Billig PCP fra H. Nyborg - Hvad tror I, er det en billig klon?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
PM7400
Banned
Banned
Indlæg: 55
Tilmeldt: 16. okt 2021, 12:08
Interesser: Alt sjovt.
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af PM7400 » 9. aug 2022, 18:28

SGM86 skrev:
9. aug 2022, 12:52
Fantastiske input! Mange tak :smile:

Jeg havde lige præcis kig på den Artemis udgave du linker til og jeg vil gerne have ungerne lidt i form generelt, så jeg tror det bliver løsningen! :fun: Så kan HN levere en pumpe, en billig kikkert og et ekstra magasin til knægtene :oops:

Edit: Artemis i linket bestilt før kl. 14 og meldt afsendt over middag med Bring! Super service fra huset i Aulum og endda med god rabat på både gevær og hagl! Jeg tænker den kan hentes ved købmanden i morgen 😃🤞🏻
Lyder fornuftigt altsammen. Nu må vi så se om ungerne får lov når først du finder ud af hvor sjov den er. :biggrin: Og ang. komme i form, så lad ungerne pumpe, og dig skyde :mrgreen:
Weihrauch HW 97 K Blackline .177
Diana Stormrider .177
Hatsan 1000S Striker .177
Snowpeak M25 .177
Snowpeak PP800R .177

PM7400
Banned
Banned
Indlæg: 55
Tilmeldt: 16. okt 2021, 12:08
Interesser: Alt sjovt.
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af PM7400 » 9. aug 2022, 18:31

Langenge skrev:
9. aug 2022, 15:38
Den PP800R pistol, er da noget forpulet klaphat :mad:
Nå ja, egentlig skyder den nok vist meget godt :oops: Jeg kunne da ramme, og også med et ordentligt klask i skydekassen. Men MAGASINET er noget forpulet klaphat :evil:
Det tog mig halvanden time at fylde det (rigtigt) og jeg måtte skrue det fra hinanden to gange undervejs. Til sidst lykkedes det vist. Det virkede da i pistolen.
HVORFOR laver de ikke skydevåben så de er synshandicapvenlige :mad:

Og efter fem skud uden magasin og ni i magasin, så var den nede med luft. Hvordan justerer man den der regulator?

PS. Med alle de hensyn vi efterhånden skal tage til minoriteter, så tror jeg, at jeg vil fremsende et borgerforslag om, at producenter af skydere, skal sikre sig, at de kan anvendes af blinde og synshandicappede, og ellers må de ikke importeres i EU:
Tja... Synes nu det er ret simpelt.
Se selv denne grundige video hvor det virkelig er skåret ud i pap.. :smile:

youtu.be/8V7w8TXSAzc
Weihrauch HW 97 K Blackline .177
Diana Stormrider .177
Hatsan 1000S Striker .177
Snowpeak M25 .177
Snowpeak PP800R .177

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Langenge » 9. aug 2022, 23:15

PM7400 skrev:
9. aug 2022, 18:31
Langenge skrev:
9. aug 2022, 15:38
Den PP800R pistol, er da noget forpulet klaphat :mad:
Nå ja, egentlig skyder den nok vist meget godt :oops: Jeg kunne da ramme, og også med et ordentligt klask i skydekassen. Men MAGASINET er noget forpulet klaphat :evil:
Det tog mig halvanden time at fylde det (rigtigt) og jeg måtte skrue det fra hinanden to gange undervejs. Til sidst lykkedes det vist. Det virkede da i pistolen.
HVORFOR laver de ikke skydevåben så de er synshandicapvenlige :mad:

Og efter fem skud uden magasin og ni i magasin, så var den nede med luft. Hvordan justerer man den der regulator?

