projekt på haralds pcper LINKS

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

projekt på haralds pcper LINKS

Indlæg af Luluselsker » 22. mar 2022, 01:26

hej Forum
sad og savlede lidt på harald

træskæfte modellerne af pcpere er eke født som højre betjent pg anden som venstre betjent
ene er født med regulator og manometer anden kun med manometer

jeg besluttede mig derfor at prøve at modificere lidt

købte riflen og pistolen samlet men viste sog anden havde fået lignende ide da pistolen jeg kom hjem med manglede de eksakte dele jeg ville flytte over så retur med den og hjem med en ny

selve adskilningen gik let og lige til
alt kan skiftes undtagen regulator og fillcap med manometer uden at man behøver tappe trykket af

action er bolt on bolt off med 5nskruer sværeste er sådan set at montere piben (3 pinolskruer så meget svært )
og at samle går lige så let en m2 og en m3.5mm umbraco nøgle så klares det nemt

nu til tryktank tap trykket af ! med trykket tappet kan manometer fillcap skrues direkte ud og skoftes over fra pistl til riffel hernæst skal regulstor fjernes -jeg valgte at ubdlade dette da jeg har anden regulator i riffel i forvejen men det bør kunne lade sig gøre er dog ikke forsøgt da jeg har altaros i riflen i forvejen som står smooth hvor jeg ka li det

alt ialt en ca 25min operation og billigere at købe pistolen kontra ekstra magasin og fillcap med manoneter (cap koster 600kr og magasin 129 altså 729 hvor pistol med begge koster 599)

(foto tilgår)
(foto tilgår
(foto tilgår
(foto tilgår
(foto tilgår
(foto tilgår
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Besvar