Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 25. jul 2022, 16:07

Så var der noget lækkert i postkassen i dag :biggrin:

Det greb, jeg bestilte for 19 dage siden hos "guuungrips", var blevet smidt i postkassen i dag. Så det gik altså igennem direkte fra Kina af uden, at Post Nord skulle have deres enorme håndteringsgebyr osv. Jeg oplever at de fleste Kinasælgere, efterhånden er blevet en del af det IOSS (Import-One-Stop-Shop) system der, så pakkerne glider igennem uden problemer - det er jo fantastisk :DancingBanana:

Prisen endte i sølle $52.94 (395dkr) da jeg betalte for 19 dage siden.

Grebet føles lækkert og ser fantastisk ud :rock:

Jeg kan anbefale, at man lige "Youtuber" en video af, hvor stærkt dette G10 materiale faktisk er - det er virkelig imponerende, hvor solidt et produkt, man faktisk får her.
Vedhæftede filer
Greb front.JPG
Greb back.JPG
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 6. aug 2022, 13:08

Så var der igen noget i postkassen, men denne gang en af de mere irriterende fra Post Nords grådige fingre.

Jeg har kunne følge det andet greb fra lokgrips,com, som jeg har bestilt, og det sad fast i tolden siden d 27. SÅ det anede mig, at noget ville ske fra Post Nords side. Jeg ved simpelthen ikke, hvad der er gået galt for mig, men det er nok alle de mange, mange pakker, jeg har haft ind igennem døren det sidste stykke tid, der har forvirret mig.

Jeg troede, at så længe de sendte med USPS, så ville det ikke ende i hænderne på Post Nord - men nu har jeg lige læst tråden igennem igen igen, og kan så se, at det skulle have været UPS. Irriterende fejl at lave, når man forsøger at sikre sig inden, man laver købet og får tingene sendt! :wall: Jeg har faktisk misforstået og husket forkert på denne del af det, til trods for, at vores altid velinformeret "Oscar123" skrev:

"Sørg for i stedet at bruge en af de mange private transportører som FedEx, TNT, UPS, GLS og lign (men ikke DLS, da de arbejder sammen med PostNord). Disse selskaber sørger også for fortoldning af forsendelsen (hvis den kommer fra lande udenfor EU) uden at involvere PostNord. Jeg ved ikke hvorfor, jeg lige havde fået det "DLS" ind i hovedet som UPS, som så skulle undgås, men det er så sket. Men der har også været op til 20 pakker på en liste, jeg har skulle holde styr på den sidste måneds tid :rolf: Så jeg fik rodet godt rundt i UPS og USPS, men så lærte jeg da det. "

Så ud over prisen på henholdsvis selve Greb og fragten på: 65$ og 16$ = 81$ som ender i 622dkr, da jeg betalte for grebet, så ryger det nu yderligere op i 115,- i importmoms (Helt fair!) men så også lige Post Nords sindssyge håndteringsgebyr på 160,-, så totalprisen på grebet ender i: 897,-

Det er da til at overkomme stadigvæk, for det er et super fedt greb, men med tanke på, at jeg har modtaget det første allerede til under det halve, hos guungrips.com, så ved jeg godt, hvor jeg handler næste gang. De er i sig selv en del billigere for grebet, og det sender de direkte fra Kina, hvor der stryger lige igennem Post Nords grådige fingre, da de sørger for at fortolde deres varer, da de er en del af det IOSS (Import-One-Stop-Shop) system, og det fungerer bare. Jeg har siden da ikke fået stoppet nogen pakke fra Kina, som Post Nord vil have deres groteske håndteringsgebyr for at fortolde og håndtere.

Jeg betaler Post Nord regningen i næste uge, og smider lige et billede op af det - nu - ekstra dyre greb. Det positive er dog, at det her er det fedeste greb, som har min første prioritet, så ekstraregningen bliver lidt lettere at sluge, og delt ud på begge greb, så er prisen stadigvæk overkommelig.
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 15. aug 2022, 13:08

Så fik jeg betalt Post Nords regning, og fik derfor lige besøg af Post Nord.

Disse greb er lige så fede og flotte som de andre, og de er klart min favorit, og de skal på pistolen i første omgang, når vi når den tid. De er virkelig flotte og føles fantastiske, som de andre gør. Det G10 materiale er virkelig skønt, og ufatteligt stærkt i følge de videoer, jeg har set på Youtube, hvor folk forsøger at smadre og maltraktere det. Dog er der minusset, at de ikke har den fordybning ind til fingrene på hver side af grebet, og det kan måske godt blive en afgørende forskel for, at jeg alligevel ender med at starte med det første greb, men det kan jeg jo aldrig helt vide, før jeg sidder med dem på våbnet og holder det i hånden :smile:

Jeg kan altså afslutte min tråd for mit vedkommende her, med at anbefale begge sælgere, men også gøre det klart, at guungrips er klart billigere. Deres greb er meget billigere, portoen er meget billigere, da de får dem sendt fra Kina, og de slipper igennem Post Nord uden, de får sine grådige fingre i dem. Trods de sendes direkte fra Kina, så rører Post Nord ikke pakkerne, og sætter deres gebyrer og moms på, da det er ordnet. Forhandleren i Kina er medlem af (IOSS) ( The Import One-Stop Shop )

