Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Landbo » 8. jul 2021, 22:27

Det er blevet for hårdt for en gammel ældre mand og hele tiden skulle pumpe to PCP rifler når der skal skydes her i huset. Derfor bestilte jeg søndag aften en PCP kompressor ala Yong Heng typen, for hele 1682 gode Danske kroner inklusiv fragt på eBay. Den ankom fra Tyskland med Post Nord her i dag (4 arbejdsdage efter).

Kompressoren er af den type der skal vandkøles med med en lille medfølgende pumpe og klarer snildt at pumpe begge PCP rifler op efter der er afgivet henholdsvis 27 og 30 skud, på under et minut.

https://www.ebay.com/itm/194069305458?h ... SwzI5fqll-

Og ja, kan allerede se det pludseligt blevet en halvdyr fornywelse i hagl og skiver efter uhyret kom til huse. :fun:

Skal nok opdatere end et par billeder, når jeg finder en blivende plads og installere udyret på.

Hilsen Leif.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Raptor357 » 8. jul 2021, 22:33

Er der tørring eller vandudskiller på sådanne en?
Det er jo noget smartere end en flaske der vejer det onde.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Landbo » 8. jul 2021, 23:22

Raptor357 skrev:
8. jul 2021, 22:33
Er der tørring eller vandudskiller på sådanne en?
Det er jo noget smartere end en flaske der vejer det onde.
Ja der er en cylinder med, der indeholder både en tampon og en tot vat. Den skulle efter sigende reducere fugten i luften fra kompressoren betragteligt, forudsat folk husker og tørre/skifte indholdet i ny og næ.

Nu vejer kompressoren her formodentlig endnu mere end en dykkerflaske (15-16 kg), samtidig med der også skal en spand vand samt et 230 volts stik for og få den op og køre, så jeg vil foretrække en stationær plads til den her model. Den kan så angiveligt kunne holde til og fylde en dykkerflaske op til 300 bar, uden det er prøvet.

Hilsen Leif.

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Sila0079 » 8. jul 2021, 23:25

Wow. Det er en noget anden pris, end hvad jeg hidtil har set højtrykskompressore til! Den strøg lige til toppen af ønskelisten..
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Landbo » 9. jul 2021, 00:05

Blev også såre overrasket over hvor billige de er "udenbys", i forhold til hvad man kan finde på og forlange for en håndpumpe herhjemme. Man må dog ikke forvente at kompressoren er mærket med alle gummistemplerne for at måtte sælges i en forretning herhjemme, eller bruges i en klub eller lignende. Det eneste der er CE mærket på maskinen er vandpumpen, der til gengæld fødes gennem et standart 115 volts US stik ind i siden på kompressoren og derfor alligevel ikke lever op til sin CE mærkning. Det betyder dog ikke noget for en som privatperson, da den er fuldt lovlig og bruge.

Hilsen Leif.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Raptor357 » 9. jul 2021, 00:07

Den ser noget lettere ud end 15kg.
Din "tampon" indeholder formentligt silicagel, der bager man fugten ud af i en ovn. Det fungerer fint, men du kan med fordel bygge dig en større patron til silicagel da den så både tørre luften bedre og holder længere før den skal bages.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Landbo » 9. jul 2021, 00:31

Raptor357 skrev:
9. jul 2021, 00:07
Den ser noget lettere ud end 15kg.
Din "tampon" indeholder formentligt silicagel, der bager man fugten ud af i en ovn. Det fungerer fint, men du kan med fordel bygge dig en større patron til silicagel da den så både tørre luften bedre og holder længere før den skal bages.
Nej, "tamponen" består bare af hårdt presset vat. Der er ingen cilicagel i fugtudskilleren, men der kan godt stoppes et par poser ind i cylinderen til at opsuge det fugt der sætter sig i vattet og tamponen. Det skal afprøves.

Hilsen Leif.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af T-REX » 9. jul 2021, 03:44

Man kan også få en transportabel, på 12V

https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=87074

Denne udgave på 7,5 kg, https://www.aliexpress.com/item/1005001478867835.html pumper 0,5L fra 0-300 BAR på 17 min, og har en 12V 40A+ PSU.
Nogle af de PSU'er man kan få i løs vægt, er på 700W (14V/50A)
De fleste anbefaler maks brugstid, 25 Min, og derefter et par timers afkøling.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Landbo » 9. jul 2021, 07:33

JRexA skrev:
9. jul 2021, 03:44
Man kan også få en transportabel, på 12V

https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=87074

Denne udgave på 7,5 kg, https://www.aliexpress.com/item/1005001478867835.html pumper 0,5L fra 0-300 BAR på 17 min, og har en 12V 40A+ PSU.
Nogle af de PSU'er man kan få i løs vægt, er på 700W (14V/50A)
De fleste anbefaler maks brugstid, 25 Min, og derefter et par timers afkøling.
Og så følger der ikke engang et abb til starthjælp til dytten med i pakken! :rolf:

Den viste model virker ret langsom i forhold til den jeg har købt samt en del dyre (især efter told&skat samt PostNord har forsynet sig :evil: ).

