Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
TheStig
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30. aug 2021, 22:59
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af TheStig » 1. sep 2021, 01:45

Flugteren skrev:
1. sep 2021, 00:46
Lige med hensyn til våbenloven, så er den gyldne regel, at hvis loven ikke åbenlyst tillader noget, så er det forbudt, og hvis en gråzone åbner op for noget, så bliver det hurtigt lukket igen.

Det er samtidigt heller ikke en god idé at snakke om at importere “gråzonevåben” hjem, især ikke med håb om, at speditøren ikke tjekker indholdet. Det virker suspekt og det er ikke noget, den danske jægerstand og våbenejere har godt af at have på sig. Når det kommer til våben skal alting foregå i henhold til loven og med fuld transparens.

Jeg synes hellere, du skal stille spørgsmålet til Justitsministeriet, og være klar på at få et brølende “NEJ” til som svar til spørgsmålet om, hvorvidt luftriflen er lovlig. Jeg tror ikke på det.
Når du er færdig med at snakke med politiet om at de skal forvalte loven som den var tiltænkt, og ikke som politiet syntes den skal forvaltes, så skal jeg nok holde mig fra “gråzoner”!

Og nej, tror ikke helt du har forstået princippet om dansk lovgivning, men du er undskyldig, det er en svær komplex størrelse, det med at man er uskyldig med mindre man har brudt en nedskrevet lov.

Dette er ikke skattelovgivning!!!

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af InMySights » 1. sep 2021, 06:46

Jeg har virkelig svært ved at forestille mig det skulle egne sig til jagt eller rotteskydning at have full auto
Virker lidt som en dårlig undskyldning for at få et legetøj der er sjov at plinke med
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af ReneKJ » 1. sep 2021, 06:49

Ras.Killing skrev:
1. sep 2021, 01:09
Flugteren skrev:
1. sep 2021, 00:46
Lige med hensyn til våbenloven, så er den gyldne regel, at hvis loven ikke åbenlyst tillader noget, så er det forbudt, og hvis en gråzone åbner op for noget, så bliver det hurtigt lukket igen.
Arhhh… våbenloven fungere vel ikke anderledes end andre love?

Den siger hvad der er forbudt, ikke omvendt.
Måske ikke, men lige som så mange andre love så er den en labyrint af jura som gør det vanskeligt for almindelige folk at forudsige hvordan retren vil tolke loven.

F.eks står der i et afsnit at luftvåben over 4.5 mm er omfattet af våbenloven, men senere afsnit giver jægere osv lov at bruge dem.
Betyder det at der er givet "tilladelse" til dem? For det kan man ikke til fuldauto og så må det være forbudt.
Omvendt er 4.5 mm ikke tilladelskrævende, betyder det så at forbuddet ikke gælder for dem? :???:

Gæt forkert, og man mister sin vandelsgodkendelse med de konsekvenser det medfører.

ETA: Et andet eksempel jeg lige kom i tanke om:
Luft og fjederbøsser er lovlige. Co2 er en luftart.
Ud fra det ville set nok virke rimeligt at antage at co2 drevne luftgeværer var problemfri, men sådan er det bare ikke.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af Mapzter » 1. sep 2021, 09:54

Ras.Killing skrev:
1. sep 2021, 01:09
Arhhh… våbenloven fungere vel ikke anderledes end andre love?

Den siger hvad der er forbudt, ikke omvendt.
Rigtigt, men den starter jo så med at gøre stort set alt forbudt, når det drejer sig om skydevåben, så jeg synes ikke det er urimeligt at sige at alt vedr. skydevåben er forbudt, med mindre det eksplicit er tilladt:
§ 1. Det er forbudt uden tilladelse af justitsministeren eller den, han dertil bemyndiger, at indføre eller fremstille, herunder samle:

1) Skydevåben samt genstande, der fremtræder som skydevåben og som følge af konstruktionen eller det anvendte materiale kan ombygges hertil,
§ 2. Det er forbudt uden tilladelse fra justitsministeren eller den, ministeren bemyndiger dertil, ved overdragelse at erhverve genstande eller stoffer, der er omfattet af forbuddet i § 1, eller at besidde, bære eller anvende sådanne genstande eller stoffer.
https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/1736
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af Ras.Killing » 1. sep 2021, 10:22

Mapzter skrev:
1. sep 2021, 09:54
Ras.Killing skrev:
1. sep 2021, 01:09
Arhhh… våbenloven fungere vel ikke anderledes end andre love?

Den siger hvad der er forbudt, ikke omvendt.
Rigtigt, men den starter jo så med at gøre stort set alt forbudt, når det drejer sig om skydevåben, så jeg synes ikke det er urimeligt at sige at alt vedr. skydevåben er forbudt, med mindre det eksplicit er tilladt:
Men er der noget i våbenloven og diverse cirkulære, som er eksplicit tilladt?

Det mener jeg ikke. Det er så en masse tilfælde, hvor der skrives hvad der kan gives tilladelse til, men det er ikke det samme.

Hvorom alting er, så skal man ikke kigge efter et sted, hvor der står at fuldautomatiske luftgeværer er tilladte, men efter et sted hvor der står de er forbudte.

Hagen er så bare hvordan hvilke tekster skal fortolkes.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af Mapzter » 1. sep 2021, 10:31

Ras.Killing skrev:
1. sep 2021, 10:22

Men er der noget i våbenloven og diverse cirkulære, som er eksplicit tilladt?
Ja, masser, men som regel med nogen betingelser, f.eks:
§ 2 a. Indehavere af jagttegn og medlemmer af skytteforeninger, der har en våbenpåtegning til glatløbede haglgeværer på medlemsbeviset, kan uanset forbuddet i § 2, stk. 1, til eget brug erhverve, besidde, bære og anvende følgende genstande:

1) Glatløbede haglgeværer [...]
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af Ras.Killing » 1. sep 2021, 10:41

Mapzter skrev:
1. sep 2021, 10:31
Ras.Killing skrev:
1. sep 2021, 10:22

Men er der noget i våbenloven og diverse cirkulære, som er eksplicit tilladt?
Ja, masser, men som regel med nogen betingelser, f.eks:
§ 2 a. Indehavere af jagttegn og medlemmer af skytteforeninger, der har en våbenpåtegning til glatløbede haglgeværer på medlemsbeviset, kan uanset forbuddet i § 2, stk. 1, til eget brug erhverve, besidde, bære og anvende følgende genstande:

1) Glatløbede haglgeværer [...]
Jeg vil stadig ikke mene det eksempel er en eksplicit tilladdelse.

§2a. er en undtagelse til §2, der forudsætter at du har jagttegn eller våbenpåtegning. Altså at du er godkendt til at være undtaget fra forbuddet i §2.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af Slettes3 » 1. sep 2021, 19:51

Lovgivningen vil altid være lidt bagud i forhold til udviklingen. Har man et våben det falder imellem to stole fordi lovgivningen endnu ikke har “opdaget” den nye wondergun…har vi desværre historie for at politiet leger dommere og beslaglægger våbenet( læs grundet inkompetance eller dårlige danskkundskaber). Egentlig skulle man kunne beholde sit våben til domstolene havde taget stilling, om man kunne forsvare sig selv i retten. Men i dk har man accepteret at når det drejer sig om våben, at springe magtens 3-deling over. Man gør det man også i pengesager skal lige tilføjes.

Som altid..dansk lovgivning er ikke udformet således man kan afvise en myndighed med lovteksten i stalddøren.

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af Slettes3 » 1. sep 2021, 19:57

InMySights skrev:
1. sep 2021, 06:46
Jeg har virkelig svært ved at forestille mig det skulle egne sig til jagt eller rotteskydning at have full auto
Virker lidt som en dårlig undskyldning for at få et legetøj der er sjov at plinke med
Hvorfor skal man opfinde en undskyldning til at starte med?…det burde ikke være nødvendigt.

