Problemer med kvalitetskontrol – Weihrauch HW77K

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
trackpad
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. sep 2022, 17:07
Interesser: Hellerup
Geografisk sted: Denmark

Problemer med kvalitetskontrol – Weihrauch HW77K

Indlæg af trackpad » 15. sep 2022, 14:39

Er dette bare normalt for kvaliteten af luftgeværer fra Weihrauch, eller skulle jeg være bekymret for, at denne helt missede sit stop ved kvalitetskontrolbænken?

Ekstern link slettet

Sælgeren var fuldstændig tryg ved alle disse defekter, sjovt nok. :nolisten:

Jeg kontaktede producenten for at høre, hvad de synes, og for at sikre mig, at de havde SN.

Jeg ledte ikke efter problemer, dette er et funktionelt værktøj for mig, ikke et kunstobjekt. Men at skulle være færdig med at stramme skruer og file forskellige metalstykker ...virker bare underligt.

Den skyder ellers meget fint!
Senest rettet af Caspian1911 15. sep 2022, 15:58, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Ekstern link slettet

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4081
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 565 times
Been thanked: 369 times

Re: Problemer med kvalitetskontrol – Weihrauch HW77K

Indlæg af Caspian1911 » 15. sep 2022, 16:01

Hej og :welcome:

Venligst læg billeder direkte på NVF, så alle brugere ikke skal klikke på eksterne links. Det gør også NVF mere lækkert :razz:
Tilføj filer.PNG
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


trackpad
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. sep 2022, 17:07
Interesser: Hellerup
Geografisk sted: Denmark

Re: Problemer med kvalitetskontrol – Weihrauch HW77K

Indlæg af trackpad » 15. sep 2022, 16:08

Sorry. Og tak. :blink:
IMG_5825.jpeg
IMG_5837.jpeg
IMG_5838.jpeg
IMG_5824.jpeg
IMG_5823.jpeg
IMG_5822.jpeg

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11090
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Problemer med kvalitetskontrol – Weihrauch HW77K

Indlæg af C-X » 15. sep 2022, 20:28

Støbegraten fjerner du med en kniv.
Skruerne løsner sig, ved brug af geværet, så dem skal du være over kontinuerligt, det er en feature. En momentnøgle er en god investering.

Det lille knob ved samlingen af cylinderen, er lidt øv, men geværet får nok flere knubs, når du begynder at bruge det. Du beholder vel sigtet på det, ikke? Det er et super godt sigte!

Jeg synes du er lidt pivet og det er næppe nok til hverken en reklamation, eller til at hænge forhandleren ud over.
Din forventningsafstemmelse er nok gået galt. Hvis du ville have noget nær fejlfrit, så ville det være en Air Arms, til omkring det dobbelte. Lad nu være med at skille den ad, så går din OCD helt sikkert i selvsving :fun:

Det er alt i alt et pænt gevær, brug det og lev med den kommende patina også :thumbup:

Det er vel et online køb? I så fald skulle du blot have benyttet dig af fortrydelsesretten, ikke have pillet og skudt, men returneret det, indenfor 14 dage.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

trackpad
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. sep 2022, 17:07
Interesser: Hellerup
Geografisk sted: Denmark

Re: Problemer med kvalitetskontrol – Weihrauch HW77K

Indlæg af trackpad » 15. sep 2022, 22:24

C-X skrev:
15. sep 2022, 20:28
Støbegraten fjerner du med en kniv.
Skruerne løsner sig, ved brug af geværet, så dem skal du være over kontinuerligt, det er en feature. En momentnøgle er en god investering.

Det lille knob ved samlingen af cylinderen, er lidt øv, men geværet får nok flere knubs, når du begynder at bruge det. Du beholder vel sigtet på det, ikke? Det er et super godt sigte!

Jeg synes du er lidt pivet og det er næppe nok til hverken en reklamation, eller til at hænge forhandleren ud over.
Din forventningsafstemmelse er nok gået galt. Hvis du ville have noget nær fejlfrit, så ville det være en Air Arms, til omkring det dobbelte. Lad nu være med at skille den ad, så går din OCD helt sikkert i selvsving :fun:

Det er alt i alt et pænt gevær, brug det og lev med den kommende patina også :thumbup:
Fair nok. Tak for de gode råd/indsigter. :thumbup:

Jeg synes stadig, det er mange penge at bruge på en riffel, der kræver så meget arbejde... Men meget mere end det, det fik mig bare til at føle mig usikker på de andre mekanismer, dem jeg ikke kan se. Om de var også helt færdigt, eller udfærdige.

Jeg lover, at jeg ikke ledte efter problemer. Som jeg sagde, det er ikke et kunstobjekt og vil bestemt ikke blive behandlet som et af mig. Jeg elsker en god patina, ser fremme til det :)

Men helt løse skruer klar til at falde ud? Helt synligt ufærdigt metal med skarpe kanter? En skinne, der ikke... skinner? 🤷🏻‍♂️ Lever ikke op til myten om tysk fremstillingsevne.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11090
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Problemer med kvalitetskontrol – Weihrauch HW77K

Indlæg af C-X » 15. sep 2022, 22:51

Det er svært, når forventninger og virkeligheden ikke stemmer overens.

At skruerne er løse, er bestemt et problem, men det er til at løse :blink:
Du kommer til at skulle spænde dem jævnligt alligevel. De burde dog ikke være løse, fra fabrikken af.

Graten i aftrækkerbøjlen er også let at fixe. Start med at skrue den helt af, så du lettere kan komme til. Det er en rest fra fremstillingen.

Værktøjsmærkerne ved cylinder og dovetail, det er straks værre. Om det er utilgiveligt, er svært at vurdere.

Alt i alt, så er tysk grundighed langt bedre end spansk, tyrkisk og særligt kinesisk, mangel på samme. Du får også en gennemprøvet teknologi, der holder mange år frem, hvis du passer på den.

Hvis du skulle betale for noget, hvor der ikke var spor fra fremstillingen eller mindre fejl, så hedder prisen bare noget helt andet. Din nye skyder koster omkring 3-5 dagslønne, for de fleste voksne mennesker, og det får man bare ikke meget for, længere.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar