Utæt Walther RM8

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Mi-gun
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. mar 2020, 08:38
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Helsinge

Utæt Walther RM8

Indlæg af Mi-gun » 30. mar 2020, 08:45

Jeg har netop fået leveret en Walther RM8. Virkeligt flot gevær.
Men da jeg skal pumpe det op kommer der ved 5-6 pumpe slag, meget hurtigt en sivelyd fra geværet. Der siver så meget luft us at jeg ikke kan få nålen på manometret til at flytte sig overhovedet. Det lyder sopm om luften kommer ud bagerst, omme ved låsen.
Er det regulator ventilen der er piv utæt? Jeg har læst om våben der mister trykket over tid, men her kan der ikke engang komme tryk på! Er det noget man selv kan fikse (er rimelig fingernem)
Walther RM8
Nikko Stirling Gold Crown

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 326
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 94 times

Re: Utæt Walther RM8

Indlæg af Andrik » 30. mar 2020, 18:51

Jeg kender ikke Waltheren andet end af omtale. Men der er nogle PCP'er der skal tages ladegreb på inden de fyldes, hvis de har været HELT tømt. Det skyldes, at hammeren laver et lille tryk mod ventilen. Men sørg for at riflen ikke er ladt, og hvis du kan sikre den så gør det. Og det er god skik af hensyn til div. pakninger og oringe, aldrig at tømme riflen helt.
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

Mi-gun
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. mar 2020, 08:38
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Helsinge

Re: Utæt Walther RM8

Indlæg af Mi-gun » 31. mar 2020, 08:43

Tak for svar. Havde fat i leverandøren. Det viste sig at det var flasken der ikke var ordenlig skruet på fra fabrik. Der stod intet om det i den meget meget minimale manual der var med til våbnet.
Walther RM8
Nikko Stirling Gold Crown

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 326
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 94 times

Re: Utæt Walther RM8

Indlæg af Andrik » 31. mar 2020, 16:58

ok fint!

Godt du fik løst problemet. Og held og lykke med riflen. :smile:
Og forresten. Velkommen på sitet. :welcome:
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

Besvar