Løst og fast angående HW97..mest løst..høhø

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Løst og fast angående HW97..mest løst..høhø

Indlæg af Jeg vil på jagt » 4. jun 2023, 23:38

Har jo købt sådan en HW97K og fået skudt en del med den og er super glad for den og ingen tvivl om den skyder præcist, når altså ellers alt er spændt og ikke er på vej ud i horisonten.. :rolf….sidst sad jeg måske nok lettere plimmelim og undrede mig noget over at jeg skulle blive ved med at justere på kikkerten indtil jeg opdagede den var meget tæt på at ryge af :biggrin: …der kom min undren, altså en ting er at øve sig i at ramme og finde de mest optimale hagl osv. samtidig med man skal kæmpe med skruer der går løs hele vejen rundt konstant og når man spænder dem er det så forfra med at justere ?…det er lidt noget l… i min verden, altså min Crosman med gasfjeder er ikke tilnærmelsesvis så slem med at ryste alt løs..jeg ville foretrække en mere stabil løsning på den HW, skal man så ud i sådan en Dampa montering måske ? Eller en anden fjeder i geværet eller hvad ? eller begge dele måske ? :)
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Løst og fast angående HW97..mest løst..høhø

Indlæg af 458hunter » 5. jun 2023, 01:47

Dampamount of måske lidt blå locktite.

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 327
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 95 times

Re: Løst og fast angående HW97..mest løst..høhø

Indlæg af Andrik » 5. jun 2023, 11:36

Hej!

Jeg har gode erfaringer med Dianas Bullseye ZR mount. De koster så ca. 500 kr. Men så er sorgerne ovre mit løse og smadrede sigtekikkerter.
Prøv den. :smile: :thumbup:
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: Løst og fast angående HW97..mest løst..høhø

Indlæg af Jeg vil på jagt » 5. jun 2023, 14:57

Ja Okaey, jeg gav tidligere de skruer i geværet loctite skruesikring, den jeg bruger er nu lyserød ?..nå, men det hjælper da på det, men ikke 100%, de går løs igen over tid…skruerne i kikkert monteringen havde jeg ikke givet loctite, det har jeg gjort nu.
Og så må jeg have fundet mig sådan en dampamontage :thumbup:
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Løst og fast angående HW97..mest løst..høhø

Indlæg af C-X » 5. jun 2023, 15:02

Jeg har oplevet at skæfteskruerne kan løsne sig, men ellers har jeg ikke haft problemer på denne platform (3x HW97k + 1x HW77k).

Bruger du en momentskruetrækker? Pas på og vælg rette moment!
Er gevind renset inden?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: Løst og fast angående HW97..mest løst..høhø

Indlæg af Jeg vil på jagt » 5. jun 2023, 18:50

C-X skrev:
5. jun 2023, 15:02
Jeg har oplevet at skæfteskruerne kan løsne sig, men ellers har jeg ikke haft problemer på denne platform (3x HW97k + 1x HW77k).

Bruger du en momentskruetrækker? Pas på og vælg rette moment!
Er gevind renset inden?
Renset af først..tjek..men jeg har ikke en momentskruetrækker, det må jeg også hellere få anskaffet mig..måske er det der noget af fejlen ligger, for af frygt for at knokle de fine sager har jeg ikke spændt skruerne ret hårdt !
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: Løst og fast angående HW97..mest løst..høhø

Indlæg af Jeg vil på jagt » 7. jun 2023, 17:03

Men hvad med fjederen ?..jeg synes jeg har læst gamle tråde om at man med fordel kan skifte fjederen ud med en bedre ?…eller andet der måske får den til at skyde mere Smooth eller hvad mam siger ? som sagt super glad for gevær og kikkert og vil gerne gøre den endnu bedre !…hvem får man evt. til at lave sådan noget og hva’ kostert ? :smile:
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Løst og fast angående HW97..mest løst..høhø

Indlæg af C-X » 7. jun 2023, 17:19

Det kan da tunes, men det er ikke nødvendigt.

Jeg fik tunet mit .22'er op, da det i forvejen skulle have en "export-fjeder". Det blev ret så lækkert. Nu prøvede jeg det så heller ikke uden tun, da det var med "slap fjeder" og .22 går noget roligere, men der var ingen "tilskydning".
Min .177 HW77k er vist også tunet af tidligere ejer.

Mine to .177 HW97k er ikke tunede, de skyder udmærket. Lidt mere lyd fra fjeder, men det er minimalt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar