Regulator problemer hatsan at 44

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Vest
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. maj 2018, 10:20
Interesser: PCP og skydning
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Regulator problemer hatsan at 44

Indlæg af Vest » 5. jun 2018, 07:57

Jeg fik min regulator til min hatsan at4-4 i dag og og føj for en skefuld problemer jeg er løbet ind i:)

Det startede ellers fint. Regulatoren er en jeg har købt på eBay fra Litauen og den var forud intillet til 115 bar. Nå men jeg fik den installeret og så ud og skyde lidt for at se om det virker. Det skal lige siges at det blæser en halv pelikan, Så det var mest for at se på en grov samling ,og så især hvor mange flere skud jeg kunne hive ud af den. Umildbart så samlingen ok ud men der var kun luft 2x10 skud:/ Så jeg skilte den af og skruede den ned til hvad der må være ish 100 bar. Og prøvede så igen. Så stak det helt af for nu bruget den omkring 50 bar bare på 10 skud? Skal så lige siges at efter anden samling er cylindern blevet utæt oppe ved manometert. Og man skal brugen en idiot nøgle for at skille det af:( desuden skal jeg lige ha lånt en V0 måler så jeg kan se hvad der helt præcis sker.

Men minen spørgsmål er så...
Er der noget galt med regulatoren eller med samlingen når den bruget så meget luft? Og skal jeg ind og skrue på andet for at få det hele til at virke ordentlige? I den vedlagte brugsanvisning stod der at man skulle fjerne den O-ring der var i bunden af cylindern skal jeg evt gen montere den?

Håber på nogle af jer tun eksperters input: inden det går mere i fisk;)

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3735
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Regulator problemer hatsan at 44

Indlæg af BentxBetjent » 5. jun 2018, 14:14

Hvis der ikke har været regulator i før. Så skal hammeren kunne slå ventilen åben fra 200 bar.

Dvs. sandsynligvis slår den ALT for hårdt nu. Så den blæser bare luft ud rigtig længe...
De 115 bar skulle være lige i øjet til FAC.
Sæt hammeren ned i kraft, og juster opaf til du har de m/s du ønsker.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Regulator problemer hatsan at 44

Indlæg af Sort » 6. jun 2018, 23:31

Som bent siger, den skal nok tilbage til 120 bar ca og så skruer du hammeren heeeelt ned til absolut minimum. Hvis det er hårdt nok til fuld power skud må du slibe fjederen kortere (det gør jeg på airarms, hvor der ikke er indstilling af fjederstyrken).

når du så strammer fjederen vil du se hastigheden stige, først relativt meget ifht hvor meget du spænder, men senere sker der nærmest ingenting. Hvis det ikke giver den power du vil have, skal arbejdstrykket mere op (tror det er ca 120 bar på en at44 der passer)
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Besvar