Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Landbo » 12. dec 2021, 11:09

Cygnus X skrev:
12. dec 2021, 02:16
@landbo....du har ret ladearmen er metal (jeg ridsede i den)...sideskallerne er plastic men selve reciever i metal
Det du kalder reciveren vil vi andre herhjemme formodentlig kalde blokken eller chassis.

Og ja, man kan nemt foranledes til og tro ladearmen er lavet af plastic med alle de mærker der er fra formen på den. Man kan sprøjtestøbe næsten alt i dag i diverse metaller, selv de tandhjul der sidder i din halvdure boremaskine er sprøjtestøbt.

Hilsen Leif.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Landbo » 12. dec 2021, 11:40

Cygnus X skrev:
12. dec 2021, 02:16

min riffel levere lige omkring de 20 fpe, og kan snige sig op på 21 med tunge hagl, nogen af de lette hagl larmede jeg vil tro de var tæt på eller brød den, det betyder også de ikke skød ideelt, men jeg måtte stoppe efter få skud for naboer ikke ringer efter strømerne, selv om det er lovligt

mine gemmer blev gået igennem for at finde så mange 4.5mm halg jeg kunne...og men jeg gjorde det kom FedEx med lidt 5.5mm hagl fra jsb som har været i restordre snart 3 måneder....fedt

PXL_20211211_212204434.jpgPXL_20211211_212425843.jpgPXL_20211211_214824739.jpg1234.jpg

her er setup, 2 sand dimser
PXL_20211211_230804844.jpg
PXL_20211211_233811897.jpg

og her er mine resultater Riflen er som den kom + kikkert, intet justeret, løb renset....

AFSTAND er 30-31 meter

PXL_20211212_000622650.jpg
ok Logun fik lige en tur til da gruppen jeg skød var oven i noget tekst, og jeg havde glemt crosman destroyer, de 3 andre var nogen bly rundkugler som bragede som ind i h .....destroyer var tæt på sonisk og jeg stoppede ved 7 da nogen smældede lydmuren


PXL_20211211_234338203.jpg
Jeg ville rigtig gerne knockout samlede sig noget mere, men vinderne af alle hagl var jsb 10gr og 13 grain monster (jeg tror godt jeg kunne samle monsterne lidt mere....de to grupper slog min Impact mk2 power plenum 500mm 4.5mm med 0.2mm CTC ! fandme flot af en billig riffel

PXL_20211211_234304627.jpg
Crosman haglene specielt CPH havde jeg forventet mig et noget bedre resultat af, jeg har i næsten alle mine andre rifler været glad for disse hagl, men denne riffel gider dem ikke, crossman pointet overraskede, jeg betragter dem som lorte haglmen de først 7 skud sad tæt, men så smed den 3 der ødelagde det hele


PXL_20211211_234223337.jpg
HN haglene, jeg ville ønske jeg havde en bøtte normale baracuda, men må havde skudt dem alle, baracuda hunter extreme troede jeg at jeg havde det bedste hagl, 5 første skud sad oven i hindanden, og jeg jublede men så røg 5 mere over det hele


PXL_20211211_234149470.jpg
så lidt blandet landhandel.....neue spitskugeln smælde og var slet ikke på papiret, rabbit magnum ramte en på papir, og 2 ca 30 cm til højre helt ved siden af skydekassen, så slut med dem.....crowmagnums er berømte for ikke at være præcise, de 6 skud omkring krydset er en gruppe...de 10 andre skud er ny gruppe
Predator haglene overraskede, 7 skud der alle rør hinanden, og 3 fliers, disse hagl var lige på nippet til at smælde så jeg tror hvis jeg tager 30 fps af så vil de samle sig rigtig pænt
JSB ultrashock....de rev i papiret, og jeg spekulere på om de keyholede .....
eun jin hagl, de gik skide godt i min carrer mk2 5.5....men ikke i denne her, jeg havde forventet mig lidt mere af det mega tunge hagl
Logun haglene er blyfri hagl, de sad oven i teksten så i har set resultatet oven for

det var det....nu skal der bestilles lidt flere jsb monster og jsb 10.4 grains ....glædelig jul
Og angående diabolo haglene, har du hermed bevist at til luftrifler der skyder de normale 27 joule eller 20 fpe:

1. Brug en diabolo der vejer over 10 grains, eller 0,65 gram, så haglene ikke "går" så hurtigt at de ender oppe i det transsoniske hastighedsområde og dermed begynder at flyve uforudselig.

2. Undgå for guds skyld diabolo der prises til jagt. De er sjældent så gode at du kan ramme præcist med dem på selv kortere afstande.

Så er der en rigtig god mulighed for og få lave nogle gode grupper.

Med slugs forholder det sig lidt anderledes, hvilket jeg ikke vil komme ind på her.

Fortsat god forjul, Leif.

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Cygnus X » 12. dec 2021, 19:37

jeg vidste godt at de lette hagl nok ville flyve for hurtig til at give gode resultater, men nu havde jeg dem så de skulle prøves...burde nok have skrevet at riflen er for kraftig til det lette hagl, nogen gange glemmer jeg at nybegyndere læser med. hvis jeg havde smidt chrony på er jeg sikker på at de hagl der flyver helt af h til (på nær rabbit magnum) fløj for hurtigt og endte i den soniske/transonisk hastighed.....og tuner man riflen lidt ned i hastighed ville de grupper nok samle sig

enig diabolo er typisk bedst. men nogen gange overraskes man, som f.eks med JSB Hades, HN hunter extreme....hvis du kigger min hagl samling igennem vil du se at 90% er diabolo typisk jsb men også HN baracuda...polymag predator haglene med den røde spids, de er kun 8gr og man kunne tydeligt høre der noget smæld i skuddet, men de samlede sig ok, lidt lavere hastighed og så vil de nok være rigtig gode

mange af mine skrammel hagl er hagl der er kommet med brugte rifler, eller folk ikke kunne lide og bare gav dem væk(CPH, JSB og de nye HN hagl har jeg dog købt).....jeg er hvad man kalder for en "Horder" jeg har meget svært ved at smide/sælge/give mit legetøj væk....selv lort der ikke virker....vil i se min reoler og kasser med radiostyret ting LOL? men min tanke er gem dem, og hvis der er en riffel der har brug for at 200-300hagl for at blive kørt til så kan jeg bruge skrammel hagl til det

så konklusionen er det sædvanlige. tunge diabolo, specielt fra JSB er bedst, vil man skyde lettere hagl bør man skrue ned for riflen.....nu vil jeg så finde ud af hvad der skal til for at skyde med slugs
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af SorenSD » 12. dec 2021, 19:53

Ud af boksen skød min Avenger JSB Monster 13.43 gr ved 861 FPS og laver ganske fine grupper på 30 meter :thumbup:

Overrasket over, at JSB KO 13.43 gr slugs stadig performede ganske godt ved kun 820 FPS - Mere fart vil helt sikkert ikke gøre noget og bare gøre dem endnu bedre på længere afstand :smile:

Vejret bliver lidt bedre i den kommende uge og jeg får mere tid, så må hellere få testet lidt mere på lidt længere afstand.

Venter også med længsel på endnu en ny riffel, som forhåbentligt dukker op i løbet af ugen :rock:
:smile: :thumbup:

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Landbo » 12. dec 2021, 21:05

Cygnus X skrev:
12. dec 2021, 19:37
jeg vidste godt at de lette hagl nok ville flyve for hurtig til at give gode resultater, men nu havde jeg dem så de skulle prøves...burde nok have skrevet at riflen er for kraftig til det lette hagl, nogen gange glemmer jeg at nybegyndere læser med. hvis jeg havde smidt chrony på er jeg sikker på at de hagl der flyver helt af h til (på nær rabbit magnum) fløj for hurtigt og endte i den soniske/transonisk hastighed.....og tuner man riflen lidt ned i hastighed ville de grupper nok samle sig

enig diabolo er typisk bedst. men nogen gange overraskes man, som f.eks med JSB Hades, HN hunter extreme....hvis du kigger min hagl samling igennem vil du se at 90% er diabolo typisk jsb men også HN baracuda...polymag predator haglene med den røde spids, de er kun 8gr og man kunne tydeligt høre der noget smæld i skuddet, men de samlede sig ok, lidt lavere hastighed og så vil de nok være rigtig gode

mange af mine skrammel hagl er hagl der er kommet med brugte rifler, eller folk ikke kunne lide og bare gav dem væk(CPH, JSB og de nye HN hagl har jeg dog købt).....jeg er hvad man kalder for en "Horder" jeg har meget svært ved at smide/sælge/give mit legetøj væk....selv lort der ikke virker....vil i se min reoler og kasser med radiostyret ting LOL? men min tanke er gem dem, og hvis der er en riffel der har brug for at 200-300hagl for at blive kørt til så kan jeg bruge skrammel hagl til det

så konklusionen er det sædvanlige. tunge diabolo, specielt fra JSB er bedst, vil man skyde lettere hagl bør man skrue ned for riflen.....nu vil jeg så finde ud af hvad der skal til for at skyde med slugs
Ja just præcis. Men somme tider kan man blive overrasket over hvor hurtigt et let diabolo kan skydes på kortere afstande. Jeg prøvede også for sjov at afskyde FX air rifle pellets der vejer 8,44 grain eller 0,547 gram stykket og skulle være de samme som JSB¨s af samme vægt. På 15 meter kan jeg skyde serier af 10 der kun fylder 0,7-0,8 i diameter. På 25 meter kan ligger de inden for en diameter på 2 cm. Men på 50 meters afstand er det meget svært bare og få en enkelt lille bitte træffer sat ind på en 14*14 cm skive ud af en serie på 10. :mrgreen:

De tunge H&N Barracuda skyder normalt også rigtig godt i en 27 Joules riffel, op til afstande på 50 meter, men derudover er det min erfaring det begynder det og gå galt for dem.

Med de tungere JSB exact kan der godt laves hæderlige grupper, især har har jeg haft gode erfaringer med redesign udgaven, der "går" utroligt godt i FX'en ved ca 296 m/s. Men de andre tungere i familien kan også godt lide og få et kraftigt spark i r****. :mrgreen:

Ja slugs er også på forsøgsstadiet her. Desværre er der mangel på tungere udgaver end de 10 grains JSB KO der er på lager her. De lette KO kan jeg ikke rigtig blive klog på da de synes ret uforudsigelige bare der kommer et lille sideværts vindpust. Har dog stadig rigtigt meget tilgode og lære om de små "slimede". :mrgreen:

Hilsen Leif.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Landbo » 12. dec 2021, 21:24

SorenSD skrev:
12. dec 2021, 19:53
Ud af boksen skød min Avenger JSB Monster 13.43 gr ved 861 FPS og laver ganske fine grupper på 30 meter :thumbup:

Overrasket over, at JSB KO 13.43 gr slugs stadig performede ganske godt ved kun 820 FPS - Mere fart vil helt sikkert ikke gøre noget og bare gøre dem endnu bedre på længere afstand :smile:

Vejret bliver lidt bedre i den kommende uge og jeg får mere tid, så må hellere få testet lidt mere på lidt længere afstand.

Venter også med længsel på endnu en ny riffel, som forhåbentligt dukker op i løbet af ugen :rock:
Vosses Avenger skød også omkring de 861 fps med samme JSB diabolo da den blev hevet ud af kassen.

Ja det skulle blive helt op til 9-10 grader midt på dagen flere gange i næste uge. Så er det bare og håbe det kan holde nogenlunde tørt.

