Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Brugeravatar
Hønsetyv
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 13. jun 2007, 20:22
Interesser: Genladning
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 302 times

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af Hønsetyv » 13. dec 2009, 22:41

Elchivato skrev:ledlenser!!!min lille v2 kan lyse et svin op på 100m afstand
bruger 3aaa batterier og lyser meget lang tid ca 50 timer
kan varmt anbefale den jeg har aldrig set en lygter der lyser så godt
Der sidder en Luxeon III 3W LED i der ikke er rated bedre end ca. 100-140lumen og i og med at de stakkels små AAA alkaline batterier skal levere omkring 1A for fuldt udbytte, så tror jeg roligt jeg kan sige at du ikke rigtig ved hvad du snakker om!

Derimod ved jeg at Cree med deres nye XP-G leverer ca. 275-300lumen for den samme effekt.

Her er en sammenligning mellem en V2 (forbedret med et 3,7V LiIon batteri) og en Cree XP-E på ca. 200lumen til under en hund!
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16516

Det første billede er med kameraet indstillet på den uoplyste væg og eksponeret med LL V2'eren
Billede

Det næste er gjort på samme måde med Ultrafire lygten fra linket
Billede

Her er de samtidig og kameraet har fået lov til at regulere lys og eksponering, det er LL'en til venstre
Billede

Og lige for at modbevise at jeg kun er ude på at disse LL så er her en del af dem jeg ejer
Billede

LedLenser (Zweibrüder) har et problem i og med at de laver en fremragende maskinkvalitet på tingene og glimrende linser, MEN: Deres lygter er ikke vandtætte eller bare i det mindste regntætte og de holder sig stædigt til Luxeon selvom de er blevet overhalet indenom for år tilbage. Når nu der findes alternativer til alkaline batterier hvorfor udnyttes den ekstra power så ikke? LL det er en ommer!

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af YoungDane » 13. dec 2009, 23:26

Ja, der er lidt forskel.

Noget jeg så tænker over, er muligheden for end-cap med "fjernbetjening"? Kan man få det?

Og det skal IKKE være et-to-tre trin for at være på maks, det skal være klem=fuld power.

Og så til sidst, det ser ud til, at Trustfire lygten spreder lyset meget, og ikke har en egentlig kegle? Hvordan er FOV på 100 meter?

Brugeravatar
Hønsetyv
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 13. jun 2007, 20:22
Interesser: Genladning
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 302 times

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af Hønsetyv » 13. dec 2009, 23:54

YoungDane skrev:Ja, der er lidt forskel.

Noget jeg så tænker over, er muligheden for end-cap med "fjernbetjening"? Kan man få det?

Og det skal IKKE være et-to-tre trin for at være på maks, det skal være klem=fuld power.

Og så til sidst, det ser ud til, at Trustfire lygten spreder lyset meget, og ikke har en egentlig kegle? Hvordan er FOV på 100 meter?
Der er vel altid mulighed for at "eftermontere" noget.

Her er f.eks. en lygte:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1446
Og her er kontakten:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12895

Hvis det ikke skal være den lygte så er det at vi kan finde ud af noget eftermontering!

Væggen snyder fordi kameraet overbelyser groft, se sidste billede det giver en bedre ide om keglen.
Og nej 250lumen LED er ikke brugbart på meget mere end 50-60m (men jeg har også gamle trætte øjne!)
Skal det være ren kegle og 0 spild til siderne så er det her måske noget:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22934
Den laver en kvadrat på ca. 4x4m på 65m afstand og er klart tydelig i aftenbelysningen i byen. Den i testen viste Ultrafire giver en cirkel på ca. ø12m der er svær at se på samme rødstensgavl.

Brugeravatar
Ledsmoke
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 442
Tilmeldt: 4. nov 2005, 00:07
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vonge
Has thanked: 53 times
Been thanked: 21 times

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af Ledsmoke » 15. dec 2009, 18:44

Det her er bare min mening om lygter:

De skal bruge AAA eller AA. Det er pisse træls at finde nye "Cro mignon plexi maxi LI-po nafta SUPER 123A" (eller hvad de nu hedder) batterier i en havneby i Tunesien, eller i det hele taget andre steder end der hvor du køber lampen.
(Og til alle jer nødder der sidder og tæller mA som om det var den hellige gral: Jo det er pisse træls, har været der (har også prøvet i Oman), vil ikke tilbage. Heller ikke til Oman, men det er en anden historie.)

