‘Dekorationspatroner’ fra Tyskland

Et forum for folk med interesse i våben & munition anvendt under de sidste verdenskrige.
Besvar
Brugeravatar
Steffenkp88
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9. jul 2009, 08:54
Interesser: 2. Verdenskrig, bajonetter
Geografisk sted: Ringe, Fyn
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

‘Dekorationspatroner’ fra Tyskland

Indlæg af Steffenkp88 » 25. mar 2019, 19:34

Hej alle

Jeg har brug for jeres ekspertviden vedrørende køb af ‘dekorationspatroner’. Jeg har min egen lille udstilling herhjemme med en M1 Garand og en KAR98 (begge softguns). Jeg tænker det kunne se rigtig godt ud, hvis jeg havde clips med patroner til dem. Jeg har prøvet at sætte mig ind i lovgivning, men jeg er ikke helt sikker på dette område - og jeg vil nødigt ende med at blive en farlig kriminel, som er en trussel mod samfundet :biggrin:

Jeg har fundet en masse lækkerier hos ZIB Militaria i Tyskland, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvad der er lovligt ift. samlertilladelse og om det kræver tilladelse for at importere. Omkring deres ‘dekorationspatroner’ skriver de følgende derinde:

Decoration bullets and loading clips
The decoration rounds are demilled according german law, which means that they do not contain any powder in the shell and the igniter plate is shot of. This is how all display ammunition here is offered
Link her: https://shop.strato.de/epages/61431412. ... o_Patronen

Skal vi her i Danmark anse dette som afladt ammunition og derfor have tilladelse til at samle og importere?

Jeg har for et par måneder siden sendt en ansøgning afsted for at få samlertilladelse til afladt ammunition og magasiner, men de har nok travlt derinde. Jeg har ihvertfald intet hørt endnu.

Hvis det skulle kræve en importtilladelse at købe ovenstående til DK, hvordan fungerer det i praksis? Der skal udfyldes en ansøgning, men hvilke informationer kræves der? (jeg indrømmer jeg endnu ikke har sat mig ind i dette).

Mvh. Steffen
Vedhæftede filer
EDCAF6B4-14DB-4550-BFD5-CD33B8299578.jpeg
EDCAF6B4-14DB-4550-BFD5-CD33B8299578.jpeg (80.88 KiB) Vist 8295 gange
CE284E3C-D8A6-4885-B0CC-A1BD152E1EB0.jpeg
CE284E3C-D8A6-4885-B0CC-A1BD152E1EB0.jpeg (79.1 KiB) Vist 8295 gange
"Jeg ved lidt om meget"

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1390
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: ‘Dekorationspatroner’ fra Tyskland

Indlæg af F U B A R » 25. mar 2019, 19:57

Jeg kan lave et sæt af hver slags til dig for hvad materialer koster samt forsendelse
Med garanti for de militarisering
Dvs ladeskinne med fem til k98 samt enbloc clip til garand med 8 stk
Self med kugle
Mvh
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: ‘Dekorationspatroner’ fra Tyskland

Indlæg af Greyberd63 » 25. mar 2019, 20:07

Steffenkp88 skrev:
25. mar 2019, 19:34
Hej alle

Jeg har brug for jeres ekspertviden vedrørende køb af ‘dekorationspatroner’. Jeg har min egen lille udstilling herhjemme med en M1 Garand og en KAR98 (begge softguns). Jeg tænker det kunne se rigtig godt ud, hvis jeg havde clips med patroner til dem. Jeg har prøvet at sætte mig ind i lovgivning, men jeg er ikke helt sikker på dette område - og jeg vil nødigt ende med at blive en farlig kriminel, som er en trussel mod samfundet :biggrin:

Jeg har fundet en masse lækkerier hos ZIB Militaria i Tyskland, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvad der er lovligt ift. samlertilladelse og om det kræver tilladelse for at importere. Omkring deres ‘dekorationspatroner’ skriver de følgende derinde:

Decoration bullets and loading clips
The decoration rounds are demilled according german law, which means that they do not contain any powder in the shell and the igniter plate is shot of. This is how all display ammunition here is offered
Link her: https://shop.strato.de/epages/61431412. ... o_Patronen

Skal vi her i Danmark anse dette som afladt ammunition og derfor have tilladelse til at samle og importere?

