Gamo replay. Er dette et god bud?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
EgonOverArm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 32
Tilmeldt: 12. jun 2016, 13:25
Interesser: jagt mc musik
Geografisk sted: østjylland
Been thanked: 2 times

Gamo replay. Er dette et god bud?

Indlæg af EgonOverArm » 16. mar 2020, 10:14

Hej NVF

Da jeg er strandet her hjemme, og kede mig lidt :grimasse:

Er jeg faldet over dette tilbud https://www.huntinglife.net/webshop/54- ... tekikkert/

Jeg har længe overvejet og købe et luftgevær til supplerende træning til riflen og hygge skydning i haven

Er dette et god bud

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Gamo replay

Indlæg af Happy » 17. mar 2020, 02:09

:smile: Hej og velkommen til. Det er helt sikkert et ganske udemærket sted, at starte - det er helt sikkert et gevær som, at du kan få meget sjov med og ud af. Lad dig ikke distrahere af alle dem, som kun synes, at tyske mærker er eneste brugbare muligheder og det eneste værd at investere i (dem kommer du givet til, at høre en del fra - og om hvor ringe, alt andet er.), Men sandheden er, at man kan finde skyde-glæde med langt de fleste luftgevær på markedet og mærket Gamo er slet ikke så ringe endda. Mvh Happy 👍
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Gamo replay. Er dette et god bud?

Indlæg af 458hunter » 17. mar 2020, 09:19

Du kan sikkert få meget sjov ud af det gevær, men hvis du bliver træt af det en dag, får du ikke særlig mange af dine penge retur. Kikkerten er også en begynderkikkert som du nok meget hurtigt bliver træt af.

Hvis man køber tysk kvalitet, så holder man en del penge hjemme den dag man sælger. Og så er der faktisk ikke særligt langt fra de 2.000 som Gamoen koster til en mellemklasse tysker. En Weihrauch 77K er en rigtig god sommerhus plinker og træningsriffel - og den har gode faste sigtemidler, hvilket jeg ville foretrække frem for en billig kikkert.

Jeg var heldig at finde en meget let brugt WH90 til ca. samme pris som det sæt du linker til. Så tjek brugtmarkedet inden du kaster dig over Gamoen.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Gamo replay. Er dette et god bud?

Indlæg af Happy » 17. mar 2020, 15:42

:smile: Hej igen igen.. Og hvis at du nu alligevel ender med absolut, at skulle have en "tysker". Så vil jeg foreslå dig at købe enten en Walther Classus 16 joule eller en Weihrauch HW 50 S.

Dem vil jeg tro, at du vil ende med, at have størst glæde af og med... Og hele familien vil med fordel og fornøjelse kunne benytte disse (altså på nær helt små børn.).

Især vil jeg personligt vælge Weihrauch HW 50 S - frem for både modellerne HW 77 og HW 97 - såfremt , at det ender med absolut, at skulle være en Weihrauch. Den koster kun det halve, kvaliteten er den samme, den er langt mere "let-skudt" og "have-anvendelig".

(Jeg har personligt samtlige af her nævnte modeller... Og en del andre..). Mvh Happy :giggle:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

EgonOverArm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 32
Tilmeldt: 12. jun 2016, 13:25
Interesser: jagt mc musik
Geografisk sted: østjylland
Been thanked: 2 times

Re: Gamo replay. Er dette et god bud?

Indlæg af EgonOverArm » 17. mar 2020, 20:43

Jeg er ikke fastlagt på noget..

Jeg synes bare det virket som et godt tilbud.
Som forhåbentlig med en okay kvalitet og præcision, til at man gider og skyde med den, uden og har investeret en formue.

Det tiltale mig også lidt med det 10skud magasin, kan godt være det ikke betyder noget, men man får jo sine ider :rock:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Gamo replay. Er dette et god bud?

Indlæg af Timber » 17. mar 2020, 20:48

EgonOverArm skrev:
17. mar 2020, 20:43
Jeg er ikke fastlagt på noget..

Jeg synes bare det virket som et godt tilbud.
Som forhåbentlig med en okay kvalitet og præcision, til at man gider og skyde med den, uden og har investeret en formue.

Det tiltale mig også lidt med det 10skud magasin, kan godt være det ikke betyder noget, men man får jo sine ider :rock:
Det er fint nok til almindelig haveplinking.. Vil nok ikke satse på at du kan bruge det til langdistance superpræcisionsskydning..

Kikkerten er dog af tarvelig kvalitet, så der skal du nok på sigt regne med at investere i en anden og bedre..

Det bedste ville dog være at gøre som Happy skriver, invester i en HW50s'er, og du er super kørende.. :thumbup:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Gamo replay. Er dette et god bud?

Indlæg af Happy » 18. mar 2020, 23:53

EgonOverArm skrev:
17. mar 2020, 20:43
Jeg er ikke fastlagt på noget..

Jeg synes bare det virket som et godt tilbud.
Som forhåbentlig med en okay kvalitet og præcision, til at man gider og skyde med den, uden og har investeret en formue.

Det tiltale mig også lidt med det 10skud magasin, kan godt være det ikke betyder noget, men man får jo sine ider :rock:
Det kan jeg sagtens følge dig i, det der med de 10 skud og efter hvad, at jeg har fået fortalt skulle systemet fungere ret godt ! Mvh Happy 👍
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Gamo replay. Er dette et god bud?

Indlæg af 458hunter » 19. mar 2020, 10:51

Jeg ville lige teste aftrækket inden jeg gik med Gamoen. Mange mærker har meget ringe aftræk med meget slæb. En Weihrauch har et super godt aftræk fra fabrikken.

Du kan helt sikkert finde en model 50 let brugt til samme pris som gamoen.

Akaup
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 24. okt 2018, 21:21
Interesser: Plinking :)
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 33 times
Been thanked: 7 times

Re: Gamo replay. Er dette et god bud?

Indlæg af Akaup » 19. mar 2020, 20:43

Om prisen er god må du selv afgøre - det ser man ved at søge rundt.

Jeg startede med en Harald-Nyborg model til få hundrede kroner, og interessen var der kunne jeg mærke.
Gamo's 10-skuds geværer lød spændende til prisen - jeg fik købt et gevær og 3 ekstra magasiner ved Mundilar - prisen endte ca som det samme i DK bare uden de ekstra magasiner. Jeg fandt senere ud af at 2 stk er alt rigeligt - for mig i hvert fald.

Geværet er fint, og magasinet virker helt som det skal - med de fleste hagltyper.
Hvis du er til flere hurtige skud efter hinanden, og det skal være et knækløbet gevær, så det det den du skal have.
Jeg købte en brugt kikkert af bedre kvalitet en den der medfølger - den røg så på Harald-skraldgeværet - dvs. begge har fået en upgrade :)

Jeg fik senere købt en brugt HW97K med kikkert for at prøve det, og hvis man sammenligner de 2:
Gamo - let gevær, nemt at knække, og lade magasinet - god sikring, men ej automatisk, hårdt aftræk, lidt plastic-agtigt.
HW97K - tungt gevær, lidt "hårdt" at knække, besværligt at lade med hagl, automatisk sikring, lækkert justerbart aftræk, lækker kvalitet.

Jeg er glad for begge geværer, og bruger dem begge - men de er meget forskellige. Jeg har givet ca det samme for begge geværer med optik.

Mvh Andreas

Besvar