Ny chronograph

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Ny chronograph

Indlæg af Longrifle » 6. feb 2020, 19:09

At skyde med luft uden chronograph er som at løbe uden pulsmåler; man har en fornemmelse af hvor hårdt man belaster systemet, men man mangler den specifikke og præcise måling.

Specielt, når man skruer og tuner.

Tidligere har jeg skudt et par billige combro i stykker.

Fandt en chronograph hos Schneider til cirka 1000 kroner.

R2H i metal og med mulighed for montering på tripod. Testede den med min HW45, og umiddelbart virke
IMG_20200206_183616.jpg
IMG_20200206_183557.jpg
r den lige efter bogen. Fremstillet i Polen, hvilket jo er glædeligt.

Mulighed for upload osv.

(Haglvægt ikke justeret)
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Sommerglad
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 11. aug 2016, 18:27
Interesser: Natur
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 26 times

Re: Ny chronograph

Indlæg af Sommerglad » 10. feb 2020, 00:28

Tillykke med den.
Den ser faktisk rigtig fin ud. Jeg formoder det er den her selvom betjeningsknapperne ser bedre ud på din?

Kan du fortælle lidt om hvad din oplevelse er i kunstlys, ved skydning i forskellig (vertikal) afstand fra den nederste del og nu skrev du "mulighed for upload" - Hvordan?

På forhånd tak :smile:

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Ny chronograph

Indlæg af Longrifle » 10. feb 2020, 09:21

Det er den model. Den kan også bruges til almindelige skydevåben. De har også en dedikeret model kun til luftvåben.

Jeg har ikke fået testet den af betydning udover enkelte skud med mine respektive luftvåben indendørs, men i de tilfælde virker den upåklageligt.

Jeg forestiller mig, at man skal afskærme den i direkte solskin, hvilket henset til størrelsen ikke vil være et problem. I brugsanvisningen er angivet de maksimale vinkler.

Jeg vil ligeledes anvende den ifm test af genladt 9 mm og .45, og hertil medfølger der en skiveskabelon, som man kan montere på chron'en, så man dels placerer skuddet korrekt og undgår fejllæsning pga. krudtpartikler.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Besvar