Jeg har for et par måneder siden sendt en ansøgning afsted for at få samlertilladelse til afladt ammunition og magasiner, men de har nok travlt derinde. Jeg har ihvertfald intet hørt endnu.

Hvis det skulle kræve en importtilladelse at købe ovenstående til DK, hvordan fungerer det i praksis? Der skal udfyldes en ansøgning, men hvilke informationer kræves der? (jeg indrømmer jeg endnu ikke har sat mig ind i dette).

Mvh. Steffen
Det har været oppe og vende før: viewtopic.php?f=53&t=72707&hilit=patron ... dekoration

Mvh
Grey

FraBjerget
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 470
Tilmeldt: 12. mar 2016, 20:32
Interesser: Historisk skydning
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 67 times
Been thanked: 170 times

Re: ‘Dekorationspatroner’ fra Tyskland

Indlæg af FraBjerget » 25. mar 2019, 20:10

Uden tilladelse til afladt ammo går den ik.
Tyskland anser ikke projektiler og hylstre som farlige og de kan købes uden tilladelse.
Det kan de ikke herhjemme, så du ville overtræde loven der.
Hvis du ønsker at samle og måske med tiden begynde at dyrke skydesporten lidt, er det en dum start med en sag om ulovlig besiddelse af våbendele.
Jeg er godt tilfreds med en pilsner i snor

FraBjerget
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 470
Tilmeldt: 12. mar 2016, 20:32
Interesser: Historisk skydning
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 67 times
Been thanked: 170 times

Re: ‘Dekorationspatroner’ fra Tyskland

Indlæg af FraBjerget » 25. mar 2019, 20:21

Evt inden du sender en ansøgning afsted. Så evt lave et indlæg om det er det rigtige du ansøger om.
Det sker tit at man som ny i hobbyen søger om noget forkert eller søger med forkerte begrundelser.
Min første ansøgning om samler tilladelse fik jeg aldrig svar på.
Og når jeg læser begrundelsen for min første ansøgning krummer jeg næsten tæer over hvor tåbeligt den er skrevet.
Anden gang jeg søgte gik den lige igennem og fik den efter ca. en måned.
Jeg er godt tilfreds med en pilsner i snor

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1390
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: ‘Dekorationspatroner’ fra Tyskland

Indlæg af F U B A R » 25. mar 2019, 20:37

Men trådstarter !
Lad mig vide om jeg skal gå i gang :smile:
Hilsen din navnebror :numberone:
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: ‘Dekorationspatroner’ fra Tyskland

Indlæg af Kleth » 25. mar 2019, 21:08

Hjemmerullede dummypatroner kan blive rigtig flotte og helt lovlige. FUBAR er kommet med et rigtigt fint tilbud.
72D53B3E-36E4-45ED-AB7B-BA28A9CAE996.jpeg
Kreationer jeg samlede til hustruens formidling for DJ
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Steffenkp88
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9. jul 2009, 08:54
Interesser: 2. Verdenskrig, bajonetter
Geografisk sted: Ringe, Fyn
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: ‘Dekorationspatroner’ fra Tyskland

Indlæg af Steffenkp88 » 25. mar 2019, 21:20

Hej alle

Tak for de fine svar. Jeg havde på fornemmelsen, at det nok ikke bare skulle være sådan lige til.

Jeg havde nok ikke indtastet de rigtige søgeord, da jeg prøvede at lede efter tidligere tråde vedrørende dette :oops:

F U B A R, jeg har sendt dig en PB

Kleth, de ser meget meget fine ud.
"Jeg ved lidt om meget"

Besvar