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 305 times
Been thanked: 618 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af FrederikF » 1. sep 2021, 20:12

Raptor357 skrev:
31. aug 2021, 23:06
En fuldauto kunne da være fin til skadedyrs bekæmpelse.
Jeps - enig.
Men måske ikke så jagt relevant.
Men til en rotte armageddon eller rotte zombieattack - bring on the heat

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 305 times
Been thanked: 618 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af FrederikF » 1. sep 2021, 20:16

Kunne sikkert også være fint til gåseregulering, hvor der sidder større flokke. Etisk er det noget pis (lidt ligesom når man skyder mennesker med fuldauto).

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af Niels » 1. sep 2021, 20:41

FrederikF skrev:
1. sep 2021, 20:16
Kunne sikkert også være fint til gåseregulering, hvor der sidder større flokke.
Det kommer til at knibe med mundingsenergien til gås, så der skal du nok finde på noget andet at bruge den til.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af InMySights » 1. sep 2021, 23:13

Rigbymauser skrev:
1. sep 2021, 19:57
InMySights skrev:
1. sep 2021, 06:46
Jeg har virkelig svært ved at forestille mig det skulle egne sig til jagt eller rotteskydning at have full auto
Virker lidt som en dårlig undskyldning for at få et legetøj der er sjov at plinke med
Hvorfor skal man opfinde en undskyldning til at starte med?…det burde ikke være nødvendigt.
Hvem ved hvorfor. burde er jo relativt fra person til person.
Jeg anfægter blot påstanden om det skulle egne sig til rotteræs. Det har jeg virkelig svært ved at se.
Rotten dør i første hagl hvis man kan ramme. den ekstra luft og hagl er blot spild og evt huller i noget uønsket.
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af Flugteren » 2. sep 2021, 00:06

Jeg synes da, at OP skulle søge importtilladelse på et fuldautomatisk luftgevær, hvis han er sikker på, at den er lovlig. Det vil være det ultimative svar på, om sådan et våben overholder våbenlovgivningen.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af Ras.Killing » 2. sep 2021, 07:21

Flugteren skrev:
2. sep 2021, 00:06
Det vil være det ultimative svar på, om sådan et våben overholder våbenlovgivningen.
Ville det?

Jeg tror den ville blive afvist, men uden de kan referer til en specifik lovtekst.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11099
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2637 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af C-X » 2. sep 2021, 07:30

Der er ikke noget ultimativt ved sådan et svar, fra PAC, det skal omkring Justitsministeriet i stedet.

For mit eget vedkommende, så er jeg ret indifferent. I mine øjne er den ubrugelig til jagt, regulering eller træning til førnævnte. Sikkert sjov til at plinke. Om den er lovlig, eller ej, ændrer ikke min verden, for jeg skal ikke have en.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7727
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af T-REX » 2. sep 2021, 12:24

FrederikF skrev:
1. sep 2021, 20:16
Kunne sikkert også være fint til gåseregulering, hvor der sidder større flokke. Etisk er det noget pis (lidt ligesom når man skyder mennesker med fuldauto).
Fra. Våben der må anvendes til Jagt: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/1397 skrev:
Skydevåben

§ 1. Følgende skydevåben må, når de er i forsvarlig stand, anvendes til jagt og til regulering efter reglerne i bekendtgørelse om vildtskader:

1) Glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm, der højst er af kaliber 12, og som ikke kan indeholde mere end 2 patroner.

2) Riflede våben, bortset fra helautomatiske rifler.
Derudover når den ikke engang op på de E0 150 Joule, der skal til, for Ænder, Hønsefugle og småvildt.
De E100 på 175 Joule, til Gæs og Ræv, glem det, med denne.

Den klarer omkring 70 Joule.