PS. Med alle de hensyn vi efterhånden skal tage til minoriteter, så tror jeg, at jeg vil fremsende et borgerforslag om, at producenter af skydere, skal sikre sig, at de kan anvendes af blinde og synshandicappede, og ellers må de ikke importeres i EU:
Tja... Synes nu det er ret simpelt.
Se selv denne grundige video hvor det virkelig er skåret ud i pap.. :smile:
.......
Jo tak, den video har jeg set :thumbup: Kræver blot, at man reelt kan se hvad man laver med de der små hagl og det der lille magasin. :smile:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

SGM86
Newbie
Newbie
Indlæg: 19
Tilmeldt: 29. aug 2014, 09:42
Interesser: Sneppejagt / Riffeljagt
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 11 times
Been thanked: 34 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af SGM86 » 11. aug 2022, 07:50

PM7400 skrev:
9. aug 2022, 18:28
SGM86 skrev:
9. aug 2022, 12:52
Fantastiske input! Mange tak :smile:

Jeg havde lige præcis kig på den Artemis udgave du linker til og jeg vil gerne have ungerne lidt i form generelt, så jeg tror det bliver løsningen! :fun: Så kan HN levere en pumpe, en billig kikkert og et ekstra magasin til knægtene :oops:

Edit: Artemis i linket bestilt før kl. 14 og meldt afsendt over middag med Bring! Super service fra huset i Aulum og endda med god rabat på både gevær og hagl! Jeg tænker den kan hentes ved købmanden i morgen 😃🤞🏻
Lyder fornuftigt altsammen. Nu må vi så se om ungerne får lov når først du finder ud af hvor sjov den er. :biggrin: Og ang. komme i form, så lad ungerne pumpe, og dig skyde :mrgreen:
Den lille skyder blev modtaget i går efter hurtig levering og er vældig sjov at lege med må man sige! Tid havde jeg ikke meget af men fik hurtigt smækket en kikkert på og forsøgte grovindskydningen efter oppumpning etc.

Jeg havde fået lidt HN Baracuda Match med, men jeg kunne slet ikke få system i dem. Selv på 10 meter.. To hagl kunne sidde samlet og det tredje smutte 10 cm ovenover og sidde der med det fjerde. Mystisk :???: Jeg har endnu ikke været renseproceduren igennem, så jeg håber det bliver anderledes når jeg får det gjort i eftermiddag/aften :smile:

SGM86
Newbie
Newbie
Indlæg: 19
Tilmeldt: 29. aug 2014, 09:42
Interesser: Sneppejagt / Riffeljagt
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 11 times
Been thanked: 34 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af SGM86 » 11. aug 2022, 14:15

Forklaringen lå i lyddæmperen der tydeligvis har været samlet forkert. Den anden forreste skål har formodentligt været monteret forkert da haglene tydeligvis ikke kunne passere korrekt.

Kig lige igennem jeres inden i hopper ombord i de nye 😅
Vedhæftede filer
011DE5C7-688E-48CD-8D4C-E1D96DA8D93C.jpeg
12CB30BE-6F1E-46A0-8D2A-32C4758A4F18.jpeg
E2147E3E-DA39-4ACE-89AB-5CDB82FCC284.jpeg
6B3E9D5B-0810-4A77-905C-FA1A14F39F00.jpeg

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Langenge » 12. aug 2022, 18:18

Tangloppen skrev:
30. jul 2022, 11:23
Den larmer af helvede til - for at sige det pænt.

Længere tilbage i tråden er der en guide til hvordan der kan skrues ned for trykket, og derved sænke støjniveauet betragteligt.

Jeg vil dog klart anbefale at købe en lyddæmper.

Schneider har adaptere fra M10 til 1/2UNF.

Jeg bruger en Sonic17 til min - den er godt nok lavet til 17HMR, og konstruktionen er derfor gevaldigt overkill. Men det dur!
Arhh, så meget larmer den nu heller ikke :smile: Ok, hvis man bor i et parcelhuskvarter, så er den måske ikke nabovenlig, men den kræver ikke høreværn. Til vinterbrug oppe på det gamle høloft, vil jeg nok foretrække dæmperen :smile:

Ingen, der har gode råd til at regulere den indbyggede regulator i PP800R-modellen?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

PM7400
Banned
Banned
Indlæg: 55
Tilmeldt: 16. okt 2021, 12:08
Interesser: Alt sjovt.
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af PM7400 » 13. aug 2022, 12:25

SGM86 skrev:
11. aug 2022, 14:15
Forklaringen lå i lyddæmperen der tydeligvis har været samlet forkert. Den anden forreste skål har formodentligt været monteret forkert da haglene tydeligvis ikke kunne passere korrekt.

Kig lige igennem jeres inden i hopper ombord i de nye 😅
Det var da en vild historie!! Håber du har fået den byttet og det spiller nu. :biggrin:
Weihrauch HW 97 K Blackline .177
Diana Stormrider .177
Hatsan 1000S Striker .177
Snowpeak M25 .177
Snowpeak PP800R .177

PM7400
Banned
Banned
Indlæg: 55
Tilmeldt: 16. okt 2021, 12:08
Interesser: Alt sjovt.
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af PM7400 » 13. aug 2022, 12:47

Langenge skrev:
12. aug 2022, 18:18
Tangloppen skrev:
30. jul 2022, 11:23
Den larmer af helvede til - for at sige det pænt.

Længere tilbage i tråden er der en guide til hvordan der kan skrues ned for trykket, og derved sænke støjniveauet betragteligt.

Jeg vil dog klart anbefale at købe en lyddæmper.

Schneider har adaptere fra M10 til 1/2UNF.

Jeg bruger en Sonic17 til min - den er godt nok lavet til 17HMR, og konstruktionen er derfor gevaldigt overkill. Men det dur!
Arhh, så meget larmer den nu heller ikke :smile: Ok, hvis man bor i et parcelhuskvarter, så er den måske ikke nabovenlig, men den kræver ikke høreværn. Til vinterbrug oppe på det gamle høloft, vil jeg nok foretrække dæmperen :smile:

Ingen, der har gode råd til at regulere den indbyggede regulator i PP800R-modellen?
Trykkede forkert, så du fik et tak for denne post.
Her kommer det jeg ville.
Du blander tingene sammen! Den Tangloppen skriver larmer ad helvede til er Harald Nyborgs pistol, som er UDEN dæmper. Den du har
er en anden som er fra HH Aulum og er MED dæmper!

Ang. justering af regulator: Du skruer manometeret af, efter at have tømt den for luft. (tørskud) Nu kan du tydeligt se regulatoren nede i luftcylinderen.
Den nås nemt med en ganske alm. skruetrækker med flad kærv. Drejer du med uret nedsætter du kraften og omvendt. Hvor meget den kan tage ved
jeg ikke, men du må prøve dig frem. Om just. af reg. er nok ved jeg ikke, måske skal du også justere lidt på hammeren. Dette har jeg ikke prøvet, så der kan jeg ikke hjælpe. Tror der står noget et sted i tråden.
Men husk på! -Det er en lille tank, kun ca 40 cc med regulatoren i, 50 uden, så der er ikke meget luft i den, og derfor heller ikke mange skud.
Jeg er glad for min på trods af de få skud (ca. 12 med fuld skrald 250 m/s med H&N FTT) Det er sgu da fantastisk for sådan en lille billig pistol!
Weihrauch HW 97 K Blackline .177
Diana Stormrider .177
Hatsan 1000S Striker .177
Snowpeak M25 .177
Snowpeak PP800R .177

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Langenge » 13. aug 2022, 13:32

PM7400 skrev:
13. aug 2022, 12:47
Langenge skrev:
12. aug 2022, 18:18
Tangloppen skrev:
30. jul 2022, 11:23
Den larmer af helvede til - for at sige det pænt.

Længere tilbage i tråden er der en guide til hvordan der kan skrues ned for trykket, og derved sænke støjniveauet betragteligt.

Jeg vil dog klart anbefale at købe en lyddæmper.

Schneider har adaptere fra M10 til 1/2UNF.

Jeg bruger en Sonic17 til min - den er godt nok lavet til 17HMR, og konstruktionen er derfor gevaldigt overkill. Men det dur!
Arhh, så meget larmer den nu heller ikke :smile: Ok, hvis man bor i et parcelhuskvarter, så er den måske ikke nabovenlig, men den kræver ikke høreværn. Til vinterbrug oppe på det gamle høloft, vil jeg nok foretrække dæmperen :smile:

Ingen, der har gode råd til at regulere den indbyggede regulator i PP800R-modellen?
Trykkede forkert, så du fik et tak for denne post.
Her kommer det jeg ville.
Du blander tingene sammen! Den Tangloppen skriver larmer ad helvede til er Harald Nyborgs pistol, som er UDEN dæmper. Den du har
er en anden som er fra HH Aulum og er MED dæmper!

Ang. justering af regulator: Du skruer manometeret af, efter at have tømt den for luft. Nu kan du tydeligt se regulatoren nede i luftcylinderen.
Den nås nemt med en ganske alm. skruetrækker med flad kærv. Drejer du med uret nedsætter du kraften og omvendt. Hvor meget den kan tage ved
jeg ikke, men du må prøve dig frem. Om just. af reg. er nok ved jeg ikke, måske skal du også justere lidt på hammeren. Dette har jeg ikke prøvet, så der kan jeg ikke hjælpe. Tror der står noget et sted i tråden.
Men husk på! -Det er en lille tank, kun ca 40 cc med regulatoren i, 50 uden, så der er ikke meget luft i den, og derfor heller ikke mange skud.
Jeg er glad for min på trods af de få skud (ca. 12 med fuld skrald 250 m/s med H&N FTT) Det er sgu da fantastisk for sådan en lille billig pistol!
Jeg er ganske klar over forskellen med og uden dæmper :smile: Og nej, jeg blander ikke tingene sammen. Jeg afmonterede dæmperen på den jeg havde købt.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Scipio
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19. aug 2022, 10:57
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Aarhus

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Scipio » 19. aug 2022, 11:02

Jeg har anskaffet mig en Artemis PP800R. Ifølge et andet indlæg i denne tråd og de oplyste specifikationer skyder den med op til 250 m/s.

Hvilke hagl kan anbefales - er de nogen med erfaringer? (Jeg tænker lidt på at købe nogle fra mundilar.net grundet det store udvalg. )
Hvilken vægt / diameter skal jeg kigge efter?

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Landbo » 19. aug 2022, 12:24

Scipio skrev:
19. aug 2022, 11:02
Jeg har anskaffet mig en Artemis PP800R. Ifølge et andet indlæg i denne tråd og de oplyste specifikationer skyder den med op til 250 m/s.

Hvilke hagl kan anbefales - er de nogen med erfaringer? (Jeg tænker lidt på at købe nogle fra mundilar.net grundet det store udvalg. )
Hvilken vægt / diameter skal jeg kigge efter?
Jeg har så skruet vores regulator ned at den skyder ca 175 m/s med Harald Nyborgs wadcuttere, der vejer 8,5 grain eller 0,55 gram. Ellers vil jeg mene at almindelige diabolo med en vægt på mellem 8 og 12 grain vil være ganske udmærket i pistolen, men prøv dig frem.

Der er masser af handlende herhjemme der har et stort udvalg af hagl, kan nævne gunpit.dk og airgun.dk for at være en smule lokalpatriotisk her på Vestkysten. :biggrin: Men der er mange flere handlende hvis du googler diabolo 4,5 mm. Du kan også klikke på Sonos reklame oppe i toppen af siden her. :blink:

Hilsen Leif.

PM7400
Banned
Banned
Indlæg: 55
Tilmeldt: 16. okt 2021, 12:08
Interesser: Alt sjovt.
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af PM7400 » 19. aug 2022, 18:05

Scipio skrev:
19. aug 2022, 11:02
Jeg har anskaffet mig en Artemis PP800R. Ifølge et andet indlæg i denne tråd og de oplyste specifikationer skyder den med op til 250 m/s.

Hvilke hagl kan anbefales - er de nogen med erfaringer? (Jeg tænker lidt på at købe nogle fra mundilar.net grundet det store udvalg. )
Hvilken vægt / diameter skal jeg kigge efter?
Tillykke med den. Fin lille skyder. Du kan se mine indlæg om den på side 43. Her skyder jeg med H&N Field Target Trophy (FTT) de helt alm. 4,50 mm, 8,64 grain (0,56 gram)og som du kan se på billedet med chronographen går de i min pistol godt 250 m/s. Desuden går de rigtig godt i den, og er præcise! Handelshuset Aulum, hvor du sikkert også har købt pistolen?? Sælger dem på tilbud netop nu. https://handelshusetaulum.dk/webshop/87 ... -45mm-177/

Jeg satte et Hawke Vantage 1 x 20 Red Dot sigte på, men ak, mine aldrende øjne bryder sig ikke om det, så sætter det nok til salg. Købte det hos Mundilar. ( 8 dage før pakken ankom! :thumbdown: )