Har en makker der altid køber hjem over e-bay. Han har vel 10 der ikke virker fordi han enten har smidt opladeren væk/ødelagt den, eller en af de 2 batterier er dødt eller smidt væk. Og en del der er smadrede fordi han smed den i den forkerte oplader eller batteriet i den forkerte lampe. Surt.

De skal være billige.
Jeg smider bare ikke flere tusind for en lygte. Hvorfor?
Fordi jeg bruger mine. Hele tiden. Og ja, jeg er lidt klodset.
Foreksempel købte jeg den her
http://cgi.ebay.co.uk/Zoom-Tech-Focus-C ... 3a5577283b

For omtrent 4 år siden. Jeg har så brugt den rigtig meget og derfor har jeg.... tabt den rigtig meget. For det der lidt tøsede håndarmbånds noget der ?, blev hurtigt sølet til og smidt ud. Og hvad skal det også nytte når du ligger den på en hylde og skibet ruller?? Plok klonk smak og klap!

Jeg har tabt den ud af lommen på vej op ad en lejder, hvor den faldt hvad der svarer til 2 etager. Ned på stål dørk.
Den virker endnu.
Jeg har tabt den ned af trappen hvor den ramte samtlige trin og væggen.
Den virker endnu.
Og meget meget mere. De 2 ovenstående gjorde bare så dybt indtryk på mig at jeg husker dem endnu.

Men de her lygter HAR svage punkter, det er bare ikke pæren som det var i gamle dage.
Nu smadrer man tænd/sluk knappen. Den slides op eller får et stød eller øger sin modstand. (=svagere lys)
Eller en lodning bliver dårlig af alle de stød sådan en får når man er glad for sin lygte.
Eller noget indeni bliver slået lidt løs og den begynder at flimre lidt i lyset.

Det sidste gør min efter 4 år. Men jeg skal bare tage mig sammen og lodde lortet en gang for alle.


Jeg ved godt at jeg ikke kom med så meget nyt. Men jeg syntes virkelig ovenstående er noget af det vigtigste ved lygter.
Men jeg er måske også lidt hård ved mine ting.

EDIT:

Jeg læste lige mit indlæg igen, og det lyder lidt hårdt.
Det er ikke meningen, og jeg er ikke "ude efter nogen".
Men det her har jeg lært på den hårde måde (Læs: Dyre lærepenge betalt i kulsort mørke imens det regner og lyden af noget hvæsende slæber sig nærmere..... )
Det er bare nemmere at have 2 pakker AA batterier fra den lokale bager i Ykelsiij i lommen end
at finde de der CR123A batterier i Rudkøbing. (ikke noget ondt om Rudkøbing)
Mvh Ledsmoke

Et demokrati er kun så godt som de informationer der tilgår dets borgere.

Fakta : Loven gælder kun for dem der bliver fanget!

Brugeravatar
Hønsetyv
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 13. jun 2007, 20:22
Interesser: Genladning
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 302 times

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af Hønsetyv » 15. dec 2009, 19:31

Og det illustrerer fint hvorfor det er vigtigt at analysere sine behov inden man får kløe i købefingeren :goodpost:
Dit behov er robusthed og muligheden for at skaffe energi på de mest bøjede pletter på globen.
Andres behov er anderledes og de er nødet til at finde ud af hvad de egentlig vil inden de køber forkert.

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af YoungDane » 16. dec 2009, 12:34

Præcis. Det vildeste jeg kommer ud for, er at mangle CR123'ere efter butikkernes lukketid et sted i Letland eller Sverige. Det er jo et standard batteri i enhver fotobutik. (ja, der er selvfølgeligt byer uden fotobutikker - i Letland var der pænt langt til den nærmeste vil jeg tro)

Og så er der jo det med altid at pakke rigtigt - dvs. tage det med man regner med at skulle bruge, plus en lille sikkerhedsmargin.

På sidste tur i Letland havde jeg 9 batterier med, brugte ikke engang de tre helt op - og der blev ellers brugt lys nok i flere situationer. Men jeg havde tre i inderlommen, klar til skift hvis det blev nødvendigt, og så tre hjemme i tasken.