Det modsatte skete ved lokgrips, da de blev sendt med USPS. Hvis man vil have sendt med UPS f.eks, så det ikke ender i Post Nords hænder, så koster portoen hele 50$, og selve grebet koster også godt 20$ mere end hos den anden forhandler, så det bliver en del dyrere. Sælger mente så også, at hans greb var af bedre kvalitet end de billigere hos guuungrips, men det skal jeg ikke gøre mig klog på. Materialet er G10 i begge greb, men jeg er ikke ekspert på, hvor stor kvalitetsforskel, der evt. kan være på det materiale, alt efter hvor det er fremstillet, det aner jeg intet om, men det finder jeg måske ud af med tiden.

For nu føles de absolut fuldstændigt identiske, men det resultatet kan jo være anderledes efter mange års brug, men sælger fra lokgrips, var meget fastlåst på, at deres var af meget bedre kvalitet, og deraf den store prisforskel. Trods dette, var sælgeren alligevel så flink lige at sende 10$ retur til mig, som et tilskud til Post Nord regningen, da han var "lidt" enig med mig i, at der havde været noget "misforståelse", i forhold til, at jeg i kontakten inden købet, havde gjort klart, at det skulle sendes med UPS, så det undgik at ende i Post Nord grådige håndteringsgebyrer. Jeg har tidligere i tråden her skrevet, at jeg troede det var USPS, men jeg kan se i ordredetaljerne, at jeg ganske rigtigt havde skrevet i kommentaren til sælgeren, at jeg ville have sendt med UPS, så der havde jeg alligevel ikke taget fejl, og selv valgt USPS, som endte med at blive årsagen til, at det endte i Post Nords grådige hænder.

Jeg kan se, at sælger har tilføjet følgende kommentar om den 10$ refundering inde i hans system til min ordre: 8-8-22: did not ship via UPS. Customer thought we were shipping with UPS due to their note. -Refunded $10 to help with fees

Men uanset de forskellige priser og oplevelser, så var det alt i alt ganske fint. God service og god kontakt på mail omkring detaljerne og grebene kom indenfor rimelig god tid. :thumbup:

Nu glæder jeg mig til at bruge dem, og håber i fremtiden at flere danske forhandlere får større udvalg af greb hjem, så man kan støtte dem, i stedet for at skulle handle dem i USA. Det varer nok ikke længe, så kan vi ikke engang købe greb til våben derovre fra, uden af vi har våbentilladelse til våbnet, som grebet skal sidde på. :fun:
Vedhæftede filer
IMG_6173.JPG
IMG_6175.JPG
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af T-REX » 15. aug 2022, 15:51

AalborgBK1885 skrev:
15. aug 2022, 13:08
Så fik jeg betalt Post Nords regning, og fik derfor lige besøg af Post Nord.
Bemærk at fortoldningsgebyr hos UPS og FedEx sjældent er billigere, end de kr. 160, til PestNord.

Mener de begge ligger på omkring kr. 200, forskellen er blot, at du får pakken, med det samme, og regningen, senere.

Men der er ordninger, hvor leverandøren, kan forudbetale Moms, så du slipper, for gebyrer.

I øvrigt et kanon lækkert grep. :numberone:
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 15. aug 2022, 16:01

JRexA skrev:
15. aug 2022, 15:51
AalborgBK1885 skrev:
15. aug 2022, 13:08
Så fik jeg betalt Post Nords regning, og fik derfor lige besøg af Post Nord.
Bemærk at fortoldningsgebyr hos UPS og FedEx sjældent er billigere, end de kr. 160, til PestNord.

Mener de begge ligger på omkring kr. 200, forskellen er blot, at du får pakken, med det samme, og regningen, senere.

Men der er ordninger, hvor leverandøren, kan forudbetale Moms, så du slipper, for gebyrer.

I øvrigt et kanon lækkert grep. :numberone:
Okay, tak for info . Jeg kan sgi snart ikke finde rundt i det mere med alle de gebyrer osv. Det eneste, jeg ville, det var at undgå det Post Nord håndteringsgebyr - min moms skal jeg nok betale. :rolf:

Løsningen er vel i fremtiden, selvom der nok går længe, før jeg får brug for greb igen, at jeg handler det sted, der får sendt direkte fra Kina så. Det blev absolut billigst, og endte lige under 400,- alt inkl., og gik lige igennem rejsen, uden at Post Nord tilbageholdte det, da de fleste Kina butikker efterhånden er en del af det (IOSS) The Import One-Stop Shop.

Men ja - super fede greb! :numberone:
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Michael R
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 27. aug 2021, 19:43
Interesser: Pistol-Revolver Skydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 9 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af Michael R » 12. nov 2022, 00:41

For 2 uger siden fik jeg mine nye 1911 G10 greb fra Guuungrip i Kina og de er første klasse, kr. 275 med moms og forsendelse og jeg fik også skruer, G10 er super stærkt og kan fås i alle faver, de er lavet af højtryksglasfiberlaminat og bliver tilpasset i en CNC.

Besvar