Harald PCP vil ikke tage ladegreb

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Torlund
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14. jun 2022, 14:25
Interesser: baneskydning, plinking
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 1 time

Harald PCP vil ikke tage ladegreb

Indlæg af Torlund » 26. apr 2024, 08:24

Jeg har "den store" PCP fra Harald, og den vil ikke mere.
Jeg kan ikke tage ladegreb.
Bolten kører helt tilbage, men bliver ikke.
Der flyttes ikke tryk til "kammeret", så man kan ikke få geværet til at skyde eller bare sige "pluf".

Jeg synes jeg har hørt at andre oplever det samme, og det "bare" er en skrue der skal spændes.
Er det til at hitte ud af, for en som aldrig har adskilt et luftgevær før?

Jeg har fået nyt gevær på garantien 3 gange, for samme fejl.
Det er 4. gevær på en æske med 500 hagl.
Og nu er geværet vist udgået, så enten er det pengene tilbage, eller også er det returnering.
Derfor vil det være super hvis nogen lige kan sige om det kan fikses eller ej.

Venlig hilsen
Torlund

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2807
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 98 times
Been thanked: 69 times

Re: Harald PCP vil ikke tage ladegreb

Indlæg af Krung » 26. apr 2024, 10:12

Jeg pillede så meget ved min, at jeg knækkede noget inden i og måtte fremstille delen selv.

Hvis den ikke holder hammeren tilbage, så er det sikkert samme problem, som jeg endte med at have. Hvis du ikke kan finde andre, der er mere sikre i deres sag, vil jeg gerne kigge på den.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

PCPOlsen
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. mar 2024, 15:13
Interesser: PCP Lang distance skydning
Geografisk sted: Sabro Vest for Aarhus

Re: Harald PCP vil ikke tage ladegreb

Indlæg af PCPOlsen » 29. apr 2024, 11:30

Nu kender jeg ikke HN riflerne
Men generelt kan det også være at hammer fjederen er spændt for meget.
Altså hammer forspændings-skruen er spændt for meget ind end (over Max'ed Out), som er maksimum hammer forspændings punktet, hvor man kun lige kan få hammeren til at gribe fast i "sear" eller låse delen i triggeren.
Prøv at skrue hammerfjederen lidt tilbage.

Det kan også være forkert indslilling af stilleskruerne til aftrækket eller en fjeder i aftrækket der er smuttet.

MVH PCPOlsen

cree
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:02
Interesser: våben.jagt
Geografisk sted: kbh vestegn
Has thanked: 1 time

Re: Harald PCP vil ikke tage ladegreb

Indlæg af cree » 2. maj 2024, 02:19

Hvis det er M25 du har er det et stykke af "trigger sear" der er knækket, jeg har ikke skrevet her før,så skal lige se om jeg kan lægge et billede af delen til dig. Delen er umulig at støve op , jeg fik min fra en der havde fundet nogle i en græsk webshop, men ved ikke hvad den hed.
Vedhæftede filer
IMG20240502021223.jpg
Knækket trigger sear(dansk?)

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2807
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 98 times
Been thanked: 69 times

Re: Harald PCP vil ikke tage ladegreb

Indlæg af Krung » 2. maj 2024, 09:03

cree skrev:
2. maj 2024, 02:19
Hvis det er M25 du har er det et stykke af "trigger sear" der er knækket, jeg har ikke skrevet her før,så skal lige se om jeg kan lægge et billede af delen til dig. Delen er umulig at støve op , jeg fik min fra en der havde fundet nogle i en græsk webshop, men ved ikke hvad den hed.
Det var i bund og grund samme problem jeg havde. Det var bare den anden del, der var knækket hos mig. Jeg købte 50cm værktøjsstål, som jeg filede en ny ud af. Jeg har 99,5% tilbage af stålet, hvis nogen vil lave en selv.

Det fede var at jeg udbyggede med en pinolskrue, så man kunne justere slæbet væk.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Besvar