PCP dreamline eller?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Carl2012
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 21. dec 2020, 00:26
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: Jyderup
Has thanked: 3 times

PCP dreamline eller?

Indlæg af Carl2012 » 8. feb 2021, 22:57

Hej jeg skrev tidligere et indlæg omkring min dreamline viewtopic.php?f=29&t=84817

Jeg havde lidt problemer med det, men efter jeg skruede regulatoren ned på ca. 110-115 bar og hammeren på ca. 18 mm fik jeg ca. 40 skud med max spread på 11 og sd på 2,9.. Her skød den ret godt. pæne grupperinger.. Så begyndte regulatoren at lække luft, så jeg skiftede alle O ringe på den og tænkte det blot var at sætte det på samme tal.. Så nemt gik det ikke. Har rodet frem og tilbage igen og det tætteste jeg nu kan få, på ca. samme opsætning er max spread på 21 og sd på 4,2... De 21 er et enkelt skud, hvor det smed det noget højere, ellers ville det se noget pænere ud.

Hvad siger I til det.. grupperingerne er pæne, men jeg oplever stadig at geværet kan begynde at kaste skuddene lidt indenfor 20 meter.. 1 cm til højre eller venstre eller op eller ned. for så nogle skud senere at skyde i det samme hul igen. Men på 20 meter er det stadig indenfor 1,5x1,5 cm.. Jeg har dog oplevet pænere grupperinger fra PCP geværer, hvor de kan være svære IKKE at skyde hul i hul..

Nu går jeg så igen at overvejer andet gevær. Om der simpelt hen er for meget for mig at tænke/nørde i det her gevær og om jeg nogensinde bliver tilfreds.. I bund og grund skal det bruges til rotter for det meste og lidt jagt.. Ellers præcisionsskydning i haven.

Kigger stadig på HW 100. evt. 4,5 mm i karabin

Men er også begyndt at lure på en fx cyclone som er noget mere enkel.. Den larmer måske også mere og så er den uden regulator..

Hvad vil I andre anbefale af geværer? og har I oplevet noget lignende med PCP geværer?

Og for iøvrigt lækker den stadig luft fra regulatoren, trods skift af alle o ringe.... :mad:

Besvar