Da jeg ikke kunne ramme med Red Dot'en satte jeg en alm. 4x32 kikkert jeg havde i forvejen på, for at teste præcisionen. Ikke egnet til pistol (Øjenafstand osv.) Men med fast anlæg skød jeg bulls eye på alm. 14x14 skive konstant på 10 meter. Den lille pistol skyder vildt godt! Nu vil jeg nok sætte en rigtig pistolkikkert på.
Vedhæftede filer
PP800R Hawke Red Dot.jpg
4x32 2.jpg
Weihrauch HW 97 K Blackline .177
Diana Stormrider .177
Hatsan 1000S Striker .177
Snowpeak M25 .177
Snowpeak PP800R .177

Scipio
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19. aug 2022, 10:57
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Aarhus

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Scipio » 21. aug 2022, 13:29

PM7400 skrev:
19. aug 2022, 18:05
Scipio skrev:
19. aug 2022, 11:02
Jeg har anskaffet mig en Artemis PP800R. Ifølge et andet indlæg i denne tråd og de oplyste specifikationer skyder den med op til 250 m/s.

Hvilke hagl kan anbefales - er de nogen med erfaringer? (Jeg tænker lidt på at købe nogle fra mundilar.net grundet det store udvalg. )
Hvilken vægt / diameter skal jeg kigge efter?
Tillykke med den. Fin lille skyder. Du kan se mine indlæg om den på side 43. Her skyder jeg med H&N Field Target Trophy (FTT) de helt alm. 4,50 mm, 8,64 grain (0,56 gram)og som du kan se på billedet med chronographen går de i min pistol godt 250 m/s. Desuden går de rigtig godt i den, og er præcise! Handelshuset Aulum, hvor du sikkert også har købt pistolen?? Sælger dem på tilbud netop nu. https://handelshusetaulum.dk/webshop/87 ... -45mm-177/

Jeg satte et Hawke Vantage 1 x 20 Red Dot sigte på, men ak, mine aldrende øjne bryder sig ikke om det, så sætter det nok til salg. Købte det hos Mundilar. ( 8 dage før pakken ankom! :thumbdown: )

Da jeg ikke kunne ramme med Red Dot'en satte jeg en alm. 4x32 kikkert jeg havde i forvejen på, for at teste præcisionen. Ikke egnet til pistol (Øjenafstand osv.) Men med fast anlæg skød jeg bulls eye på alm. 14x14 skive konstant på 10 meter. Den lille pistol skyder vildt godt! Nu vil jeg nok sætte en rigtig pistolkikkert på.
Ja, jeg købte den samme sted. Rigtig godt tilbud! Jeg havde oprindeligt købt en Diana Bandit, men den var meget upræcis så den blev returneret. Jeg har andre steder læst at det er lidt hit or miss med løbene.

Jeg har faktisk de samme Field Target Trophy, og de er meget præcise på de 10m jeg har prøvet - alle skuddene sidder oven i hinanden. Men jeg var lidt i tvivl om hvad den optimale vægt og diameter er. jeg har overvejet at prøve nogle JSB Exact, som fås fra 4.5-4.53 hvis jeg husker ret.

Jeg købte et billigt Diana 1x40 Red Dot ved AliExpress, og det fungerer fint nok. Jeg har ingen erfaringer med andre, men jeg kan se at optikken bliver lidt uklar i kanterne og den røde plet er ikke specielt veldefineret. Det fungerer dog fint til hensigten, og det føles som ok kvalitet.

Hvilket pistol scope har du i tankerne? Jeg har selv overvejet at anskaffe et, men de er lidt svære at finde hvis de ikke skal være alt for dyre. De bedste sted jeg har fundet er https://www.optics-trade.eu/en/riflesco ... copes.html

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Langenge » 21. aug 2022, 13:42

Scipio skrev:
21. aug 2022, 13:29
.......
Jeg har faktisk de samme Field Target Trophy, og de er meget præcise på de 10m jeg har prøvet - alle skuddene sidder oven i hinanden. Men jeg var lidt i tvivl om hvad den optimale vægt og diameter er. jeg har overvejet at prøve nogle JSB Exact, som fås fra 4.5-4.53 hvis jeg husker ret.
.....
Jeg skyder, indtil videre, med JSB EXACT 8,44 grains og 4,52 mm i min.
De rammer PERFEKT. (Altså, min søn rammer perfekt med dem. Jeg selv kaster dem sådan lidt rundt omkring, men det skyldes nok hverken hagl eller skyder)
Men får jeg skruet lidt ned for den (lige nu kan jeg kun fyre 18 hagl af, før den skal fyldes med luft igen, og jeg ville gerne op på 27) så kan jeg forestille mig, at jeg bør komme ned på et lettere hagl.

