Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Happy » 4. okt 2018, 02:35

:smile: Fornyligt købte jeg en brugt HW 97 KT på denne sad der monteret en Tasco 6-24-50 AOE kikkertsigte - et på grung af sin længde ganske uheldigt (ret dårligt) valg af kikkertsigte til - en HW 97 ! (Tasco Kikkertsigtet - som faktisk er ganske udemærket, sidder nu istedet på min Walther LGV Master Pro - hvorfra jeg snuppede det - NIKKO Sterling Gold Crown Airking 3-9-42 AO Kikkertsigte - som nu sidder på HW 97 KTèren).

Tasco Kikkertsigtet (6-24-50) er et uheldigt/dårligt valg til HW 97 fordi, at det (på grund af sin længde/ret voldsomme længde) dårligt kan undgå, at komme til, at blokere hullet/porten - hvor haglet lades - på denne Weihrauch fast-løbs-model (på Walther LGVèn er der ikke samme problem med kikkertens længde - da denne er en knæk-løbs-model - og her fungere sigtet faktisk særdeles fremragende/ligeså godt som, at Nikko GCA AO kikkerten gjorde tidligere.).

Nikko GC Airking 3-9-42 er - som skabt til HW 97 - Lade-Porten kan uden problemer holdes fri og fuldt/nemt tilgængelig - med dette sigte/dette sigtes længde (Og er iøvrigt - efter min personlige mening - et rigtigt godt og pris-billigt kikkertsigte).

Blot en lille erfaring, som at jeg lige ville dele. Mvh Happy :smile:

(Tilføjelse 10/10-18 - til dem som mener, at en 3-9-42 AO er for lille til min HW 97 KT , kan jeg oplyse at der er bestilt en 4-16-50 AO kikkert af en model med en længde - som heller ikke vil blokere lade-porten. Dette da at jeg forventer, at skulle bruge min Nikko GCA 3-9-42 AO kikkert, på min Diana 350 - istedet for den 2-7-32 AO kikkert som sidder på denne aktuelt. 2-7-32 AO kikkerten skal over på min Anschutz 380 - istedet for den gamle Jæeger 3-9-40 kikkert - uden parrelaxe-justering - som sidder på denne aktuelt).
Senest rettet af Happy 10. okt 2018, 02:18, rettet i alt 6 gange.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Fredericianer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 26. sep 2007, 02:50
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 112 times
Been thanked: 49 times

Re: Hver OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Fredericianer » 4. okt 2018, 05:47

Jeg har selv en HW97 med lang kikkertsigte, og ja det rager ud over ladeporten. Det er dog ikke så stort et problem som man kunne forvente.

Jeg kan sagtens komme til at lade den uden besvær, også i mørke.
Never confuse verbosity with veracity.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Hver OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Happy » 5. okt 2018, 02:06

Fredericianer skrev:
4. okt 2018, 05:47
Jeg har selv en HW97 med lang kikkertsigte, og ja det rager ud over ladeporten. Det er dog ikke så stort et problem som man kunne forvente.

Jeg kan sagtens komme til at lade den uden besvær, også i mørke.
Hej :smile: Dejligt, at det fungere fint for dig personligt - men hvorfor Overhovedet overveje noget som helt eller delvist blokere lade-porten - når nu at der rent faktisk findes rigeligt, af fornuftige kikkert-sigte modeller, som lader denne være fuldt tilgængelig ??? Herfor kan jeg personligt intet fornuftigt argument finde ! Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Werecat » 8. okt 2018, 15:29

Nu har du jo aldrig lagt skjul på at du er til åbne sigtemidler, og deri ligger din manglende forståelse.

Forstørrelse. Du foreslår et 3-9x scope i stedet for et 6-24x.

Smag og behag er forskellige (derfor bliver alle pølser spist og alle kvinder gift), vi er nogle der synes at det er fedt at prøve at skyde små mål på lang afstand. F.eks. en flue på 50m. Det kræver en forstørrelse over 9x. Uden der er en liniær sammenhæng mellem forstørrelse og størrelsen af sigtet, så ER der en sammenhæng.

Ja, min port er også halvt dækket på min hw97k. Det går at lade den uden problemer.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af SorenSD » 8. okt 2018, 17:14

Kikkerten på min Air Arms TX200 MK3 går nu også ud over ladeporten, men er nu absolut intet problem. Kan ikke forstå, hvorfor det er noget, man skal være OBS på ?! :smile:
Vedhæftede filer
853C3481-EAA2-413B-9BB3-B0831E1BDA22.jpeg
:smile: :thumbup:

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Happy » 8. okt 2018, 18:44

Werecat skrev:
8. okt 2018, 15:29
Nu har du jo aldrig lagt skjul på at du er til åbne sigtemidler, og deri ligger din manglende forståelse.

Forstørrelse. Du foreslår et 3-9x scope i stedet for et 6-24x.

Smag og behag er forskellige (derfor bliver alle pølser spist og alle kvinder gift), vi er nogle der synes at det er fedt at prøve at skyde små mål på lang afstand. F.eks. en flue på 50m. Det kræver en forstørrelse over 9x. Uden der er en liniær sammenhæng mellem forstørrelse og størrelsen af sigtet, så ER der en sammenhæng.

Ja, min port er også halvt dækket på min hw97k. Det går at lade den uden problemer.
Hej :-) Fint at det fungere for dig ! Dette ændre dog ikke på det grundlæggende fakta - at det at blokere en "indgang" er upraktisk !!! Det er f.eks. forbudt, at parkere ud for en indkørsel - dette kan de fleste se fornuften i....
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Happy » 8. okt 2018, 18:53

Hej :-) Det er såre simpelt - fordi, at det for nogle, kan gøre det uhensigtsmæssigt besværligt, at lade... Dette forventede jeg faktisk, at en så kyndig person som dig Søren evnede, at kunne forstå ???? Uden at jeg skulle behøve at forklare dig dette. Mvh
Happy :-)
Senest rettet af Lycon 8. okt 2018, 19:14, rettet i alt 1 gang.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Werecat » 8. okt 2018, 19:40

Happy skrev:
8. okt 2018, 18:44
Hej :-) Fint at det fungere for dig ! Dette ændre dog ikke på det grundlæggende fakta - at det at blokere en "indgang" er upraktisk !!! Det er f.eks. forbudt, at parkere ud for en indkørsel - dette kan de fleste se fornuften i....
Det er jo lige det. Hvis det ikke generer gør det ikke noget. Sammenligningen med indkørslen holder ikke, for jeg er den eneste bruger og jeg ved om det generer eller ej. Så kan jeg jo netop godt blokere dele af indkørslen uden problemer. Her er en relevant gammel post (fra den gang jeg havde en nikkostirling kikkert på) der viser hvordan jeg lader. Hvis man alligevel lader fra siden, gør det jo ikke noget at man dækker for oven.
Werecat skrev:
25. jun 2014, 17:04
C-X, hvilken skydestilling er den sat op til? Din kikkert sidder (for mig :giggle: ) meget langt tilbage.

Her er et par billeder af ladeproceduren. Der ser bøvlet ud, men det er det nu ikke.
SAM_8094-crop-small.jpg
SAM_8095-crop-small.jpg
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Niels » 8. okt 2018, 20:29

Happy skrev:
8. okt 2018, 18:53
Hej :-) Det er såre simpelt - fordi, at det for nogle, kan gøre det uhensigtsmæssigt besværligt, at lade... Dette forventede jeg faktisk, at en så kyndig person som dig Søren evnede, at kunne forstå ???? Uden at jeg skulle behøve at forklare dig dette. Mvh
Happy :-)
Hvad du måske ikke lige er opmærksom på, er at ladeporten på TX200 og Prosport er skåret væsentligt dybere i højre side.
Det er altså ikke et specielt stort problem at have en kikkert hængende ud over den.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af SorenSD » 8. okt 2018, 21:30

Happy skrev:
8. okt 2018, 18:53
Hej :-) Det er såre simpelt - fordi, at det for nogle, kan gøre det uhensigtsmæssigt besværligt, at lade... Dette forventede jeg faktisk, at en så kyndig person som dig Søren evnede, at kunne forstå ???? Uden at jeg skulle behøve at forklare dig dette. Mvh
Happy :-)
Det er da fantastisk dejligt, at du så vælger at gå efter min person og hvad jeg evner ??!? :???:

Fortæller vist mere om dig som person, og at du KUN kan se tingene fra dit eget perspektiv :thumbdown:

Jeg skriver jo netop bare, at jeg IKKE har problemer med at lade hagl i min TX 200, selvom kikkerten stikker indover ladeporten. Jeg lader jo hagl i fra siden, og der er der masser af plads :thumbup: :smile:

Ladeporten er også dybere på en Air Arms, som Niels så fint fik nævnt :smile:
:smile: :thumbup:

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Happy » 8. okt 2018, 22:49

Werecat skrev:
8. okt 2018, 15:29
Nu har du jo aldrig lagt skjul på at du er til åbne sigtemidler, og deri ligger din manglende forståelse.

Forstørrelse. Du foreslår et 3-9x scope i stedet for et 6-24x.

Smag og behag er forskellige (derfor bliver alle pølser spist og alle kvinder gift), vi er nogle der synes at det er fedt at prøve at skyde små mål på lang afstand. F.eks. en flue på 50m. Det kræver en forstørrelse over 9x. Uden der er en liniær sammenhæng mellem forstørrelse og størrelsen af sigtet, så ER der en sammenhæng.
:smile: 1. han kan sagtens få et kikkertsigt med en større forstørrelse end 3-9-42 som Ikke blokere lade-porten. Så hvorfor vælge et som gør ???

2. Den der selv-højtidelige bemærkning om - Min - "manglende forståelse" skal jeg nok huske, at trække på smilebåndet af næste gang, at jeg skyder på +250 meter (det så ikke med luft-gevær..).

3. Vedr. Din bemærkning om at skyde efter Levende Mål. Levende mål - skyder INGEN Seriøs skytte efter - For Sjov ! Levende mål skyder man KUN efter når, at der et SPECIFIKT formål - og når, at man er mere end almindeligt sikker på, at man vil ramme målet og dræbe dette øjeblikligt.
Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Niels » 8. okt 2018, 22:53

Nåede vi enden på tråden her ?
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af C-X » 8. okt 2018, 23:01

:popkorn:

Forhåbentlig ikke, nu er det jo lige ved at blive reality :giggle:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Happy » 8. okt 2018, 23:01

SorenSD skrev:
8. okt 2018, 21:30
Happy skrev:
8. okt 2018, 18:53
Hej :-) Det er såre simpelt - fordi, at det for nogle, kan gøre det uhensigtsmæssigt besværligt, at lade... Dette forventede jeg faktisk, at en så kyndig person som dig Søren evnede, at kunne forstå ???? Uden at jeg skulle behøve at forklare dig dette. Mvh
Happy :-)
Det er da fantastisk dejligt, at du så vælger at gå efter min person og hvad jeg evner ??!? :???:

Fortæller vist mere om dig som person, og at du KUN kan se tingene fra dit eget perspektiv :thumbdown:

Jeg skriver jo netop bare, at jeg IKKE har problemer med at lade hagl i min TX 200, selvom kikkerten stikker indover ladeporten. Jeg lader jo hagl i fra siden, og der er der masser af plads :thumbup: :smile:

Ladeporten er også dybere på en Air Arms, som Niels så fint fik nævnt :smile:
Hej Søren :smile:

1. Jeg går skam Ikke efter Dig som person - hvorfor i alverden skulle jeg gøre dette ??? Jeg kommentere Specifikt på hvad at du nu havde skrevet konkret. Beklager Virkelig - hvis at jeg ikke udtrykte mig klart nok til - at Du "fangede" dette.

2. Er det Ikke Dig Selv ? der i dette tilfælde kun ser tingene fra "Eget perspektiv ??? Jeg skriver netop " for - NOGLE (hvad at der nu engang betyder - IKKE for Alle !) kan være Uhensigtsmæssigt Besværligt.

3. Og dejligt, at du IKKE har problemer vedr. dette. - men jeg har altså mødt et par som har... Og for mig - personligt - på min HW 97 KT var problemet Temmelig Reelt. Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Happy » 8. okt 2018, 23:09

Niels skrev:
8. okt 2018, 22:53
Nåede vi enden på tråden her ?
Hej Niels :smile: Nej det gjorde "Vi" ikke....

Andre må for min skyld skam gerne mene, at det "overhovedet" ikke er et potentielt problem, at blokere en lade-port på en HW 97 helt eller delvist (iøvrigt et ganske udemærket gevær)...

Og Andre må også gerne mene at det Ikke er et problem, at parkere på en brand-vej - hvor at brand-biler potentielt gerne skulle kunne komme frit forbi....

Og Andre må også gerne mene, at det gir god mening, at lege med tændstikker og åben ild på en tank-station....

Og andre må også gerne både mene og eventuelt tro på, at "Jorden" er flad fremfor rund...


Men Jeg - Personligt - forbeholder mig blot retten til, at være Uenig - i hver enkelt - af Disse eventuelle holdninger - for dette er jeg faktisk !

Mvh Happy :smile:
Senest rettet af Happy 10. okt 2018, 02:31, rettet i alt 2 gange.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Kortmentyk » 8. okt 2018, 23:16

:NVFguys: :NVFguys: :NVFguys: :popkorn:

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Happy » 8. okt 2018, 23:19

Niels skrev:
8. okt 2018, 20:29
Happy skrev:
8. okt 2018, 18:53
Hej :-) Det er såre simpelt - fordi, at det for nogle, kan gøre det uhensigtsmæssigt besværligt, at lade... Dette forventede jeg faktisk, at en så kyndig person som dig Søren evnede, at kunne forstå ???? Uden at jeg skulle behøve at forklare dig dette. Mvh
Happy :-)
Hvad du måske ikke lige er opmærksom på, er at ladeporten på TX200 og Prosport er skåret væsentligt dybere i højre side.
Det er altså ikke et specielt stort problem at have en kikkert hængende ud over den.
Nej det var jeg faktisk ikke lig ops på - så Mange Tak for den detalje !!! Et spørgsmål - hvad så hvis at man så tilfældigvis er "venstre-håndet" ??? spørgsmålet af ren interesse - da at jeg personligt er "Dobbelt-håndet"/kan bruge begge stort set lige godt. Mvh Happy :smile:
Senest rettet af Happy 8. okt 2018, 23:26, rettet i alt 1 gang.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Niels » 8. okt 2018, 23:25

Happy skrev:
8. okt 2018, 23:19
Niels skrev:
8. okt 2018, 20:29
Happy skrev:
8. okt 2018, 18:53
Hej :-) Det er såre simpelt - fordi, at det for nogle, kan gøre det uhensigtsmæssigt besværligt, at lade... Dette forventede jeg faktisk, at en så kyndig person som dig Søren evnede, at kunne forstå ???? Uden at jeg skulle behøve at forklare dig dette. Mvh
Happy :-)
Hvad du måske ikke lige er opmærksom på, er at ladeporten på TX200 og Prosport er skåret væsentligt dybere i højre side.
Det er altså ikke et specielt stort problem at have en kikkert hængende ud over den.
Nej det var jeg faktisk ikke lig ops på - så mange tak for den detalje !!! Et spørgsmål - hvad så hvis at man så tilfældigvis er "venstre-håndet" ??? spørgsmålet af ren interesse - da at jeg personligt er "Dobbelt-håndet"/kan bruge begge stort set lige godt. Mvh Happy :smile:
De er også lavet til folk med en fysisk defekt - da det jo er en ærlig sag og ikke noget man selv vælger.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af C-X » 8. okt 2018, 23:27

Happy skrev:
8. okt 2018, 22:49
Werecat skrev:
8. okt 2018, 15:29
Nu har du jo aldrig lagt skjul på at du er til åbne sigtemidler, og deri ligger din manglende forståelse.

Forstørrelse. Du foreslår et 3-9x scope i stedet for et 6-24x.

Smag og behag er forskellige (derfor bliver alle pølser spist og alle kvinder gift), vi er nogle der synes at det er fedt at prøve at skyde små mål på lang afstand. F.eks. en flue på 50m. Det kræver en forstørrelse over 9x. Uden der er en liniær sammenhæng mellem forstørrelse og størrelsen af sigtet, så ER der en sammenhæng.
:smile: 1. han kan sagtens få et kikkertsigt med en større forstørrelse end 3-9-42 som Ikke blokere lade-porten. Så hvorfor vælge et som gør ???

2. Den der selv-højtidelige bemærkning om - Min - "manglende forståelse" skal jeg nok huske, at trække på smilebåndet af næste gang, at jeg skyder på +250 meter (det så ikke med luft-gevær..).

3. Vedr. Din bemærkning om at skyde efter Levende Mål. Levende mål - skyder INGEN Seriøs skytte efter - For Sjov ! Levende mål skyder man KUN efter når, at der et SPECIFIKT formål - og når, at man er mere end almindeligt sikker på, at man vil ramme målet og dræbe dette øjeblikligt.
Mvh Happy
Nu ikke så UnHappy :smile:

1. Der er forskel på folk og deres fumlefingre. Hvad man prioriterer i et kikkertsigte kombineret med et givent våben, er meget forskelligt. Jeg er personligt enig med Happy, men ville jeg noget "mere" end det jeg allerede bruger mine HW 97'ere til, så kom der en "besværlig" løsning på.
Det er heller ikke ualmindeligt, at forelske sig i et bestemt stykke optik.

2. Igen er der forskel på, hvad man vil skyde på distance. At ramme en gong, på 600 meters afstand, er ikke det samme som en fin lille gruppe på samme distance, lærte Rixen mig for nyligt, i praksis. Selv om man når derud, så er der stadig alt til forskel.
Samme gælder luft, bare mere tydeligt.

3. Så er jeg useriøs - jeg skyder gerne efter fluer og andet kræ, også med stor risiko for forbier eller et vingeskud.
Rotter skyder jeg fra den vinkel det er muligt, uanset om de så skal vente på at blive afsjælet - det er krig :evil:
Snakkede vi jagt, så deler jeg dine mere ædle principper.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Happy » 8. okt 2018, 23:29

Niels skrev:
8. okt 2018, 23:25
Happy skrev:
8. okt 2018, 23:19
Niels skrev:
8. okt 2018, 20:29
Happy skrev:
8. okt 2018, 18:53
Hej :-) Det er såre simpelt - fordi, at det for nogle, kan gøre det uhensigtsmæssigt besværligt, at lade... Dette forventede jeg faktisk, at en så kyndig person som dig Søren evnede, at kunne forstå ???? Uden at jeg skulle behøve at forklare dig dette. Mvh
Happy :-)
Hvad du måske ikke lige er opmærksom på, er at ladeporten på TX200 og Prosport er skåret væsentligt dybere i højre side.
Det er altså ikke et specielt stort problem at have en kikkert hængende ud over den.
Nej det var jeg faktisk ikke lig ops på - så mange tak for den detalje !!! Et spørgsmål - hvad så hvis at man så tilfældigvis er "venstre-håndet" ??? spørgsmålet af ren interesse - da at jeg personligt er "Dobbelt-håndet"/kan bruge begge stort set lige godt. Mvh Happy :smile:
De er også lavet til folk med en fysisk defekt - da det jo er en ærlig sag og ikke noget man selv vælger.
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstod dit svar korrekt.... For man har vel ikke - en fysisk deffekt - blot fordi at at man er venstre-håndet ??? Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af C-X » 8. okt 2018, 23:35

Jo, venstrehåndede er defekte mennesker, der må leve med et begrænset udvalg af våben, som verdens straf og Guds vrede.
Weihrauch har forsøgt at kompensere staklerne ved, at lave deres måske bedste fjederskyder, i en udgave der kan benyttes af disse også. Som de siger i reklamerne; "Alle har ret til en fed luftriffel!"
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Happy » 8. okt 2018, 23:40

C-X skrev:
8. okt 2018, 23:35
Jo, venstrehåndede er defekte mennesker, der må leve med et begrænset udvalg af våben, som verdens straf og Guds vrede.
Weihrauch har forsøgt at kompensere staklerne ved, at lave deres måske bedste fjederskyder, i en udgave der kan benyttes af disse også. Som de siger i reklamerne; "Alle har ret til en fed luftriffel!"
:rolf: Jeg er ikke helt enig i at "venstre-håndede" er deffekte eller udsat for Guds Straf... men det som at du skriver vedr Weihrauch er jo sandt nok ! Du Fik Mig sku til at grine :giggle: Nå jeg må løbe for nu.... Kan I alle hygge ! Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Werecat » 9. okt 2018, 00:40

Happy skrev: Andre må for min skyld skam gerne mene, at det "overhovedet" ikke er et potentielt problem, at blokere en lade-port på en HW 97 helt eller delvist (iøvrigt et ganske udemærket gevær)...
Der er ikke andre brugere af mit gevær. Hvis mine fingre, uden bøvl, gene eller anden negativ effekt kan lade, kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke må mene at det ikke er et problem? Er du der hvor du skal diktere mine meninger? Og samtidig angribe andre for at være uenig med dig?

Jeg respekterer dit valg i sigtemidler (læs min første post) og mening (anden post), men ikke dit behov for at diktere hvad der er den rigtige mening. At Søren oplevede at du langede ud efter ham personligt står han ikke alene med, så måske det var afleveringen og ikke modtagelsen der kiksede?
Happy skrev: Og Andre må også gerne mene at det Ikke er et problem, at parkere på en brand-vej - hvor at brand-biler potentielt gerne skulle kunne komme frit forbi....

Og Andre må også gerne mene, at det gir god mening, at lege med tændstikker og åben ild på en tank-station....

Og andre må også gerne både mene og eventuelt tro på, at "Jorden" er flad fremfor rund...
Seriøst, er du selvironisk? Sammenligner du at have en kikkert der dækker en del af ladeporten der ikke bliver brugt med med en brandvej. Sammenligner du min (og Sørens) mening om at så længe det ikke er et problem er det ikke et problem, med at lege med tændstikker på en tankstation og at jorden er flad?
Happy skrev: Men Jeg - Personligt - forbeholder mig blot retten til, at være Uenig i hver enkelt af eventuelle Disse holdninger - for dette er jeg faktisk !
Tillykke, gider du udvide retten til at være uenig til resten af verden?
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Raptor660 » 9. okt 2018, 20:16

Damn, i rykker sgu herinde når man ikke er på :rolf:

Slukkede lige tv’et og følger med her i stedet :giggle: :popkorn:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Happy » 10. okt 2018, 01:53

Niels skrev:
8. okt 2018, 20:29


Hvad du måske ikke lige er opmærksom på, er at ladeporten på TX200 og Prosport er skåret væsentligt dybere i højre side.
Det er altså ikke et specielt stort problem at have en kikkert hængende ud over den.
Hej Niels :smile: Nej det var jeg ikke opmærksom på - for nu var det jo altså om HW 97 at jeg skrev om... og udfra min personlige oplevelsse af et muligt potentielt problem med denne og lange kikkertsigter. Men tak for din oplysning om TX 200 og Prosport alligevel ! Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Besvar