Men det er det samme som med kameraer. Nogle siger: Køb kun med AA eller AAA batterier, så kan du altid finde nogen i en eller anden udørk.
Jeg siger, køb det med med det specielle batteri fra producenten - det lever fem gange længere, holder strømmen længere og alt muligt andet. Køb to af dem, lad dem op hjemmefra - og tag laderen med. Måske kommer du et sted hen hvor der er en oplader.

Der er ikke noget værrere end at skulle slæbe på 9 pakker AAere fordi man skal på fotoopgave, og AAere i god kvalitet kun tager 100 billeder. Så hellere tre små af de genopladelige, der hver især tager 300+ billeder.

Iversen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 30
Tilmeldt: 25. apr 2009, 13:18
Interesser: jagt
Geografisk sted: nordjylland

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af Iversen » 16. dec 2009, 18:01

jeg har en maglite 3 D helt ny stadig i indpakning. hvis du er intra så send en pm.

Brugeravatar
Hønsetyv
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 13. jun 2007, 20:22
Interesser: Genladning
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 302 times

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af Hønsetyv » 16. dec 2009, 18:53

Iversen skrev:jeg har en maglite 3 D helt ny stadig i indpakning. hvis du er intra så send en pm.
Hvem er tilbuddet rettet imod?

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af YoungDane » 17. dec 2009, 09:27

I min verden er MagLite den ringeste lygte sammenlignet på pris og lys i forhold til SÅ mange andre mærker.

Og så er der også begrænset mulighed for fjernbetjening på de klassiske MagLites, der med deres indstillelige lyskegle jo skal snoes i gang. De større har trykknap, ja vist, men placeret helt forkert på lygten. (Men det er en anden diskussion)

Ps. Dejligt med sne! Ville gerne ud og sidde efter svin lige nu - desværre er der jo ikke rigtigt så mange vildsvin på den frie bane i DK endnu, men de kommer snart, så vi må bare vente.

Brugeravatar
Hønsetyv
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 13. jun 2007, 20:22
Interesser: Genladning
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 302 times

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af Hønsetyv » 17. dec 2009, 14:59

M*glite er for lygtemoddere hvad Harley Davidson er for motorcykel moddere.
Der findes så utroligt meget isenkram der kan eftermonteres.

Fra bagklik og LED til MiniM*g
http://www.niteize.com/productdetail.ph ... uct_id=108
til softstart driver til 100W pærer osv
http://www.lighthound.com/Maglight-Acce ... _c_29.html
http://www.flashlightking.com/

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af YoungDane » 17. dec 2009, 21:06

Ja, men så er man igen nødt til at være kernefysiker (eller elektriker) for at få samlet noget ordentligt - og hvor mange penge har man så brugt i sidste ende? Indkøbsprisen på standard MagLite er jo ikke billig.

Men der er kun et at gøre, købe det man tror man har brug for efter grundig research - og så se om der er ting man mangler, savner eller bare vil have anderledes næste gang.

Jeg f.eks. vil have noget der kan lades op i bilen, med en koncentreret lyskegle, skal kunne lyse et mål op på 130 meter - og holde strøm til at være tændt på god power i minimum to timer.

Den skal både kunne klemmes i gang (til skud), og klikkes så den konstant er i gang (til eftersøgning).

Men lige nu nøjes jeg med den jeg har, den fungerer såmænd også udmærket.

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af The Yeti » 18. dec 2009, 10:00

YoungDane skrev: Den skal både kunne klemmes i gang (til skud), og klikkes så den konstant er i gang (til eftersøgning).
Hvor er det at du bruger en sådan til skud (ikke eftersøg) ?

Brugeravatar
Hønsetyv
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 13. jun 2007, 20:22
Interesser: Genladning
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 302 times

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af Hønsetyv » 18. dec 2009, 10:48

Polen er nævnt tidligere.

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af YoungDane » 21. dec 2009, 08:59

The Yeti skrev:
YoungDane skrev: Den skal både kunne klemmes i gang (til skud), og klikkes så den konstant er i gang (til eftersøgning).
Hvor er det at du bruger en sådan til skud (ikke eftersøg) ?
Letland.

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af The Yeti » 21. dec 2009, 09:17

Det er interessant at se hvordan reglerne er forskellige flere steder. I DK er det vel nærmest umoralsk at jage på foderpladser, mens det er helt almindeligt i Sverige og en lang række af de lande de danske jægere kommer i. Lys er også noget der bruges forskelligt. I DK er det ikke tilladt, mens det i større eller indre omfang er tilladt i landene omkring os. Det understreger at det er vigtigt at sætte sig ind i reglerne inden man drager afsted.

Jeg har før mødt jægere der mente at man måtte benytte en lygte monteret på riflen under grissejagt i Sverige. Bliver man taget med sådan en rig så kan man komme alvorligt i gyngen med risiko for bøde eller det der er værre.

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af YoungDane » 21. dec 2009, 09:34

Ja, det er noget rodet rundt omkring. Enkelte lande må du jage med nightvision, andre steder er det lige så ulovligt som lys. nogle steder er fast lys tilladt, andre steder er det forbudt, men lygtelys tilladt.

Sidst vi var i Sverige snakkede vi også noget med svenskerne om det med fastmonteret lys kontra lys på riflen. De mente at det var noget pjat, at man ikke måtte hve lys på riflen i stedet for de store setups de nu laver med solceller, bilbatterier, bevægelsescensorer, grønne lamper og hvad ved jeg. Det kan jeg godt forstå er noget bøvl for dem. Og forskellen på et fast lys, og lys på riflen forstår jeg ikke. Begge dele er kunstigt og giver jægeren en fordel. Svinene vænner sig til den faste belysning, men bestemt ikke til lys på riflen - så jeg forstår det ikke ud fra et jagtmæssigt perspektiv.

Mange af svenskerne havde selv deres montager til eftersøgningslygten monteret på riflen - også på jagterne om dagen. Jeg har mistanke om, at de godt kan finde på at montere lygten når de sidder i vakkojen - hvem skulle se de par sekunders lys ude midt i ingenting. (Og kombineret med deres irritation over vildsvinenes hærgen tror jeg der falder et par stykker på den måde) Et par af dem havde også de der nightvision-sigtekikkerter.

I de tidligere østlande jeg har været på svinejagt i, må man jage døgnet rundt og her snkker vi altså ikke kun jagt på svin, men også hjort osv. Det er sgu noget lidt anderledes noget! Men om natten slår dyrenes sanser altså mine med flere længder.

Men det er som med alt andet, når der er en vildart der begynder at blive et problem for landbruget - så bliver reglerne lempet - det gælder åbenbart ikke kun i Danmark, men også Sverige, Tyskland osv. Vildsvin = massive markskader = ulykkelige landmænd = nye regler for jægerne.

Når svinene vader ind i Danmark og engang får etableret en rigtig stor og god bestand, så får vi såmænd også lov at jage om natten.

Og ps. I Sverige må du også jage grævling med gravsøgende hund om natten.
- og til den jagt må du gerne have lys på din riffel.

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af The Yeti » 21. dec 2009, 10:12

I Sverige må du som udgangspunkt jage alt om natten. Undtaget fra hovedreglen er så forskellige vildtarter som rådyr, hjorte og elg. Man skal i øvrigt være opmærksom på at har man fast lys på sin foderplads så må man ikke skyde ræve der, da de ikke er omfattet af den undtagelse der er for brug af fast belysning - undtagelsen gælder kun gris.

Indtil nu har jeg holdt mig til den gode gamle natur-lampe - månen og det virker fint.

Dragonen 93-95
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 134
Tilmeldt: 8. jan 2007, 18:39
Interesser: jagt, skydning
Geografisk sted: syd for jyllands hovedstad
Has thanked: 8 times
Been thanked: 11 times

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af Dragonen 93-95 » 21. dec 2009, 22:15

wolf eyes 6ax med 240 lumens led, det dur.
fåes også med gun mount
... nu med en masse kort uden funktion ...

Brugeravatar
Cordes
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 450
Tilmeldt: 17. jul 2009, 16:17
Interesser: Alt der siger Bang
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af Cordes » 9. jan 2010, 10:34

Deer Hunter skrev:Skovtrold.

Ja .Drømmelygten er dyr.

