Slut med WALTHERs fjedergeværer......

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Slut med WALTHERs fjedergeværer......

Indlæg af Airsmith » 6. aug 2020, 23:31

Dødsannonce: Iflg. denne tyske tråd: https://www.co2air.de/thema/101030-lgu- ... 1061598275 WALTHER Gemeinschaft, skulle det være slut med produktion af WALTHER LGU og LGV. Nu kan AA og WEIHRAUCH ånde lettet op!

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Slut med WALTHERs fjedergeværer......

Indlæg af SorenSD » 8. aug 2020, 11:41

Det har været en kendt nyhed et stykke tid, men stadig træls, at de stopper med at lave dem :thumbdown: Rigtigt gode rifler :smile:

Og ja jeg har en TX200 :giggle:
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Slut med WALTHERs fjedergeværer......

Indlæg af Longrifle » 9. aug 2020, 21:00

De har åbenbart ikke slået nok an...Det er egentlig lidt ærgerligt, at HW97 og AA sidder tungt på de seriøse FT modeller. Diana havde 46 og 440, men de er long gone og fik vist aldrig fat. Og ingen andre forsøger at gå den vej.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Slettes2
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 361
Tilmeldt: 29. jul 2018, 14:37
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 83 times
Been thanked: 144 times

Re: Slut med WALTHERs fjedergeværer......

Indlæg af Slettes2 » 9. aug 2020, 21:32

Jeg synes også det er ærgerligt. Har et Walther LGV og er meget begejstret.

At dømme efter hvad jeg har læst om deres LGU modeller, bliver de også rost og hyldet.

Variation og udvalg er en god ting, men nu sidder Weihrauch og Air Arms endnu tungere på markedet.

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Slut med WALTHERs fjedergeværer......

Indlæg af Airsmith » 10. aug 2020, 22:48

Efter lang tids overvejelse købte jeg det sidste lystfiskeren havde. Jeg har prøvet det lidt, og det er sådan set ok out of the box. Jeg kan kun gætte, men tror at enden på WALTHERs fjeder gevær hænger sammen med at samarbejdet med UMAREX og den nye Diana fabrik er stoppet. LGU og LGV har roterende stempler lige som Diana 48-56 og 430- 470. Ruger Air Hawk - også en Diana kopi, og den gamle Diana P 1000 lavet på Walther basis.
Jeg valgte LGU fremfor HW 97 fordi jeg ville have 25 mm stempel, og den er videre udviklet med roterende stempel og "silent teknologi" dvs støjdæmpet med plast føring af de bevægelige dele. Den har dog samme kedelige twang lyd som en HW, og aftrækket er kun et forstørret kopi af Rekord. Mht. betjening minder den om Diana 430-470, spædestangen holdes på plads af en kugle, men ikke ligeså fint som på Diana 460 der lettere at betjene og kan justeres. Den har også ekstra spændesikring som Diana, noget jeg sætter pris på når haglet skal i løbet. Placering af sikring kan jeg også godt lide. Hvis jeg på et tidspunkt skal have den fra hinanden vil prøve at fjerne twang lyden, og forbedre aftrækket. Jeg er godt tilfreds med LGU, og er overbevist om det var det rigtige valg for mig. Det er dog et tungt gevær, mest til skydning på en skydestok eller andet underlag. Hvis nogen overvejer en LGU - så skynd jer, mens de endnu fåes. Min har Nr. 67xx, kan det passe at der kun er fremstillet ca. 7000 eksemplarer?

vh airsmit
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Clach
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 4. aug 2020, 15:45
Interesser: Luftvpben
Geografisk sted: Falster

Re: Slut med WALTHERs fjedergeværer......

Indlæg af Clach » 26. aug 2020, 09:46

Skal, skal ikke...
Jeg har længe gået og drømt om et ordenligt gevær til at hyggeskyde med. Men vigtigst af alt til en gang imellem at tage livet af en rotte, gerne på 20-30 m afstand.
De fleste af de tråde jeg har læst her fremhæver som regel HW97, og hver gang har jeg tænkt, hvorfor ikke en LGU? Synes sikringen virker dumt placeret på HW97.
De fleste reviews er vilde med den.
Men 4000,- er også mange penge for en luftriffel. Og den lander jo på 5500,- inden man har fået et sigte på den også.
Må jeg bare sande, at det er det det koster hvis jeg vil ha noget kvalitet, og skynde mig at købe én, inden det er for sent.
Eller findes det måske alligevel noget det kan bruges til mit behov. Det skal siges at det er mit første rigtige luftgevær og har ellers kun mit gamle gamo fra jeg var dreng. Når det så er sagt, så kan jeg sagtens finde ud af at skyde med skidtet, og ramme vel at mærke :smile:

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Slut med WALTHERs fjedergeværer......

Indlæg af Longrifle » 26. aug 2020, 16:11

Min betænkelighed ved at anskaffe mig et LGU nu, vil være manglen på reservedele og stumper indenfor en overskuelig fremtid.

Med 7000 i omløb, så tror jeg ikke, at de kendte leverandører om nogle få år gider producere tundele.

Ikke at det er et problem, hvis man er tilfreds med standardudgaven, og i øvrigt behandler det ordentligt. Så er det kun fjederen, der skal skiftes efter mange skud.

Alternativet er en Air Arms
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Clach
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 4. aug 2020, 15:45
Interesser: Luftvpben
Geografisk sted: Falster

Re: Slut med WALTHERs fjedergeværer......

Indlæg af Clach » 27. aug 2020, 09:13

Ja, men Air Arms bliver det ikke lige frem billigere af :smile:

Besvar