Hilsen Leif.
Senest rettet af Landbo 9. jul 2021, 10:42, rettet i alt 1 gang.

Engfred

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Engfred » 9. jul 2021, 08:45

Tillykke med din kompressor.
Jeg er stadig glad for min som har være brugt mange gange siden jeg købte den i August 2019.

Du kan læse om mine udfordringer med kompressoren her:
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=78819

Til oplysning kører den stadig fint - den topper min 7 og 9 liters flasker op til 300 bar igen allerede i aften.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af PSindrup » 9. jul 2021, 09:56

Landbo skrev:
8. jul 2021, 22:27
Det er blevet for hårdt for en gammel ældre mand og hele tiden skulle pumpe to PCP rifler når der skal skydes her i huset. Derfor bestilte jeg søndag aften en PCP kompressor ala Yong Heng typen, for hele 1682 gode Danske kroner inklusiv fragt på eBay. Den ankom fra Tyskland med Post Nord her i dag (4 arbejdsdage efter).

Kompressoren er af den type der skal vandkøles med med en lille medfølgende pumpe og klarer snildt at pumpe begge PCP rifler op efter der er afgivet henholdsvis 27 og 30 skud, på under et minut.

https://www.ebay.com/itm/194069305458?h ... SwzI5fqll-

Og ja, kan allerede se det pludseligt blevet en halvdyr fornywelse i hagl og skiver efter uhyret kom til huse. :fun:

Skal nok opdatere end et par billeder, når jeg finder en blivende plads og installere udyret på.

Hilsen Leif.
Tillykke med dyret! :rock:

Lidt vildt at den har "ekstern vandkøling" men det er nok lavet for at kunne holde prisen nede.

Hvis du snakker om dyrt i hagl, så skal du bare prøve købe en .22LR i halvautomat. :giggle:

Peter

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Landbo » 9. jul 2021, 11:39

Engfred skrev:
9. jul 2021, 08:45
Tillykke med din kompressor.
Jeg er stadig glad for min som har være brugt mange gange siden jeg købte den i August 2019.

Du kan læse om mine udfordringer med kompressoren her:
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=78819

Til oplysning kører den stadig fint - den topper min 7 og 9 liters flasker op til 300 bar igen allerede i aften.
Tak, har læst din tråd tidligere og blev absolut ikke skræmt væk fra den model. Dog har wosses model en højtrykscylinder lavet i alu med en formodentlig rustfri indsats (har ikke kigget efter). Vor har endnu ikke kørt så meget at der er blevet afsat fugt i vattet og tamponen.

Det næste jeg stiler efter er og finde en 10-20 liter dunk, der har så bredt et låg at det er muligt og sænke pumpen ned i dunken. Lykkes det ikke må jeg nywes med en en billig hvid plasticspand med låg.

Hilsen Leif.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af C-X » 9. jul 2021, 11:42

PSindrup skrev:
9. jul 2021, 09:56
Tillykke med dyret! :rock:

Lidt vildt at den har "ekstern vandkøling" men det er nok lavet for at kunne holde prisen nede.

Hvis du snakker om dyrt i hagl, så skal du bare prøve købe en .22LR i halvautomat. :giggle:

Peter
Med mindre man anvender absolut premium ammunition i sin halvautomatiske salonriffel, så kan man nu i reglen høvle pænt mange skud af, inden man krydser kurven for omkostningerne på en PCP, dens foder, vedligeholdelse og øvrige omkostninger.

Og derfor har jeg endnu ikke en PCP. Til mine behov er enkeltladet fjederbøsse og salonriffel til sammen bedre og mere økonomisk attraktivt.

Jeg finder dog hele udviklingen omkring PCP og tilbehør utroligt spændende, og den dag det hele virker "fornuftigt", ud fra mine præferencer, så hopper jeg nok på vognen.

Behovene er, foruden det sædvanlige med præcision og ergonomi, holdbarhed osv., pt. kaliberskift (f.eks. FX Dreamline), let at vedligeholde, fornuftig indkøbspris og fri tilgang til luft, uden at skulle manuelt pumpe hele tiden.

