Billig PCP fra H. Nyborg - Hvad tror I, er det en billig klon?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
NKAK
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 159
Tilmeldt: 8. dec 2021, 23:20
Interesser: Antikke våben
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 76 times
Been thanked: 18 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af NKAK » 28. jun 2022, 12:55

Landbo skrev:
26. jun 2022, 23:45
NKAK skrev:
26. jun 2022, 20:14
Er der i øvrigt nogle der ved om den model med trægreb som HN sælger lige nu har regulator? Jeg har nemlig tidligere set det skrevet. At det er en P800RR sol HN sælger hvilket har regulator.


Det har en Diana bandit nemlig ikke og en regulator koster det samme som en ny pistol fra Harald Nyborg. Som muligvis har regulator 😊
Ja en Snowpeak PP800 har indbygget regulator, hvilket er samme pistol under andet navn ved Harald Nyborg.

http://www.snowpeaksports.com/series/details/59.html

Hilsen Leif.
Tusind tak til jer begge for svar. Jeg prøver at købe en og se om der er en regulator i. Min frygt var at de havde udskiftet 800rr modellen med lyddæmper til en anden model som er uden regulator efter folk har brokket sig til PAC over det.

NKAK
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 159
Tilmeldt: 8. dec 2021, 23:20
Interesser: Antikke våben
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 76 times
Been thanked: 18 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af NKAK » 29. jun 2022, 06:17

Luluselsker skrev:
27. jun 2022, 11:23
sådan uden at prale har jeg en af deres pistolregulatorer liggende om det er ....
Er den komplet med o ringe osv. Ville det være noget du vil sælge? 😊

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Luluselsker » 29. jun 2022, 11:23

NKAK skrev:
29. jun 2022, 06:17
Luluselsker skrev:
27. jun 2022, 11:23
sådan uden at prale har jeg en af deres pistolregulatorer liggende om det er ....
Er den komplet med o ringe osv. Ville det være noget du vil sælge? 😊
vides ikke men ja kan da asnuppe et foto til dig i løbet af weekenden omxdet er :)
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Luluselsker » 29. jun 2022, 11:40

NKAK skrev:
29. jun 2022, 06:17
Luluselsker skrev:
27. jun 2022, 11:23
sådan uden at prale har jeg en af deres pistolregulatorer liggende om det er ....
Er den komplet med o ringe osv. Ville det være noget du vil sælge? 😊
blev taget ud af en direkte fra kassen hvor resten skulle bruges til dele til andet
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Derail
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 13. apr 2022, 15:20
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Derail » 29. jun 2022, 20:38

Luluselsker skrev:
26. jun 2022, 14:12
NKAK skrev:
26. jun 2022, 00:36
Hvis nogle af jer bliver trætte af den billige model med træhåndtag og dæmper og har en liggende i gerne vil sælge må i gerne sige til.

Det lader nemlig til at versionen med dæmper i HN ikke længere er at opdrive.
er antageligt grundet HN har lavet lovbrud ved at sælge den med aftagelig dæmper - PAC har forlangt dem trukket fra markedet
Den ser da ud til at være på lager i alle butikker minus Tilst. Den hang også på væggen, da jeg var forbi min lokale i weekenden.

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Luluselsker » 30. jun 2022, 03:26

Derail skrev:
29. jun 2022, 20:38
Luluselsker skrev:
26. jun 2022, 14:12
NKAK skrev:
26. jun 2022, 00:36
Hvis nogle af jer bliver trætte af den billige model med træhåndtag og dæmper og har en liggende i gerne vil sælge må i gerne sige til.

Det lader nemlig til at versionen med dæmper i HN ikke længere er at opdrive.
er antageligt grundet HN har lavet lovbrud ved at sælge den med aftagelig dæmper - PAC har forlangt dem trukket fra markedet
Den ser da ud til at være på lager i alle butikker minus Tilst. Den hang også på væggen, da jeg var forbi min lokale i weekenden.
jeg ryger lige forbi den lokale imorgen og lurer kører alligevel lige forbi ifbm transport til og fra men er 99% på de er trukket her
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Toiletsovs
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. jul 2022, 06:03
Interesser: Udeliv, hunde og god mad.
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Toiletsovs » 4. jul 2022, 07:37

Hej allesammen,


Så fik jeg kæmpet mig igennem hele tråden - og hold da op en læringsrejse.

Efter kun at have ejet billige knækgeværer (pt Hatsan Mod 55S) er tiden kommet til at kaste mig ud i PCP med en MAXRANGER PCP (den lille), så snart det er på tilbud igen. Jeg havde egentlig kig på nogle meget dyrere PCP-modeller fra Diana, Stoeger eller Gamo, men da det bare skal bruges til målskydning i haven - primært efter tyskerdåser, tomme tobaksdåser og lignende, men også en rotte eller mus i ny og næ hvis de viser sig - vil jeg tro Maxrangeren er tilstrækkeligt. I hvert fald som PCP-begyndergevær.

I den forbindelse har jeg et par spørgsmål som jeg håber I kan svare på.

Er der nogen der kan anbefale en god skydekasse, som ikke bliver gennemhullet efter kort tids brug som den Harald Nyborg-model der blev vist billeder af tidligere i tråden?
Den skal gerne være med reset. Jeg påtænker lige nu GAMO Rocker, da den virker mere solidt bygget.
(https://www.krale.shop/eu/bullet-trap-gamo-rocker/)

Da jeg skyder i haven har jeg overvejet at gå over til blyfrie hagl. Er de noget værd eller skal jeg holde mig fra dem?
Jeg har lagt mærke til, at de er betydelig lettere end blyhagl; for eksempel vejer H&N Baracuda Power hagl, som anbefales her i tråden 69 gram, mens det tilsvarende blyfrie hagl, H&N Baracuda GREEN vejer 43 gram.

Jeg har aldrig gjort noget for at vedligeholde eller rengøre (udover at tørre dem af med en klud udvendigt) de knækgeværer jeg har ejet, så jeg er helt på bar bund hvad dette angår.
Jeg har set i nogle af trådene her på forumet, at folk kører renseklude gennem løbet på deres luftgeværer.
Er der andet I vil foreslå jeg gør i forhold til rengøring og vedligeholdelse?


Med venlig hilsen,
Benjamin

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Landbo » 6. jul 2022, 20:46

Toiletsovs skrev:
4. jul 2022, 07:37
Hej allesammen,


Så fik jeg kæmpet mig igennem hele tråden - og hold da op en læringsrejse.

Efter kun at have ejet billige knækgeværer (pt Hatsan Mod 55S) er tiden kommet til at kaste mig ud i PCP med en MAXRANGER PCP (den lille), så snart det er på tilbud igen. Jeg havde egentlig kig på nogle meget dyrere PCP-modeller fra Diana, Stoeger eller Gamo, men da det bare skal bruges til målskydning i haven - primært efter tyskerdåser, tomme tobaksdåser og lignende, men også en rotte eller mus i ny og næ hvis de viser sig - vil jeg tro Maxrangeren er tilstrækkeligt. I hvert fald som PCP-begyndergevær.

I den forbindelse har jeg et par spørgsmål som jeg håber I kan svare på.

Er der nogen der kan anbefale en god skydekasse, som ikke bliver gennemhullet efter kort tids brug som den Harald Nyborg-model der blev vist billeder af tidligere i tråden?
Den skal gerne være med reset. Jeg påtænker lige nu GAMO Rocker, da den virker mere solidt bygget.
(https://www.krale.shop/eu/bullet-trap-gamo-rocker/)

Da jeg skyder i haven har jeg overvejet at gå over til blyfrie hagl. Er de noget værd eller skal jeg holde mig fra dem?
Jeg har lagt mærke til, at de er betydelig lettere end blyhagl; for eksempel vejer H&N Baracuda Power hagl, som anbefales her i tråden 69 gram, mens det tilsvarende blyfrie hagl, H&N Baracuda GREEN vejer 43 gram.

Jeg har aldrig gjort noget for at vedligeholde eller rengøre (udover at tørre dem af med en klud udvendigt) de knækgeværer jeg har ejet, så jeg er helt på bar bund hvad dette angår.
Jeg har set i nogle af trådene her på forumet, at folk kører renseklude gennem løbet på deres luftgeværer.
Er der andet I vil foreslå jeg gør i forhold til rengøring og vedligeholdelse?


Med venlig hilsen,
Benjamin
Nu kender jeg ikke omtalte målkasse, efter billedet ser selve "målpindene" ud til og være fremstillet af rigtig kraftigt jernplade. Kigger man så på selve kassen, ser den ud til og være lavet af tyndt plade. Om det kan holde er jeg rigtig meget i tvivl om. Skal vi ikke sige du kun rammer målene hver gang og så bliver det ikke et problem. :biggrin:

Du får et problem hvis du vil skyde med hagl lettere end ca 10 grain i omtalte riffel, da haglene kommer til at "gå" så hurtigt de kommer over lydens hastighed. Ikke nok med det kommer til og knalde lystigt men du skal ikke forvente og kunne ramme det du sigter efter. Hvordan den lille af Harald Nyborgs skyder med omtalte hagl hvis den bliver droslet ned har jeg ingen aning om. Jeg har dog prøvet og have nogle "miljøhagl" gennem løbet på FX'en, hvor det er muligt og skrue mundingshastigheden så langt ned så de kommer ned hvor de burde kunne skydes nogenlunde fornuftigt. Desværre blev jeg langtfra poststivt overrasket, men opgav og få dem til og skyde fornuftigt. Det samme kan siges for det man kalder PDA hagl, som også har været afprøvet.

Når du skyder med luft er det kun blystøv og dine fedtede fingre på haglene der efterlader noget i løbet, derfor er det strengt taget kun nødvendigt og rense hvis du mærker det begynder og gå ned af med præcisionen. Til metaldelene kan du bare bruge almindeligt våbenolie eller for den sags skyld WD40, det er ikke så afgørende. Og til skæftet fås der noget dyrt politur specielt til skæfter, men almindelig møbelpolitur er skam også fremragende.

Håber jeg fik det hele med, ellers spørger du bare igen.

Hilsen Leif.

Brugeravatar
RasKrog
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 508
Tilmeldt: 12. nov 2012, 23:02
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Skanderborg'ish
Has thanked: 57 times
Been thanked: 108 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af RasKrog » 28. jul 2022, 22:33

Jeg kan oplyse at jeg netop har modtaget min tilladelse til at erhverve, anvende og opbevare lyddæmperen til den lille Harald Skrald skyder. Ansøgningen blev sendt ind til PAC medio januar i år. Faktisk havde jeg glemt alt om den ansøgning, men lækkert at man nu har orden i våbenskabet.
.177 PCP
.22 LR
30-06 Spr.
12/76

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Langenge » 30. jul 2022, 10:51

I må undskylde, for svarene på mine spørgsmål findes givetvis i denne her tråd, og jeg HAR læst den fra ende til anden, men jeg farer fuldstændig vild.

Spørgsmål om skyderen fra Harald på billedet herunder, som den sælges i deres forretninger lige nu:
Er den med regulator?
Jeg er klar over, at den ikke (længere) er med lyddæmper, men er der gevind, så der umiddelbart kan monteres lyddæmper?
Larmer den meget uden lyddæmper? (Jeg nægter at bruge høreværn, bare for at plinke lidt hjemme i haven)
.
Udklip.JPG
Udklip.JPG (22.71 KiB) Vist 3363 gange
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2014
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Tangloppen » 30. jul 2022, 11:23

Den larmer af helvede til - for at sige det pænt.

Længere tilbage i tråden er der en guide til hvordan der kan skrues ned for trykket, og derved sænke støjniveauet betragteligt.

Jeg vil dog klart anbefale at købe en lyddæmper.

Schneider har adaptere fra M10 til 1/2UNF.

