Min nye kronograf.

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Min nye kronograf.

Indlæg af Landbo » 16. okt 2021, 09:16

Havde bestemt mig for og investere i en kronograf af den type hvor man skyder gennem to deltaformede trekanter, som et supplement til den FX radar jeg har i forvejen. En søgning på internettet herhjemme afslørede at der er meget få forhandlere af so slige sager, samt der faktisk ingen der har dem som lagervare og ej heller ved hvornår de kan levere, undskyldningen er underligt nok Corona!

Uden for den hjemmelige andedam, er der til gengæld masser af sælgere der kan levere utallige kendte og ukendte mærker/modeller i både forretninger og på de forskellige handelspladser. Besluttede mig for en der er så billig at man havde råd til og skyde i stykker ved et uheld. Prisener blev så svimlende en sum af hele 350 kroner, leveret vel og mærket fra Spanien, dvs. prisen er inkluderet Spansk moms og told så der ikke skal betales mere for godset da landet jo er medlem af EU.

https://es.aliexpress.com/item/40005713 ... 27b6DCE0qv

Hvad kan sådan en dæwel så? Jo den kan måle hastigheden af ens skud med udlæsning i enten m/s eller FPS og har tillige 20 hukommelser, hvor man kan udlæse hastigheden på de sidste afgivende skud. Det er så lidt besværligt og udlæse ens serie, da der kun er en enkelt kontakt/knap til og skifte mellem udlæsningsformatet og bladre i den serie man lige har skudt. Dvs. der ikke er nogen tilhørende app til ens telefon eller andre luksuøse dikkedarer.

Hvor præcis er instrumentet så ? Det viser ca det samme som min FX radar inden for +/- 2 m/s, så på det punkt kan man absolut ikke klage.

Er jeg tilfreds med købet ? Absolut, da mit hjerte ikke behøver og blive transporteret Rolls-Royce med sagtens kan nywes med en gammel simpel Skoda. :smile:

Hilsen Leif.

Besvar