En (Bonus) Hatsan BT 65 SB

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

En (Bonus) Hatsan BT 65 SB

Indlæg af Happy » 10. maj 2019, 03:23

:biggrin: Faldt lige over, en forholdsvis billig Hatsan BT 65 SB, med en del ekstra udstyr (med træskæfte) - Så den købte jeg da lige, da at jeg i forvejen har en med kunstof-skæfte som, at jeg er ret godt tilfreds med.

Efter lidt diverse små-reperationer og rens (pga tidligere ejers - tilsyneladeladende - ret hensynsløse og grove behandling af våbnet.... Mis-vedligeholdelse !). Tog jeg den med i klubben til test ved skydning med de faste sigte-midler på 15 m. Jeg kan konstatere, at den er umådelig præcis - om muligt er den endnu mere præcis, end den Hatsan BT 65èr som, at jeg jo allerede havde i forvejen.

Skød 40 skud på 4 skiver, de 2 første skiver var ren ind-skydning, skive nr 3 blev skudt for at få indfølingen af våben og skydestilling efter selve indskydningen, skive nr 4 var dagens reele 10 skuds test. Resultet blev et hul med en diameter på ca. 1 cm - skudt med de faste sigte-midler :rock:

Anvendt hagl jsb +13 grains (den gamle udgave - Ikke den re-designede !!!).

Hatsan BT 65 SB er ikke hverken vildt kompliceret teknisk eller noget Dyrt "High End" PCP-gevær - men er i bund og grund af en relativ enkel, solid og meget reperations-venlig konstruktion (for folk med en smule "gør det selv" evner.).

Det var mig en stor fornøjelse, at bringe dette gevær tilbage, til en fornuftig tilstand (Ære og Værdighed.). Dejlige Dage !

Hilsen Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

STI_Skytten
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 270
Tilmeldt: 30. sep 2014, 12:41
Interesser: Terræn skydning og klub
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 14 times

Re: En (Bonus) Hatsan BT 65 SB

Indlæg af STI_Skytten » 10. maj 2019, 17:24

:photo: savner nogle billeder Af det før og efter at du har nusset med det :smile:

Besvar