Hylster til H&K Expert 9 mm?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
LeCerveau
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28. jun 2014, 20:28
Interesser: Skydning, IPSC
Geografisk sted: Nordjylland

Hylster til H&K Expert 9 mm?

Indlæg af LeCerveau » 9. dec 2014, 16:47

Hejsa

Jeg har idag bestilt/købt en H&K Expert 9 mm, primært til IPSC. Jeg er godt klar over, at før tilladelsen går igennem, går der nok ret lang tid.

Men for, at være på forkant vil jeg gerne vide hvilket hylster, som kan bruges/er bedst til en sådan pistol?

Når jeg søger på diverse online butikker, så synes jeg umiddelbart mulighederne er større ved Glock og STI. Jeg synes faktisk det er svært at finde et hylster til H&K Expert.

Det kan selvfølgelig også være, at butikkerne er dårlige til at informere omkring hylstrene.

Erfaringer eller blot blot viden om hylstre til H&K Expert vil blive påskønnet. :fun:

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1238
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 149 times

Re: Hylster til H&K Expert 9 mm?

Indlæg af Gunslinger » 9. dec 2014, 19:53

H&K er nok ikke den mest udbredte skyder til IPSC, det kan være derfor du har svært ved at finde noget der passer.

Vi sælger en del af disse hylstre: http://dk.capsicumnordic.com/produkter/ ... tx-hk-usp/

En anden mulighed er denne type: http://dk.capsicumnordic.com/produkter/ ... auer-p226/
Det er dog til en Sig Sauer, men fordelen ved kydex er, at ved opvarmning kan det omformes til at passe til andre våben, hvis de har nogenlunde samme størrelse. Jeg bruger selv sidstnævnte hylster til IPSC og det dækker fint mine behov.

Brugeravatar
Lasse68
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 1389
Tilmeldt: 3. okt 2010, 19:21
Interesser: Girls, guns and rock'n roll
Geografisk sted: Kjøwenhavns Vestegn
Has thanked: 219 times
Been thanked: 180 times

Re: Hylster til H&K Expert 9 mm?

Indlæg af Lasse68 » 9. dec 2014, 20:20

Uha. En USP Ekspert er ikke på productionlisten. Det betyder at du skal konkurrere i standard eller open mod nogle fantastiske singleactionskydere med ganske stor magasinkapacitet. Det bliver op ad bakke.


Sent from my iPhone using Fat fingers
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1238
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 149 times

Re: Hylster til H&K Expert 9 mm?

Indlæg af Gunslinger » 9. dec 2014, 22:58

Lasse68 skrev:Uha. En USP Ekspert er ikke på productionlisten. Det betyder at du skal konkurrere i standard eller open mod nogle fantastiske singleactionskydere med ganske stor magasinkapacitet. Det bliver op ad bakke.


Sent from my iPhone using Fat fingers
Standard Division i Tyskland domineres af en ældre solariebrun tysker, med ørering og bundesliga-garn, han skyder H&K Expert i .40.... og det er præcis hvad han er... expert!! Super hurtig og super præcis.
Folk bruger alt for meget tid og energi på at kigge på deres skyder og tænke: "hvis jeg nu gør sådan eller sådan, så bliver skyderen lettere eller tungere" eller "åhhh nej, ham der slår jeg aldrig, for han skyder med en STI med buffer i, og 16lbs mainspring *GIIIIIIIISP* det er en god skyder ham slår jeg aldrig"! Nej, du slår ham aldrig... og det kommer du aldrig til hvis du bruger alt din tid på at optimere dit (sikkert rigeligt fine) grej, istedet for at bruge tiden på skydebanen!

It's the indian - not the bow!

Brugeravatar
japh
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1552
Tilmeldt: 8. jun 2006, 09:00
Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times

Re: Hylster til H&K Expert 9 mm?

Indlæg af japh » 10. dec 2014, 08:16

Lasse68 skrev:Uha. En USP Ekspert er ikke på productionlisten. Det betyder at du skal konkurrere i standard eller open mod nogle fantastiske singleactionskydere med ganske stor magasinkapacitet. Det bliver op ad bakke.
Problemet med Experten nok mest den lette vægt og høje pibe som gør at man skal arbejde lidt for at kontrollere rekylen - aftrækket er ganske godt og magasinkapacitet er IKKE et problem.
Da jeg skød Expert (9mm) kunne jeg have 20-21 skud i mine magasiner (standard er 18 ) og jeg har set folk trimme deres magasiner til næsten samme kapacitet i .40

Vedr. trækhylster har jeg gode erfaringer med Höppner & Schumann Speedsec 5.
-jens

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8880
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 355 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Hylster til H&K Expert 9 mm?

Indlæg af Fast Fumble » 10. dec 2014, 09:51

japh skrev:Problemet med Experten nok mest den lette vægt og høje pibe som gør at man skal arbejde lidt for at kontrollere rekylen - aftrækket er ganske godt og magasinkapacitet er IKKE et problem.
Enig med de ærede herrer, it's the indian, not the bow!

Kun uenig i dette:
- Du er handicappet ifht de dyre SA skydere (Ja, men det betyder mindre end ½ times ekstra træning om ugen)
- Miki, solariebrun H&K skytte fra Hamburg, er hurtig og præcis. (Han er MEGET hurtig, men han er ikke specielt præcis).

