Køb af utæt PCP gevær

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Ladeport
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 85
Tilmeldt: 5. sep 2018, 13:15
Interesser: PCA pistol
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 16 times

Køb af utæt PCP gevær

Indlæg af Ladeport » 5. sep 2018, 14:15

Efter ca. 1000 frustrerende skud med mit Crosman Nitro Venom gas ram luftgevær, hvor jeg kan have 5 skud, der sidder acceptabelt, og derefter 10 der sidder over hele skiven, vil jeg som sidste udvej prøve PCP, inden jeg giver op i erkendelse af at min hånd/øje koordination ikke dur til skydning.

Hvis sælger angiver at geværet hurtigt mister tryk, er det så nok med nye o-ringe, eller skal jeg regne med at han har prøvet at "tune" det, og har ødelagt noget indeni?

Jeg vil ikke købe nyt, men brugt til en pris hvor det er til at komme af med igen.

Som barn "lærte" jeg at skyde af min far, men ramme kunne jeg ikke, da min motorik var sent udviklet, sigtemidlerne lodne pga. en uopdaget bygningsfejl i mit øje, og endelig lærte jeg et bruge fingerens 2. led i stedet for fingerspidsen.

En erfaren skytte har lige fået mig til at bruge fingeren korrekt på aftrækkeren, og med et (for) billigt rødpunktssigte kunne jeg så holde skuddene indenfor 3-4 cm på 15 meter, indtil det opgav ævred.

Med kikkerten, der fulgte med geværet, sidder skuddene over det hele.

Ideelt set burde jeg træne med en lasersimulator, men det er dyrere end the real deal.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Køb af utæt PCP gevær

Indlæg af Bofhenator » 5. sep 2018, 14:43

Ladeport skrev:
5. sep 2018, 14:15
Efter ca. 1000 frustrerende skud med mit Crosman Nitro Venom gas ram luftgevær, hvor jeg kan have 5 skud, der sidder acceptabelt, og derefter 10 der sidder over hele skiven, vil jeg som sidste udvej prøve PCP, inden jeg giver op i erkendelse af at min hånd/øje koordination ikke dur til skydning.

Hvis sælger angiver at geværet hurtigt mister tryk, er det så nok med nye o-ringe, eller skal jeg regne med at han har prøvet at "tune" det, og har ødelagt noget indeni?

Jeg vil ikke købe nyt, men brugt til en pris hvor det er til at komme af med igen.

Som barn "lærte" jeg at skyde af min far, men ramme kunne jeg ikke, da min motorik var sent udviklet, sigtemidlerne lodne pga. en uopdaget bygningsfejl i mit øje, og endelig lærte jeg et bruge fingerens 2. led i stedet for fingerspidsen.

En erfaren skytte har lige fået mig til at bruge fingeren korrekt på aftrækkeren, og med et (for) billigt rødpunktssigte kunne jeg så holde skuddene indenfor 3-4 cm på 15 meter, indtil det opgav ævred.

Med kikkerten, der fulgte med geværet, sidder skuddene over det hele.

Ideelt set burde jeg træne med en lasersimulator, men det er dyrere end the real deal.
Jeg kan intet bidrage med ift teknik og PCP-er...

Men, hvad med at finde en skytteforening i nærheden af hvor du bor og hive fat i dem og teste din motorik og øjne hos dem, inden du smide penge efter en PCP'er?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Ladeport
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 85
Tilmeldt: 5. sep 2018, 13:15
Interesser: PCA pistol
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 16 times

Re: Køb af utæt PCP gevær

Indlæg af Ladeport » 5. sep 2018, 15:32

Hver tirsdag aften og vente vente vente på en ledig skydestand passer ikke ind i min hverdag, jeg er mere til plinking i baghaven, lige når lysten melder sig.

Pletten på deres skiver er heller ikke større end de permanente jeg ser gennem mine egne øjne. "Det skal ikke være for nemt" er vidst mantraet i de kredse, og det er fair nok, men fuldstændigt demotiverende fra mit udgangspunkt som halvgammelt røvhul på 50.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Køb af utæt PCP gevær

Indlæg af Raptor357 » 5. sep 2018, 15:56

Brugt PCP der taber luft skal være billig.
Det tager max et par timer og for en hund i o-ringe.
Men alt kan være utæt og have brug for udskiftning, fylde ventil, affyrings ventil, manometer og eventuel regulator.
Og det er hvis der ikke er pillet.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Ladeport
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 85
Tilmeldt: 5. sep 2018, 13:15
Interesser: PCA pistol
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 16 times

Re: Køb af utæt PCP gevær

Indlæg af Ladeport » 6. sep 2018, 11:51

Nu er den væk fra G&G, måske denne tråd har ansporet køberen.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Køb af utæt PCP gevær

Indlæg af T-REX » 6. sep 2018, 12:19

Ladeport skrev:
6. sep 2018, 11:51
Nu er den væk fra G&G, måske denne tråd har ansporet køberen.
Der er nok bare en anden, der er hoppet på, og har købt.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Køb af utæt PCP gevær

Indlæg af Sort » 6. sep 2018, 22:29

Som svar til evt fremtidige med samme tilbud og overvejelser.

Køb endelig og byd lavt.

Man burde slet ikke eje en PCP'er hvis ikke man var indstillet på at skifte et par O-ringe og det er altså ikke sværere end at lukke op og smide dem der ser underlige ud væk og isætte nye, helst mindre underligt udseende ringe i.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

01jb
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 202
Tilmeldt: 5. okt 2007, 09:02
Interesser: Skydning, Golf, Alpinski
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Køb af utæt PCP gevær

Indlæg af 01jb » 13. sep 2018, 16:07

Ladeport skrev:
5. sep 2018, 15:32
Hver tirsdag aften og vente vente vente på en ledig skydestand passer ikke ind i min hverdag, jeg er mere til plinking i baghaven, lige når lysten melder sig.

Pletten på deres skiver er heller ikke større end de permanente jeg ser gennem mine egne øjne. "Det skal ikke være for nemt" er vidst mantraet i de kredse, og det er fair nok, men fuldstændigt demotiverende fra mit udgangspunkt som halvgammelt røvhul på 50.
Kender godt det der med sure gamle mænd der mener at alle nye bare skal indordne sig :evil:

MEEEEN der ER faktisks gode skytteforeninger, og efter at have prøvet andre så har jeg fundet mig tilrette i min nuværende hvor der er en god og afslappet stemning og nyder at skyde både med klubbens 6,5 rifler, 22 mm pistoler, eller og det er MEGA fint, at skyde med mine egne luft rifler - både med og uden kikkert, og både alm. luft og så PCP og her er 50 meter banen fed at skyde på :DancingBanana:

Så hvor bor du på Sjælland - måske jeg kender en god klub i nærheden?
Hilsen

Jønne

________________

"Fordi noget altid har været gjort forkert, bliver det ikke mere rigtigt af den grund". Citat mig

Ladeport
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 85
Tilmeldt: 5. sep 2018, 13:15
Interesser: PCA pistol
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 16 times

Re: Køb af utæt PCP gevær

Indlæg af Ladeport » 13. sep 2018, 17:13

Postnummer 36xx

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Køb af utæt PCP gevær

Indlæg af T-REX » 13. sep 2018, 17:53

Nu ved jeg ikke, hvilket 36xx, du er i, men selv fra Jægerspris (2630) er der kun 24 minutter i bil, til Hanebjerg Skyttecenter.
Hvor meget luftskydning, der er der, det kan jeg så ikke svare på. Men jeg har besøgt dem, og skudt pistol.

Da jeg selv skød i DK, der kom vi (Sengeløse SKytteforening) jævnligt, hos Stenløse Skytteforening, men hvor aktive, de er, idag. Det ved jeg ikke.
https://www.stenloseskytteforening.dk/
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3735
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Køb af utæt PCP gevær

Indlæg af BentxBetjent » 13. sep 2018, 19:06

01jb skrev:
13. sep 2018, 16:07

MEEEEN der ER faktisks gode skytteforeninger, og efter at have prøvet andre så har jeg fundet mig tilrette i min nuværende hvor der er en god og afslappet stemning og nyder at skyde både med klubbens 6,5 rifler, 22 mm pistoler, eller og det er MEGA fint, at skyde med mine egne luft rifler - både med og uden kikkert, og både alm. luft og så PCP og her er 50 meter banen fed at skyde på :DancingBanana:

Så hvor bor du på Sjælland - måske jeg kender en god klub i nærheden?
Hey, hvor kan du skyde med 22 mm pistoler? :shock:

Det lyder spændende.. :tmg:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

01jb
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 202
Tilmeldt: 5. okt 2007, 09:02
Interesser: Skydning, Golf, Alpinski
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Køb af utæt PCP gevær

Indlæg af 01jb » 14. sep 2018, 14:31

BentxBetjent skrev:
13. sep 2018, 19:06
01jb skrev:
13. sep 2018, 16:07

MEEEEN der ER faktisks gode skytteforeninger, og efter at have prøvet andre så har jeg fundet mig tilrette i min nuværende hvor der er en god og afslappet stemning og nyder at skyde både med klubbens 6,5 rifler, 22 mm pistoler, eller og det er MEGA fint, at skyde med mine egne luft rifler - både med og uden kikkert, og både alm. luft og så PCP og her er 50 meter banen fed at skyde på :DancingBanana:

Så hvor bor du på Sjælland - måske jeg kender en god klub i nærheden?
Hey, hvor kan du skyde med 22 mm pistoler? :shock:

Det lyder spændende.. :tmg:
Det vil det sikket også være hvis det var muligt - læs hvad jeg mener - ikke hvad jeg skriver :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :razz:
Hilsen

Jønne

________________

"Fordi noget altid har været gjort forkert, bliver det ikke mere rigtigt af den grund". Citat mig

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Køb af utæt PCP gevær

Indlæg af KenP » 18. sep 2018, 20:38

I 36xx

Kender jeg til
Frederikssund Skytteforening if1864.dk
Stenløse Skytteforening
Ølstykke Skytteforening
Jægerspris (vist nok fusioneret med en nabo forening)

Lige rundt om kender jeg
Gundsølille
Ballerup
Målev
Skibby

Det er lige dem jeg kan komme i tanke om (der er nok mange flere)

Ladeport
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 85
Tilmeldt: 5. sep 2018, 13:15
Interesser: PCA pistol
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 16 times

Re: Køb af utæt PCP gevær

Indlæg af Ladeport » 19. sep 2018, 20:45

Jeg har købt en Weihrauch HW 40 pistol i stedet, da jeg har indset at min have er for lille til seriøs PCP riffelskydning.

Pistolen kan jeg skyde med inde i mit hus, og jeg kender allerede en erfaren skytte fra Jægerspris, som har en passende bane derhjemme, foruden at jeg kan komme op over 10 meter hjemme i stuen.

Jeg kan forstå at aftrækket og præcisionen er endog meget god, så jeg kan koncentrere mig om at sigte og trække af.

Nu venter jeg bare på at den kommer fra Tyskland.

Besvar