MEN: man kan jo registrere luftpistoler, på over 4,5mm, på Jagttegn, og disse må heller ikke anvendes, til Jagt. Forvirret? :rolf: :twisted:
Det er bare dansk våbenlovgivning, i en nøddeskal.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 841
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 473 times
Been thanked: 217 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af The Mad Viking » 3. sep 2021, 00:56

Ras.Killing skrev:
2. sep 2021, 07:21
Flugteren skrev:
2. sep 2021, 00:06
Det vil være det ultimative svar på, om sådan et våben overholder våbenlovgivningen.
Ville det?

Jeg tror den ville blive afvist, men uden de kan referer til en specifik lovtekst.
Jeg tror mest at Flugteren nævner det sådan, pga. det en lille smule næsvise svar, som OP gav ham længere oppe. :blink:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af Ras.Killing » 3. sep 2021, 09:08

JRexA skrev:
2. sep 2021, 12:24
Fra. Våben der må anvendes til Jagt: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/1397]

Skydevåben

§ 1. Følgende skydevåben må, når de er i forsvarlig stand, anvendes til jagt og til regulering efter reglerne i bekendtgørelse om vildtskader:

1) Glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm, der højst er af kaliber 12, og som ikke kan indeholde mere end 2 patroner.

2) Riflede våben, bortset fra helautomatiske rifler.
Men er en luftriffel at betegne som en riffel? Og nu tænker jeg rent jura.

Den skal jo ikke registreres som en riffel.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7727
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af T-REX » 3. sep 2021, 12:20

Ras.Killing skrev:
3. sep 2021, 09:08
JRexA skrev:
2. sep 2021, 12:24
Fra. Våben der må anvendes til Jagt: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/1397]

Skydevåben

§ 1. Følgende skydevåben må, når de er i forsvarlig stand, anvendes til jagt og til regulering efter reglerne i bekendtgørelse om vildtskader:

1) Glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm, der højst er af kaliber 12, og som ikke kan indeholde mere end 2 patroner.

2) Riflede våben, bortset fra helautomatiske rifler.
Men er en luftriffel at betegne som en riffel? Og nu tænker jeg rent jura.

Den skal jo ikke registreres som en riffel.
Der står riflede våben, og intet om fremdriftsmiddel.
Og her taler vi om "Våben der må anvendes til jagt" Ikke om, hvad er måtte være tilladelseskrævende, eller ej.

Så ja, i ren jura, der må den høre med, ligesom den i ren jura, skal overholde reglerne om anslagsenergi, hvilken den med 70 Joule kun gør, til det samme, som en 5,5mm luftriffel, med 200 m/s.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Hønsetyv
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 13. jun 2007, 20:22
Interesser: Genladning
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 302 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af Hønsetyv » 12. sep 2021, 18:30

Alle de der HAR en luftriffel i halvauto eller over .30 skal melde sig her:
Jeg har en .50cal der giver et godt stykke 1100joule på mundingen!
450grains over 390m/s.


Alle i andre tastatureksperter: Flet næb!
Denne tråd er ikke for jer mere, men for de som rent faktisk ved og kan!

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7727
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Er der nogen der ved om man lovligt, med jagttegn, kan købe et .30 auto PCP??

Indlæg af T-REX » 12. sep 2021, 19:21

Hønsetyv skrev:
12. sep 2021, 18:30
Alle de der HAR en luftriffel i halvauto eller over .30 skal melde sig her:
Jeg har en .50cal der giver et godt stykke 1100joule på mundingen!
450grains over 390m/s.


Alle i andre tastatureksperter: Flet næb!
Denne tråd er ikke for jer mere, men for de som rent faktisk ved og kan!
OP taler ikke om noget så simpelt, som HALVauto. :twisted:

Han taler om FULDAuto,

Så hvad man har af halvauto, er egentlig underordnet. Disse har ingen problemer. (lige bortset fra magasinkapacitet, til jagt)

Bortset fra det, fedt med en luftbøsse, der er lovlig, til Råvildt. :numberone:
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Besvar