Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
[__n__]
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 25. feb 2020, 13:44
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af [__n__] » 25. feb 2020, 19:22

Hej
Jeg har brugt en del tid i dag på at studere luftvåben her i forummet og i forskellige webshops.

Inden jeg afslører hvad jeg har kik på, så vil jeg lige høre, om der er nogen mulighed for at få mit gamle Gamo 300 til at skyde igen. Lige nu kommer haglet nærmest kun lige ud af løbet :thumbdown: Det er købt brugt i 1978 for 200 kr. - med kikkert - så det er fair nok, hvis det er slidt op. Kikkerten er gået til for længe siden.

Jeg startede med at kikke på et gamo black fusion, men kan forstå at det ikke er så vældigt endda.

Så jeg har læst mig frem til et Weihrauch HW77 (fra Pamhule til 3.299), og som kikkert Nikko Stirling Gold Crown Airking 3-9x42, Half Mil Dot, m/lys fra Schneider: https://www.versandhaus-schneider.de/pr ... s_id/14224 - til 130 Euro + porto.

Jeg vil gerne have muligheden for at skyde uden kikkert, derfor er valget faldet på HW77. Jeg kikker også på HW90 med luftpatron, men konsensus er vist at det er for kraftigt, og "ladestok-"princippet i hw77 giver et mere præcist våben. Sjovt nok findes der ikke et weihrauch med ladestok og luftpatron.

Men men jeg er i tvivl..
Er HW 77 ikke meget tungt? Jeg kan veje Gamoen til 3,3 kg, og den vejer da godt til. Længden er ca den samme.
Hvad mener I om kikkerten, er den ok til geværet, størrelsesmæssigt, kan den holde til rekylen, og passer monteringshøjden med geværskæftets højde? Jeg tror jeg starter med geværet, og afventer kikkertbehovet.

Sættet skal bare bruges til målskydning, op til ca. 50 m.

Jeg har også kikket lidt på dba og gul&gratis men synes ike der er meget at komme efter - og til de priser køber jeg hellere nyt :fun:

Ja, så venter jeg bare på guldkornene - der er masser af plads herunder.

[__n__]
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 25. feb 2020, 13:44
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af [__n__] » 26. feb 2020, 12:08

Slet ingen kommentarer...?
Vh

[__n__]
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 25. feb 2020, 13:44
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af [__n__] » 26. feb 2020, 12:21

Jeg kan se at Truglo fiberoptisk sigte er en option - nogen der ved om det er gratis eller hvad det koster?
Det tror jeg da at jeg ville foretrække.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af Kleth » 26. feb 2020, 12:37

Jeg ville netop gå efter noget Weihrauch eller Diana - Jeg tror du kun kan bliver overrasket over præcision og lækkerhed :biggrin:
Du behøver jo så ikke at smide dit gamle Gamo 300 ud, det kan jo sagtens være et hyggeprojekt at købe nye dele og sætte det i stand.

Truglo fiberoptik er udmærket :thumbup:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af Kleth » 26. feb 2020, 17:02

Jeg kan så tilføje at jeg havde et Weihrauch 90 i hænderne søndag og jeg vil ikke kalde det tungt, men stabilt :fun:
Til fritstående skydning kan jeg godt lide at en riffel ikke er for let og der er kun 0,1kg til forskel på Weihrauch 77 og 90 :thumbup: næppe noget der kan mærkes som forskel for en voksen.

Men jeg er heller ikke den store lufttosse :oops:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af Timber » 26. feb 2020, 20:40

Har du mulighed for at smide et billede eller to op af det Gamo der??

Så vi kan se hvad vi har med at gøre.. :smile:

Du kan evt starte med at dryppe en smule olie ind i stemplet, da det godt kan være stempelpakningen er blevet tør.. Kun et par dråber ellers risikerer du den diesler..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

[__n__]
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 25. feb 2020, 13:44
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af [__n__] » 26. feb 2020, 21:29

Hej Timber (og kleth), den har gennem tiden fået tonsvis af madolie, cykelolie, wd40 og grafitpulver. Og har skudt med hagl, brugte hagl, salt, papir, tyggegummi (inkl. den klump jeg stadig kan mærke i min tommefinger) og alt hvad der ellers har kunnet proppes i :blink: Men ja, der er jo nok stempelpakningerne og pakningen i knækket, der er problemet. Og sikkert også en slap fjeder. Slidt riffelgang.

Hvis I lover ikke at kommentere støvet, så er her nogle billeder:

Total, med kuglepen som målestok
20200226_204820.jpg
Stempel med serienr - kan man slå det op?
20200226_204841.jpg
Div. billeder:
20200226_205003.jpg
20200226_204929.jpg
20200226_204912.jpg
Jeg fandt i øvrigt en omtale af det her: https://www.pyramydair.com/blog/2014/06 ... -part-1-2/
Mit må have mistet kornbeskyttelsen inden jeg overtog det.
Vh
Sigte

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af Airsmith » 27. feb 2020, 11:43

Hvis det skal være en GAMO igen kan du overveje denne som jeg også har,:https://www.mundilar.net/en/air-rifles/ ... 4_50mm_177 den har som du efter lyser F.O. sigte, gas ram, og lav egenvægt på kun 2,5kg. Det eneste der ikke duer på den er deres rekyldæmpende kikkertmontage.
vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

[__n__]
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 25. feb 2020, 13:44
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af [__n__] » 1. mar 2020, 18:47

Hej alle
Så har jeg været på besøg i Airguns showroom i Hvide Sande (og fik et lækkert stjerneskud på røgeriet overfor).
Jeg synes godt nok hw97k og hw90 er nogle tunge krabater. De har ikke hw77. Havde så et hw50s i hænderne, og det er jo godt nok noget andet.
Der er så også sket det i ugens løb at jeg fandt nogle hagl til den game Gamo - nu havde jeg jo fundet den frem - og så ville mine tre drenge jo prøve!
Den yngste er 11, så han vil på ingen måde kunne skyde med et hw77.
Så, jeg tænker at hw50s måske er et bedre kompromis vægt- og størrelsesmæssigt, og så vidt jeg kan læse mig til et fint bekendtskab.

Hvis der skal en kikkert på, vil en fast 4x40 så ikke være et bedre valg end en 3-9x40? Jeg skal jo ikke skyde på 50 m med den..
Nogen forslag til valg af kikkert? 50'eren er jo knap så kraftig, så måske det ikke er så nødvendigt at tage hensyn til rekylen?

Vh

PCP_John
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 24. jul 2019, 17:41
Interesser: Luftrifler
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 48 times
Been thanked: 20 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af PCP_John » 1. mar 2020, 19:06

[__n__] skrev:
26. feb 2020, 21:29
Hej Timber (og kleth), den har gennem tiden fået tonsvis af madolie, cykelolie, wd40 og grafitpulver. Og har skudt med hagl, brugte hagl, salt, papir, tyggegummi (inkl. den klump jeg stadig kan mærke i min tommefinger) og alt hvad der ellers har kunnet proppes i :blink: Men ja, der er jo nok stempelpakningerne og pakningen i knækket, der er problemet. Og sikkert også en slap fjeder. Slidt riffelgang.

Hvis I lover ikke at kommentere støvet, så er her nogle billeder:

Total, med kuglepen som målestok
20200226_204820.jpg

Stempel med serienr - kan man slå det op?
20200226_204841.jpg

Div. billeder:
20200226_205003.jpg20200226_204929.jpg20200226_204912.jpg

Jeg fandt i øvrigt en omtale af det her: https://www.pyramydair.com/blog/2014/06 ... -part-1-2/
Mit må have mistet kornbeskyttelsen inden jeg overtog det.
Vh
Sigte
Den minder rigtigt meget om mit Gamo Expo. Den skyder stadigt glimrende. Jeg har dog udskiftet fjederen undervejs (og måske passet lidt bedre på det end dig). Jeg gætter på den kan bringes til at skyde igen uden de store udgifter.
Gamo Expo .177 - Tasco 4 X 20
Gamo GX-40 .177 - Gamo 3-9 X 40 (solgt)
WEIRAUCH WH100 T .177 - Nikki Sterling Gold Crown Air King 4-12 X 42 AO
FX Impact MKII .177 - Hawke Sidewinder 8-32x56 SF
WEIRAUCH HW75 .177

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7308
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1071 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af Langenge » 1. mar 2020, 19:08

[__n__] skrev:
1. mar 2020, 18:47
Hej alle
Så har jeg været på besøg i Airguns showroom i Hvide Sande (og fik et lækkert stjerneskud på røgeriet overfor).
Jeg synes godt nok hw97k og hw90 er nogle tunge krabater. De har ikke hw77. Havde så et hw50s i hænderne, og det er jo godt nok noget andet.
Der er så også sket det i ugens løb at jeg fandt nogle hagl til den game Gamo - nu havde jeg jo fundet den frem - og så ville mine tre drenge jo prøve!
Den yngste er 11, så han vil på ingen måde kunne skyde med et hw77.
Så, jeg tænker at hw50s måske er et bedre kompromis vægt- og størrelsesmæssigt, og så vidt jeg kan læse mig til et fint bekendtskab.

Hvis der skal en kikkert på, vil en fast 4x40 så ikke være et bedre valg end en 3-9x40? Jeg skal jo ikke skyde på 50 m med den..
Nogen forslag til valg af kikkert? 50'eren er jo knap så kraftig, så måske det ikke er så nødvendigt at tage hensyn til rekylen?

Vh
Jeg ville nok stadig vælge en 3-9x40. Og ja, rekyl på en luftbøsse kan dræbe kikkerter.
Ja du har helt ret. De der HW med ladestang under løbet, de vejer ad helvede til.
Jeg har i mange år haft en HW97K, og den skyder fantastisk, men når sandheden skal frem, så er det en med knækløb, der kommer ud, når der bare skal leges lidt. (Jeg har både kineser, Diana, Gamo og HW)
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af Kleth » 1. mar 2020, 20:54

Plink og skiver med ungerne, der er et Diana 240 bestemt ikke at foragte :razz: Det vejer ikke alverdent, skyder ikke hårdt og er ganske præcist.
Diana 240 har Truglo sigtemidler, men kan også monteres med rødpunkt eller kikkert. Det er også til at betale selv med ekstra udstyr.

Er riflen for tung for ungerne så kan et anlæg med fordel anvendes; en stofpose fyldt med kattegrus eller ris eller en sæk med flis, så de bare skal koncentrere sig om sigte og aftræk.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af Timber » 1. mar 2020, 23:02

[__n__] skrev:
1. mar 2020, 18:47
Hej alle
Så har jeg været på besøg i Airguns showroom i Hvide Sande (og fik et lækkert stjerneskud på røgeriet overfor).
Jeg synes godt nok hw97k og hw90 er nogle tunge krabater. De har ikke hw77. Havde så et hw50s i hænderne, og det er jo godt nok noget andet.
Der er så også sket det i ugens løb at jeg fandt nogle hagl til den game Gamo - nu havde jeg jo fundet den frem - og så ville mine tre drenge jo prøve!
Den yngste er 11, så han vil på ingen måde kunne skyde med et hw77.
Så, jeg tænker at hw50s måske er et bedre kompromis vægt- og størrelsesmæssigt, og så vidt jeg kan læse mig til et fint bekendtskab.

Hvis der skal en kikkert på, vil en fast 4x40 så ikke være et bedre valg end en 3-9x40? Jeg skal jo ikke skyde på 50 m med den..
Nogen forslag til valg af kikkert? 50'eren er jo knap så kraftig, så måske det ikke er så nødvendigt at tage hensyn til rekylen?

Vh
En HW50'er et glimrende far og søn gevær.. Vejer ikke alverden, er nemt at knække, og yderst præcist... Stor nok til at en voksen kan skyde med det, og lille nok til at børn også kan være med... Et det helt små børn,4-6 årige, så er det en HW30'er jeg vil anbefale.. Det kan en voksen også bruge, men det er lige lidt kortere i det..

Og hvis kikkerten bare er springrated, så er der ingen problem.. Personligt plejer jeg at købe 4-12x40-44 kikkerter..Men 3-9x40 kan sagtens bruges..

Billedet er en HW50 øverst, og en HW30 nederst...



IMG_0559 (1).JPG
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

[__n__]
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 25. feb 2020, 13:44
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af [__n__] » 20. mar 2020, 00:07

Hej

Så er Weihrauch HW 50 S bestilt - så kan sønnerne også være med.

Kikkert er overvejet, men nu prøver vi lige uden - man lærer mest med mekanisk sigte vil jeg mene.

Men jeg har kikket på Hawke Vantage 3-9x40 AO IR fra https://www.mundilar.net/en/scopes-sigh ... high_mount, med Hawke one-pice mount høj model.
IR-modellen med lys koster 40 euro mere end AO, er det det værd?

Tak for input - nogen der vil købe et gammelt El Gamo 300?

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af Timber » 20. mar 2020, 14:45

[__n__] skrev:
20. mar 2020, 00:07
Hej

Så er Weihrauch HW 50 S bestilt - så kan sønnerne også være med.

Kikkert er overvejet, men nu prøver vi lige uden - man lærer mest med mekanisk sigte vil jeg mene.

Men jeg har kikket på Hawke Vantage 3-9x40 AO IR fra https://www.mundilar.net/en/scopes-sigh ... high_mount, med Hawke one-pice mount høj model.
IR-modellen med lys koster 40 euro mere end AO, er det det værd?

Tak for input - nogen der vil købe et gammelt El Gamo 300?
IR betyder oplyst kryds... Du skal gøre op med dig selv om du får brug for det.. Jeg har det på nogle af mine kikkerter, men har måske brugt det 2 gange i løbet af årene..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

[__n__]
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 25. feb 2020, 13:44
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af [__n__] » 20. mar 2020, 14:59

.. så du ville hellere ha et Hawke Vantage 4-12x40 AO til E105 end 3-9x40 AO IR til E125?

En 4-12X50 AO IR løber op i E160, det synes jeg er lidt overkill - men er den klasser bedre?

Tak for input.

[__n__]
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 25. feb 2020, 13:44
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af [__n__] » 21. mar 2020, 19:15

Yes - så kom pakken, og der er skudt løs i solskinnet i dag.

Grunden til jeg ville have en ny riffel var bl.a. at jeg har set en rotte spise fuglefrø i haven. Og tænk, da jeg var ved at skyde de første skud kom en dum rotte løbende langs den husgavl, jeg havde sat mit mål opad :evil: Den løb væk, men stødte ind i både de herregårdssten jeg havde sat op, og nogle gamle eternitrør. Tænker den dør i fred et sted.

Jeg kan skyde pænt samlet på 11 m, men på 20 m falder skuddet ca 3 cm. Det er jeg lidt skuffet over. Får en kammerat på besøg i morgen med en kronograf. Vi bliver udendørs!

Hvad med det bagerste sigte, er der også mulighed for forskellige hakker i det, og burde der være nogen med i kassen? Jeg så et sted at der var 4 forskellige hakker.

Må ellers sige det er en lækker lille riffel, og den samler skuddene pænt. Det er nok mig, der er begrænsningen - og mine gamle øjne.
Riflen er lige stor nok til drengene på 10 og 12 men de kan skyde med den.

Tænker der skal indkøbes en kikkert snart. Og nu fik jeg jo ram på rotten, så tror næsten fruen har accepteret indkøbet. Tænk, hun påstår jeg ikke har fortalt, at jeg havde bestilt den!

Akaup
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 24. okt 2018, 21:21
Interesser: Plinking :)
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 33 times
Been thanked: 7 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af Akaup » 21. mar 2020, 21:40

Fantastisk tilbagemelding :thumbup:

[__n__]
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 25. feb 2020, 13:44
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af [__n__] » 22. mar 2020, 12:27

Hej alle

Jeg er i tvivl om den kikkert.. manglende kommentarer opfattes som stiltiende protest :fun:

Skal jeg investere lidt mere og få en hawke airmax 4-12x40 AO med det samme? Det er jo dumt at købe for billigt, og så skal man ha' læderet frem igen!