Da jeg skød IPSC med H&K USP Expert brugte jeg et Sickinger Speed Machine hylster. Det er godt og billigt, jeg købte mit hos Karlslunde Sport.

Expert er faktisk specielt udviklet til IPSC. Den leveres med en hammer der er for stor til IPSC, men der følger en IPSC legal hammer med, som man monterer - og det kan man godt gøre selv, hvis man kan finde ud af at følge den medfølgende monteringsvejledning.

Jeg modificerede ikke mine magasiner, så jeg havde 18-skuds 9mm mags. Det synes jeg ikke er SÅ vigtigt, med 18 skud har man egentlig frihed nok til at planlægge sine magasinskift fornuftigt.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Acer surculus
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 100
Tilmeldt: 26. jun 2010, 21:17
Interesser: Skydning
Geografisk sted: MGRS 32VNJ67700780
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Hylster til H&K Expert 9 mm?

Indlæg af Acer surculus » 10. dec 2014, 15:12

Tråden vrimler efterhånden med velmenende råd om køb af skyder - men som det fremgår af OP, har manden købt en H&K USP Expert. Han spørger blot nysgerrigt: 'Hvilket hylster passer bedst til min pistol?'

Lige nu skal vi da understøtte ham i at komme i gang med at skyde noget IPSC - og ikke fortælle ham, at der - efter vores mening - findes bedre skydere end den, han valgte at købe.
Inter nanorum non pudor esse brevem

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hylster til H&K Expert 9 mm?

Indlæg af Mapzter » 10. dec 2014, 15:42

Acer surculus skrev:Tråden vrimler efterhånden med velmenende råd om køb af skyder
Du må godt nok læse en anden tråd end jeg gør. Så vidt jeg kan se handler de fleste indlæg handler om hvilke hylstre der bruges til USP'er, og hvad der ellers er relevant for at få success med sådan en i Standard Division.

Der er imho primært 3 ting som er vigtige ifm. valg af skyder til IPSC:
- Den skal være pålidelig
- Du skal kunne ramme med den, også under tidspres
- Du skal kunne betjene den (lade, skifte magasin m.v.), også under tidspres

Jeg har set en god håndfuld skytter alene i Danmark som har brugt H&K USP. Ingen af dem så ud til at have problemer med nogen af de tre punkter.

Så til LeCerveau: tillykke med din nye skyder. Den skal du nok blive glad for, den kan fint bruges til IPSC når du lever op til din ende af aftalen, og går i træning med den, når du får den.

Mht. valgt af hylster: på et helt overordnet plan skal du finde ud af om du har det bedst med et "speed" hylster, som f.eks. Sickings Speedmachine eller DAA Racemaster, eller om du hellere vil ha' et hylster som dækker mere af pistolen som f.eks. Safariland's Kydexhylstre. Jeg har selv brugt "speed" hylstre, men er skiftet til Safariland kydex, fordi det giver mig en bedre sikkerhed for at pistolen bliver i hylstret, og ikke bliver banket ind i alt muligt.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

LeCerveau
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28. jun 2014, 20:28
Interesser: Skydning, IPSC
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hylster til H&K Expert 9 mm?

Indlæg af LeCerveau » 10. dec 2014, 19:08

Først vil jeg skynde mig, at sige tak for info omkring hylstrene.

Medhensyn til valg af pistolen, så er jeg ansat ved politiet, og som de fleste af jer her på forummet sikkert ved, så er politiet udstyret med H&K USP compact.

Mit valg af pistol er IKKE bestemt udfra at jeg skal vinde matches, jeg ønsker blot at dygtiggøre mig indenfor skydning/våbenbetjening, også synes jeg at H&K Expert gav mest mening. :smile:

Brugeravatar
Lasse68
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 1389
Tilmeldt: 3. okt 2010, 19:21
Interesser: Girls, guns and rock'n roll
Geografisk sted: Kjøwenhavns Vestegn
Has thanked: 219 times
Been thanked: 180 times

Re: Hylster til H&K Expert 9 mm?

Indlæg af Lasse68 » 11. dec 2014, 03:39

Jeg køber også dit argument. Her på øen er der også et par stykker der skyder med USP af præcis samme grund.


Sent from my iPhone using Fat fingers
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19

Brugeravatar
Mech Inf
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 252
Tilmeldt: 31. maj 2005, 19:30
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 43 times

Re: Hylster til H&K Expert 9 mm?

Indlæg af Mech Inf » 12. dec 2014, 00:26

BLADE-TECH laver kydex-hylstre til USP Expert.

Jeg købte mit direkte ved dem.

Jeg kan ikke lige huske hvorfor, men jeg kunne ikke bestille på deres hjemmeside, så jeg sendte en mail med følgende bestiling:

Shooter Hand: Right Hand
Color Code: Black
Weapon Code: HK USP Expert 9mm
Attachment Code: Adjustable SR Loop

Ingen problemer med at få det leveret.

http://shop.blade-tech.com/index.php?cP ... Iomvfl5NHU
.308 all the way!

Besvar