Halg kun til PCP rifler eller?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Nero
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. jun 2015, 11:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland

Halg kun til PCP rifler eller?

Indlæg af Nero » 24. maj 2023, 12:32

Hej Alle

Jeg har lige købt en gamo wildcat wisper som første luftgevær.

Bestilte nogle H N target trophy hagl til den, men der er desværre sendt H N target trophy POWER med ved en fejl. På pakken står der "Only for PCP" og min joule på 16 og en muzzle energi på 12 ft.lbs.

Mit spørgsmål går på om jeg kan bruge dem i geværet eller om jeg risikere at ødelægge noget, eller om haglet bare ikke vil skyde optimalt?

Jeg har meget svært ved at finde noget om joule eller muzzle energy på en Gamo wildcat wisper`?

På forhånd tak

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1073 times

Re: Halg kun til PCP rifler eller?

Indlæg af Langenge » 24. maj 2023, 13:46

For det første er jeg ret sikker på, at din skyder er over 16J.
For det andet er jeg også ret sikker på, at du ikke ødelægger noget ved at bruge de hagl.
Men om de så skyder optimalt i din skyder, tjaeeee...???
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Engfred

Re: Halg kun til PCP rifler eller?

Indlæg af Engfred » 24. maj 2023, 13:58

Prøv med HN Baracuda Hunter - De er ret gode i de fleste Gamo knæk-rifler.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1073 times

Re: Halg kun til PCP rifler eller?

Indlæg af Langenge » 24. maj 2023, 16:49

Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Nero
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. jun 2015, 11:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland

Re: Halg kun til PCP rifler eller?

Indlæg af Nero » 24. maj 2023, 17:56

Tak for svarene og sammenligningen på H N siden den har jeg ikke kunne finde.

Der er jo utroligt lidt forskel ift vægten af de 2 hagl så jeg tænker det er noget med legeringen.

Men hvis det værste der kan ske er at den skyder lidt dårligere med HN Power tror jeg at jeg vover pelsen mens jeg venter på de andre halg kommer -Man vil jo gerne lidt igang :-)

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1073 times

Re: Halg kun til PCP rifler eller?

Indlæg af Langenge » 24. maj 2023, 18:13

Nero skrev:
24. maj 2023, 17:56
Tak for svarene og sammenligningen på H N siden den har jeg ikke kunne finde.

Der er jo utroligt lidt forskel ift vægten af de 2 hagl så jeg tænker det er noget med legeringen.

Men hvis det værste der kan ske er at den skyder lidt dårligere med HN Power tror jeg at jeg vover pelsen mens jeg venter på de andre halg kommer -Man vil jo gerne lidt igang :-)
Haglene har fået en tynd kobberbelægning. det gør dem lidt hårdere, og meget slatne luftbøsser kan have problemer med dem.
Jeg tror dit største problem med dem er, at de koster en del mere en normale FTT-hagl.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Besvar