Feinwerkbau model 65 behøver hjælp

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Feinwerkbau model 65 behøver hjælp

Indlæg af 686 » 2. dec 2018, 14:36

Jeg har købt en Feinwerkbau model 65 pistol i flot stand. Men jeg har brug for hjælp/råd/vejledning fra en som kender denne model godt.

Problemet er, at der lige foran det bageste sigte er en skrue, som skal gå fra oven og ned i pistolen. Denne skrue er ikke og kan ikke skrues helt ned. Der er et eller andet som gør, at den ikke vil gå i. Jeg tænker, at en eller anden har skruet den ud og at noget har forflyttet sig, så den ikke kan gå i igen.

Den skyder super fint. Men at skruen ikke kan skrues i gør, at jeg ikke ken bruge sigtemidlerne - og det dur jo ikke.

Inden jeg splitter pistolen ad - der er mange små dimser som skal pilles fra hinanden - så vil jeg være taknemmelig for gode råd.

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 214 times

Re: Feinwerkbau model 65 behøver hjælp

Indlæg af FBN » 2. dec 2018, 15:37

MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Feinwerkbau model 65 behøver hjælp

Indlæg af 686 » 2. dec 2018, 19:28

Mange tak Frank

Manualerne havde jeg fundet - de gir ikke helt svaret på, hvad man roder sig ud i :-(

Den glade tysker hjalp mig endelig til den erkendelse, at skruen 1600.134.1 er den som holder al fjederenergien tilbage. Er glad for, at jeg med tiden er blevet så klog, at jeg spørger før jeg handler - i dette tilfælde bare skruer skruen ud med flyvende dele til følge :-)

Er der nogen herinde, som har erfaring med at skille en FWB 65 ad?

Besvar