Tillykke med den nye riffel, gætter sikkert helt galt hvis jeg bilder mig ind det er en "knækket fjeder". :smile:

Hilsen Leif.

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af SorenSD » 12. dec 2021, 21:28

Landbo skrev:
12. dec 2021, 21:24

Vosses Avenger skød også omkring de 861 fps med samme JSB diabolo da den blev hevet ud af kassen.

Ja det skulle blive helt op til 9-10 grader midt på dagen flere gange i næste uge. Så er det bare og håbe det kan holde nogenlunde tørt.

Tillykke med den nye riffel, gætter sikkert helt galt hvis jeg bilder mig ind det er en "knækket fjeder". :smile:

Hilsen Leif.
Ny luftriffel lander forhåbentligt i denne uge og det er ikke en knæk-riffel, men en ny een fra Brocock :biggrin:
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Cygnus X » 13. dec 2021, 01:36

ja mine er monster redesign....og de flyver glimragende !

fandt nogen andre ringe, og smed et par stykker business cards under kikkerten i den bagerste ring

nu sidder kikkerten så lavt den kan, og jeg er en halv omdrejning (ud af 5) fra optisk center

det regner og vinden rusker....men riflen stadig pæne grupper med monster haglene

er extra barrel band nødvendigt?
hvordan kan jeg få snitterne i nogen af de dersens 20 skud magaziner ? (er i danmark over julen)
PXL_20211212_223527662.jpg
PXL_20211212_223536673.MP.jpg
PXL_20211212_223543270.jpg
pick my lock and meet my glock

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Landbo » 13. dec 2021, 16:28

Cygnus X skrev:
13. dec 2021, 01:36
ja mine er monster redesign....og de flyver glimragende !

fandt nogen andre ringe, og smed et par stykker business cards under kikkerten i den bagerste ring

nu sidder kikkerten så lavt den kan, og jeg er en halv omdrejning (ud af 5) fra optisk center

det regner og vinden rusker....men riflen stadig pæne grupper med monster haglene

er extra barrel band nødvendigt?
hvordan kan jeg få snitterne i nogen af de dersens 20 skud magaziner ? (er i danmark over julen)PXL_20211212_223527662.jpgPXL_20211212_223536673.MP.jpgPXL_20211212_223543270.jpg
Ja det er ikke ringe og have kikkerten monteret lavt på riflen, dog forudsat den ikke sidder så lavt at skytten kan skyde uden og vride hovedet af led når der skal kigges i røret.

For mig virker det komplet ulogisk at sætte et ekstra barrel band på den riffel, især når løbet sidder svævende inde i shroud, fra hvor det forreste og eneste barrel band er monteret og ud til den hotte ende. Det ender bare med hele opbygningen med løbet bliver så skæv at hullet i din lyddæmper ophøre med og være rundt. Bare det og sætte Donnydrengens issenkram på, vil jeg personligt være betænkelig ved inden riflen er ordentlig gennemtestet på alle afstande, så det vil være muligt og konstatere om den kommer til og skyde ringere.

Hilsen Leif.

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Cygnus X » 14. dec 2021, 02:47

på flere af mine rifler kan kikkerten ikke sidde så lavt....men på denne her er jeg ganske comfy

hvis riflen nu ikke larmede så meget og jeg ikke boede i tæt bebyggelse...så ville jeg nok have skippet DFL dimsen.....men det gør jeg ikke

jeg forstår ikke hvordan DFL virker....det rør der glider uden på løbet holder på ingen måde fat...løbet ligger blot og kan "rasle" rundt inden i DFL.

jeg spekulerer på om et par små stykker elektriker tape, eller klistermærke inden i DFL dimsen til at holde fast på løbet bare sårn lidt ...ikke stramt eller noget ville gøre en forskel

man kunne også smide en gummi bushing omkring løbet, evt så stor at den centrerer løbet i shrouden....den kunne man så glide frem og tilbage på løbet som en harmonisk tuner...nå skal nok få sjov ud af den lille riffel....der er så mange muligheder
pick my lock and meet my glock

Engfred

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Engfred » 14. dec 2021, 15:49

Hej Allesammen,
Jeg fik først testet min Avenger lidt i Lørdags.
Er vildt imponeret.
Jeg har ikke skruet på tryk eller hammer endnu.
Jeg har ikke målt hastigheder endnu.
Jeg skød ca. 100 skud med de små Knockouts.
Jeg er dog ikke helt tilfreds med trigger - Jeg løsnede fjederen så den nu er næsten for løs men den er svampet.
Den skal jeg ha gjort noget ved. (Jeg ved godt at siden jeg har købt en RedWolf er alle aftrækkere ikke helt OK) Men den må kunne forbedres.

Her er 10 skud på 60 meter i svag vind :10:
Avenger 60m 10 skud JSB 10.03 Knockouts.jpg
Det har jeg absolut intet at klage over.

Og blev jeg færdige med en stak magasiner til hagl så Søren og jeg kan få testet Hagl også.
Original magasiner er sikkert gode mål til at skyde efter :giggle:
received_637746364032722.jpeg
received_3023463764638149.jpeg
Hvis der er nogen der har lyst til at lege med 3d Print er de velkommen til at få en kopi af 3d parterne.

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Cygnus X » 15. dec 2021, 02:00

kunne der blive et mag eller 2 til mig.....kommer til DK snart
pick my lock and meet my glock

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Landbo » 15. dec 2021, 06:48

Cygnus X skrev:
14. dec 2021, 02:47
jeg forstår ikke hvordan DFL virker....det rør der glider uden på løbet holder på ingen måde fat...løbet ligger blot og kan "rasle" rundt inden i DFL.

jeg spekulerer på om et par små stykker elektriker tape, eller klistermærke inden i DFL dimsen til at holde fast på løbet bare sårn lidt ...ikke stramt eller noget ville gøre en forskel

man kunne også smide en gummi bushing omkring løbet, evt så stor at den centrerer løbet i shrouden....den kunne man så glide frem og tilbage på løbet som en harmonisk tuner...nå skal nok få sjov ud af den lille riffel....der er så mange muligheder
Ja undres også selv over måden som Donny dimsen er opbygget på. Måske skaberen af dimsen ikke tror på hans kunder magter og iskrue dimsen lige i shroud ?

Ved og forsøge at få enden af løbet sat fast inde i DFL, laver man jo igen en 3 punkts ophængning som jeg formoder er noget skidt at lave, da selve løbet kan blive trukket skævt. Synes heller ikke jeg nogensinde har set en riffel fra fabrikken der bruger den metode.

Der sidder jo en ring inde i shroud på højde med den monterede barral_holde_ring monteret fra fabrikken, så jeg er ganske sikker på det er riflens skabers mening at det sidste del af løbet skal være flydende og ikke fastgjordt til shroud.

Og forsøge at montere noget harmonic dæmper på en riffel er bare og gøre den unødig kompliceret og skyde med. Det vil også betyde der skal laves en større ombygning af shroud med slåning af gevind osv. Det er ikke noget almindelig mand sådan lige kan foretage.

Hilsen Leif.

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af SorenSD » 15. dec 2021, 11:07

Engfred skrev:
14. dec 2021, 15:49

Hej Allesammen,
Jeg fik først testet min Avenger lidt i Lørdags.
Er vildt imponeret.
Jeg har ikke skruet på tryk eller hammer endnu.
Jeg har ikke målt hastigheder endnu.
Jeg skød ca. 100 skud med de små Knockouts.
Jeg er dog ikke helt tilfreds med trigger - Jeg løsnede fjederen så den nu er næsten for løs men den er svampet.
Den skal jeg ha gjort noget ved. (Jeg ved godt at siden jeg har købt en RedWolf er alle aftrækkere ikke helt OK) Men den må kunne forbedres.

Her er 10 skud på 60 meter i svag vind :10:
Avenger 60m 10 skud JSB 10.03 Knockouts.jpg
Det har jeg absolut intet at klage over.

Og blev jeg færdige med en stak magasiner til hagl så Søren og jeg kan få testet Hagl også.
Original magasiner er sikkert gode mål til at skyde efter :giggle:
Det ser dælme rigtigt godt ud, Claus :biggrin: :rock: :10:
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af SorenSD » 15. dec 2021, 19:50

Julenissen havde været et lille smut forbi mit skydeskur og efterladt en lille pakke til mig :biggrin:

Imorgen eftermiddag må jeg hellere lige få dem testet lidt :thumbup:
Vedhæftede filer
16E63F5D-1AF7-4127-A139-C62570BF5A40.jpeg
404F6D1E-A410-4178-B0D4-6A4ED3DE8C12.jpeg
99F07198-7342-49EB-A613-F572C24FE045.jpeg
:smile: :thumbup:

Duemose
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 30
Tilmeldt: 22. okt 2021, 13:51
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Allinge
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Duemose » 16. dec 2021, 00:03

Engfred skrev:
14. dec 2021, 15:49
Hej Allesammen,
Jeg fik først testet min Avenger lidt i Lørdags.
Er vildt imponeret.
Jeg har ikke skruet på tryk eller hammer endnu.
Jeg har ikke målt hastigheder endnu.
Jeg skød ca. 100 skud med de små Knockouts.
Jeg er dog ikke helt tilfreds med trigger - Jeg løsnede fjederen så den nu er næsten for løs men den er svampet.
Den skal jeg ha gjort noget ved. (Jeg ved godt at siden jeg har købt en RedWolf er alle aftrækkere ikke helt OK) Men den må kunne forbedres.

Her er 10 skud på 60 meter i svag vind :10:
Avenger 60m 10 skud JSB 10.03 Knockouts.jpg
Det har jeg absolut intet at klage over.

Og blev jeg færdige med en stak magasiner til hagl så Søren og jeg kan få testet Hagl også.
Original magasiner er sikkert gode mål til at skyde efter :giggle:
received_637746364032722.jpeg
received_3023463764638149.jpeg

Hvis der er nogen der har lyst til at lege med 3d Print er de velkommen til at få en kopi af 3d parterne.


Wow mange tak, ja det kunne jeg rigtig godt tænke mig :respekt:

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Cygnus X » 16. dec 2021, 06:10

yes please
pick my lock and meet my glock

Engfred

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Engfred » 16. dec 2021, 13:36

Hej igen.
Jeg vil forsøge at få 3d filerne smidt i mit One drive i aften med lidt vejledning i hvordan jeg har printet og efterbearbedet dem mv.
Mit motto når jeg laver magasiner er " pellet care" dvs alle flader som hagl rører eller glider på er glatte og uden print riller dvs. Boring filning pudsning......
Man kan også gøre som Carm bruge delene direkte fra printeren.... men det er ikke fremmende for præcisionen.
Jeg bruger lang tid på at pusle om hver magasin så hvis jeg skal hjælpe nogen med færdige magasiner bliver det ikke for under 300 kr pr mag. Men jeg ser gerne at i bliver selvhjulpet og kan printe dem selv. Eventuelt er der tit nogen der spørger i facebook gruppen "3d print(ere) i danmark" om der er nogen der vil printe for dem.. der er altid mange som melder sig.