Jeg har en L2D Premium Q5.Det er en ældre model før LD20 Premium Q5 Den er opgivet til 2,4 timer ved 180 lumens.
Så ja. Den bruger lidt :biggrin: .Men ofte køre man på et lavere styrke.

Men vil anbefale at du bruger de batterier jeg snakkede om.Både til lygte og kamera.De kan holde strøm op til 1år pga. de ikke selvaflader så meget som alm.genopladelige batterier.

Flot billede.Sikke en natur. :mad:

Her er vildmarkslygten. :biggrin: :biggrin:
Hvor kan man købe de lygter/knive? MUST HAVE :biggrin:

Jeg har haft en Wolf-eyes i lidt over 2 år nu og er mere end tilfreds. det dur bare :D
Two hands working can do more than a thousand clasped in prayer - Unknow

HastelaVISTA
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 629
Tilmeldt: 14. jul 2009, 17:05
Interesser: sjovt
Geografisk sted: region hovedstaden

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af HastelaVISTA » 9. jan 2010, 18:03

Dragonen 93-95 skrev:wolf eyes 6ax med 240 lumens led, det dur.
fåes også med gun mount
Sjovt jeg her en 6AX digital med 260 lumen. jeg syntes dens lys er god til eftersøgning men ringe på en riffel. her er en ledlenser på 95 lumen meget bedre da den er langt mere fokuseret.

Brugeravatar
Christian A
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 279
Tilmeldt: 15. jan 2005, 23:55
Geografisk sted: Vestsjælland
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af Christian A » 10. jan 2010, 11:42

Jeg har en Wolfeyes 6AX 260lumen i "gun mount" den sidder stort set aldrig andre steder. Den bedste lygte jeg har haft til dato, jeg leger dog med tanken om en ny kraftigere lygte at sætte i. (Bare for sjov)
Lygten lyser rigtig god og jeg bruger den til jagt og eftersøg. Kanon lygte.! Men den er heller ikke billige desværre.
Hva er en snegl uden hus? Nøgen eller bare hjemløs?

Jeg går aldrig over stregen, Jeg skubber den foran mig!

Brugeravatar
GunR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 70
Tilmeldt: 27. jun 2009, 01:25
Interesser: Jagt, våben, teknik.
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af GunR » 11. feb 2010, 22:12

Hvor langt lyser den SSC P7.

Brugeravatar
Nova
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 139
Tilmeldt: 20. okt 2007, 09:26
Interesser: luftgevær.
Geografisk sted: Helsinge
Has thanked: 67 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af Nova » 14. feb 2010, 13:11

Her er lige et lille søndags projekt
Casper.
The only real wisdom is knowing you know nothing

Brugeravatar
Skovtrolden
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 404
Tilmeldt: 10. jul 2007, 16:28
Interesser: Bueskydning
Geografisk sted: Hornsyld
Geografisk sted: Hornsyld
Has thanked: 148 times
Been thanked: 26 times

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af Skovtrolden » 14. feb 2010, 13:47

vi er tydeligvis ikke de eneste nørder, som har fundet internettet :biggrin:
Mojn
Skovtrolden
----------------------------
User - a technical term used by computer pros. See idiot.

Brugeravatar
VIPER
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 108
Tilmeldt: 10. okt 2009, 12:40
Interesser: Riffelskydning og Jagt
Geografisk sted: syddanmark

Re: Hvilken lygte skal man købe, og hvor?

Indlæg af VIPER » 14. feb 2010, 16:42

Ja der findes mange gode lygter og man kan jo godt bruge en af hver.

jeg er nu faldet for Ledlinser hvor jeg har en V2 http://www.zweibrueder.com/ENG/produkte ... d=vquadrat

Og en P7 http://www.zweibrueder.com/ENG/produkte ... .php?id=p7

Det er efter min mening top produkter og de bruger almindelige batterier.

P7 har forøvrigt et emineny fokussysten som betjenes med en hånd og virker perfekt.

Det er ikke de billigste men det er kram.

http://www.zweibrueder.com/ENG/photolic ... p?id=photo
http://www.zweibrueder.com/ENG/technolo ... tec_design

Det er forøvrigt en fin hjemmeside http://www.zweibrueder.com/ENG/startsei ... p?id=start

Besvar