ecco's priser ligger ellers på et niveau, så der skulle være råd til at behandle kunderne ordentligt.
Et par splinternye Ecco sko begyndte at stinke som ind i h...... første gang jeg tog dem på.
I forretningen antydede man kraftigt, at det nok var noget med min fodhygiejne, og først da jeg skruede lidt op for lyden, gik man med til at kontakte Ecco, så jeg kunne få mine penge igen.
Det er forståeligt nok, at man producerer ude i Østen, men sansen for kvalitet derude er ikke den samme som i Europa, og man er simpelthen nødt til at have en ualmindelig skrap kvalitetskontrol på fabrikken, hvis man ikke vil risikere grimme overraskelser, når varerne dukker op her.
"In case of panic: don't panic"

Besvar