Crosman 1377 karabin projekt

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Slettes2
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 361
Tilmeldt: 29. jul 2018, 14:37
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 83 times
Been thanked: 144 times

Crosman 1377 karabin projekt

Indlæg af Slettes2 » 5. jun 2021, 19:26

Jeg fik langt om længe taget mig sammen til at gøre mit lille karabin projekt (foreløbigt) færdigt. Det er en Crosman 1377 luftpistol som jeg har monteret skulderkolbe på.

Derudover har jeg skiftet låsestolen til en helt i metal med mulighed for montering af kikkert som også røg på i dag. En Hawke Airmax 2-7x32. Super lækker "lille" kikkert i øvrigt. Indvendigt er der intet gjort.

Jeg indskød den i dag, faktisk de første skud der er sendt igennem den, skiven viser første gruppe efter indskydning. Indskudt på 10 meter med JSB Exact Heavy 10,34gr. Der er ikke sendt mere end 25 hagl igennem den på nuværende tidspunkt, så jeg tænker at præcisionen kan forbedres, men våbnet egenpræcision synes jeg bestemt er godkendt.

Billedet af dåsen giver et uvidenskabeligt men i øvrigt udmærket billede af hvor hårdt den skyder for sådan en som mig uden en chronograph. Fuldt gennemskud med fornuftig åbning af udgangshullet, og dermed fint egnet til skadedyrsbekæmpelse på kortere afstanden og hvor pladsen er beskeden, ganske som jeg havde forestillet mig. Jeg skyder med fuld power, altså ti pumps.

Min foreløbige og umiddelbare "anmeldelse" af pistolen er at det er en Crosman på godt og ondt. Simpel og ganske velskydende, men også noget radiller-daller i forhold til Air Arms og Weihrauch. Særligt aftrækket er helt forfærdeligt og det første man bør forbedre. Den er let og handy og faktisk sjov at skyde med, og så er den rekylfri.
Vedhæftede filer
20210605_174516.jpg
20210605_174354.jpg
20210605_174442.jpg

Besvar