Artemis M16 - nu dur den.

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Engfred

Artemis M16 - nu dur den.

Indlæg af Engfred » 5. okt 2020, 16:53

Hej alle sammen,
Jeg har tidliger skrevet om min uheldige Artemis M16 som heller ikke var særlig præcis.
20200921_154446.jpg
Jeg købte et nyt 600 mm HW100 løb hos Versandhaus Schneider.
Det har jeg nu fået drejet til og monteret på Artemis´sen.

Først skød den lige vel hårdt +340 m/s med JSB 8.44 - sikkert pga. det længere løb.
Jeg sænkede trykket på Huma regulatoren fra 125 bar til 115 bar samt jeg har monteret en lettere fjeder til hammeren.
Nu har jeg sat den til ca. 295 m/s. og den er bare præcis. Lige så præcis som min FX Crown i hvert fald på de 26 meter jeg har i haven.

Det lavere tryk gør også at jeg kan skyde et ekstra magasin nu 4 x 13 = 52 et 5 magasin kan også skydes - men den falder lidt på de sidste 2-3 skud.

Ellers er det bare hagl på hagl igennem samme hul på de 26 meter i min have. :10:

Og jo - nu har jeg også fikset så den ikke ødelækker haglene når jeg bruger magasinerne.
Alle haglhullerne i rotoren er lavet større og der er monteret en strammere o-ring til at fikserer haglene.
Baghullet i magasinet er boret op til 6 mm.
Der er boret et nyt 0,7 mm hul til fjederen i magasinet så fjederen strammes 1/2 omgang yderligere.

Den skyder nu perfekt - Den er meget lydsvag med en blød lyd. :thumbup:

Det er så bare en skam at den ikke mekanisk føles helt så god som den nu skyder. :thumbdown:

Besvar