Er der nogen her på NVF der spiller hardball?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Er der nogen her på NVF der spiller hardball?

Indlæg af PSindrup » 7. sep 2020, 13:16

Jeg har et par hardball pistoler, både med og uden blowback, og I weekenden skød jeg med dem sammen med naboens unger, og syntes det var vildt sjovt. Det at kunne skyde med "luft" i baghaven uden at skulle genlade i en uendelighed tiltaler mig :giggle:

Men nu til den mere alvorlige del: Er der nogen her på NVF der spiller hardball - altså dyster med andre på en handlebane?

Jeg er blevet lidt tændt på at skulle "gå til" hardball, men er også blevet ramt af realiteterne og har måtte spørge mig selv om det er noget for en gammel stivbenet gut som mig på 63 år.

Er ideen helt og aldeles crazy?

Peter

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Er der nogen her på NVF der spiller hardball?

Indlæg af Tangloppen » 7. sep 2020, 14:07

Gjorde for en del år tilbage, på et ret seriøst plan.

Hardball er lidt ligesom jagt - du har mulighed for at pøse lige så mange penge som du vil i det...

Nu skriver du selv at du er en gammel stivbenet mand, hvilket nok vil tale lidt imod det. Skal man ud og decideret spille, så plejer det at være relativt unge og adrætte mænd der pisker rundt, og så finder man for alvor ud af hvor langsom man er.

Hardball har meget med bevægelse at gøre, og så at kende banen og dens muligheder/begrænsninger.

Det kan ihvertfald anbefales - men, det kan blive frygteligt dyrt hvis man først bliver bidt af det :biggrin:
Derudover er det en gentleman sport, da der, i modsætning til paintball, Ikke er nogen synlig markering af om modstanderen er ramt eller ej.

Og så kan det gøre pænt ondt at blive “savet” hen over ryggen af en speedball kanon :fun:
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Er der nogen her på NVF der spiller hardball?

Indlæg af Frantz » 7. sep 2020, 14:49

Hvis kroppen ikke er til at piske rundt og lege rambo og skyde efter hinanden, men skyde til mål på tid er Airsoft challenge måske en mulighed. Der er desværre ikke så mange dgi skytte klubber der har eller gider beskæftige sig med sådan noget legetøj. Men det er en særdeles seriøs sportsgren som dyrkes på professionelt plan i bla japen med våben til 10 og 20.000 kr.
Man kommer rigtig langt med en pistol mellem 1000 og 1500 kr.
Jeg skyder steel-challenge og træner hjemme med en kvalitets Airsoft til 1350 kr. Og som passer i det udstyr jeg bruger til 9mm konkurencer (min formand (og andre) vil ikke ha jeg træner med 9mm hjemme i kælderen)
https://www.dgi.dk/skydning/skydning/di ... challenge
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Er der nogen her på NVF der spiller hardball?

Indlæg af PSindrup » 7. sep 2020, 14:56

Frantz skrev:
7. sep 2020, 14:49
Hvis kroppen ikke er til at piske rundt og lege rambo og skyde efter hinanden, men skyde til mål på tid er Airsoft challenge måske en mulighed. Der er desværre ikke så mange dgi skytte klubber der har eller gider beskæftige sig med sådan noget legetøj. Men det er en særdeles seriøs sportsgren som dyrkes på professionelt plan i bla japen med våben til 10 og 20.000 kr.
Man kommer rigtig langt med en pistol mellem 1000 og 1500 kr.
Jeg skyder steel-challenge og træner hjemme med en kvalitets Airsoft til 1350 kr. Og som passer i det udstyr jeg bruger til 9mm konkurencer (min formand (og andre) vil ikke ha jeg træner med 9mm hjemme i kælderen)
https://www.dgi.dk/skydning/skydning/di ... challenge
Se DET lyder spændende. IPSC med hardball - så at sige :giggle:

Findes der en oversigt over hvor i landet man skyder Airsoft Challenge?

Træning med 9mm I kælderen ville ellers være oplagt - NOT :twisted:

Peter

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Er der nogen her på NVF der spiller hardball?

Indlæg af Frantz » 7. sep 2020, 20:25

PSindrup skrev:
7. sep 2020, 14:56
Frantz skrev:
7. sep 2020, 14:49
Hvis kroppen ikke er til at piske rundt og lege rambo og skyde efter hinanden, men skyde til mål på tid er Airsoft challenge måske en mulighed. Der er desværre ikke så mange dgi skytte klubber der har eller gider beskæftige sig med sådan noget legetøj. Men det er en særdeles seriøs sportsgren som dyrkes på professionelt plan i bla japen med våben til 10 og 20.000 kr.
Man kommer rigtig langt med en pistol mellem 1000 og 1500 kr.
Jeg skyder steel-challenge og træner hjemme med en kvalitets Airsoft til 1350 kr. Og som passer i det udstyr jeg bruger til 9mm konkurencer (min formand (og andre) vil ikke ha jeg træner med 9mm hjemme i kælderen)
https://www.dgi.dk/skydning/skydning/di ... challenge
Se DET lyder spændende. IPSC med hardball - så at sige :giggle:

Findes der en oversigt over hvor i landet man skyder Airsoft Challenge?

Træning med 9mm I kælderen ville ellers være oplagt - NOT :twisted:

Peter
Jeg ved ikke om der er en oversigt et sted. Men jeg ved at hvis man kontakter dem om det så er de meget behjælpelig. Og har du ikke en klub i området det tilbyder det, men du er i ang anden dgi skyde klub, så vil de gøre alt for at hjælpe med at starte det op. Her snakker vi kurser, gode råd og hjælp og ikke mindst penge til opstart.
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Er der nogen her på NVF der spiller hardball?

Indlæg af PSindrup » 8. sep 2020, 06:48

Frantz skrev:
7. sep 2020, 20:25
PSindrup skrev:
7. sep 2020, 14:56
Frantz skrev:
7. sep 2020, 14:49
Hvis kroppen ikke er til at piske rundt og lege rambo og skyde efter hinanden, men skyde til mål på tid er Airsoft challenge måske en mulighed. Der er desværre ikke så mange dgi skytte klubber der har eller gider beskæftige sig med sådan noget legetøj. Men det er en særdeles seriøs sportsgren som dyrkes på professionelt plan i bla japen med våben til 10 og 20.000 kr.
Man kommer rigtig langt med en pistol mellem 1000 og 1500 kr.
Jeg skyder steel-challenge og træner hjemme med en kvalitets Airsoft til 1350 kr. Og som passer i det udstyr jeg bruger til 9mm konkurencer (min formand (og andre) vil ikke ha jeg træner med 9mm hjemme i kælderen)
https://www.dgi.dk/skydning/skydning/di ... challenge
Se DET lyder spændende. IPSC med hardball - så at sige :giggle:

Findes der en oversigt over hvor i landet man skyder Airsoft Challenge?

Træning med 9mm I kælderen ville ellers være oplagt - NOT :twisted:

Peter
Jeg ved ikke om der er en oversigt et sted. Men jeg ved at hvis man kontakter dem om det så er de meget behjælpelig. Og har du ikke en klub i området det tilbyder det, men du er i ang anden dgi skyde klub, så vil de gøre alt for at hjælpe med at starte det op. Her snakker vi kurser, gode råd og hjælp og ikke mindst penge til opstart.
Jeg har fundet ud af at der skydes Airshoft Challange i Vordingborg, 70 km fra hvor jeg bor, så det skal undersøges. :thumbup:

Peter

Gurk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. aug 2011, 01:09
Interesser: Big badabuummm
Geografisk sted: Nyborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times

Re: Er der nogen her på NVF der spiller hardball?

Indlæg af Gurk » 8. sep 2020, 11:47

Hvis du kontakter Brian Jørgensen i Vordingbord Airsoft forening. Så ved han hvilke steder rundt om i Danmark som har Airsoft handlebaner.
https://www.facebook.com/VAF4760/

Det er nemlig ham der sammen med DGI har sat det i værk. :)

Jeg blev selv uddannet Instruktør underviser i 2019 af Brian. Men røg ned med stress kort efter så har ikke været så meget med på Airsoft delen siden der. Og desværre så vil min egen lokale Skytteforening ikke have Airsoft ind. Selv om vi har et superfedt lokale til det på vores indendøre 25meter bane.

Men i min tid i Odense Airsoft, der lavede vi en del handle baner. Der lavede vi baser med magasin skift, VTAC skydeplade osv.. :D

Besvar