Lige nu er PCP bare stadig i et stadie, hvor det ikke kan være en primær gun, i sin klasse, hvis man er jæger. Men det bevæger sig den rigtige retning.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Landbo » 9. jul 2021, 12:03

PSindrup skrev:
9. jul 2021, 09:56

Tillykke med dyret! :rock:

Lidt vildt at den har "ekstern vandkøling" men det er nok lavet for at kunne holde prisen nede.

Hvis du snakker om dyrt i hagl, så skal du bare prøve købe en .22LR i halvautomat. :giggle:

Peter
Takker og bukker.

Ja det med vandkøling er noget Kigøjserne er vilde med. Har en 3D CNC hvor den originale fræser var vandkølet og det gav virkelig nogle svorre problemer der i bund og grund skyltes de ikke magtede og fulde nok kobbertråd i dem. Nu sider der en halvdyr Amerikansk i maskinen i stedet og snurre lystigt uden ekstern køling.

Ja i forhold til .22LR er luft billigere, dog forudsat man ikke er i vanen med og købe håndsorterede hagl. :giggle:

Hilsen Leif.

Brugeravatar
Skovtrolden
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 403
Tilmeldt: 10. jul 2007, 16:28
Interesser: Bueskydning
Geografisk sted: Hornsyld
Geografisk sted: Hornsyld
Has thanked: 148 times
Been thanked: 26 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Skovtrolden » 9. jul 2021, 13:18

Landbo skrev:
9. jul 2021, 11:39
....

Det næste jeg stiler efter er og finde en 10-20 liter dunk, der har så bredt et låg at det er muligt og sænke pumpen ned i dunken. Lykkes det ikke må jeg nywes med en en billig hvid plasticspand med låg.

Hilsen Leif.
Kik i Camping forretninger, vandtanke har ofte en ret stor åbning, Hvis der er en Biltama i nærheden har de dem også.
Mojn
Skovtrolden
----------------------------
User - a technical term used by computer pros. See idiot.

Brugeravatar
P.K.Hansen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 8. sep 2005, 14:23
Interesser: Luftvåben, blankvåben.
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 64 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af P.K.Hansen » 9. jul 2021, 13:56

Jeg bruger en stor spand til min pumpe. Nogle store fryseelementer, eller store isklumper er en god ting, og de optøes ret hurtigt. 4L fryseposer fyldt med vand, og så i fryseren nogle dage :biggrin:
Jeg købte, dengang man stadig kunne købe for 80,-, to ekstra vandudskillere, og lavede en til silicagel som sidder foran kompressoren. Jeg kunne ikke få en dråbe vand ud af ventilerne med den på. Der er en beskrivelse på Youtube.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Landbo » 9. jul 2021, 14:11

Skovtrolden skrev:
9. jul 2021, 13:18
Landbo skrev:
9. jul 2021, 11:39
....

Det næste jeg stiler efter er og finde en 10-20 liter dunk, der har så bredt et låg at det er muligt og sænke pumpen ned i dunken. Lykkes det ikke må jeg nywes med en en billig hvid plasticspand med låg.

Hilsen Leif.
Kik i Camping forretninger, vandtanke har ofte en ret stor åbning, Hvis der er en Biltama i nærheden har de dem også.
Tak for tippet, omend jeg selv har tænkt samme tanke. Af erfaring ved jeg at en her er for nærig til og besøge en campingudstyrsforretning og der er 90 km til nærmeste Biltema indtil engang i September, Oktober eller hvornår de bliver færdig til og åbne deres angiveligt hidtil største varehus her i Thisted. Indtil videre kigger jeg så i Jem&Fix samt hos deres storebror, da det ville være skønt og have en aflang firkantet køletank.

Hilsen Leif.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Landbo » 9. jul 2021, 14:29

P.K.Hansen skrev:
9. jul 2021, 13:56
Jeg bruger en stor spand til min pumpe. Nogle store fryseelementer, eller store isklumper er en god ting, og de optøes ret hurtigt. 4L fryseposer fyldt med vand, og så i fryseren nogle dage :biggrin:
Jeg købte, dengang man stadig kunne købe for 80,-, to ekstra vandudskillere, og lavede en til silicagel som sidder foran kompressoren. Jeg kunne ikke få en dråbe vand ud af ventilerne med den på. Der er en beskrivelse på Youtube.
Tak for tippene. Ja det er klart at jo koldere kølevandet er, jo bedre køler det.

Min erfaring med silicagel er at det er ret langsom til og optage fugt, så det er formodentlig bedst og have det liggende i vandudskilleren sammen med tamponen og vattet/skumgummiet. De løse gel jeg i formiddags kom ned i vandudskilleren, ser indtil videre ikke ud til og have optaget noget fugt. Nu har kompressoren så kun pumpet begge PCP'erne op10-12 gange indtil videre, så det er begrænset hvor megen vand den har haft mulighed for og udskille.

