Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 741
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 522 times
Been thanked: 206 times

Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Scooterskytten » 22. okt 2022, 21:38

Jeg har hele dagen siddet med det største smil på læben. Jeg kan simpelthen ikke forstå at jeg har været så heldig at få sådan en FWB riffel hjem.

Som I ved fra den anden tråd, begyndte jeg i tirsdags på Para skydning. Den her tråd bliver langt mere omkring de justeringer og tips og tricks omkring dette luftgevær. Jeg vil også dokumentere mine personlige mål og fremskridt.

Som overskriften siger, er riflen en Feinwerkbau 800 Evolution TOP. Jeg havde egentligt tænkt på at købe den billigere udgave (800 Evolution) men pga forholdsvis lang leveringstid samt de opgraderinger der er på den i forhold til standard udgaven... ja så blev det den her. Den er også 200 gram lettere hvilket i længden nok er en fordel.

Selve pakken blev åbnet, og da jeg så riflen for første gang, gik der et sug igennem mig. Den er godt nok MEGA fed i mine øjne.

Jeg syntes da jeg pakkede det hele ud, at der blev ved med at være ting at pakke ud. Manual, værktøj, værktøj, sigte, hagl, studs til dykkerflaske, mere værktøj, tanken, mere værktøj igen...

Da alt var pakket ud, begyndte jeg at checke riflen. Og hold da helt op hvor kan den justeres i alle ender og kanter. Det første jeg gjorde var at forlænge skiftet så den passede til mig i længden. Allerede der, opdagede jeg hvor kompliceret det her bliver. Kindpuden skal også justeres korrekt.... Endnu mere kompliceret blev det, da jeg kom frem til bagerste sigtet... Det er helt vildt hvor meget man kan justere der.... og så kikkede jeg på forreste sigte.... wow. Det er helt vildt det her.

På det her tidspunkt bliver jeg totalt overvældet af den riffel. Jeg tager den med i klubben på mandag, og så håber jeg nogen kan hjælpe mig der. Det her kommer til at tage lidt tid at få rigtigt.

Den bedste måde at beskrive den her riffel er, indtil nu, er som at sætte mig i en F1 racerbil og så sige: Nu har du det bedste værktøj i verden. Sæt igang :smile:

Eneste detalje, er at der ikke er spor luft på tanken, så jeg har ikke engang kunne lave et testskud indtil nu :biggrin:

Til sidst lige lidt billeder af udpakningen + et billede nakket på nettet. Jeg skal nok poste flere billeder, når jeg kommer lidt mere ned på jorden igen.
Vedhæftede filer
IMG_20221022_140720.jpg
IMG_20221022_140832.jpg
IMG_20221022_140840.jpg
IMG_20221022_141525.jpg
IMG_20221022_141532.jpg
800 EVO TOP 2017 blau.jpg
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. maj 2009, 10:22
Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 285 times
Been thanked: 248 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Radis » 22. okt 2022, 22:05

Scooterskytten skrev:
22. okt 2022, 21:38
Jeg har hele dagen siddet med det største smil på læben. Jeg kan simpelthen ikke forstå at jeg har været så heldig at få sådan en FWB riffel hjem.

Som I ved fra den anden tråd, begyndte jeg i tirsdags på Para skydning. Den her tråd bliver langt mere omkring de justeringer og tips og tricks omkring dette luftgevær. Jeg vil også dokumentere mine personlige mål og fremskridt.

Som overskriften siger, er riflen en Feinwerkbau 800 Evolution TOP. Jeg havde egentligt tænkt på at købe den billigere udgave (800 Evolution) men pga forholdsvis lang leveringstid samt de opgraderinger der er på den i forhold til standard udgaven... ja så blev det den her. Den er også 200 gram lettere hvilket i længden nok er en fordel.

Selve pakken blev åbnet, og da jeg så riflen for første gang, gik der et sug igennem mig. Den er godt nok MEGA fed i mine øjne.

Jeg syntes da jeg pakkede det hele ud, at der blev ved med at være ting at pakke ud. Manual, værktøj, værktøj, sigte, hagl, studs til dykkerflaske, mere værktøj, tanken, mere værktøj igen...

Da alt var pakket ud, begyndte jeg at checke riflen. Og hold da helt op hvor kan den justeres i alle ender og kanter. Det første jeg gjorde var at forlænge skiftet så den passede til mig i længden. Allerede der, opdagede jeg hvor kompliceret det her bliver. Kindpuden skal også justeres korrekt.... Endnu mere kompliceret blev det, da jeg kom frem til bagerste sigtet... Det er helt vildt hvor meget man kan justere der.... og så kikkede jeg på forreste sigte.... wow. Det er helt vildt det her.

På det her tidspunkt bliver jeg totalt overvældet af den riffel. Jeg tager den med i klubben på mandag, og så håber jeg nogen kan hjælpe mig der. Det her kommer til at tage lidt tid at få rigtigt.

Den bedste måde at beskrive den her riffel er, indtil nu, er som at sætte mig i en F1 racerbil og så sige: Nu har du det bedste værktøj i verden. Sæt igang :smile:

Eneste detalje, er at der ikke er spor luft på tanken, så jeg har ikke engang kunne lave et testskud indtil nu :biggrin:

Til sidst lige lidt billeder af udpakningen + et billede nakket på nettet. Jeg skal nok poste flere billeder, når jeg kommer lidt mere ned på jorden igen.
Dejligt. Tillykke med den!
Håber den kommer til at give dig masser af god skydetid :numberone:

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 741
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 522 times
Been thanked: 206 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Scooterskytten » 24. okt 2022, 23:06

Så har jeg været på skydebanen med den. Wow, hvilken riffel. Den er godt nok lækker. Men der er godt nok også meget jeg skal lærer med den.

Startede med at skyde på elektronisk skive på 15m. Ramte INTET overhovedet. Prøvede 5 skud, og kom ikke på skiven overhovedet.

Så jeg gik over til papskiven - og stoppede den på ca 10m. Det viste sig at mit sigte var ALT for højt. Da jeg havde pakket riflen ud, havde jeg sat hele det forreste sigte 1 trin for højt. Så den blev justeret og så kom jeg på skiven. Jeg begyndte at justere skuddene tættere på centrum.
IMG_20221024_220335.jpg
Efter de skud, besluttede jeg at prøve papskiven på 15m. Skød 3 skud... Det første højt til venstre. De sidste 2... :rock:
IMG_20221024_220346_3.jpg
Så gik jeg over på den elektriske skive. Det gik nogenlunde, og jeg fortsatte med at justere sigtet ind efter hvert skud. 179 og de var højt til venstre. Fik justeret mig stille og roligt ind.
IMG_20221024_220406.jpg
Runde 2, gik bedre. Er dog megatræls af de 2 flyers jeg havde. Det var 100% min egen fejl. Men 188 er da fint nok på 15m. Skal helt sikkert nok blive bedre jo mere jeg træner.
IMG_20221024_220529_3.jpg
Alt i alt, er det her MEGA fedt. Jeg kan i den grad se, at med den her riffel, kan jeg blive meget bedre i løbet af kort tid.
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Niels » 25. okt 2022, 13:39

Scooterskytten skrev:
24. okt 2022, 23:06


Jeg kan i den grad se, at med den her riffel,
...er du nu fri for at stille spørgsmål til redskaberne, og kan koncentrere dig om teknikken.

Tillykke med den, og husk at bruge ren tør luft, og nogle ordentlige hagl i den.
(Ren, tør luft - kommer ikke ud af en pumpe fra HN men fra en kompressor med ordentlige filtre)
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 741
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 522 times
Been thanked: 206 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Scooterskytten » 25. okt 2022, 15:35

Niels skrev:
25. okt 2022, 13:39
Scooterskytten skrev:
24. okt 2022, 23:06


Jeg kan i den grad se, at med den her riffel,
...er du nu fri for at stille spørgsmål til redskaberne, og kan koncentrere dig om teknikken.

Tillykke med den, og husk at bruge ren tør luft, og nogle ordentlige hagl i den.
(Ren, tør luft - kommer ikke ud af en pumpe fra HN men fra en kompressor med ordentlige filtre)
Lige netop. Det er også derfor jeg fortsætter i Fredericia. Der for jeg mulighed for at træne og at få indstillet den her perfekt til mig.

Og tak. Planen er at jeg skal have fat i en dykkerflaske. HN pumpen var blot for at kunne testskyde den herhjemme :biggrin:
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Landbo » 27. okt 2022, 19:12

Scooterskytten skrev:
22. okt 2022, 21:38
Jeg har hele dagen siddet med det største smil på læben. Jeg kan simpelthen ikke forstå at jeg har været så heldig at få sådan en FWB riffel hjem.

Som I ved fra den anden tråd, begyndte jeg i tirsdags på Para skydning. Den her tråd bliver langt mere omkring de justeringer og tips og tricks omkring dette luftgevær. Jeg vil også dokumentere mine personlige mål og fremskridt.

Som overskriften siger, er riflen en Feinwerkbau 800 Evolution TOP. Jeg havde egentligt tænkt på at købe den billigere udgave (800 Evolution) men pga forholdsvis lang leveringstid samt de opgraderinger der er på den i forhold til standard udgaven... ja så blev det den her. Den er også 200 gram lettere hvilket i længden nok er en fordel.

Selve pakken blev åbnet, og da jeg så riflen for første gang, gik der et sug igennem mig. Den er godt nok MEGA fed i mine øjne.

Jeg syntes da jeg pakkede det hele ud, at der blev ved med at være ting at pakke ud. Manual, værktøj, værktøj, sigte, hagl, studs til dykkerflaske, mere værktøj, tanken, mere værktøj igen...

Da alt var pakket ud, begyndte jeg at checke riflen. Og hold da helt op hvor kan den justeres i alle ender og kanter. Det første jeg gjorde var at forlænge skiftet så den passede til mig i længden. Allerede der, opdagede jeg hvor kompliceret det her bliver. Kindpuden skal også justeres korrekt.... Endnu mere kompliceret blev det, da jeg kom frem til bagerste sigtet... Det er helt vildt hvor meget man kan justere der.... og så kikkede jeg på forreste sigte.... wow. Det er helt vildt det her.

På det her tidspunkt bliver jeg totalt overvældet af den riffel. Jeg tager den med i klubben på mandag, og så håber jeg nogen kan hjælpe mig der. Det her kommer til at tage lidt tid at få rigtigt.

Den bedste måde at beskrive den her riffel er, indtil nu, er som at sætte mig i en F1 racerbil og så sige: Nu har du det bedste værktøj i verden. Sæt igang :smile:

Eneste detalje, er at der ikke er spor luft på tanken, så jeg har ikke engang kunne lave et testskud indtil nu :biggrin:

Til sidst lige lidt billeder af udpakningen + et billede nakket på nettet. Jeg skal nok poste flere billeder, når jeg kommer lidt mere ned på jorden igen.
Tillykke med skyderen. :smile: Næste mål må være der kun bliver et hul i skiven efter en serie. :blink: :mrgreen:

Hilsen Leif.

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 741
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 522 times
Been thanked: 206 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Scooterskytten » 27. okt 2022, 19:31

Landbo skrev:
27. okt 2022, 19:12
Scooterskytten skrev:
22. okt 2022, 21:38
Jeg har hele dagen siddet med det største smil på læben. Jeg kan simpelthen ikke forstå at jeg har været så heldig at få sådan en FWB riffel hjem.

Som I ved fra den anden tråd, begyndte jeg i tirsdags på Para skydning. Den her tråd bliver langt mere omkring de justeringer og tips og tricks omkring dette luftgevær. Jeg vil også dokumentere mine personlige mål og fremskridt.

Som overskriften siger, er riflen en Feinwerkbau 800 Evolution TOP. Jeg havde egentligt tænkt på at købe den billigere udgave (800 Evolution) men pga forholdsvis lang leveringstid samt de opgraderinger der er på den i forhold til standard udgaven... ja så blev det den her. Den er også 200 gram lettere hvilket i længden nok er en fordel.

Selve pakken blev åbnet, og da jeg så riflen for første gang, gik der et sug igennem mig. Den er godt nok MEGA fed i mine øjne.

Jeg syntes da jeg pakkede det hele ud, at der blev ved med at være ting at pakke ud. Manual, værktøj, værktøj, sigte, hagl, studs til dykkerflaske, mere værktøj, tanken, mere værktøj igen...

Da alt var pakket ud, begyndte jeg at checke riflen. Og hold da helt op hvor kan den justeres i alle ender og kanter. Det første jeg gjorde var at forlænge skiftet så den passede til mig i længden. Allerede der, opdagede jeg hvor kompliceret det her bliver. Kindpuden skal også justeres korrekt.... Endnu mere kompliceret blev det, da jeg kom frem til bagerste sigtet... Det er helt vildt hvor meget man kan justere der.... og så kikkede jeg på forreste sigte.... wow. Det er helt vildt det her.

På det her tidspunkt bliver jeg totalt overvældet af den riffel. Jeg tager den med i klubben på mandag, og så håber jeg nogen kan hjælpe mig der. Det her kommer til at tage lidt tid at få rigtigt.

Den bedste måde at beskrive den her riffel er, indtil nu, er som at sætte mig i en F1 racerbil og så sige: Nu har du det bedste værktøj i verden. Sæt igang :smile:

Eneste detalje, er at der ikke er spor luft på tanken, så jeg har ikke engang kunne lave et testskud indtil nu :biggrin:

Til sidst lige lidt billeder af udpakningen + et billede nakket på nettet. Jeg skal nok poste flere billeder, når jeg kommer lidt mere ned på jorden igen.
Tillykke med skyderen. :smile: Næste mål må være der kun bliver et hul i skiven efter en serie. :blink: :mrgreen:

Hilsen Leif.
Tak og ja, det er det helt sikkert. Det tror jeg bestemt også på er muligt... det er kun et spg om manden med riflen kan det :biggrin:
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af KenP » 28. okt 2022, 17:44

Scooterskytten skrev:
27. okt 2022, 19:31


Tak og ja, det er det helt sikkert. Det tror jeg bestemt også på er muligt... det er kun et spg om manden med riflen kan det :biggrin:
Udfordringer, udfordringer ;-) jeg kan ind imellem gøre når jeg lægger alle skiverne oven på at kunne se igennem… meeeennnn ikke ofte (selv om jeg har skudt 200)

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 741
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 522 times
Been thanked: 206 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Scooterskytten » 28. okt 2022, 19:30

KenP skrev:
28. okt 2022, 17:44
Scooterskytten skrev:
27. okt 2022, 19:31


Tak og ja, det er det helt sikkert. Det tror jeg bestemt også på er muligt... det er kun et spg om manden med riflen kan det :biggrin:
Udfordringer, udfordringer ;-) jeg kan ind imellem gøre når jeg lægger alle skiverne oven på at kunne se igennem… meeeennnn ikke ofte (selv om jeg har skudt 200)
Min personlige rekord er 191 - 15m siddende med en Otterup. Så der er helt sikkert potentiale med den her, til at forbedre den rekord.
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 741
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 522 times
Been thanked: 206 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Scooterskytten » 1. nov 2022, 03:17

Havde nær glemt at skrive herinde. Var på banen her til aften.

Første aften med en fjederstøtte. Det vidste sig at være et større problem end som så. Den passede nemlig overhovedet ikke til mig i højden. Den er bygget til at stå på bordet, og så skal man stå op og skyde. Det betød at den er ALT for høj.
235.jpg
235.jpg (10.05 KiB) Vist 3670 gange
Efter et par MacGyver løsninger lykkedes det endelig at få noget der virkede. 2 små europaller + en omvendt skrallespand... så passede den i højden og ingen fødder på selve støtten...Det fungerede nogenlunde :biggrin:

Alt den frem og tilbage og den ene MacGyver løsning efter den anden.... det medførte at jeg var en smule træt, og havde lidt svært ved at fokusere da jeg endelig skulle skyde. 181, og 182. Havde et par flyvere på grund af det.

Da jeg kom hjem, kunne jeg ikke slippe tanken om at modificere fjederstøtten så den fungerede langt bedre. Jeg fandt en gammel højtaler stand (form for 3fod), som er lille og letvægt. Det viste sig at med en smule gaffatape til at gøre selve fjederstøtten lidt tykkere, så passede den perfekt til det her. Jeg fandt også nogle små korkstykker jeg havde liggende, som blev limet på selve støtten. Det skulle gerne sikre at jeg undgår ridser alle mulige steder :biggrin:

Alt i alt, så skal det her nok blive rigtigt godt. Jeg er faktisk RIGTIGT glad for den her riffel.
Vedhæftede filer
IMG_20221101_022530.jpg
IMG_20221101_022545_3.jpg
IMG_20221101_022551_3.jpg
IMG_20221101_022600.jpg
IMG_20221101_022610_1.jpg
IMG_20221101_022623_4.jpg
IMG_20221101_022631_3.jpg
IMG_20221101_022636_2.jpg
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 741
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 522 times
Been thanked: 206 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Scooterskytten » 1. nov 2022, 03:19

Hovsa glemte et billede af fjederstøtten sådan som den ser ud nu.
Vedhæftede filer
IMG_20221101_025645.jpg
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af KenP » 1. nov 2022, 16:28

Hvorfor fjerdestøtte? En fast er da mere stabil!

Eller er det “para” regler?

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 741
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 522 times
Been thanked: 206 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Scooterskytten » 1. nov 2022, 17:35

KenP skrev:
1. nov 2022, 16:28
Hvorfor fjerdestøtte? En fast er da mere stabil!

Eller er det “para” regler?
Det er lige netop para regler der gør det. Der er 2 klasser. 1 hvor man er "liggende" - dvs at begge albuer er på bordet. Det kræver et specialbygget bord for at jeg kan det, da min højre albue ikke kan komme langt nok ind.

Den anden regel er den mere åbne klasse. Der er det et krav at man bruger fjederstøtte.
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 741
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 522 times
Been thanked: 206 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Scooterskytten » 4. nov 2022, 02:05

Var på skydebanen idag. Skød 2 runder.

Den første runde gik mest med at få justeret riflen så den passede perfekt til mig. Det krævede faktisk en del små justeringer i både skæfte og sigtet... hvor den nogle gange hvor den blev justeret lidt for langt :smile: Selv skydestøttens højde og hvor den støttede på selve riflen, blev justeret. Jeg skød 579,3 så det var sådan lidt so so.

Runde 2 var lidt bedre. 582,2. Her skete der noget underligt. Da jeg var nået ca 1/3 igennem runden, så passede riflen pludselig ikke til mig. Der hvor den ramte skulderen virkede forkert. Der hvor jeg satte kinden på, virkede forkert. Intet var som det havde været indtil nu.

Jeg kaldte på formanden, og han tog 1 kig på mig og min skydestilling og så sagde han: Det kan jeg godt forstå. Du sidder anderledes end du gjorde først. Jeg var målløs. Vi fik en kort snak om det, hvor jeg forsøgte at sætte mig som jeg havde gjort før. Det viste sig MEGET hurtigt hvorfor det var anderledes. Jeg fik lynhurtigt ondt i den position. Det var ryggen, og skulder der gav problemer... Der faldt 10øren for mig. Det er jo præcist der hvor muskelsvinden sidder - og min far kan heller ikke sidde stille uden at få ondt.

Det betyder at jeg skal lærer at efter en halv runde, skal jeg lægge riflen fra mig, og rejse mig op og få strakt ud i ryg og skuldre. Derefter skal jeg sætte mig tilbage i præcis den samme position som jeg sad i før.
Vedhæftede filer
IMG_20221104_013658.jpg
IMG_20221104_014305_3.jpg
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Werecat » 4. nov 2022, 11:32

Det er en grov forsimpling, men ikke usandt.
Pistolskydning handler om aftrækket og riffelskydning handler om skydestilling.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 741
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 522 times
Been thanked: 206 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Scooterskytten » 4. nov 2022, 12:48

Werecat skrev:
4. nov 2022, 11:32
Det er en grov forsimpling, men ikke usandt.
Pistolskydning handler om aftrækket og riffelskydning handler om skydestilling.
Lige netop. Og hvis jeg netop til riffelskydning ændre min skydestilling pga muskelsvind, så er det ikke optimalt.
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 214 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af FBN » 4. nov 2022, 20:11

