Rygsæk

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Gustloff
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 207
Tilmeldt: 3. feb 2009, 21:22
Interesser: jagtvåben
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 54 times

Rygsæk

Indlæg af Gustloff » 3. mar 2009, 20:07

Jeg planlægger en tur til det Skotland efter bukke og er i den forbindelse på udkig efter en god dagtursrygsæk. Den må gerne være vandtæt, lydløs, have godt med rummelige lommer og mulighed for at spænde riflen fast. Har I nogen erfaringer og råd?
"Si Vis Pacem, Para Bellum".

Brugeravatar
Paco
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 521
Tilmeldt: 10. dec 2008, 13:17
Interesser: Bukke og andejagt
Geografisk sted: Ringkøbing
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Rygsæk

Indlæg af Paco » 12. mar 2009, 09:29

Faldt lige over denne på DBA måske det var noget!

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=59194837

Knæk og Bræk
Retten til at forsvare sine holdninger, bør alle have, og retten til at have sine holdninger, bør alle forsvare.

Brugeravatar
Jamo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 15. jul 2007, 19:48
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 4 times

Re: Rygsæk

Indlæg af Jamo » 12. mar 2009, 11:11

Jeg kan anbefale "CamelBak BFM"...Den har masser af lommer og god plads til ekstra tøj, regntøj, mad, vand (drikkesystem) osv. Den har kompressionsstropper på siderne, men om der kan spændes en riffel fast på siden ved jeg ikke! Hvis det er et must ville jeg gå efter en decideret rygsæk til riflen a la en "dragbag" som er et riffelfotteral med stropper så den kan bæres på ryggen. Derudover har de somregel masser af plads til diverse ting og sager, og beskytter riflen godt når du klatre rundt i det skotske højland...

Men tilbage til CamelBak BFM...lynlåsene kører perfekt og lydløst (tror faktisk at det er noget de har tænkt over)...En ting er helt sikkert - du har rygsæk resten af livet!

Jamo
Vedhæftede filer
BFM_P_eag_60062.jpg
BFM_P_eag_60062.jpg (80.72 KiB) Vist 5602 gange
Try again, fail again. Fail better /Samuel Beckett

Brugeravatar
Armand
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 462
Tilmeldt: 16. aug 2005, 19:19
Interesser: Konkurrenceskydning, jagt
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times

Re: Rygsæk

Indlæg af Armand » 12. mar 2009, 18:42

Jeg synes du skal gå ind i Spejdersport, Eventyrsport eller ligende forretning som handler med udstyr til friluftsliv. De kan højst sandsynlig vejlede dig lige præcis til det produkt du ønsker. De har alt fra drikkedrunke til udstyr til begstigning af gletschere og de er vandt til selv at benytte naturen. Formegentlig fører de kun udstyr i de mere iøjenfaldende farver, men om ikke andet kan de give dig en forestilling om hvad dit behov er og derefter kan du selv finde noget tilsvarende i mere... neutrale farver.
Dem som peger med følelserne har altid mest ret.

Lowe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. apr 2004, 22:00
Interesser: Hmm...
Geografisk sted: Vestsjælland
Been thanked: 2 times

Re: Rygsæk

Indlæg af Lowe » 17. mar 2009, 23:27

Eagle, Camelback og Lowe Alpine laver nogle rigtig fede og brugbare rygsække, der leverer varen fuldt ud.
Godt bæresystem, mange brugbare rum og fastspændingsmuligheder.
Kvaliteten er i top.

Prøv evt. http://www.usol.dk/startside.htm

Hvis du tager ind i butikken, så tal med Martin, han har 100% styr på hvad du har brug for.
Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.

Brugeravatar
Kelle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1014
Tilmeldt: 20. nov 2006, 07:35
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 211 times

Re: Rygsæk

Indlæg af Kelle » 18. mar 2009, 05:29

Jeg bruger bla. en eberlestock phantom, den er helt kanon. Www.eberlestock.com

Mvh

Kelle
Hader ordet kompromis og alt hvad det indebære

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Rygsæk

Indlæg af Scout » 29. mar 2009, 22:27

Jeg har en BFM og er totalt begejstret for den. Du kan godt spænde en riffel fast på den, selv om rygsækken som såden ikke er beregnet til det (kan man vel på de fleste rygsække). Med BFM'en skal du bare passe på een ting; rygsækken kan ekspandere og er MEGET rummelig. Man skal passe på ikke at presse for meget ned i den til turen i begejstring over alt det den kan indeholde; rygsækken kommer nemt til at hænge, hvis den er fuld af skrammel - der er ikke indvendige stivere/skelet i den.

