CO2 fornægtelse og meningstyranni.

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Slettet bruger

CO2 fornægtelse og meningstyranni.

Indlæg af Slettet bruger » 28. jun 2019, 16:13

I et svar, 11. juni i år gennemgik jeg her på Nordisk Våben Forum (NVF)s forum for ”PCP-, CO2- og Fjedervåben” den gældende våbenlovs bestemmelser om luftvåben, herunder våben, drevet af CO2, samt de forudliggende bestemmelser herom, dels cirkulæret fra 1966 og dels lovændringen fra 1995, der ophævede cirkulæret.
viewtopic.php?f=29&t=78103#p877708

Dette fik ”administrator”, ”Refraktorius”, til at forsøge at nedgøre både indholdet af og redegørelsens juridiske værdi, med nedsættende udtryk som bl.a. ”postulater”, ”ballistisk filosof” og ”retsfilosofisk overbevisning og teori”.

Samtidigt undlod han selv fuldstændigt at fremlægge nogle fakta eller argumenter, der byggede på loven eller bekendtgørelsen.

Ydermere skrev han 12. juni bl.a., at...:
”Du har været "et diskussionsemne i moderatorgruppen" siden 30. januar 2017.
Kommer valget til at stå mellem os to, vil jeg tro, at den der har leveret det største positive bidrag til forummet, er den der bliver.
Retningen er lagt, og har været det længe.”
!

For en uge side fik jeg så yderligere en officiel bekræftelse på den fremlagte udlægning af lov og bekendtgørelse vedr. brug af forskellige luftarter, herunder CO2, i luftvåben.
Denne yderligere dokumentation for lovligheden af CO2 i luftvåben i Danmark forsøgte jeg så at lægge ud på NVFs forum for ”PCP-, CO2- og Fjedervåben”.

Da jeg forsøgte at logge ind. viste det sig imidlertid, at administrator nu også havde udelukket mig fra NVF.
Jeg fik således nu blot besked om, at...:
”Du er blevet udelukket fra dette board indtil 27. jun 2019, 06:32.” samt...: ”Udelukkelsesårsag: cooling off”.!
”Administrator” havde end ikke orienteret mig om denne udelukkelse !

”Adminitrator” fandt altså min dokumentation for bestemmelserne i gældende lov uønsket i en grad, så han både følte sig berettiget til at tale nedsættende, til at lukke diskussionen og til helt at udelukke mig fra at deltage på NVF.

Følgende kan konkluderes:
1. Uden dokumentation herfor insisterer ”administrator” af et forum for ”PCP-, CO2- og Fjedervåben” på en tolkning af lov og bekendtgørelse, som bygger på et cirkulære fra 1964, som blev ophævet med den nye lov i 1995, og som der heller ikke er hjemmel for i den nugældende lov.

2. ”Administrator” af samme forum lægger overfor læserne af NVF op til en meget væsentlig, selvstramning og begrænsning, som der ikke er hjemmel for i loven.

3. ”Administrator” forsøger at nedgøre forummedlemmer, der har ulejliget sig med at undersøge sagen grundigt og fremlægge resultatet, tilsyneladende i et forsøg på at devaluere holdninger og fakta, som han enten ikke forstår eller magter at sætte sig ind i..

4. ”Administrator” truer medlemmer, som han er uenig med, med udelukkelse.

5. ”Administrator” udelukker forummedlemmer, som han er uenig med og som fremlægger dokumentation for reglerne for brug af ”PCP-, CO2- og Fjedervåben”.

På den baggrund er jeg tvunget til at konkludere, at NVF ”administreres” groft uansvarligt på en måde, som skader danskernes muligheder for våbenbesiddelse og -brug indenfor lovens rammer og samtidigt begrænser den frie debat og meningsdannelse herom.
Efter at have lagt dette indlæg op har jeg derfor dd. meddelt, at jeg med øjeblikkelig virkning vil meldes ud af NVF.

Dette sidste indlæg sørger ”administrator” formentlig også blot for at fjerne, så ”administrator” på den måde ”hjælper” de stakkels læsere af NVF med undgå at skulle forholde sig til både virkelighed og administrators måde at ”administrere” NVF på.

God sommer.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: CO2 fornægtelse og meningstyranni.

Indlæg af Timber » 28. jun 2019, 16:19

Det er jo også varmt i dag altså... :GoodBoy: :giggle:

Men bortset fra det, så venter jeg stadig svar fra JM.. Håber de når at svare inden hele dynen går på sommerferie..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: CO2 fornægtelse og meningstyranni.

Indlæg af BentxBetjent » 28. jun 2019, 16:38

NVF er ikke offentligt, det er en privat "sammenkomst" hvor det står ejeren af huset frit for hvem der må komme ind.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: CO2 fornægtelse og meningstyranni.

Indlæg af ReneKJ » 28. jun 2019, 17:06

Timber skrev:
28. jun 2019, 16:19
Det er jo også varmt i dag altså... :GoodBoy: :giggle:

Men bortset fra det, så venter jeg stadig svar fra JM.. Håber de når at svare inden hele dynen går på sommerferie..
Det minder mig om: Jeg nåede desværre ikke at blande mig i den oprindelige tråd før den blev kørt i hegnet, men jeg har stadigt svaret fra AC-V liggende i min eboks.
Så hvis JM gerne vil kende journalnummeret kan du sende mig en PM. :smile:

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: CO2 fornægtelse og meningstyranni.

Indlæg af Marius » 28. jun 2019, 17:09

Brugeren er efter ønske slettet.

Hvis andre medlemmer ligger inde med juridisk særviden om uudnyttede muligheder i våbenloven, så er der naturligvis fortsat mulighed for at debattere det som vi plejer. I den pågældende sag er der vel ingen her der ser noget problem i en co2-skyder, men det vil være god stil SELV at være den der beviser sin tese fremfor at forsøge at få andre til det. Emnet har derfor været modereret for at undgå, at nogle medlemmer uforvarende blev den første til at afprøve den fremførte teori ved en domstol.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: CO2 fornægtelse og meningstyranni.

Indlæg af Timber » 28. jun 2019, 17:45

ReneKJ skrev:
28. jun 2019, 17:06
Timber skrev:
28. jun 2019, 16:19
Det er jo også varmt i dag altså... :GoodBoy: :giggle:

Men bortset fra det, så venter jeg stadig svar fra JM.. Håber de når at svare inden hele dynen går på sommerferie..
Det minder mig om: Jeg nåede desværre ikke at blande mig i den oprindelige tråd før den blev kørt i hegnet, men jeg har stadigt svaret fra AC-V liggende i min eboks.
Så hvis JM gerne vil kende journalnummeret kan du sende mig en PM. :smile:
Jeg afventer som sagt svar, men hvis de spørger til yderligere, så vender jeg tilbage til dig.. Og tak.. :razz:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: CO2 fornægtelse og meningstyranni.

Indlæg af Refraktorius » 28. jun 2019, 20:34

friluft skrev: ..... en hel del ......

Jeg kan konstatere, at jeg til fulde står ved min oprindelige konstatering.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Besvar