Godt alternativ til ringe til Swarovski BT

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4998
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 497 times
Been thanked: 1150 times

Godt alternativ til ringe til Swarovski BT

Indlæg af Lassescout » 30. jul 2014, 15:20

Disse her er noget nær geniale: http://www.nystromkrabbe.dk/diverse-tur ... -blue.aspx

(Jeg kunne ikke finde et link til producenten, kun til en butik der fører dem. Håber ikke jeg overtræder forumregler, for jeg har intet med butikken at gøre). Men jeg har en Swarovski Z6 i str. 3-18x50 med ballistisk turret, og nu har jeg lige fået ringene fra ZnikiZ ind ad døren. De udmærker sig ved at være smallere end de originale, så der er plads til 5 ringe mod tre originale. Der er numre på ringene, som rager lidt over/under de andre ringe, så de kan ikke stables lige oven over hinanden som de originale, men det skal de jo heller aldrig! Det er mest det der er genialt, for så kan tallene skrives så store, så selv mine 50-årige øjne kan læse dem. Foreløbig har jeg markeret klik nr. 10-20-30-40-50, så jeg kan bruge den ballistiske app i min iPhone direkte. Senere vil jeg måske flytte dem til at markere reelle afstande når jeg skal på jagt/feltskydning, det må tiden vise. Man kunne f.eks. markere (100m=0)-200m-250m-300m-325m-350m.

Men nu tager jeg på skydebanen for at kronografere nogle forskellige patroner, så jeg kan regne klikkene rigtigt ud.

Hej :getout:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

The Cleaner
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 27. jul 2013, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Godt alternativ til ringe til Swarovski BT

Indlæg af The Cleaner » 3. aug 2014, 19:37

Lassescout skrev:Disse her er noget nær geniale: http://www.nystromkrabbe.dk/diverse-tur ... -blue.aspx

(Jeg kunne ikke finde et link til producenten, kun til en butik der fører dem. Håber ikke jeg overtræder forumregler, for jeg har intet med butikken at gøre). Men jeg har en Swarovski Z6 i str. 3-18x50 med ballistisk turret, og nu har jeg lige fået ringene fra ZnikiZ ind ad døren. De udmærker sig ved at være smallere end de originale, så der er plads til 5 ringe mod tre originale. Der er numre på ringene, som rager lidt over/under de andre ringe, så de kan ikke stables lige oven over hinanden som de originale, men det skal de jo heller aldrig! Det er mest det der er genialt, for så kan tallene skrives så store, så selv mine 50-årige øjne kan læse dem. Foreløbig har jeg markeret klik nr. 10-20-30-40-50, så jeg kan bruge den ballistiske app i min iPhone direkte. Senere vil jeg måske flytte dem til at markere reelle afstande når jeg skal på jagt/feltskydning, det må tiden vise. Man kunne f.eks. markere (100m=0)-200m-250m-300m-325m-350m.

Men nu tager jeg på skydebanen for at kronografere nogle forskellige patroner, så jeg kan regne klikkene rigtigt ud.

Hej :getout:
Cool! Jeg har en ny Z6i 2.5-15x56 hvor jeg skal have det ballistiske tårn op at køre. Dette kunne være smart.

Sig til hvis du indfinder dig på djævleøen ved lejlighed. Kunne være super med lidt tips på dette.

Dbh,
N

Besvar