Den har meget behagelige brede forede remme og mavebælte. Meget lækker at gå med, hvis du ikke overfylder den.

Jeg er en stor fan af den. Ikke mindst på grund af de mange lommer. Aldrig noget med at rode hele sækken igennem for at lede efter et par tøre sokker ..., eller et par friske underrøjesere, hvis du er blevet overrasket af en dræbersnegl på stien.

Et par liter vand i CamelBack-funktionen er heller ikke at sige skid til, selv om jeg har taget min CamelBack ud til brug af rygsækken i det daglige.

Jeg købte min BFM, for ikke at skulle ud og købe flere rygsække i flere forskellige størrelser (for seeeent). BFM kan komprimeres og føles ikke "forkert," selv om man kun har fyldt den med ganske lidt oppakning.

Lowe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. apr 2004, 22:00
Interesser: Hmm...
Geografisk sted: Vestsjælland
Been thanked: 2 times

Re: Rygsæk

Indlæg af Lowe » 30. mar 2009, 20:20

Nu hvor vi er ved rygsække, så skal vi da lige ha' Lowe Commando på 120 L med....

Den har jeg personlig erfaring med via patruljetjeneste igennem 10 år.
Aldrig har en rygsæk siddet så godt.
Den har alt hvad man har brug for, plads, smarte rum/lommer, påspændningsmuligheder, åbning i top og bund, plads til 371, camelback, og det bedste bæresystem!
Har ofte gået med 40-45 kilo igennem 1-2 uger, og aldrig været ødelagt bagefter, andet end muskeltræthed.

Den sidder super godt, og er utrolig slidstærk.
Nu er det godt nok den "gamle model" jeg har (brun bund og grøn overdel) men den nye er ikke blevet dårligere.
Idag bruger jeg den kun til vandreture og ferie.
Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.

Brugeravatar
Skydesmølf
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 176
Tilmeldt: 17. mar 2006, 10:40
Interesser: Garand /M1 US Karabin
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Rygsæk

Indlæg af Skydesmølf » 2. apr 2009, 19:39

Gustloff skrev:Jeg planlægger en tur til det Skotland efter bukke og er i den forbindelse på udkig efter en god dagtursrygsæk. Den må gerne være vandtæt, lydløs, have godt med rummelige lommer og mulighed for at spænde riflen fast. Har I nogen erfaringer og råd?

har du evt kikket hos dem her www.rangershop.de de her en forskelligt på lager til en rimelig pris
mvh skydesmølf
FRED GENNEM OVERLEGEN ILDKRAFT

Gustloff
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 207
Tilmeldt: 3. feb 2009, 21:22
Interesser: jagtvåben
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 54 times

Re: Rygsæk

Indlæg af Gustloff » 7. apr 2009, 21:37

Tak for de mange interessante forslag.

Jeg tror dog at jeg vælger en Tasmanian Tiger Mission Bag efter at have se den hos en tjenestegørende soldat, som har gode og langvarige erfaringer med rygsækken.

http://intranet.tatonka.com/infosys/inf ... 9.dll?7710
"Si Vis Pacem, Para Bellum".

Brugeravatar
Jamo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 15. jul 2007, 19:48
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 4 times

Re: Rygsæk

Indlæg af Jamo » 8. apr 2009, 08:53

Det er også kram - minder lidt om BFM (hvis det er den jeg tænker på)
Try again, fail again. Fail better /Samuel Beckett

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 333 times

Re: Rygsæk

Indlæg af Tangloppen » 9. apr 2009, 14:11

Warrior 3 day pack.
Har jeg, er rigtig glad for den, virkelig god kvalitet og prisen er spiselig.
Kommer instock igen om en måneds tid mener jeg.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Besvar