PS. Field Target Trophy, som du selv nævner, har jeg selv gode erfaringer med, i stort set alt, hvor de passer med vægten.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

PM7400
Banned
Banned
Indlæg: 55
Tilmeldt: 16. okt 2021, 12:08
Interesser: Alt sjovt.
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af PM7400 » 21. aug 2022, 21:37

Scipio skrev:
21. aug 2022, 13:29
PM7400 skrev:
19. aug 2022, 18:05
Scipio skrev:
19. aug 2022, 11:02
Jeg har anskaffet mig en Artemis PP800R. Ifølge et andet indlæg i denne tråd og de oplyste specifikationer skyder den med op til 250 m/s.

Hvilke hagl kan anbefales - er de nogen med erfaringer? (Jeg tænker lidt på at købe nogle fra mundilar.net grundet det store udvalg. )
Hvilken vægt / diameter skal jeg kigge efter?
Tillykke med den. Fin lille skyder. Du kan se mine indlæg om den på side 43. Her skyder jeg med H&N Field Target Trophy (FTT) de helt alm. 4,50 mm, 8,64 grain (0,56 gram)og som du kan se på billedet med chronographen går de i min pistol godt 250 m/s. Desuden går de rigtig godt i den, og er præcise! Handelshuset Aulum, hvor du sikkert også har købt pistolen?? Sælger dem på tilbud netop nu. https://handelshusetaulum.dk/webshop/87 ... -45mm-177/

Jeg satte et Hawke Vantage 1 x 20 Red Dot sigte på, men ak, mine aldrende øjne bryder sig ikke om det, så sætter det nok til salg. Købte det hos Mundilar. ( 8 dage før pakken ankom! :thumbdown: )

Da jeg ikke kunne ramme med Red Dot'en satte jeg en alm. 4x32 kikkert jeg havde i forvejen på, for at teste præcisionen. Ikke egnet til pistol (Øjenafstand osv.) Men med fast anlæg skød jeg bulls eye på alm. 14x14 skive konstant på 10 meter. Den lille pistol skyder vildt godt! Nu vil jeg nok sætte en rigtig pistolkikkert på.
Ja, jeg købte den samme sted. Rigtig godt tilbud! Jeg havde oprindeligt købt en Diana Bandit, men den var meget upræcis så den blev returneret. Jeg har andre steder læst at det er lidt hit or miss med løbene.

Jeg har faktisk de samme Field Target Trophy, og de er meget præcise på de 10m jeg har prøvet - alle skuddene sidder oven i hinanden. Men jeg var lidt i tvivl om hvad den optimale vægt og diameter er. jeg har overvejet at prøve nogle JSB Exact, som fås fra 4.5-4.53 hvis jeg husker ret.

Jeg købte et billigt Diana 1x40 Red Dot ved AliExpress, og det fungerer fint nok. Jeg har ingen erfaringer med andre, men jeg kan se at optikken bliver lidt uklar i kanterne og den røde plet er ikke specielt veldefineret. Det fungerer dog fint til hensigten, og det føles som ok kvalitet.

Hvilket pistol scope har du i tankerne? Jeg har selv overvejet at anskaffe et, men de er lidt svære at finde hvis de ikke skal være alt for dyre. De bedste sted jeg har fundet er https://www.optics-trade.eu/en/riflesco ... copes.html
Det der med diameter er umuligt at generalisere. Hvert løb har sin "smag" -ikke to løb er ens, heller ikke selvom det er 2 ens geværer/pistoler. Så ligesom man må prøve sig frem med hagl, må man også med størrelse, omend det er mere nørderi. Tro mig, man har lige pludselig rigtig mange forskellige hagl!
H&N FTT fås også i 4,51, 4,52 osv. Her er et link hvor du kan købe små prøver med 40 hagl i hver for ca. 1 Euro
https://www.versandhaus-schneider.de/in ... 9_797_1974
Klik dig lidt rundt. De har de fleste mærker, også JSB som også er gode hagl. Mange fås i prøvepakker. Det der irriterer mig ved JSB er at dåserne ikke er med skruelåg som H&N. Træls når man uforvarende løfter en dåse i låget, og et par hundrede hagl ligger på gulvet..... :wall:

Jeg kigger på flere kikkerter og kan ikke rigtig beslutte mig. Det der adskiller en pistolkikkert fra en alm. er øjeafstanden, hvor den til pistol er ca. 30 cm, så man kan holde pistolen foran sig og bruge kikkerten. Og så er der også noget med hvor parallaksen er justeret.
Schneider har disse. Jeg ser på Weihrauch'en, og skeler lidt til den billige fra Umarex. Brugeren Deer Hunter har oploadet et billede af sin Bandit med Weihrauch optik på. (se side 11) Desværre har han ikke taget støvhætterne af på billedet. Link til Schneider's pistolkikkerter
https://www.versandhaus-schneider.de/in ... 40_96_1517
Schneider har utroligt meget. Siden er lidt svær at finde rundt på, til man lige bliver dus med den. Men god side og priser.

Jeg ser også på denne pga den højere forstørrelse. Er lidt i tvivl om de 2 x forstørrelse på hhv Weihrauch og Umarex er nok...? Har ikke prøvet sådan en kikkert så aner det simpelthen ikke.
https://www.uttings.co.uk/p118610-pao-t ... er-reviews
Den er desværre fra England, så tøver pga told osv. Men forstørrelse på 2-7 og stadig lille og let pistolkikkert. Kan ikke finde den eller lign. i hele EU, kun USA og UK.

Mange herinde anbefaler Mundilar i Portugal og taler om hans fine service, såsom at når han har lavet en fejllev. sender en ny straks, og kompenserer med en haglpung!! Det kan jeg ikke falde på røven over. Jeg bliver sgu sur, når Websitet lover 3-5 dage lev.tid, og der så i virkeligheden går 8 dage. Betalte 15 Euro for ekspress lev, af en lille pakke under et kg. Det samme med Aliexpress. Ventede knap en måned på en lille pakke, som skulle være sendt fra Spanien og ankomme på fem dage. Det er muligt jeg bare har været uheldig, men det er sikkert at jeg er væk som kunde. Når man betaler for hurtig levering, skal det sgu også komme hurtigt. Pengene er sjovt nok altid trukket straks.
Weihrauch HW 97 K Blackline .177
Diana Stormrider .177
Hatsan 1000S Striker .177
Snowpeak M25 .177
Snowpeak PP800R .177

Schougaard
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 19. apr 2021, 12:23
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 3 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Schougaard » 22. aug 2022, 15:25

Nu har jeg læst hele den her tråd igennem, eller i hvert fald det meste og har besluttet mig for at jeg må eje en af de sorte PCP rifler fra Harald.

Imens jeg går og venter på at prisen falder til 1499 igen vil jeg lige høre om pumpen fra Harald er et godt køb eller om der er andet man bør overveje?

Jeg tænker på at der nok skal bruges en del tid på at pumpe og det måske var en god ide at undersøge markedet lidt.

Brugeravatar
RasKrog
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 508
Tilmeldt: 12. nov 2012, 23:02
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Skanderborg'ish
Has thanked: 57 times
Been thanked: 108 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af RasKrog » 22. aug 2022, 20:28

Schougaard skrev:
22. aug 2022, 15:25
Nu har jeg læst hele den her tråd igennem, eller i hvert fald det meste og har besluttet mig for at jeg må eje en af de sorte PCP rifler fra Harald.

Imens jeg går og venter på at prisen falder til 1499 igen vil jeg lige høre om pumpen fra Harald er et godt køb eller om der er andet man bør overveje?

Jeg tænker på at der nok skal bruges en del tid på at pumpe og det måske var en god ide at undersøge markedet lidt.
Pumpen er ok, der er ikke nogle billige alternativer til pumpen, næste skridt er en kompressor
.177 PCP
.22 LR
30-06 Spr.
12/76

Brugeravatar
7TCU
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 2. sep 2005, 10:28
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 90 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af 7TCU » 22. aug 2022, 20:55

Schougaard skrev:
22. aug 2022, 15:25
Nu har jeg læst hele den her tråd igennem, eller i hvert fald det meste og har besluttet mig for at jeg må eje en af de sorte PCP rifler fra Harald.

Imens jeg går og venter på at prisen falder til 1499 igen vil jeg lige høre om pumpen fra Harald er et godt køb eller om der er andet man bør overveje?

Jeg tænker på at der nok skal bruges en del tid på at pumpe og det måske var en god ide at undersøge markedet lidt.
Hejsa
Jeg købte også pumpen og har brugt den en gang, det er et stort arbejde at pumpe den op ( det er sådan set en 250cc cylinder ) , jeg stoppede ved 200 bar puha , jeg har siden investeret i en 8L dykkerflaske og fyldekit , og fandt ud af, da jeg fik den fyldt at det var en 300 bars flaske jeg havde købt, så nu skal jeg bare skifte ventilen på flasken så har jeg en 300 bars fyldeflaske :DancingBanana:
Peter
Gibbs Rule #9: Never go anywhere without a knife

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Langenge » 22. aug 2022, 21:03

Ja, min søn var hjemme her i weekenden, og skulle da prøve pistolen OG derefter pumpen et par gange. Han blev også lidt overrasket over, hvor meget der rent faktisk skal pumpes :fun:

Og det er ikke fordi jeg ikke, sådan økonomisk, kan overskue en flaske, men hvor pokker får man sådan en fyldt op....? Det er mere det, der er problemet her.
Jeg orker ikke en kompressor. Jeg har dimser nok, og orker ikke flere.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af F U B A R » 22. aug 2022, 21:10

Pulsen kommer et par takker op ja
Men det er vel egentlig godt for os mennesker :biggrin:
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Langenge » 22. aug 2022, 21:13

F U B A R skrev:
22. aug 2022, 21:10
Pulsen kommer et par takker op ja
Men det er vel egentlig godt for os mennesker :biggrin:
:oops: :thumbup:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
7TCU
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 2. sep 2005, 10:28
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 90 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af 7TCU » 22. aug 2022, 21:35

Langenge skrev:
22. aug 2022, 21:03
Ja, min søn var hjemme her i weekenden, og skulle da prøve pistolen OG derefter pumpen et par gange. Han blev også lidt overrasket over, hvor meget der rent faktisk skal pumpes :fun:

Og det er ikke fordi jeg ikke, sådan økonomisk, kan overskue en flaske, men hvor pokker får man sådan en fyldt op....? Det er mere det, der er problemet her.
Jeg orker ikke en kompressor. Jeg har dimser nok, og orker ikke flere.
Og det var kun den "lille" der skulle fyldes op :rolf:
Jeg fandt den nærmeste dykkershop, der var på Frederiksberg, det er kun 8 km væk, flasken fandt jeg brugt på Facebook for 600,- og købte fyldekittet hos jagt-grej.dk og ja jeg kan bedre overskue det setup, end en kompressor med hvad det indebærer :razz:

Peter
Gibbs Rule #9: Never go anywhere without a knife

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Langenge » 22. aug 2022, 21:44

7TCU skrev:
22. aug 2022, 21:35
....
Jeg fandt den nærmeste dykkershop, der var på Frederiksberg, det er kun 8 km væk, flasken fandt jeg brugt på Facebook for 600,- og købte fyldekittet hos jagt-grej.dk og ja jeg kan bedre overskue det setup, end en kompressor med hvad det indebærer :razz:

Peter
Google maps siger, at jeg har 269 kilometer og en betalingsbro mellem mig og Frederiksberg.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
7TCU
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 2. sep 2005, 10:28
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 90 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af 7TCU » 22. aug 2022, 21:59

Ja, men der er også dykker shops eller dykker klubber ovre i det "mørke" der vil kunne fylde din flaske :razz:
Gibbs Rule #9: Never go anywhere without a knife

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Langenge » 22. aug 2022, 22:13

HJÆLP... Radis, Bent.

I bor sgu da her rundt omkring mig.
Kan det lade sig gøre at få fyldt en flaske her omkring, hvis man køber sådan et utyske?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Besvar