Med venlig hilsen

Engfred

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Engfred » 16. dec 2021, 14:12

Cygnus ... sjovt navn...
Er du i USA nu? Så kunne du måske skaffe nogle sæt af de der delete oring dimsertiæ Søren og Mig ... så kunne jeg nok finde lidt avenger mags til gengæld 🎅🎯

Bare en ide

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af SorenSD » 16. dec 2021, 18:46

Så fik jeg testet lidt med de nye magasiner idag :thumbup:

De virker bare og masser af skud :biggrin:
Vedhæftede filer
248FEB5F-95A6-4D52-A503-3E4A9D173D80.jpeg
9CB9833A-B13C-4AD2-A1D3-10F1CBDBEC78.jpeg
354B0EA3-C178-49EA-9B57-A43674DA12B8.jpeg
:smile: :thumbup:

Duemose
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 30
Tilmeldt: 22. okt 2021, 13:51
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Allinge
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Duemose » 16. dec 2021, 20:40

Ret meget :offtopic: men kom sku til at købe sådan en p35 bare for lige at kunne sammenlign kvalitet pris og præcision

Jeg er ret glad for min air venturi avenger...! Men jeg savner en lyddæmper..... :nolisten:

jeg kunne godt ha tænkt mig noget bedre plastik, noget som ikke lyder som et fætter br gevær for min barndom

Indtil videre kan jeg kun bekræfte, at de kan lave plastik hos artemis spa snowpeak,

det er så meget bedre end på min avenger :rock:
Ved ikke med resten, men det skal da afprøves
Vedhæftede filer
20211216_194304.jpg

Shooter123
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. dec 2021, 22:03
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Shooter123 » 17. dec 2021, 14:50

Engfred skrev:
16. dec 2021, 13:36
Hej igen.
Jeg vil forsøge at få 3d filerne smidt i mit One drive i aften med lidt vejledning i hvordan jeg har printet og efterbearbedet dem mv.
Mit motto når jeg laver magasiner er " pellet care" dvs alle flader som hagl rører eller glider på er glatte og uden print riller dvs. Boring filning pudsning......
Man kan også gøre som Carm bruge delene direkte fra printeren.... men det er ikke fremmende for præcisionen.
Jeg bruger lang tid på at pusle om hver magasin så hvis jeg skal hjælpe nogen med færdige magasiner bliver det ikke for under 300 kr pr mag. Men jeg ser gerne at i bliver selvhjulpet og kan printe dem selv. Eventuelt er der tit nogen der spørger i facebook gruppen "3d print(ere) i danmark" om der er nogen der vil printe for dem.. der er altid mange som melder sig.

Med venlig hilsen
Jeg har også lige køb mig en Avenger og har ikke nogen 3d printer.
Prisen er rimelig, samme som AESwede, og så kommer der ikke told moms på også ;)
Jeg begynder at spare sammen til 2 stk :respekt:

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Cygnus X » 18. dec 2021, 18:11

Engfred skrev:
16. dec 2021, 14:12
Cygnus ... sjovt navn...
Er du i USA nu? Så kunne du måske skaffe nogle sæt af de der delete oring dimsertiæ Søren og Mig ... så kunne jeg nok finde lidt avenger mags til gengæld 🎅🎯

Bare en ide
no problem, men de må sendes, da jeg ikke tror de kan nå at komme inden vi flyver til DK

link til o rings dimserne?
pick my lock and meet my glock

Explorer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 12. jan 2006, 22:04
Interesser: Jagt - Våben/PCP - Genladning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 53 times

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af Explorer » 18. dec 2021, 23:01

Duemose skrev:
16. dec 2021, 20:40
Ret meget :offtopic: men kom sku til at købe sådan en p35 bare for lige at kunne sammenlign kvalitet pris og præcision
Den er fedest, gir du en show off på nogle skiver med den der lækre sag :razz:

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Jeg har købt en Air Venturi Avenger .177.

Indlæg af SorenSD » 19. dec 2021, 16:22

Hygge i skydeskuret idag sammen med Claus :thumbup:

Tilpasning og finpudsning af magasiner, skydning og en masse god snak :smile:
Vedhæftede filer
742AEB44-7B6C-4639-8021-3099D655193C.jpeg
:smile: :thumbup:

Besvar