Jeg bruger en Sonic17 til min - den er godt nok lavet til 17HMR, og konstruktionen er derfor gevaldigt overkill. Men det dur!
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

NKAK
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 159
Tilmeldt: 8. dec 2021, 23:20
Interesser: Antikke våben
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 76 times
Been thanked: 18 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af NKAK » 5. aug 2022, 22:02

Luluselsker skrev:
29. jun 2022, 11:40
NKAK skrev:
29. jun 2022, 06:17
Luluselsker skrev:
27. jun 2022, 11:23
sådan uden at prale har jeg en af deres pistolregulatorer liggende om det er ....
Er den komplet med o ringe osv. Ville det være noget du vil sælge? 😊
blev taget ud af en direkte fra kassen hvor resten skulle bruges til dele til andet

Jeg vil gerne slå til og købe din regulator såfremt tilbuddet stadig gælder 😊 skriv gerne til mig i PB

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Langenge » 6. aug 2022, 12:13

Langenge skrev:
30. jul 2022, 10:51
I må undskylde, for svarene på mine spørgsmål findes givetvis i denne her tråd, og jeg HAR læst den fra ende til anden, men jeg farer fuldstændig vild.

Spørgsmål om skyderen fra Harald på billedet herunder, som den sælges i deres forretninger lige nu:
Er den med regulator?
Jeg er klar over, at den ikke (længere) er med lyddæmper, men er der gevind, så der umiddelbart kan monteres lyddæmper?
Larmer den meget uden lyddæmper? (Jeg nægter at bruge høreværn, bare for at plinke lidt hjemme i haven)
.
Ingen, der kan fortælle mig, om den har regulator?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Landbo » 6. aug 2022, 12:59

Langenge skrev:
6. aug 2022, 12:13
Langenge skrev:
30. jul 2022, 10:51
I må undskylde, for svarene på mine spørgsmål findes givetvis i denne her tråd, og jeg HAR læst den fra ende til anden, men jeg farer fuldstændig vild.

Spørgsmål om skyderen fra Harald på billedet herunder, som den sælges i deres forretninger lige nu:
Er den med regulator?
Jeg er klar over, at den ikke (længere) er med lyddæmper, men er der gevind, så der umiddelbart kan monteres lyddæmper?
Larmer den meget uden lyddæmper? (Jeg nægter at bruge høreværn, bare for at plinke lidt hjemme i haven)
.
Ingen, der kan fortælle mig, om den har regulator?
Jo, pistolen har indbygget regulator.

Hilsen Leif.

PM7400
Banned
Banned
Indlæg: 55
Tilmeldt: 16. okt 2021, 12:08
Interesser: Alt sjovt.
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af PM7400 » 6. aug 2022, 13:17

Langenge skrev:
30. jul 2022, 10:51
I må undskylde, for svarene på mine spørgsmål findes givetvis i denne her tråd, og jeg HAR læst den fra ende til anden, men jeg farer fuldstændig vild.

Spørgsmål om skyderen fra Harald på billedet herunder, som den sælges i deres forretninger lige nu:
Er den med regulator?
Jeg er klar over, at den ikke (længere) er med lyddæmper, men er der gevind, så der umiddelbart kan monteres lyddæmper?
Larmer den meget uden lyddæmper? (Jeg nægter at bruge høreværn, bare for at plinke lidt hjemme i haven)
.

Udklip.JPG
Jeg har lige købt denne Snowpeak PP800R hos handelshuset Aulum. På tilbud til 879,20 kr. Med regulator og lyddæmper. Den skyder godt, og går ud med ca. 250 m/s. med H&N Field Target Trophy 8,64 gr/ 0,56 g. Klar anbefaling. Dog kun ca. 12 skud før den falder i hastighed.
https://handelshusetaulum.dk/webshop/14 ... tol-45-mm/

Pistolens første seks skud lige fra kassen. 1. skud sku' den vist lige "vågne" :smile: Hvis det er utydeligt er tallene her.: 216,7 - 254,9 - 252,1
-251,0 - 252,3 - 253,8 - og fortsætter uden billede med nr. 7 : 254,5 - 245,7 - 243,2 - 228,1 - 222,9 - og nr. 12, 212,5 m/s herefter jævnt nedad. Men 20-25 pump og den er klar igen. Syntes sgu det er godkendt :biggrin: Der var 200 bar i tanken ved udpakning.
Vedhæftede filer
PP800R.jpg
PP800R-Chrony.jpg
Senest rettet af PM7400 7. aug 2022, 21:20, rettet i alt 5 gange.
Weihrauch HW 97 K Blackline .177
Diana Stormrider .177
Hatsan 1000S Striker .177
Snowpeak M25 .177
Snowpeak PP800R .177