Jeg kan få airmaxen inkl. Hawke skinnemontage og porto for 240 euro ved Schneider. Det er 10 euro mindre end ved mundilar, og Krale er ligeså dyr som de hjemlige webshops.

Vh

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af Timber » 22. mar 2020, 12:31

[__n__] skrev:
22. mar 2020, 12:27
Hej alle

Jeg er i tvivl om den kikkert.. manglende kommentarer opfattes som stiltiende protest :fun:

Skal jeg investere lidt mere og få en hawke airmax 4-12x40 AO med det samme? Det er jo dumt at købe for billigt, og så skal man ha' læderet frem igen!

Jeg kan få airmaxen inkl. Hawke skinnemontage og porto for 240 euro ved Schneider. Det er 10 euro mindre end ved mundilar, og Krale er ligeså dyr som de hjemlige webshops.

Vh
Vantagen er skam fin nok, men Airmax'en er helt sikkert bedre... Den er jo specielt udviklet til luftgeværer..

Om der skal lys i eller ej, er jo noget du skal gøre op med dig selv.. Personligt bruger jeg aldrig lyset i de kikkerter der er lys i..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af SorenSD » 22. mar 2020, 12:39

[__n__] skrev:
22. mar 2020, 12:27

Jeg kan få airmaxen inkl. Hawke skinnemontage og porto for 240 euro ved Schneider. Det er 10 euro mindre end ved mundilar, og Krale er ligeså dyr som de hjemlige webshops.
Husk at du hos Mundilar får 15% i rabat på kikkert og monteringer, hvis du køber sammen med en luftriffel :thumbup:

Never mind ! Du havde allerede købt riflen, ikke ???? :smile:
:smile: :thumbup:

[__n__]
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 25. feb 2020, 13:44
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af [__n__] » 22. mar 2020, 14:49

SorenSD, det med 15 % rabat tror jeg ikke gælder mere. Til gengæld tager Mundilar rigtig meget i fragt for en luftriffel, 23 eller 35 euro.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af Timber » 22. mar 2020, 15:01

[__n__] skrev:
22. mar 2020, 14:49
SorenSD, det med 15 % rabat tror jeg ikke gælder mere. Til gengæld tager Mundilar rigtig meget i fragt for en luftriffel, 23 eller 35 euro.
Har lige været inde og kigge.. Der er stadig rabat, det står bare ikke nogen steder.. Hvis du klikker et sæt, er prisen stadig billigere, end hvis du købte det separat.. :smile:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 126 times
Been thanked: 264 times

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af Peter » 22. mar 2020, 20:02

[__n__] skrev:
21. mar 2020, 19:15

Må ellers sige det er en lækker lille riffel, og den samler skuddene pænt. Det er nok mig, der er begrænsningen - og mine gamle øjne.
Riflen er lige stor nok til drengene på 10 og 12 men de kan skyde med den.

Tænker der skal indkøbes en kikkert snart. Og nu fik jeg jo ram på rotten, så tror næsten fruen har accepteret indkøbet. Tænk, hun påstår jeg ikke har fortalt, at jeg havde bestilt den!
Er skæftet for langt til drengene eller hur? Med kikkert bliver det nok lidt vanskeligere i så fald - her tænker jeg på øjeafstanden.
Kan jeg få dig til at måle afstanden fra aftrækker til bagskæfte (spørgsmålet er ret relevant for mig eftersom jeg selv har en knægt på snart 10, der er skydegal)?

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Renovering af ældre Gamo 300 - eller tid til nyt?

Indlæg af SorenSD » 22. mar 2020, 20:05

[__n__] skrev:
22. mar 2020, 14:49

SorenSD, det med 15 % rabat tror jeg ikke gælder mere. Til gengæld tager Mundilar rigtig meget i fragt for en luftriffel, 23 eller 35 euro.
Det gælder stadig og kan sagtens svare sig :thumbup:

Jeg fik f.eks. 60 Euro i rabat på mit Falcon scope, da jeg købte min Red Wolf :smile:
:smile: :thumbup:

Besvar