Husk uanset hvad, så drejer det sig om at havde det sjovt :numberone:
Uden at være alt for smadret bagefter, men syntes det er fedt/sejt, at du søger muligheder og se muligheder, det var der
mange som kunne lære noget af :respekt: :10:
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 741
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 522 times
Been thanked: 206 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Scooterskytten » 4. nov 2022, 21:34

FBN skrev:
4. nov 2022, 20:11
Husk uanset hvad, så drejer det sig om at havde det sjovt :numberone:
Uden at være alt for smadret bagefter, men syntes det er fedt/sejt, at du søger muligheder og se muligheder, det var der
mange som kunne lære noget af :respekt: :10:
Tak. Jeg ser altid mulighederne i de ting jeg laver. Også selvom mulighederne er 20 år ude i fremtiden :biggrin: Men jo, jeg ser altid mulighederne i ting - og i mennesker. Ser hvis de kan opnå en drøm ved et lille skub fra mig af. Så skubber jeg gerne en smule der.
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 741
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 522 times
Been thanked: 206 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Scooterskytten » 7. nov 2022, 20:47

Hvilken dag på skydebanen. Skød kun med luft, fordi jeg er ved at gøre klar til de første 2 konkurrencer i slutningen af november.

Første runde, skulle jeg lige finde mig til rette. Den var justeret til 10m fra i torsdags, så jeg skulle lige justere den ind. Der skød jeg 183. Det var sådan set fint nok.
IMG_20221107_201411_3.jpg
Anden runde, var sigtet skudt godt ind, men jeg havde svært ved at fokusere. Kunne ikke helt få tingene til at passe. Det var ligesom om jeg dansede om grøden alle 20 skud. På trods af det, skød jeg 183 igen. Så det var ok.
IMG_20221107_201736_2.jpg
3 runde... :rock: Jeg ændrede 1 ting i forhold til de 2 andre runder. Hvis jeg havde svært ved at fokusere, så fjernede jeg fingere fra aftrækkeren, lukkede begge øjne og så træk vejret dybt i 10-15 sec. Det gjorde en forskel skal jeg hilse og sige... 194 baby. Personlig rekord
IMG_20221107_201923_2.jpg
IMG_20221107_201931_2.jpg
IMG_20221107_201937_3.jpg
IMG_20221107_201943_3.jpg
IMG_20221107_201950_2.jpg
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Cygnus X » 1. dec 2022, 16:53

kors det er en fed skyder :10: ....tillykke med den....og det er en fornøjelse at læse med :respekt:

jeg har altid savlet over en konkurrence riffel, men de 2-3k$ har været svær at sluge ....samt mangel på indendørs bane....jeg vil helst bare sidde hjemme og skyde når muligheden nu byder sig

må indrømme jeg har mistet tilliden til næsten alt (ex købte flere FX blot for at få en bunke svensk skrammel der stadig skulle vold tunes for at kunne samle en gruppe, stakkels nybegyndere der står med den slags lort)....så jeg håber du har fået en perfect riffel....har du prøvet med fuld støtte og se om den så sænker alle skud i samme hul ?
pick my lock and meet my glock

Explorer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 12. jan 2006, 22:04
Interesser: Jagt - Våben/PCP - Genladning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 53 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Explorer » 2. dec 2022, 01:20

Cygnus X skrev:
1. dec 2022, 16:53

må indrømme jeg har mistet tilliden til næsten alt (ex købte flere FX blot for at få en bunke svensk skrammel der stadig skulle vold tunes for at kunne samle en gruppe, stakkels nybegyndere der står med den slags lort)
De jeg har prøvet har lavet fine grupper lige ud af boksen, 3 stk Impact M3 og en Wildcat BT, men har også prøvet Avenger både i .177 og .22, de kan også levere pæne grupper og der får du virkelig noget for pengene :thumbup:

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Cygnus X » 2. dec 2022, 19:50

