dækker garentien på kikkert uden papiere?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Brugeravatar
Fesne-Panda
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 109
Tilmeldt: 23. nov 2009, 18:02
Interesser: Jagt og våben.
Geografisk sted: Nordsjælland

dækker garentien på kikkert uden papiere?

Indlæg af Fesne-Panda » 12. jan 2011, 19:24

Hej gutter.

Dette emne har sikkert været på banen en million gang før og jeg mener, at jeg har læst lidt om det og søge funktionen gav ingen resultater, så jeg undskylder på forhånd hvis nogle af jer har læst et enlæg magen til dette før.

Men jeg købte en brugt kikkert til min riffel (Leupold) som jeg ved, der er livsvarigt garenti på.
Men da jeg modtog kikkerten var der ingen papirere på den.
Så hvis min kikkert nu nu går i stykker af en eller anden grund, dækker garentien så stadig, selvom man ingen papiere på den?

På forhånd tak :mrgreen:
Jeg har ondt af dem, der ikke er jægere.

Franchi Harrier 12/76.
Anschütz 1450 22 LR.
Schultz og Larsen Classic DL 308w m. Leupold VX-II 4-12x50.

-G-
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 25. mar 2007, 18:01
Interesser: Skydning/Jagt
Geografisk sted: Aarhus
Geografisk sted: Aarhus

Re: dækker garentien på kikkert uden papiere?

Indlæg af -G- » 12. jan 2011, 20:13

Leupold and Stevens, Inc. is an American, family-owned, fifth-generation company that has been designing, machining, and assembling precision optical instruments for 100 years. Leupold’s® success has been built on our commitment to your absolute satisfaction, and our commitment to building the best optics for the shooting sports and for the law enforcement / military community. It’s for these reasons that we offer the Leupold Full Lifetime Guarantee.

If any Leupold Golden Ring® product is found to have defects in materials or workmanship, we will, at our option, repair or replace it. FREE. Even if you are not the original owner. No warranty card is required. No time limit applies.

Golden Ring Electronics Warranty

The electronics in illuminated riflescopes, Leupold MX Series flashlights, and flashlight components are covered by the Leupold Golden Ring® Electronics Warranty, and are protected from defects in materials and workmanship for two years from the date of purchase.

Certain special purpose products are covered by specific warranties in regard to their own individual features.


Sakset fra Leupold's hjemmeside.

Brugeravatar
Fesne-Panda
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 109
Tilmeldt: 23. nov 2009, 18:02
Interesser: Jagt og våben.
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: dækker garentien på kikkert uden papiere?

Indlæg af Fesne-Panda » 12. jan 2011, 22:41

Tak for det pæne svar -G- :razz:
Det var lige det jeg søgte!
Sikken service de har derovre i Vesten :mrgreen:
Jeg har ondt af dem, der ikke er jægere.

Franchi Harrier 12/76.
Anschütz 1450 22 LR.
Schultz og Larsen Classic DL 308w m. Leupold VX-II 4-12x50.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: dækker garentien på kikkert uden papiere?

Indlæg af Lassescout » 19. jan 2011, 15:38

Du behøver ikke sende den vestpå, skulle der mod forventning tilstøde den noget. Nordpå går også fint. Jeg sendte min til denne adresse:

Småländska / Gyttorp Jakt
Riksvägen 15
360 44 Ingelstad / sverige
Att.
Anders karlsson

Sagen var, at jeg i lighed med min Aimpoint havde erstattet det originale høje 3 volts batteri med to 1,5 volt i halv højde. Det gik fint i Aimpoint´en, men gav efterhånden problemer i Leupolden. På det tidspunkt hvor jeg blev så træt af at pille ved kontaktorerne, at jeg indsendte kikkerten til reparation, havde jeg glemt den lille detalje.

Gyttorp/Leupold skrev tilbage og fortalte, at kikkerten intet fejlede, men jeg skulle bruge de originale batterier. Jeg undskyldte mange gange for deres besvær, og spurgte om de, mod betaling, ville sende et par batterier med kikkerten tilbage. Kikkerten kom med tre ekstra batterier uden beregning.

Top dollar service, det er helt sikkert :numberone: :numberone: :numberone: .
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Besvar