Lidt Generel Tysk Luftvåben Producent Historik

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Lidt Generel Tysk Luftvåben Producent Historik

Indlæg af Happy » 23. mar 2020, 21:07

Anschutz grundlagt i Zella-mehlis/Thyringen 1856. Hovedkvarter Ulm Tyskland.

Carl Walther/Umarex Walther grundlagt i Zella-mehlis/Thyringen 1886. Hovedkvarter Ulm Tyskland.

Diana grundlagt i 1890. Tidligere hovedkvarter Rastatt - Nuværende Ense Tyskland.

Wheirauch (Den "yngste" af disse "ældre" Tyske Klassiker) grundlagt Zella-mehlis/Thyringen 1899 hovedkvarter Mellrichstadt Tyskland.

Feinwerkbau ("Ny-klassikker".) Grundlagt 1951 Hovedkvarter Oberdorf am Neckar Tyskland

Mvh Happy 🙂

Lothar Walther (primært løbs-producent) er et selvstændigt Selskab - som nok udspringer fra det oprindelige Carl Walther, men som sådan intet har med Carl Walther/Umarex Walther, at gøre.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: Lidt Generel Tysk Luftvåben Producent Historik

Indlæg af Airsmith » 23. mar 2020, 21:25

Diana er en ren luftvåben producent lige siden starten i 1890, men de andre du nævner er kun delvis luftvåben producenter, og hvornår startede de med at producere luftvåben?

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Lidt Generel Tysk Luftvåben Producent Historik

Indlæg af Happy » 23. mar 2020, 21:35

Airsmith skrev:
23. mar 2020, 21:25
Diana er en ren luftvåben producent lige siden starten i 1890, men de andre du nævner er kun delvis luftvåben producenter, og hvornår startede de med at producere luftvåben?

vh airsmith
Hej Airsmith 🙂 Det faktum er 100 procent korrekt !

Men er der nogle af "De Andre" som idag (og dette er ikke ment som Ringagt overfor hverken Diana - eller de i Kina producerede Våben.) sælger - i Kina producerede - kloner af et Kina-mærke og af en kinesisk model - under Deres Eget Tyske Navn - i Europa eller resten af verdenen ???

(Jeg er ikke tilhænger af denne fremgangsmåde.).

Mvh Happy
Senest rettet af Happy 24. mar 2020, 17:34, rettet i alt 1 gang.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Lidt Generel Tysk Luftvåben Producent Historik

Indlæg af Niels » 23. mar 2020, 22:03

Happy skrev:
23. mar 2020, 21:35


Hej Airsmith 🙂 Det faktum er 100 procent korrekt !

Men er der nogle af "De Andre" som idag (og dette er ikke ment som Ringagt overfor hverken Diana - eller de i Kina producerede Våben.) Som sælger - i Kina producerede - kloner af et Kina-mærke og af en kinesisk model - under Deres Eget Tyske Navn - i Europa eller resten af verdenen ???

(Jeg er ikke tilhænger af denne fremgangsmåde.).

Mvh Happy
De sælger og producerer jo stadig flest modeller de ikke køber i kina, så - dem kan man jo bare købe hvis man hellere vil have dem.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Lidt Generel Tysk Luftvåben Producent Historik

Indlæg af Happy » 23. mar 2020, 22:22

Niels skrev:
23. mar 2020, 22:03
Happy skrev:
23. mar 2020, 21:35


Hej Airsmith 🙂 Det faktum er 100 procent korrekt !

Men er der nogle af "De Andre" som idag (og dette er ikke ment som Ringagt overfor hverken Diana - eller de i Kina producerede Våben.) Som sælger - i Kina producerede - kloner af et Kina-mærke og af en kinesisk model - under Deres Eget Tyske Navn - i Europa eller resten af verdenen ???

(Jeg er ikke tilhænger af denne fremgangsmåde.).

Mvh Happy
De sælger og producerer jo stadig flest modeller de ikke køber i kina, så - dem kan man jo bare købe hvis man hellere vil have dem.
🙂 Procent 100 korrekt, men dette gør mig stadigvæk ikke til tilhænger af fremgangsmåden. Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: Lidt Generel Tysk Luftvåben Producent Historik

Indlæg af Airsmith » 23. mar 2020, 23:26

Happy skrev:
23. mar 2020, 21:35
Men er der nogle af "De Andre" som idag (og dette er ikke ment som Ringagt overfor hverken Diana - eller de i Kina producerede Våben.) Som sælger - i Kina producerede - kloner af et Kina-mærke og af en kinesisk model - under Deres Eget Tyske Navn - i Europa eller resten af verdenen ???
Jeg kan ikke svare på det, men det kan vel ikke udelukkes? Diana er et meget kopieret mærke, også af andre.
Happy skrev:
23. mar 2020, 21:35
(Jeg er ikke tilhænger af denne fremgangsmåde.).
Jeg er heller ikke total happy med det, men mange andre er lige glade med det, ta f.eks modeller som Oktoberfest og Stormrider hvor mange forhandlere i Tyskland har næsten konstant udsolgt, de bliver revet væk.
vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Lidt Generel Tysk Luftvåben Producent Historik

Indlæg af Happy » 24. mar 2020, 02:39

Airsmith skrev:
23. mar 2020, 23:26
Happy skrev:
23. mar 2020, 21:35
Men er der nogle af "De Andre" som idag (og dette er ikke ment som Ringagt overfor hverken Diana - eller de i Kina producerede Våben.) Som sælger - i Kina producerede - kloner af et Kina-mærke og af en kinesisk model - under Deres Eget Tyske Navn - i Europa eller resten af verdenen ???
Jeg kan ikke svare på det, men det kan vel ikke udelukkes? Diana er et meget kopieret mærke, også af andre.
Happy skrev:
23. mar 2020, 21:35
(Jeg er ikke tilhænger af denne fremgangsmåde.).
Jeg er heller ikke total happy med det, men mange andre er lige glade med det, ta f.eks modeller som Oktoberfest og Stormrider hvor mange forhandlere i Tyskland har næsten konstant udsolgt, de bliver revet væk.
vh airsmith
Hej Airsmith 🙂 det glæder mig selvsagt, at du heller ikke er "totalt happy" med fremgangsmåden.

Korrekt, at mange andre er ligeglade med dette og det må de så om - Vi andre har heldigvis friheden til, at tale frit og sige Vores ærlige mening (en rettighed Kinesere Ikke har... Fred være med den modige og nu af Corona afdøde Kinesiske-læge som mod styret's vilje gjorde os opmærksomme på sygdommen og blev straffet for dette.).

Jeg forstår fuldt ud at Oktoberfest-modellen, Stormrider og PCP pistolen Bandit m.v. stor-sælger/rives væk. Folk får virkelig noget for pengene (om end, at det ikke er High-end produkter.).

Jeg synes bare personlige, at det er "helligbrøde" Diana begår. Der er som sådan intet galt med de "kina-gevær" for mig har de bare intet med en Diana, at gøre. At andre kopi'ere Diana, er ingen valid undskyldning for Diana til at begå tilsvarende handlinger.

Jeg ku sagtens finde på at købe Bulpup'en (og modificere denne), jeg synes, at den er sindsygt flot med valnødde eller laminat skæfte, men det er og blir en Kina-gun.

De ku (Diana kunne lave et sekundært og selvstændigt mærke til Kina-modellerne) måske godt kalde "dem" for f.eks "Diana-Light" modeller. Simpelthen lave en sekundær "Diana-Light", "Diana-Eastern" eller "Diana-Asien" Produkt-serie ??? Således, at de tysk producerede Diana'er var KLART adskilt, fra de kinesisk producerede i deres - så respektive Produkt-navne. Dette ville iværtfald give en bedre troværdighed, efter min rent personlige mening. (Men nu er jeg altså ikke Chef for Diana.).

Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: Lidt Generel Tysk Luftvåben Producent Historik

Indlæg af Airsmith » 24. mar 2020, 18:33

Happy skrev:
24. mar 2020, 02:39
De ku (Diana kunne lave et sekundært og selvstændigt mærke til Kina-modellerne) måske godt kalde "dem" for f.eks "Diana-Light" modeller. Simpelthen lave en sekundær "Diana-Light", "Diana-Eastern" eller "Diana-Asien" Produkt-serie ??? Således, at de tysk producerede Diana'er var KLART adskilt, fra de kinesisk producerede i deres - så respektive Produkt-navne. Dette ville iværtfald give en bedre troværdighed, efter min rent personlige mening. (Men nu er jeg altså ikke Chef for Diana.).

Mvh Happy
Diana forsøger ikke at skjule at nogle modeller fremstilles i Kina,. f.eks på min "two fifty står der made in China. Og jeg har ingen problemer med at Diana siger god for den, og sætter deres navn på. Hvis de billige modeller skulle fremstilles i Tyskland, blev de alt for dyre sammenlignet med produkter fra billiglande.
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=79132 og det gør det også på Oktoberfest modellen (som har fået en "rigtig" efterfølger: Neo 30)

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: Lidt Generel Tysk Luftvåben Producent Historik

Indlæg af Airsmith » 24. mar 2020, 18:36

Happy skrev:
24. mar 2020, 02:39
Jeg synes bare personlige, at det er "helligbrøde" Diana begår. Der er som sådan intet galt med de "kina-gevær" for mig har de bare intet med en Diana, at gøre. At andre kopi'ere Diana, er ingen valid undskyldning for Diana til at begå tilsvarende handlinger.
Tror du at kineserne har opfundet oktoberfest modellen? eller den nye 34 EMS?

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Lidt Generel Tysk Luftvåben Producent Historik

Indlæg af Timber » 24. mar 2020, 19:06

Airsmith skrev:
24. mar 2020, 18:33

https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=79132 og det gør det også på Oktoberfest modellen (som har fået en "rigtig" efterfølger: Neo 30)

vh airsmith
Og den bliver da så også betalt, må man sige... 1299 Euro!! :shock:


https://www.4komma5.de/Diana-Modell-30- ... kugeln-P18
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Lidt Generel Tysk Luftvåben Producent Historik

Indlæg af Happy » 24. mar 2020, 19:45

Airsmith skrev:
24. mar 2020, 18:33
Happy skrev:
24. mar 2020, 02:39
De ku (Diana kunne lave et sekundært og selvstændigt mærke til Kina-modellerne) måske godt kalde "dem" for f.eks "Diana-Light" modeller. Simpelthen lave en sekundær "Diana-Light", "Diana-Eastern" eller "Diana-Asien" Produkt-serie ??? Således, at de tysk producerede Diana'er var KLART adskilt, fra de kinesisk producerede i deres - så respektive Produkt-navne. Dette ville iværtfald give en bedre troværdighed, efter min rent personlige mening. (Men nu er jeg altså ikke Chef for Diana.).

Mvh Happy
Diana forsøger ikke at skjule at nogle modeller fremstilles i Kina,. f.eks på min "two fifty står der made in China. Og jeg har ingen problemer med at Diana siger god for den, og sætter deres navn på. Hvis de billige modeller skulle fremstilles i Tyskland, blev de alt for dyre sammenlignet med produkter fra billiglande.
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=79132 og det gør det også på Oktoberfest modellen (som har fået en "rigtig" efterfølger: Neo 30)

vh airsmith
:smile: Efter min rent personlig mening, er det IKKE nok bare, at skrive "made in China" i denne her forbindelse/i forbindelse med de modeller som reelt er af rent kinesisk ophav. Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Lidt Generel Tysk Luftvåben Producent Historik

Indlæg af Happy » 24. mar 2020, 19:57

Airsmith skrev:
24. mar 2020, 18:36
Happy skrev:
24. mar 2020, 02:39
Jeg synes bare personlige, at det er "helligbrøde" Diana begår. Der er som sådan intet galt med de "kina-gevær" for mig har de bare intet med en Diana, at gøre. At andre kopi'ere Diana, er ingen valid undskyldning for Diana til at begå tilsvarende handlinger.
Tror du at kineserne har opfundet oktoberfest modellen? eller den nye 34 EMS?

vh airsmith
:smile: Specifikt svar gældende de 2 her nævnte modeller 1. 34 EMS kender jeg umiddelbart ikke - og kan derfor ikke umiddelbart svare vedr denne model. 2. Vedr. Oktober modellen - Nej, mig bekendt er denne tysk opfundet, men jeg har ladet mig fortælle,at (de aktuelt solgte) laves i kina (jeg ved ikke om dette er korrekt).