PM7400
Banned
Banned
Indlæg: 55
Tilmeldt: 16. okt 2021, 12:08
Interesser: Alt sjovt.
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af PM7400 » 6. aug 2022, 13:31

Nu skal jeg bare finde et billigt rødpunktsigte med 11 mm montage til den. Nogen der har gode forslag ?
Weihrauch HW 97 K Blackline .177
Diana Stormrider .177
Hatsan 1000S Striker .177
Snowpeak M25 .177
Snowpeak PP800R .177

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Langenge » 8. aug 2022, 15:35

Jeg har altså aldrig ejet sådan noget PCB-noget før, så bær over med mig, men:
Når man køber en manuel pumpe fra HN, så følger der en pumpe, en fod, et håndtag og en slange med. Det er nogenlunde nemt at finde ud af at skrue det på.
Men så er der også nogle mikroskopiske dimser, noget der minder om et stor cigaretfilter, og så et metalrør, der ligner noget værktøj. Hvad er alt dette?

EDIT: Sorry. Jeg fandt en manual på HN's hjemmeside, der forklarer det :oops: Så bare glem det.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

PM7400
Banned
Banned
Indlæg: 55
Tilmeldt: 16. okt 2021, 12:08
Interesser: Alt sjovt.
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af PM7400 » 8. aug 2022, 17:24

Langenge skrev:
8. aug 2022, 15:35
Jeg har altså aldrig ejet sådan noget PCB-noget før, så bær over med mig, men:
Når man køber en manuel pumpe fra HN, så følger der en pumpe, en fod, et håndtag og en slange med. Det er nogenlunde nemt at finde ud af at skrue det på.
Men så er der også nogle mikroskopiske dimser, noget der minder om et stor cigaretfilter, og så et metalrør, der ligner noget værktøj. Hvad er alt dette?

EDIT: Sorry. Jeg fandt en manual på HN's hjemmeside, der forklarer det :oops: Så bare glem det.
Har du set mit indlæg med pistolen ovenover?
Her får du altså pistol med regulator (som også HN's har) plus lyddæmper til en billigere pris end HN's. -Ihvertfald lige nu.....
Weihrauch HW 97 K Blackline .177
Diana Stormrider .177
Hatsan 1000S Striker .177
Snowpeak M25 .177
Snowpeak PP800R .177

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1390
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af F U B A R » 8. aug 2022, 17:33

Hejsan
Synes ej billeder på siden viser dæmper
Eller måske bare mig
Udover det godt tilbud
Mvh
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Langenge » 8. aug 2022, 18:09

PM7400 skrev:
8. aug 2022, 17:24
Langenge skrev:
8. aug 2022, 15:35
Jeg har altså aldrig ejet sådan noget PCB-noget før, så bær over med mig, men:
Når man køber en manuel pumpe fra HN, så følger der en pumpe, en fod, et håndtag og en slange med. Det er nogenlunde nemt at finde ud af at skrue det på.
Men så er der også nogle mikroskopiske dimser, noget der minder om et stor cigaretfilter, og så et metalrør, der ligner noget værktøj. Hvad er alt dette?

EDIT: Sorry. Jeg fandt en manual på HN's hjemmeside, der forklarer det :oops: Så bare glem det.
Har du set mit indlæg med pistolen ovenover?
Her får du altså pistol med regulator (som også HN's har) plus lyddæmper til en billigere pris end HN's. -Ihvertfald lige nu.....
Det er også den, jeg har købt :blink: Og ja, inden nogen kommer og skælder ud over dæmper, så HAR jeg i forvejen tilladelse til .177 jagtriffel, og dermed også til dæmper til .177.
Men pumpen var bare billigere i HN, så jeg købte deres pumpe.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

PM7400
Banned
Banned
Indlæg: 55
Tilmeldt: 16. okt 2021, 12:08
Interesser: Alt sjovt.
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af PM7400 » 8. aug 2022, 21:33