Hilsen Leif.

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Cygnus X » 2. aug 2021, 04:57

jeg har lignende kinøjser compressor....jeg bruger en 20L spand med vand til køling, i begyndelsen lavede jeg en 5L isklump som røg i spanden....og den holdt temp under 50c når jeg fylder mine to dykker flasker (300bar)

men....med det lille cigaret filter den kom med, så kom der vand i tanken...så jeg opgraderede med 2 extra inline filtre med aktiveret kul og selica, og de monteres lodret så tyngdekræften holder fugten i bund af filtret det resulterede i at det lille inkluderet cigaret filter er rent og tørt selv efter 45 minutters kørsel.

det blev lidt bedre med fugten, da jeg brugte svømmepølen som køling, mindre kondensering gætter jeg på plus en hæftigere vandpumpe (den originale smeltede)

jeg åbner kort vand/olie filtre på kompressoren hver 5. minut

på et eller andet forum, så en gut der havde monteret køle finner på vand/olie filtrene (lignede cpu kølere fra server), og lavet kølefinner på de udvendige metal rør, men jeg har ikke kunne finde tråden

jeg købte en silica ting som man kan få til de større kompressore man kan få fra pyramyd air...men har ikke lige fået monteret skidtet endnu

https://youtu.be/iyDRwwi-jR4

[youtube]https://youtu.be/iyDRwwi-jR4[/youtube]
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Bofhenator » 2. aug 2021, 11:37

Cygnus X skrev:
2. aug 2021, 04:57
...
men....med det lille cigaret filter den kom med, så kom der vand i tanken...så jeg opgraderede med 2 extra inline filtre med aktiveret kul og selica, og de monteres lodret så tyngdekræften holder fugten i bund af filtret det resulterede i at det lille inkluderet cigaret filter er rent og tørt selv efter 45 minutters kørsel.
...
Hvad er det for et par filtre? Kunne jeg godt overveje også.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Cygnus X » 2. aug 2021, 20:37

pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Hønsetyv
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 13. jun 2007, 20:22
Interesser: Genladning
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 302 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Hønsetyv » 6. aug 2021, 21:30

Tænk på det sådan her:

1atm 30% fugt på en god fin sommerdag.
Fugt kan ikke komprimeres!
x10atm 300% fugt
x100atm 3000% fugt
300atm 9000% fugt
Det bliver til masser af vand i tanken og i luftbøssen!

Så gode filtre mellem kompressor og flaske der skiftes mindst hver halve time er et must.
Silicagel er meget fint til dette.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af PSindrup » 7. aug 2021, 09:15

Hønsetyv skrev:
6. aug 2021, 21:30
Tænk på det sådan her:

1atm 30% fugt på en god fin sommerdag.
Fugt kan ikke komprimeres!
x10atm 300% fugt
x100atm 3000% fugt
300atm 9000% fugt
Det bliver til masser af vand i tanken og i luftbøssen!

Så gode filtre mellem kompressor og flaske der skiftes mindst hver halve time er et must.
Silicagel er meget fint til dette.
:thumbup:

Og samme logik kan anvendes i forhold til temperaturen. Det er derfor at kompressoren/luften bliver så forbandet varm.

Peter

Nibbler
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13. aug 2021, 19:00
Interesser: PCP luftgevær
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af Nibbler » 15. aug 2021, 19:23

Helt begynder som, da jeg stadig afventer min første PCP riffel og kompressor ankommer.

Det er en Kina kompressor til 220eur fra amazon.de

Jeg har ikke tænkt mig at fylde riffel direkte med kompressor.
Skal man åbne langsomt, som man gør ved dykkerflaske?

Mine søgninger har været forgæves.

...og skal man stadig være bekymret for kondens når kompressor kører relativt kort tid når det er direkte?

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Ak ja, nu kom der også en PCP kompressor til huset.

Indlæg af InMySights » 15. aug 2021, 19:58

Nibbler skrev:
15. aug 2021, 19:23
Helt begynder som, da jeg stadig afventer min første PCP riffel og kompressor ankommer.

Det er en Kina kompressor til 220eur fra amazon.de

Jeg har ikke tænkt mig at fylde riffel direkte med kompressor.
Skal man åbne langsomt, som man gør ved dykkerflaske?

Mine søgninger har været forgæves.

...og skal man stadig være bekymret for kondens når kompressor kører relativt kort tid når det er direkte?
Når du komprimerer luft så meget vild der skabes kondens som jeg forstår det.
hvis du trykker direkte i geværet så vil kondensen vel samle sig der ?
Jeg ville ofre et filter "just in case"
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

Besvar