Søges Erfaringer med Falcon 10-50*60

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Søges Erfaringer med Falcon 10-50*60

Indlæg af Happy » 25. dec 2019, 23:00

Glædelig "Bag"-Jul :gangster: Hej igen :smile: Er der nogle som har erfaringer med Falcon-kikkertsigte-produkter - på luftvåben (er både interesseret i erfaringer på både fjeder og PCP-våben og især erfaringer vedr. skydning på +100 m. Erfaringer med brug af kikkertmærket har dog interesse uanset distancen som at der måtte være skudt på. Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Søges Erfaringer med Falcon 10-50*60

Indlæg af SorenSD » 25. dec 2019, 23:04

Jeg har et Falcon S30 5-30x56 mm FFP på min Daystate Red Wolf .177 HP og er meget tilfreds med det :thumbup:

Jeg har skudt metalmål på 150 meters afstand og kan se fint ud til 100 meter + :smile:
:smile: :thumbup:

Lanojo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 14. aug 2019, 19:08
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: BILLUND
Has thanked: 2 times
Been thanked: 55 times

Re: Søges Erfaringer med Falcon 10-50*60

Indlæg af Lanojo » 26. dec 2019, 08:40

Har s30 5-30*56 ffp monteret på min impact.

Har brugt den op 110 meter samme med strelok app, og den klikker præcis det den skal hver gang.
Kikkertmærker er et fint værktøj, når det hele skal gå lidt hurtigt. Du slipper for at tænke over, hvor meget du stiller. Mål afstand, drej hen på mærket og skyd.

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Søges Erfaringer med Falcon 10-50*60

Indlæg af Cp-Medic » 26. dec 2019, 09:44

jeg har en s18 på min 308 og en s30 på min 338 lapua.
glaskvaliteten er ringe men det er jo klart når kikkerten er så koster en tiendedel af andre ffp kikkerter med samme features. men det der virkelig irriterer på min s30 er at jeg ikke kan bruge forstørrelse over cirka 20 da den bliver helt ubrugeligt uklar der

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Søges Erfaringer med Falcon 10-50*60

Indlæg af C-X » 26. dec 2019, 11:06

Er det ikke ret typisk for de billigere kikkerter, at glaskvaliteten afsløres, på de høje forstørrelser?
Måske godt nok til at se skiven med, men for ringe til at se mirage, vindpåvirkninger af vegetation og evt. levende mål.

Jeg ville være betænkelig ved kvaliteten over en optik, med så meget forstørrelse, på det budget.

Happy, er det fordi du gerne vil kunne skyde hul i venstre vinge af en Tachina grossa, på 127 meters afstand, og bekræfte dit "HIT"?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Kenneth fugl
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 59
Tilmeldt: 4. okt 2019, 21:18
Interesser: Hygge skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 14 times
Been thanked: 8 times

Re: Søges Erfaringer med Falcon 10-50*60

Indlæg af Kenneth fugl » 26. dec 2019, 23:31

Jeg har lige købt et s18i 3-18x50 ffp og jeg er fuldt tilfreds. Det er virkeligt lækkert.
Og jeg har ingen problemer med glassene på de styrker ihvertfald. Det sidder på en walther rotex rm8. Og det skal rykkes over på den næste også. Som nok bliver en redwolf. 😊

Mvh Kenneth fuglholt

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Søges Erfaringer med Falcon 10-50*60

Indlæg af Happy » 27. dec 2019, 08:16

Kenneth fugl skrev:
26. dec 2019, 23:31
Jeg har lige købt et s18i 3-18x50 ffp og jeg er fuldt tilfreds. Det er virkeligt lækkert.
Og jeg har ingen problemer med glassene på de styrker ihvertfald. Det sidder på en walther rotex rm8. Og det skal rykkes over på den næste også. Som nok bliver en redwolf. 😊

Mvh Kenneth fuglholt
Hej Kenneth :smile: Tak for dit svar. Iøvrigt jeg vil meget gerne høre nærmere om din oplevelse af - og erfaringer med - din Walther Rotex rm8. Mvh Happy
De det
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Søges Erfaringer med Falcon 10-50*60

Indlæg af Happy » 27. dec 2019, 09:20

C-X skrev:
26. dec 2019, 11:06
Er det ikke ret typisk for de billigere kikkerter, at glaskvaliteten afsløres, på de høje forstørrelser?
Måske godt nok til at se skiven med, men for ringe til at se mirage, vindpåvirkninger af vegetation og evt. levende mål.

Jeg ville være betænkelig ved kvaliteten over en optik, med så meget forstørrelse, på det budget.

Happy, er det fordi du gerne vil kunne skyde hul i venstre vinge af en Tachina grossa, på 127 meters afstand, og bekræfte dit "HIT"?
Hej C-X 🙂 at der som oftest er iværtfald en vis sammenhæng mellem pris og kvalitet tror jeg at de fleste er fuldt ud beviste om - og anderkender....

(En naturlig skæpcis er helt på sin plads omkring "billige produkter". Men man være heldig og derfor bør man tjekke dem ud - jeg har f.eks. 2 stk 6-24*50 kikkertsigte købt til under 500 kr stykket som i enhver henseende fungere Aldeles Fremragende - de er krystal-klare unset forstørrelse og afstand (mit eneste kritik-punkt er deres vel tykke mildot-kryds.).

Handelsmæssigt udnyttes det dog groft, at en del mennesker er "mærke-snopper"/lider af "fattig-fine" tilbøjeligheder... (Den Menneskelige Natur/Dødssynden - Forfængelighed.).

Personligt har jeg aldrig haft reelle problemer med/ved mirage/luftspejling - eller generelt i forhold til bedømmelse af vindforhold (blafrende blade, vippende græsstrå m.v.) - over endog meget lange afstande (så taler vi ikke om luftvåben) - med/under brug med hvad der må kaldes relativt billige produkter, men derfor skal jeg ikke udelukke, at dette kan forekomme/være oplevelsen for nogle skytter...

Vedr. Tachina Grossa - Jeg har personligt aldrig betragtet insekter som - legitime mål - i forbindelse med brug af skydevåben. Personligt betragter jeg det grundlæggende som både udtryk for en umoden-adfærd, dårlig stil og useriøst, at skyde efter levende skabninger med mindre at man har en særdeles god grund (så som at skaffe mad - eller at eliminere en trussel.).

Forstørrelsen (ultra-forstørrelses mulighed) bruger jeg personligt primært til at studere omgivelserne for mit distance "mål".

Mvh Happy
Senest rettet af Happy 27. dec 2019, 10:04, rettet i alt 3 gange.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Søges Erfaringer med Falcon 10-50*60

Indlæg af C-X » 27. dec 2019, 09:38

Jeg bruger selv kun budgetvenlig optik, men jeg kan godt se forskellen på distancen, når jeg kikker i dyrere optik. Heldigvis er der kommet megen mellemklasse optik, der kan konkurrere ydelsesmæssigt med det der prismæssigt er topklasse. IOR f.eks., hvor man ikke betaler for navn og reklamer i jagtbladene.

Bare rolig, jeg skal nok nakke nogle insekter fra din kvote også, så det store regnskab går op, også fremover :mrgreen:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Søges Erfaringer med Falcon 10-50*60

Indlæg af Happy » 27. dec 2019, 10:09

C-X skrev:
27. dec 2019, 09:38
Jeg bruger selv kun budgetvenlig optik, men jeg kan godt se forskellen på distancen, når jeg kikker i dyrere optik. Heldigvis er der kommet megen mellemklasse optik, der kan konkurrere ydelsesmæssigt med det der prismæssigt er topklasse. IOR f.eks., hvor man ikke betaler for navn og reklamer i jagtbladene.

Bare rolig, jeg skal nok nakke nogle insekter fra din kvote også, så det store regnskab går op, også fremover :mrgreen:
Mange tak for dine indlæg ! Du gør som, at du finder rigtigt :biggrin: Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Besvar