F U B A R skrev:
8. aug 2022, 17:33
Hejsan
Synes ej billeder på siden viser dæmper
Eller måske bare mig
Udover det godt tilbud
Mvh
Den vises på det øverste store billede. Ellers har du ret, også at det er et godt tilbud. Jeg er imponeret.
Weihrauch HW 97 K Blackline .177
Diana Stormrider .177
Hatsan 1000S Striker .177
Snowpeak M25 .177
Snowpeak PP800R .177

SGM86
Newbie
Newbie
Indlæg: 19
Tilmeldt: 29. aug 2014, 09:42
Interesser: Sneppejagt / Riffeljagt
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 11 times
Been thanked: 34 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af SGM86 » 9. aug 2022, 07:56

Hej alle,

Sikke en fantastisk tråd at droppe ind i som total nybegynder indenfor luft og PCP! Om end, man bliver lidt forvirret henover perioden med dæmper tilladelser etc. :smile:

Jeg har et par knægte der er ved at have størrelsen - selvom det i højere grad er elektronik der fylder. Jeg håber at lokke dem nærmere jagten- og skydningen og det ville en billig PCP helt sikkert kunne hjælpe med. Så, et par hurtige spørgsmål til jer der ved meget mere?

Artemis PR900W / Stormrider/ MaxRanger etc. er uden regulator som jeg forstår det. Er det afgørende for skydningen?
Er der mon nogen der har evt. både den lille og den store (M25) og kan rådgive lidt omkring det fortrukne valg? Som jeg ser det, er prisforskellen så lille, at det ikke skal være det der afgør det hvis M25eren er overlegen?
Hvori ligger forskellen mellem Gen 1 og Gen 2 i den lille?

PfSt. herfra en rookie :biggrin:

PM7400
Banned
Banned
Indlæg: 55
Tilmeldt: 16. okt 2021, 12:08
Interesser: Alt sjovt.
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af PM7400 » 9. aug 2022, 11:04

SGM86 skrev:
9. aug 2022, 07:56
Hej alle,

Sikke en fantastisk tråd at droppe ind i som total nybegynder indenfor luft og PCP! Om end, man bliver lidt forvirret henover perioden med dæmper tilladelser etc. :smile:

Jeg har et par knægte der er ved at have størrelsen - selvom det i højere grad er elektronik der fylder. Jeg håber at lokke dem nærmere jagten- og skydningen og det ville en billig PCP helt sikkert kunne hjælpe med. Så, et par hurtige spørgsmål til jer der ved meget mere?

Artemis PR900W / Stormrider/ MaxRanger etc. er uden regulator som jeg forstår det. Er det afgørende for skydningen?
Er der mon nogen der har evt. både den lille og den store (M25) og kan rådgive lidt omkring det fortrukne valg? Som jeg ser det, er prisforskellen så lille, at det ikke skal være det der afgør det hvis M25eren er overlegen?
Hvori ligger forskellen mellem Gen 1 og Gen 2 i den lille?

PfSt. herfra en rookie :biggrin:
Ja, der er ikke meget der ikke er endevendt om disse PCP'ere i denne tråd. :blink:

Artemis/Snowpeak/PR900W + Max Ranger + Stormrider gen 1 og 2 (Kært barn - mange navne) er uden regulator. Det har den betydning at den ikke regulerer så skuddet er ens hver gang i hastighed. Jeg har selv Stormrider gen 2,(ureguleret) og den varierer helt op til 60 meter i sekundet (med over 105 bar i tank) og dermed er præcisionen svingende. Den skyder godt og præcist, når man kender den, og ved hvor dens sweetspot ligger, altså ved hvilket tryk i tanken den skyder mest jævnt.
Forskel på Artemis/Snowpeak gen 1 og gen 2 er at gen 2 er med regulator HN's er uden.
https://www.snowpeakairgun.com/PCP-airgun/58594911.html
https://handelshusetaulum.dk/webshop/14 ... PCP-45-mm/ Godt tilbud!

Forskellen på den store (M25) og den lille(PR900W) ENORM! Den lille måler ca. 1 meter, vejer ca. 2,2 kg. Den er let og handy.
M25 Er stor. Meget stor og tung. Ca. 1,23 meter og vejer lige under 4 kg. Hertil skal lægges kikkert og div. Den er med regulator, skyder godt, faktisk efter min mening rigtig godt. Den er godt dæmpet, bedre end den lille, men som sagt stor og tung. Egner sig nok bedst til fast anlæg (Bipod/støtteben, Skydepude etc.) Min svinger ca. 10 - 15 m/s, men det tror jeg er ok for en så billig riffel. Tror regulatoren trods alt ikke er
verdens bedste kvalitet, men den gør det sgu godt. Min lille pistol PP800R er forbavsende konsistent med ikke mere end max 5 m/s i udsving, når der ellers er luft nok i tanken. Dette med luft gælder dem alle. Der skal være mere luft i tanken end regulatortrykket er stillet på.
Man kan ikke som på dyrere rifler stille på regulatortrykket externt. Skal man justere kræver det adskillelse af riffel for at komme ind i det "hellige"
Begge rifler skyder ret hårdt. Se bort fra de opgivelser der gives. Begge klarer ca. 27 joule/ hastighed afhængig af haglvægt. :nutkick:

Og så er der lige pumpningen!!! Jeg pumper den lille når den kommer ned på ca. 100 bar. Ca. 50 pump, og den er oppe på 200 (dens max)bar igen, og klarer ca. 30- 35 skud. Nemt og hurtigt.
M25 har jeg pumpet fra ca. 100 bar til 250 bar (dens max) ca. 175 pump med håndpumpe!! Dette giver ca. 80 - 90 skud. Her kommer pulsen sgu lidt op, og pumpen bliver varm. Men hold en kort pause efter de første 100 pump, og køl dig selv og pumpen lidt ned. Dette tager ca. 10 min ialt for mig, og er ikke noget problem. Måske ligefrem sund og god motion :neutral: Jeg kan godt vente med at investere nogle tusinde i en kompressor.
Weihrauch HW 97 K Blackline .177
Diana Stormrider .177
Hatsan 1000S Striker .177
Snowpeak M25 .177
Snowpeak PP800R .177

SGM86
Newbie
Newbie
Indlæg: 19
Tilmeldt: 29. aug 2014, 09:42
Interesser: Sneppejagt / Riffeljagt
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 11 times
Been thanked: 34 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af SGM86 » 9. aug 2022, 12:52

Fantastiske input! Mange tak :smile:

Jeg havde lige præcis kig på den Artemis udgave du linker til og jeg vil gerne have ungerne lidt i form generelt, så jeg tror det bliver løsningen! :fun: Så kan HN levere en pumpe, en billig kikkert og et ekstra magasin til knægtene :oops:

Edit: Artemis i linket bestilt før kl. 14 og meldt afsendt over middag med Bring! Super service fra huset i Aulum og endda med god rabat på både gevær og hagl! Jeg tænker den kan hentes ved købmanden i morgen 😃🤞🏻
Senest rettet af SGM86 9. aug 2022, 17:23, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Langenge » 9. aug 2022, 15:38

Den PP800R pistol, er da noget forpulet klaphat :mad:
Nå ja, egentlig skyder den nok vist meget godt :oops: Jeg kunne da ramme, og også med et ordentligt klask i skydekassen. Men MAGASINET er noget forpulet klaphat :evil:
Det tog mig halvanden time at fylde det (rigtigt) og jeg måtte skrue det fra hinanden to gange undervejs. Til sidst lykkedes det vist. Det virkede da i pistolen.
HVORFOR laver de ikke skydevåben så de er synshandicapvenlige :mad:

Og efter fem skud uden magasin og ni i magasin, så var den nede med luft. Hvordan justerer man den der regulator?

PS. Med alle de hensyn vi efterhånden skal tage til minoriteter, så tror jeg, at jeg vil fremsende et borgerforslag om, at producenter af skydere, skal sikre sig, at de kan anvendes af blinde og synshandicappede, og ellers må de ikke importeres i EU:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Besvar