Stormrider mod Crosman Maximus - erfaringer?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Burt Gummer
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18. okt 2020, 13:57
Interesser: Nybegynder
Geografisk sted: Kolding

Stormrider mod Crosman Maximus - erfaringer?

Indlæg af Burt Gummer » 10. feb 2021, 08:59

Ny herinde, men har fulgt med et stykke tid og læst det ene spørgsmål efter det andet og samlet lidt "viden" :)

Jeg har pt. en gammel Diana 25D jeg har fået af min far, bruger den til lidt rotter (bor ved siden af en gård) og bare lidt hygge skydning. På et tidspunkt kunne jeg godt tænke mig at gøre lidt mere ud af det, men lige nu vil jeg gerne skifte til en billig PCP. Vil ikke bruge alverden, da jeg lige vil se om interessen holder ved længere tid.
I starten bare med håndpumpe, men ved interesse, vil jeg have fat i en af de billige kompressorer fra Ebay. Det er ikke fordi jeg skal skyde 100vis af skud hver dag, så behøver ikke proff udstyr lige nu :D

Jeg vil bruge omkring 3000, så mit første valg, var en pakke med Diana stormrider og en pumpe til 2700kr. Virker som ok entry level, men så faldt jeg over Crossman Maximus til 3000 for et kit. Jeg har et sigte til dem
Maximus er godt nok uden magasin, der ville være rart, men når man kommer fra fjeder, er det måske ikke det store problem.

Af de to sæt, hvilket ville i så anbefale og gerne for og imod på dem begge :oops:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11100
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2637 times

Re: Stormrider mod Crosman Maximus

Indlæg af C-X » 10. feb 2021, 09:33

Har du overvejet brugtmarkedet?

Når man køber fra bunden af, så er det ofte mest garantien der er penge værd.

Prøv med en købsannonce herinde, og se om ikke der er nogen der vil sælge noget bedre. Fordelen ved at handle herinde, er at man oftest møder hæderlige handlende, frem for andre platforme, med plattenslagere.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Burt Gummer
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18. okt 2020, 13:57
Interesser: Nybegynder
Geografisk sted: Kolding

Re: Stormrider mod Crosman Maximus

Indlæg af Burt Gummer » 10. feb 2021, 10:27

Har kigget en del rundt, men ikke rigtigt fundet noget til min pris :) Derfor ville jeg bare gå efter et kit i starten, så alt er med fra start

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11100
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2637 times

Re: Stormrider mod Crosman Maximus

Indlæg af C-X » 10. feb 2021, 11:14

Vi har en Køb og Salg sektion, der kan du oprette en annonce og beskrive hvad du søger, samt dit budget. Du skal lige være opmærksom på, at til ~3.000,- får su ikke ret meget, og sjældent kvalitet. Det er omtrent prisen hvor du kan købe et kvalitet fjedergevær, brugt, måske med optik.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar