Hvad er den generelle Hatsan kvalitet og specielt på en model Hercules?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Hvad er den generelle Hatsan kvalitet og specielt på en model Hercules?

Indlæg af Niels » 28. jul 2018, 17:18

Sort skrev:
27. jul 2018, 23:35

Det er faktisk på den gode side af hvad de fleste .22 luftvåben leverer. Men jeg skal også lige se det ske i virkeligheden.



Jeg var ikke lige klar over at Niels selv havde skudt med piledriver i en hercules og antog derfor at det var en hurtig omregning af energien, men det lyder jo som en ret god løsning.
Nu var det ikke lige en hatsan bøsse, men udgangshastigheden og ballistikken jeg kommenterede på.
Jeg har skudt dem af i en gammel hjemmebikset riffel sat op til formålet.

Men jeg synes at det fungerede overraskende godt. På en eller anden underlig måde er 265/270 m/Sek i luftgeværer bare tal jeg bliver ved med at vende tilbage til.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hvad er den generelle Hatsan kvalitet og specielt på en model Hercules?

Indlæg af Sort » 28. jul 2018, 18:29

Det er også sådan konservativt godt ifht hvad vi plejede at gå efter i .22 før vi fik en facistisk justitsminister der skulle have opmærksomheden drejet fra grundlovskrænkelser og nødløgne.
Jeg fik aldrig piledrivere op i de hastigheder, men har da set og hørt en del godt om dem når de kommer derop ad.

Bare lidt ironisk at det reelt er mere energi på alle tænkelige afstande end de "farlige" .22'ere.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Besvar