Skydemakker tæt på Århus

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
LuftHans
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11. maj 2021, 17:36
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Aarhus C
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Skydemakker tæt på Århus

Indlæg af LuftHans » 11. maj 2021, 17:48

Hej,

Jeg leder pt. efter et sted og en makker at skyde PCP riffel med tæt på Århus. Jeg har ledt og søgt en del, men har ikke fundet et godt sted endnu, og det kunne være fedt med nogle ligesindede at skyde med.

Jeg skyder med en lydsvag bullpup PCP riffel, og har et fuldt mobilt (12v) pumpe setup, så der skulle være luft til nok til flere skytter. :)

Revolvermand
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. feb 2008, 17:47
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Skydemakker tæt på Århus

Indlæg af Revolvermand » 11. maj 2021, 19:25

Jeg har sendt dig en PB
vegatar er latin og betyder dårlig jæger.

Brugeravatar
DK-92
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 213
Tilmeldt: 19. jan 2014, 22:52
Interesser: Skydning, våben, teknik
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 101 times
Been thanked: 70 times

Re: Skydemakker tæt på Århus

Indlæg af DK-92 » 13. maj 2021, 21:40

Jeg har lige købe hus ca 30km nord øst fra Århus, hvor jeg har planer om at lave et sted man kan skyde med luft, (10-300 meter) det kunne være hyggeligt at få nogle folk med, men der går lige lidt inden det hele kommer på plads. :-)

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Skydemakker tæt på Århus

Indlæg af InMySights » 13. maj 2021, 23:19

Lyder spændende :)
Bor skanderborg og kender ikke til baner i nærheden
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Skydemakker tæt på Århus

Indlæg af SorenSD » 14. maj 2021, 05:24

DK-92 skrev:
13. maj 2021, 21:40

Jeg har lige købe hus ca 30km nord øst fra Århus, hvor jeg har planer om at lave et sted man kan skyde med luft, (10-300 meter) det kunne være hyggeligt at få nogle folk med, men der går lige lidt inden det hele kommer på plads. :-)
Lyder som en rigtig god plan ! :thumbup:

Det støtter jeg gerne op omkring :smile:
:smile: :thumbup:

Regulus
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 5. maj 2021, 15:05
Interesser: PCP luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Skydemakker tæt på Århus

Indlæg af Regulus » 14. maj 2021, 15:35

30 KM fra Århus ,,,,,,,, vi skyder nogle og 40 KM i lige linje fra domkirken i Århus, men det er så i den modsatte retning på kortet.
Jeg er også med på noget skydehygge, men får nok bare ikke tid til det i år da der er så meget jeg skal hjælpe min ven med på hans matrikel.
Men skal nok få skudt noget derude, for i min alder :wheelchair: har man brug for mange pauser, og de kan jo passende forgå henslængt over luftgeværet. :sniper:

30 KM NØ for Århus, det må være omkring Kolind / Ryomgård / Tirstrup hvis min indbyggede nav unit ikke tager alt for meget fejl.

Brugeravatar
DK-92
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 213
Tilmeldt: 19. jan 2014, 22:52
Interesser: Skydning, våben, teknik
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 101 times
Been thanked: 70 times

Re: Skydemakker tæt på Århus

Indlæg af DK-92 » 15. maj 2021, 21:13

Regulus skrev:
14. maj 2021, 15:35
30 KM fra Århus ,,,,,,,, vi skyder nogle og 40 KM i lige linje fra domkirken i Århus, men det er så i den modsatte retning på kortet.
Jeg er også med på noget skydehygge, men får nok bare ikke tid til det i år da der er så meget jeg skal hjælpe min ven med på hans matrikel.
Men skal nok få skudt noget derude, for i min alder :wheelchair: har man brug for mange pauser, og de kan jo passende forgå henslængt over luftgeværet. :sniper:

30 KM NØ for Århus, det må være omkring Kolind / Ryomgård / Tirstrup hvis min indbyggede nav unit ikke tager alt for meget fejl.
Din nav Unit fejler ikke noget ;-)
Det lyder da også i en fornuftig afstand, har du et setup, der var mulighed for at man kunne komme og lade sig inspirere sig af?

Og tak til alle, jeg laver en seperat tråd, når jeg lægger an til et setup! :thumbup: :thumbup:

Regulus
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 5. maj 2021, 15:05
Interesser: PCP luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Skydemakker tæt på Århus

Indlæg af Regulus » 16. maj 2021, 00:14

Nej jeg er selv fanget i en lejelighed i Randers, det er over et årti siden jeg var husejer,,,,, dog dengang med en grund der stort set var på størrelse med huset, så ikke noget at ophidse sig over som skytte.
Vi skyder hos min makker, og han har da lidt plads selvom der også er andre aktiviteter planlagt for hans mark ( G - skale modeltoge / 1:5 & 1:8 skala hurtige off road biler, og så 1:10 skale langsomme off roadere, og endelig RC entreprenør maskiner og lastbiler som tilsyneladende har fået min makkers interesse her på det sidste.
Der er dog ved at blive udvidet på en bygning på marken så der er mere tag over hovedet, og et vindue et par folk kan skyde uf af, men da vi jo begge er hæmmet af alder, og også heller ikke fysisk i topform, og derfor også på en pension så går tingene ikke så hurtig, selv de gratis glæder er i sneglefart.
Så ind til vidre så er alt meget rough derude, der skulle også gerne komme en kakkelovn i vores "skyde" skur, borde og bænke så der er plads til god gedin hygge, også et bålsted foran skuret for vi er også meget ude i det mindste når varmen ikke er for høj,,, især for min makker, jeg er lidt mere hærdet af nogle år "på varmen"
Videoen her giver lidt et overblik over hvad vi har til rådighed / trægrænsen rundt om marken kan ses, skuret der nu er omkring 2 X større kan også ses, og 20 fod containeren der udgør køretårnet for den hurtige off road bane på den anden side af den.

Fra skuret kan der skydes 0 - 90 M så vidt jeg husker, med lidt god vilje så kan der skydes på 190 M, men så skal skydested være med landevejen i ryggen og målet i den anden ende af matriklen.

https://youtu.be/aC8J-sc5m98

Langsom offroading.

https://youtu.be/n-WfcPh0FrE

Gravemaskine i aktion.

https://youtu.be/II_b4QLKeTM


Quadcopter optagelse før vi rigtig gik i gang / dog efter maskin stationen havde været på besøg og lavet lidt af grundarbejdet.

https://youtu.be/hFE9wCc_Lts

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Skydemakker tæt på Århus

Indlæg af BentxBetjent » 16. maj 2021, 06:44

Wow, det ser sgu fedt ud. :razz:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Skydemakker tæt på Århus

Indlæg af Langenge » 16. maj 2021, 10:23

:shock: :shock: :shock:
Sikke en legeplads......
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Skydemakker tæt på Århus

Indlæg af SorenSD » 16. maj 2021, 10:45

Rigtig fin legeplads med masser af m2 til hygge og sjov :thumbup: :smile:
:smile: :thumbup:

Besvar