Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Happy » 10. okt 2018, 03:04

:smile: Vedr. længde på kikkertsigt - og evt delvis blokering af lade-port - med denne ! Jeg har været inde på goggle og tjekke billeder af henholdsvis Weihrauch HW 97 og Air Arms tx 200 med kikkert....

Resultatet er Ret klart ! På ca 8-9 ud af 10 billeder af HW 97 (af dem som, at jeg har set i forbindelse med min lille undersøgelse) var kikkertsigte monteret - så at det på INGEN måde blokere for lade-porten....


Hvad at Air Arms TX 200 angår var resultat - knap så klart - men dog klart - her var ca. 6-7 ud af 10 monteret så at kikkert ikke blokerede for lade-port.

Jeg ønsker IKKE, hverken, at være arrogant eller hovmodig ! Men jeg skulle mene, at resultatet taler for sig selv.... Med hensyn til, hvilken montering af kikkert som er at foretrække.

En Detalje som at jeg lagde mærke på billederne - hvor at der var monteret meget lange kikkerter - og både når at det galdt HW 97 og TX 200 - var at i mange af disse tilfælde - var geværene også monteret meed specielle gevær-kolber (ikke standard).

Dette var blot lidt opfølgning - prøv evt selv, at tjekke billeder. Mvh Happy :smile: (For god ordens skyld skal jeg lige gøre opmærksom på - at min tråd oprindeligt handlede om HW 97).
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Hver OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Happy » 10. okt 2018, 23:44

Fredericianer skrev:
4. okt 2018, 05:47
Jeg har selv en HW97 med lang kikkertsigte, og ja det rager ud over ladeporten. Det er dog ikke så stort et problem som man kunne forvente.

Jeg kan sagtens komme til at lade den uden besvær, også i mørke.
:smile: Må jeg være nysgerrig og spørge om hvilken kikkert specifikt at du anvender. Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Happy » 10. okt 2018, 23:50

Hej C-X :smile: Må jeg være nysgerrig og spørge om hvilke kikkerter som at du anvender specifikt på dine HW 97 ? Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Vær OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af C-X » 11. okt 2018, 00:21

Nikko Stirling Gold Crown Air King 4-12x42 AO i egen 1-piece montage- på .22'eren, der bruges til jagt/regulering.

Jeg er rimeligt tilfreds, den virker OK og den er hurtigt på målet, med det lidt kraftige trådkors. Mangler klarhed, men er overraskende lysstærk. Relativt kort øjenafstand.


Hawke Panorama EV 4-12x50 AO IR I Sports Macth 1-piece montage - på .177'eren, der bruges til rotter og plink.

Noget mere lækker, men med et meget tyndt trådkors. Ville vælge noget andet til jagt, af samme årsag. Optisk og mekanisk noget bedre end førnævnte.


Det ærgrer mig lidt, at Nikon og Vortex ikke laver spring rated optik. Måske jeg bare skal rode med noget bedre Hawke en dag. Sker nok ikke, da det jeg allerede har, egentlig fungerer til mit brug.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Fredericianer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 26. sep 2007, 02:50
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 112 times
Been thanked: 49 times

Re: Hver OPS ! På Længde på kikkertsigte til HW 97

Indlæg af Fredericianer » 11. okt 2018, 14:10

Happy skrev:
10. okt 2018, 23:44

:smile: Må jeg være nysgerrig og spørge om hvilken kikkert specifikt at du anvender. Mvh Happy
IMG_20181011_052858500.jpg
Kikkerten kom med riflen da jeg købte den. Jeg var også bekymret for at den vil besværliggøre ladning til at starte med, men øvelse gør mester!
Never confuse verbosity with veracity.

Besvar