Forhøjer til støtte af Diana stormrider

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
ulni
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 703
Tilmeldt: 30. nov 2008, 12:11
Interesser: weirauch
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Forhøjer til støtte af Diana stormrider

Indlæg af ulni » 16. jul 2021, 15:44

Da kolben på min Diana virker lidt for lille til mine lange arme har jeg lavet en forhøjer i noget der ligner palisander.. det giver en væsentlig bedre støtte når man skyder uden anlæg
Vedhæftede filer
IMG_20210716_153621.jpg
IMG_20210716_153629.jpg

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Forhøjer til støtte af Diana stormrider

Indlæg af Landbo » 16. jul 2021, 20:58

Ja man må lide på skønheden for og få noget der passer til en. :smile:

Kniber det dig ikke og aflæse manometeret på undersiden af riflen ?

Har HN udgaven med træskæfte og synes den passer ganske udmærket til mine 1,95 meter, også når jeg skyder stående uden anlæg. At jeg så før er blevet drillet med det ligner et legetøjsgevær jeg står med, er som og slå vand på en gås. Konen og andre der har skudt med riflen synes også den er meget handy og betjene selv om der er en lav montering under kikkerten.

Hilsen Leif.

ulni
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 703
Tilmeldt: 30. nov 2008, 12:11
Interesser: weirauch
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Forhøjer til støtte af Diana stormrider

Indlæg af ulni » 16. jul 2021, 22:03

Haha.. det kniber ikke med at aflæse manometer under kolben, da der ikke er noget der, det sidder for enden af lufttanken på min. Jeg kan godt lide at jeg kan støtte min albue på min dunk når jeg skyder, og det kunne ikke lade sig gøre uden forhøjeren, da dunken åbenbart ikke er stor nok,,eller armene for korte.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Forhøjer til støtte af Diana stormrider

Indlæg af Landbo » 16. jul 2021, 23:08

ulni skrev:
16. jul 2021, 22:03
Haha.. det kniber ikke med at aflæse manometer under kolben, da der ikke er noget der, det sidder for enden af lufttanken på min. Jeg kan godt lide at jeg kan støtte min albue på min dunk når jeg skyder, og det kunne ikke lade sig gøre uden forhøjeren, da dunken åbenbart ikke er stor nok,,eller armene for korte.
Ja ok med mannometeret. Så er din Stormrider formodentlig en GEN1, idet manometeret sidder under tanken og stikker ned gennem skæftet på de nyere GEN2 ca 10 cm før aftrækkeren, så man ikke behøver og kigge ned i den "varme ende" for og aflæse..

Man skal naturligvis vælge den stilling man synes er mest bekvem ved afgivelsen af ens skud. Her i huset bruger vi nogle hjemmegjorte 10 kg sandsække under det yderste af skæftet, når der skydes i både liggende og siddende stilling ved et bord. Det virker faktisk ret godt, om end de er ret tunge og slæbe rundt på. Vi har også prøvet og lave nogle puder med flamingokugler fra en gammel sækkestol, men de har vist sig og ikke kunne holde formen når man skal lade igen.

Hilsen Leif.

ulni
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 703
Tilmeldt: 30. nov 2008, 12:11
Interesser: weirauch
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Forhøjer til støtte af Diana stormrider

Indlæg af ulni » 16. jul 2021, 23:13

Nææ, min er skam en gen2.. jeg tror bare det er sådan på modellen med plastskæfte

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Forhøjer til støtte af Diana stormrider

Indlæg af Landbo » 17. jul 2021, 07:59

ulni skrev:
16. jul 2021, 23:13
Nææ, min er skam en gen2.. jeg tror bare det er sådan på modellen med plastskæfte
Det er sgu rigtigt, nu jeg ser nøje efter på de billeder der er tilgængelig på Danske salgssteder. Det ser ud til at man "kun" tør vise billeder af manometeret på den udgave med træskæfte, selv om det er udgaven med kunststofskæfte og messingknub ude på enden af tanken man reelt forsøger og sælge! :biggrin:

Hilsen Leif.

Besvar