MIT held med FX er noget anderledes her end hvad de fleste har oplevet, Avenger var dog en positiv oplevelse

impact mk2 .25...omg tons af tuning før den virkede ordenligt, lækager, rædselsfuld lige ud af boksen (har den stadig og nu kører den næsten som hans i grete, ville dog ønske en bedre aftrækker)

wildcat mk2 .22... 14 skud og så var den af regulator, stakkels nybegynder der skal lure hvad der foregår og aldrig har rodet med den slags (har den stadig, tunede den ned til 29 fpe, og får nu 5 mags på regulator, og den er møg præcis)

dream pup-bottle .177....røg tilbage, den kunne ikke samle en ordenlig gruppe, prøvede 30 forskellige hagl, løb en 1500 hagl igennem den uden held

impact mk2 .177....den abekat der havde skruet den sammen, havde smadret gevindet i shroud/barrel-tention og meget mere....den var helt klart ikke tunet til .177 (tror bare de skiftede løb ud fra en anden kaliber....3500 hagl over 2 dage et ton af justering....ankom fredag...sendt tilbage mandag

sagde fuck fx kan ikke .177, købte en avenger som lige ud af boksen, skød 50% mindre grupper end FX i samme kaliber....avenger er bestemt heller ikke perfect, mine magaziner er gået i stykker et efter et, og den æder probe oringe, må have gang i dremel og fikse skarpe kanter, men den kostede mig 300$, i forhold til impact 2K$ så forventningerne er lidt anderledes

min vulcan .25...omg perfection, hvis bare den var lidt lettere...men den hamrer .25 ud med 48 fpe, egern på 100m no prob (med hagl) cz løbet er magisk
aa410c .22 skyder bare godt (specielt nu den er reguleret)
aa410erb .22 skyder lidt hårdere og super præcis (specielt nu den er reguleret også, 70 skud på en fyldning, im happy)

skal siges at FX-USA er skideligeglade med deres kunder.....hvis du ikke er youtube influencer så kan man rende og hoppe...6mdr for at få en fucking oring.....nærmest umuligt at komme igennem til dem, der må være tons af folk med proplemer....de har taget tlf mens de festede og var fulde(og snakkede lort, jeg lagde på).....snakkede med deres cheif mekaniker...som helt klart var en kontor person der ikke anedede hvad de ævlede om ...så slut med fx for mig
pick my lock and meet my glock

Explorer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 12. jan 2006, 22:04
Interesser: Jagt - Våben/PCP - Genladning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 53 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Explorer » 2. dec 2022, 21:31

Jo man sætter lidt højere forventninger til en 2K$ skyder end en 300$, og vil da også sige at jeg har lavet et par forbedringer på mine M3'ere, feks har jeg ændret o-rings arangement i front af plenum for at få den til at skyde samme sted fra første skud som den gjorde da jeg stillede den i skabet

Og linere har også fået en polering så jeg ikke behøver at rense så tit

Men da også min fornemmelse at FX går lidt mere op i marketing end kunde service, men ja nu kan jeg heldigvis klare mig selv og få lortet til at skyde mega godt med max power alligevel ;-) så ja de heftige FX'ere er vi nok enige om ikke lige er et begynder våben, der er AVA meget mere lige til :-)

Explorer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 12. jan 2006, 22:04
Interesser: Jagt - Våben/PCP - Genladning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 53 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Explorer » 8. dec 2022, 18:50

Cygnus X skrev:
1. dec 2022, 16:53
må indrømme jeg har mistet tilliden til næsten alt (ex købte flere FX blot for at få en bunke svensk skrammel der stadig skulle vold tunes for at kunne samle en gruppe
Denne ser ud til at være vold tunet til præcission fra fabrikken :fun: :razz:

https://youtu.be/RLeRh0oKpgQ

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Feinwerkbau 800 Evolution TOP

Indlæg af Cygnus X » 9. dec 2022, 02:19

hele min facebook var fyldt med den FX riffel.....giv den 1-2 måned og det eneste alle youtuberne kan snakke om er hvordan den nye og større plenum er et must...og lige som plenum ankommer med posten 6mdr efter du bestilte den, ja så er mk2 på gaden og den er 10 gange bedre kommer med alle forbedringerne, og gør din riffel værdiløs....og hvis den stadig ikke ramme ?....så er det jo fordi man glemte at bestille tredieparts chassis der eftersigende skulle fikse det og så står man der med en Ikea luftriffel der har kostet det samme som en Daystate :biggrin: (hmm det giver mig en ide....)


vil hellere have noget super billeder og historier om din Feinwerkbau...jeg syntes den er så fed
pick my lock and meet my glock

Besvar