Hvilken 12 grams Co2 patron skal jeg vælge?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Hvilken 12 grams Co2 patron skal jeg vælge?

Indlæg af Lycon » 1. mar 2019, 18:06

De findes ved danske forhandlere fra ASG, Crosman, Cybergun og Umarex, men hvilken er bedst, eller er der overhovedet forskel?

Jeg tænker at der som med alle andre produkter er forskel i kvaliteten, som f. eks. kvaliteten af "luften". Jeg ved at der er tilført forskellige kemikalier i form af smørremidler der skal tilgodese pakninger, og smøring af haglet i dets flugt gennem piben.

Er der nogen der ved noget om dette, eller om der er udført test af disse patroner? Jeg kan se at jeg kan komme ned på kroner 3,00 pr. stk. ved køb af 400 stk. Men hvor køber I dem og hvilket mærke?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1073 times

Re: Hvilken 12 grams Co2 patron skal jeg vælge?

Indlæg af Langenge » 1. mar 2019, 19:26

Jeg køber konsekvent dem her: https://www.versandhaus-schneider.de/pr ... ts_id/1244 i Tyskland.
Og så giver jeg altid en dråber silikoneolie på spidsen af patronen inden jeg skruer den i.
Har ikke haft problemer med tæthed af pakninger.

EDIT: Nå ja konsekvent og konsekvent… Men altså de sidste 2000 patroner er dem der, og de er ved at være brugt op nu, i to forskellige skydere, uden problemer...
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Hvilken 12 grams Co2 patron skal jeg vælge?

Indlæg af Cp-Medic » 1. mar 2019, 20:05

der er ikke den store om nogen forskel på dem jeg har haft. jeg har iøvrigt en størrw sjat liggende jeg ikke skal bruge da jeg ikke har co2 skydere længere

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Hvilken 12 grams Co2 patron skal jeg vælge?

Indlæg af Lycon » 1. mar 2019, 23:38

Langenge skrev:
1. mar 2019, 19:26
Jeg køber konsekvent dem her: https://www.versandhaus-schneider.de/pr ... ts_id/1244 i Tyskland.
Og så giver jeg altid en dråber silikoneolie på spidsen af patronen inden jeg skruer den i.
Har ikke haft problemer med tæthed af pakninger.

EDIT: Nå ja konsekvent og konsekvent… Men altså de sidste 2000 patroner er dem der, og de er ved at være brugt op nu, i to forskellige skydere, uden problemer...
Den hjemmeside ligner noget en 10ende klasse har lavet i slut firserne, kæft hvor er den ringe. :thumbdown:
Og hvor er det dog ærgerligt, for de har mange lækre produkter. Nu faldt jeg f.eks. over et produkt der netop relaterer sig til mit oprindelige spørgsmål, nemlig en kvalitets Co2 patron. Jeg ser at Walther har lavet en "Valve maintenance cleaning Capsules 12 g CO2", og sådan en pakke bliver jeg nødt til at snuppe med. Så kan jeg ind i mellem smide sådan en i, og derved få ventiler og pakninger plejet.
Walther Cleaning.jpg
Walther Cleaning.jpg (56.05 KiB) Vist 6743 gange
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Prestone
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. feb 2009, 16:36
Interesser: Håndvåben og finurligheder.
Geografisk sted: Ulstrup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 34 times

Re: Hvilken 12 grams Co2 patron skal jeg vælge?

Indlæg af Prestone » 5. mar 2019, 20:45

Fra schneider plejer jeg at købe 100 Stk af gangen, jeg har fået ASG, Umarex og denne gang Tipmann, de sidste her er en pest da der er godt med olie i, det er lidt noget bøvl i forhold til hopup, i særdeleshed når det er til målskydning på mindre mål, så kræver det en del, ogjævnlig rensning af løb og bucking

ASG var rimeligt tørre, og dem fortrækker jeg.
Umarex var der ganske lidt smøring i og det fungerede egentlig ok.
Tipmann, de er saftige, og dem er jeg ikke så vild med, de kan gå an, men heller ikke mere.
It´s good to have healthy pets, you never know when you will be forced to eat them.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1073 times

Re: Hvilken 12 grams Co2 patron skal jeg vælge?

Indlæg af Langenge » 5. mar 2019, 21:12

Nu har jeg lige kigget efter.
Dem jeg har fået sidst (de er bare pakket i store poser af plastikfilm) er Umerex.
Virker fint her.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Besvar