DET RELEVANTE.... De modeller som, at jeg (hvad, at du jo udemærket godt ved.) primært har et personligt "problem" med/i forhold til, er dem for hvem, at følgende 3 forhold alle gælder 1. dem som produceres i Kina, 2. dem som er af rent kinesisk ophav og 3. dem som Diana blot MODERAT har forbedret og herefter påført Diana navnet (i mine øjnene er dette, at prostituere Diana-Navnet og kompromitere dette`s ry. Andre må gerne have en anden holdning.).

Der er som sådan, efter min rent personlige mening, intet galt med Våbnene.

Mvh Happy
Senest rettet af Happy 25. mar 2020, 04:22, rettet i alt 1 gang.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: Lidt Generel Tysk Luftvåben Producent Historik

Indlæg af Airsmith » 24. mar 2020, 22:11

Hvad så med : MAUSER AM 03, MAUSER K 98, BLASER AR 8, modeller med navn, skæfte og sigtemidler efter jagt og militær rifler, som Diana kun har leveret systemet til uden deres navn og logo, men er med i Dianas katalog, er det også prostitution?

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Lidt Generel Tysk Luftvåben Producent Historik

Indlæg af Happy » 24. mar 2020, 23:04

Airsmith skrev:
24. mar 2020, 22:11
Hvad så med : MAUSER AM 03, MAUSER K 98, BLASER AR 8, modeller med navn og skæfte efter jagt og militær rifler, som Diana kun har leveret systemet til uden deres navn, men er med i Dianas katalog, er det også prostitution?

vh airsmith
🙂 For mig rent personligt er svaret klart JA.... Regnbuen er flottest, når at alle farverne i denne fremstår klart adskilt og dog side om side (selvom at de jo rent faktisk samtidigt også er sammen/samlet i den regnbue, som at de i fællesskab udgøre.. "Så at sige".).

Jeg kan personligt ikke se et formål i, at blande alting sammen/i at skulle blande alting sammen/Alle Mærker sammen.... Eller gøre alting ens...

Faktisk betragter jeg personligt noget sådanne, lidt som mangel på gensidig respekt....

Men igen Andre har lov til, at have en anden holdning.

Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Lidt Generel Tysk Luftvåben Producent Historik

Indlæg af Happy » 24. mar 2020, 23:45

Airsmith skrev:
24. mar 2020, 22:11
Hvad så med : MAUSER AM 03, MAUSER K 98, BLASER AR 8, modeller med navn, skæfte og sigtemidler efter jagt og militær rifler, som Diana kun har leveret systemet til uden deres navn og logo, men er med i Dianas katalog, er det også prostitution?

vh airsmith
🙂 Objektivt set, så findes der ikke hverken rigtige eller forkerte meninger...

Der findes meningsforskelle...

Kunsten er at kunne blive enige om, at man er uenige og at kunne acceptere, at være netop dette....

Rigtigt og forkert - er menneskeskabte begreber (alle begreber, i menneskets verden, er menneskabte.)...

Jeg kunne sagtens give mig i kast med feks, at forsøge, at forklare dig "teorien om alting"/paradokset's virkelighed (paradoks betyder "en tilsyneladende selvmodsigende påstand.). Og nu gør jeg så dette på en meget enkelt måde...

Du er både et enkelt-individ/menneske, men samtidigt også en del af menneskeheden... Du er to ting på en gang (faktisk mange flere..).
Når du engang "mæt af dage" (forhåbentlig noget som ligger langt ude i fremtiden !.) forlader denne verden, så vil menneskeheden fortsat eksistere.
(Med mindre at din personlige bortgang, altså tilfældigvis lige skulle finde sted, i forbindelse med/samme øjeblik som, en total udslettelse - af hele menneskeheden (feks en gigant astorides sammenstød med jorden.). Begge scenarier er mulige fremtid.
En Menneskehed - uden din eksistens, vil stadigvæk være "Menneskeheden", men den vil være en anden og mangle "dit element" og "Dig" og på denne måde kunne kaldes anderledes eller fattigere end før.

Også begrebet "Tid" er Menneskabt. Tid er af væsentlig betydning for os mennesker (Dig, mig og alle andre), da tilfældet er at "vores tid er afmålt" og at Vi er bevidste om dette. Men Objektivt set er begrebet tid blot noget som, at Vi oplever.... Dit f.eks luftgevær er hamrende ligeglad med begrebet tid.


Mvh Happy
Senest rettet af Happy 25. mar 2020, 04:17, rettet i alt 1 gang.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Besvar