Forslag til luftgevær søges.

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
RenLuft
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 55
Tilmeldt: 20. maj 2018, 17:05
Interesser: Luftgevær 4.5 mm
Geografisk sted: Fyns
Has thanked: 33 times
Been thanked: 25 times

Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af RenLuft » 24. maj 2018, 13:52

Hej.

Søger forslag til et 4.5 mm luftgevær. Har kigget på luftgevær forummet her og blevet klogere, men vil høre om der er nogen som vil foreslå et luftgevær ud fra følgende parameter:

Bruges primært til 25 og 15 meter præcision skiveskydning og hyggeskydning på en gård.
20 J eller som producenten nok skriver 295 m/s cirka.
Pris under 3500, gerne en 2600 cirka.
Kvalitets gevær der holder.

Umiddelbart har jeg kigget på et Diana 34 premium fra gunpit.

Min plan er at købe et Nikko Stirling Airking 3-9 eller 4-12 at sidde på som en bruger anbefalede - medmindre der er nogen som har andre forslag?

Tak for medlemskabet!

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7308
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1071 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Langenge » 24. maj 2018, 14:06

Diana 34 er et fint valg :thumbup:
Hvis du ikke har den store erfaring med luftbøsser, så er det også en god idé du har med at købe den her i DK.
Lige præcis Diana 34 kan du med fordel købe et sted, hvor du kan få lov at se den først. De KAN have en del "barrel drop", altså at piben peger meget nedad, hvilket kan være et problem ved montering/indskydning af kikkert.
Men ellers en fin skyder. Har PT selv to af dem.
Og
:welcome:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 726
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 103 times
Been thanked: 562 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Werecat » 24. maj 2018, 21:33

Velkommen :welcome:

Er de 3500 inkl. eller eksl. sigtekikkert?

Man kan få en HW 97KT for lige under 3500 i DK, kan man selv finde ud af at skifte fjederen, kan man vist få den billigere hos schneider.de

Jeg har ikke prøvet en Diana 34 premium, så jeg skal ikke kloge mig på om den er bedre eller dårligere end en HW97, men den er ihvertfald et alternativ.

Nu bemærker jeg at du skriver hyggeskydning på en gård og at du har registreret at du bor her på fyn. Vi er et par stykker herinde (NVF & Odense) der savner et sted at hyggeskyde. :blink:

Hvis du har tid og lyst kan vi prøve at finde en dag hvor vi (jeg ihvertfald) kan dukke op og misbruge hyggeskydemuligheden og du kan få en mulighed for at pille-rode-rage på lidt forskelligt (for mit vedkommende en Gamo CFX, HW 97KT og en FX Impact). :razz:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Airsmith » 24. maj 2018, 21:53

Langenge skrev:
24. maj 2018, 14:06
Diana 34 er et fint valg :thumbup:
Hvis du ikke har den store erfaring med luftbøsser, så er det også en god idé du har med at købe den her i DK.
Lige præcis Diana 34 kan du med fordel købe et sted, hvor du kan få lov at se den først. De KAN have en del "barrel drop", altså at piben peger meget nedad, hvilket kan være et problem ved montering/indskydning af kikkert.
Men ellers en fin skyder. Har PT selv to af dem.
Og
:welcome:
Diana har ikke meget "barrel drop" mere - desværre. Barrel drop er for at geværer som har en høj kolbe ligger godt både til kikkert og korn/kærv sigte. Hvis det er Diana du går efter, så vælg en 340 N-TEC den koster kun 100kr mere.
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=72850

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Happy » 25. maj 2018, 00:00

RenLuft skrev:
24. maj 2018, 13:52
Hej.

Søger forslag til et 4.5 mm luftgevær. Har kigget på luftgevær forummet her og blevet klogere, men vil høre om der er nogen som vil foreslå et luftgevær ud fra følgende parameter:

Bruges primært til 25 og 15 meter præcision skiveskydning og hyggeskydning på en gård.
20 J eller som producenten nok skriver 295 m/s cirka.
Pris under 3500, gerne en 2600 cirka.
Kvalitets gevær der holder.

Umiddelbart har jeg kigget på et Diana 34 premium fra gunpit.

Min plan er at købe et Nikko Stirling Airking 3-9 eller 4-12 at sidde på som en bruger anbefalede - medmindre der er nogen som har andre forslag?

Tak for medlemskabet!
Hej og velkommen :smile: Bla Gunpit har aktuelt Diana 34 til 2699,- det er et - aldeles fremragende fjeder-luftgevær !. bla lystfiskeren har nikko sterling gold Crown 2-7-32 til 600,- aktuelt - aldeles fremragende kikkert i en størrelse der dækker de fleste relevante behov på et luftgevær (og så - ! Rigeligt !!! til 15-25 meter - jeg bruger dem selv til 15-50 meter) og til en virkelig billig pris - half mildot og fin forstørrelse. Tjek selvfølgelig lige priser andre steder på f.eks pricerunner. Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

RenLuft
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 55
Tilmeldt: 20. maj 2018, 17:05
Interesser: Luftgevær 4.5 mm
Geografisk sted: Fyns
Has thanked: 33 times
Been thanked: 25 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af RenLuft » 25. maj 2018, 00:33

Werecat skrev:
24. maj 2018, 21:33
Nu bemærker jeg at du skriver hyggeskydning på en gård og at du har registreret at du bor her på fyn. Vi er et par stykker herinde (NVF & Odense) der savner et sted at hyggeskyde. :blink:

Hvis du har tid og lyst kan vi prøve at finde en dag hvor vi (jeg ihvertfald) kan dukke op og misbruge hyggeskydemuligheden og du kan få en mulighed for at pille-rode-rage på lidt forskelligt (for mit vedkommende en Gamo CFX, HW 97KT og en FX Impact). :razz:
Det skulle nok kunne lade sig gøre, men den ligger på Langeland så det er jo et godt stykke fra Odense.

Til Werecat:
De 3500 er eksl kikkert, men ville helst gerne på de 2600-2700.
Det er godt nok et flot gevær ellers, hvor kan man købe det til 3,5 i DK? Kan ikke lige finde det selv.

Tak skal i have alle sammen for svarene.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Happy » 25. maj 2018, 02:09

RenLuft skrev:
24. maj 2018, 13:52
Hej.

Søger forslag til et 4.5 mm luftgevær. Har kigget på luftgevær forummet her og blevet klogere, men vil høre om der er nogen som vil foreslå et luftgevær ud fra følgende parameter:

Bruges primært til 25 og 15 meter præcision skiveskydning og hyggeskydning på en gård.
20 J eller som producenten nok skriver 295 m/s cirka.
Pris under 3500, gerne en 2600 cirka.
Kvalitets gevær der holder.

Umiddelbart har jeg kigget på et Diana 34 premium fra gunpit.

Min plan er at købe et Nikko Stirling Airking 3-9 eller 4-12 at sidde på som en bruger anbefalede - medmindre der er nogen som har andre forslag?

Tak for medlemskabet!
:smile: Prøv iøvrigt også at kigge på Walther kikkert-sigte (bla Gunpit - har dem), (jeg har kun hørt godt om dem - og er også half mildot og relativt billige - i den størrelse at du søger). Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7308
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1071 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Langenge » 25. maj 2018, 08:36

Airsmith skrev:
24. maj 2018, 21:53
Langenge skrev:
24. maj 2018, 14:06
Diana 34 er et fint valg :thumbup:
Hvis du ikke har den store erfaring med luftbøsser, så er det også en god idé du har med at købe den her i DK.
Lige præcis Diana 34 kan du med fordel købe et sted, hvor du kan få lov at se den først. De KAN have en del "barrel drop", altså at piben peger meget nedad, hvilket kan være et problem ved montering/indskydning af kikkert.
Men ellers en fin skyder. Har PT selv to af dem.
Og
:welcome:
Diana har ikke meget "barrel drop" mere - desværre. Barrel drop er for at geværer som har en høj kolbe ligger godt både til kikkert og korn/kærv sigte. Hvis det er Diana du går efter, så vælg en 340 N-TEC den koster kun 100kr mere.
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=72850

vh airsmith
Jeg købte et helt nyt Diana 34 for et år siden. Det har MASSER af barrel drop.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Airsmith » 25. maj 2018, 18:06

Langenge skrev:
25. maj 2018, 08:36
Jeg købte et helt nyt Diana 34 for et år siden. Det har MASSER af barrel drop.
Hvor er det produceret Rastatt eller Ense? Vær glad for at det har barrel drop, så er det velegnet til både korn/kærn og kikkert med en hældende montage. Jeg har et 34 Classic Professional som er lavet uden korn /kærv sigte kun beregnet til kikkert, og derfor uden barrel drop. Jeg har sat korn/kærv derpå, men fordi det ikke har barrel drop er kolben for høj til korn/kærv.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 726
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 103 times
Been thanked: 562 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Werecat » 25. maj 2018, 20:50

RenLuft skrev: Det skulle nok kunne lade sig gøre, men den ligger på Langeland så det er jo et godt stykke fra Odense.

Til Werecat:
De 3500 er eksl kikkert, men ville helst gerne på de 2600-2700.
Det er godt nok et flot gevær ellers, hvor kan man købe det til 3,5 i DK? Kan ikke lige finde det selv.
Jeg tror de koster det samme de fleste steder. Her er en mulighed:
https://www.iversen-import.dk/HW-97kt-b ... 4-5mm.html

Er det ikke det Svendborgssundbroen er til for? Hvis du har pladsen, tror jeg at hvis du laver en tråd der hedder "lufttosse sommertræf/plads haves, pilleroderage søges" og skriver dato, sted, at du ingen mål eller luftgevær har og evt overnatningsmuligheder, vil du kunne prøve rigeligt med forskellige luftgeværer helt kvit og frit. Går du all in og arrangerer frokost eller aftensmad (med eller uden deltagergebyr) har du vundet hjertet på mange medlemmer herinde. :Hug: :bowdown: :rock:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

RenLuft
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 55
Tilmeldt: 20. maj 2018, 17:05
Interesser: Luftgevær 4.5 mm
Geografisk sted: Fyns
Has thanked: 33 times
Been thanked: 25 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af RenLuft » 25. maj 2018, 22:24

Werecat skrev:
25. maj 2018, 20:50

Er det ikke det Svendborgssundbroen er til for? Hvis du har pladsen, tror jeg at hvis du laver en tråd der hedder "lufttosse sommertræf/plads haves, pilleroderage søges" og skriver dato, sted, at du ingen mål eller luftgevær har og evt overnatningsmuligheder, vil du kunne prøve rigeligt med forskellige luftgeværer helt kvit og frit. Går du all in og arrangerer frokost eller aftensmad (med eller uden deltagergebyr) har du vundet hjertet på mange medlemmer herinde. :Hug: :bowdown: :rock:
Har gået og tænkt lidt over det i dag og det skulle nok kunne lade sig gøre. Lyder skidehyggeligt!
Tænker det skal være med grill, overnatning tror jeg ikke kan lade sig gøre.

Tænker lige over det og opretter evt en tråd.


Må indrømme at jeg er lidt varm på den HW 97 KT med træskæfte, det er jo et kunstværk i sig selv. Kunne man købe den fra tyskland og skifte fjederen, evt med hjælp fra nogle kyndige herinde fra? Ser ud til at man kan få den en lille 1000 krone billigere der.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 726
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 103 times
Been thanked: 562 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Werecat » 25. maj 2018, 23:08

Jeg tror der ihvertfald er to der har skrevet i denne tråd der kan finde ud af det. Det er desværre ikke en af mine kompetencer.... Jeg betalte dansk pris :oops:

Hvis du beslutter dig for et lufttosse arrangement så lover jeg at jeg kommer, dog med forbehold for arbejde (hvilket desværre er et stort problem. Til trods for at jeg bor midt i landet og ikke har et problem med at køre et stykke for at skyde med luftgevær har jeg kun været til et arrangement ud af 6? 8? (jeg har ikke helt styr på hvor mange der er blevet arrangeret igennem tiderne :wall: ))
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

RenLuft
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 55
Tilmeldt: 20. maj 2018, 17:05
Interesser: Luftgevær 4.5 mm
Geografisk sted: Fyns
Has thanked: 33 times
Been thanked: 25 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af RenLuft » 27. maj 2018, 15:01

Så er der tråd oppe om luftgevær træf :eek:

viewtopic.php?f=29&t=73371

Brugeravatar
Jens Fup
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 112
Tilmeldt: 20. dec 2008, 22:55
Interesser: Luftgevær skydning
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Jens Fup » 3. jun 2018, 15:52

Walther LGV eller LGU hvis det er og en leapers bugbuster kikkert fra hardballshoppen.
Gunpit.dk Jeg overvejer selv et LGU varmint i 16j dvs ca 240m/s da det er samme afstande jeg skyder på og det er bedre ifølge ChairGun

ChairGun er er god gratis ballistisk program fra Hawke optiks

Jeg har bestilt et Diana mod.34 tunet eller rettere detunet til 15,5J i England. der er 20ugers leveringstid og så skal jeg selv hente det, da de ikke må sende det. :wall:
Gun´s do not kill people, people kill people....

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Airsmith » 3. jun 2018, 16:22

Jens Fup skrev:
3. jun 2018, 15:52
Jeg har bestilt et Diana mod.34 tunet eller rettere detunet til 15,5J i England.
Jeg har selv detunet et 34 Classic Compact til ca. 16J (fluesmækkeren) med et nr mindre Diana fjeder beregnet til mod. 300R/46, og nogle ændringer v. stemplet. Den har fået en lidt HW-agtig skudcyklus. Jeg synes ikke der er den store forskel til et standard 34 m. ca. 20J. Men det er måske bare mig?

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Happy » 5. jun 2018, 23:00

Jens Fup skrev:
3. jun 2018, 15:52
Walther LGV eller LGU hvis det er og en leapers bugbuster kikkert fra hardballshoppen.
Gunpit.dk Jeg overvejer selv et LGU varmint i 16j dvs ca 240m/s da det er samme afstande jeg skyder på og det er bedre ifølge ChairGun

ChairGun er er god gratis ballistisk program fra Hawke optiks

Jeg har bestilt et Diana mod.34 tunet eller rettere detunet til 15,5J i England. der er 20ugers leveringstid og så skal jeg selv hente det, da de ikke må sende det. :wall:
:smile: Hej Jens Fup. Vedr. Walther LGU Varmint - Jeg kan kun VARMT anbefale Walther ! (og anbefale dig, at prøve en Walther-model). Jeg har aktuelt 2 forskellige Walther-modeller - og disse er begge, efter min mening, blandt de - Absolut Bedste (kvalitet, finish og præcision) - af de ganske mange modeller af (almindelige) fjeder-luft-gevær som, at jeg aktuelt ejer og har ejet igennem årene. Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Pistolero
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 3. apr 2009, 11:30
Interesser: Fitness & skydevåben
Geografisk sted: Fyen
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Pistolero » 6. jun 2018, 06:51

Hej luftentusiaster.

Har også længe haft lyst til at anskaffe mig et kvalitets 4.5 gevær og er blevet lun på sådan et Diana 340 N-Tec Premium.
Hvilke hagl skyder den godt med?
Jeg er selv fra Odense og synes det kunne være sjovt med sådan et meetup :thumbup:
Du misser 100% de skud du aldrig tager.

Æ-Vendelbo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 155
Tilmeldt: 12. jan 2015, 16:51
Interesser: jagt-riffel-feltskydning-.22
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 28 times
Been thanked: 39 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Æ-Vendelbo » 6. jun 2018, 10:25

Pistolero skrev:
6. jun 2018, 06:51
Hej luftentusiaster.

Har også længe haft lyst til at anskaffe mig et kvalitets 4.5 gevær og er blevet lun på sådan et Diana 340 N-Tec Premium.
Hvilke hagl skyder den godt med?
Jeg er selv fra Odense og synes det kunne være sjovt med sådan et meetup :thumbup:
Hej Pistolero.
Min Diana 340n-Tec Premium, købt i foråret hos GUNPIT,skyder rigtig godt med HN-FTT og HN-Barracuda samt JSB Exact.Tendensen er klart bedst resultat med de lidt tungere hagl.Iøvrigt en behagelig skyder i forhold til POWER og med en god balance,god til jagtrelevant træning på forskellige mål og afstande.Kan varmt anbefale Diana og GUNPIT :thumbup:

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7308
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1071 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Langenge » 6. jun 2018, 10:35

Airsmith skrev:
25. maj 2018, 18:06
Langenge skrev:
25. maj 2018, 08:36
Jeg købte et helt nyt Diana 34 for et år siden. Det har MASSER af barrel drop.
Hvor er det produceret Rastatt eller Ense? ..............
..........
.............
vh airsmith
Hvordan ser man det?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Pistolero
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 3. apr 2009, 11:30
Interesser: Fitness & skydevåben
Geografisk sted: Fyen
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Pistolero » 6. jun 2018, 11:41

Æ-Vendelbo skrev:
6. jun 2018, 10:25
Hej Pistolero.
Min Diana 340n-Tec Premium, købt i foråret hos GUNPIT,skyder rigtig godt med HN-FTT og HN-Barracuda samt JSB Exact.Tendensen er klart bedst resultat med de lidt tungere hagl.Iøvrigt en behagelig skyder i forhold til POWER og med en god balance,god til jagtrelevant træning på forskellige mål og afstande.Kan varmt anbefale Diana og GUNPIT :thumbup:
Mange tak og ja geværets egenskaber tiltaler mig meget. Har du kikkert på din, i så fald noget bestemt du kan anbefale?
Har set på Gunpit.dk, fine priser i forhold til min lokale våbenpusher. Desværre ikke på lager pt. så må vente lidt.
Du misser 100% de skud du aldrig tager.

Æ-Vendelbo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 155
Tilmeldt: 12. jan 2015, 16:51
Interesser: jagt-riffel-feltskydning-.22
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 28 times
Been thanked: 39 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Æ-Vendelbo » 6. jun 2018, 16:08

Pistolero skrev:
6. jun 2018, 11:41
Æ-Vendelbo skrev:
6. jun 2018, 10:25
Hej Pistolero.
Min Diana 340n-Tec Premium, købt i foråret hos GUNPIT,skyder rigtig godt med HN-FTT og HN-Barracuda samt JSB Exact.Tendensen er klart bedst resultat med de lidt tungere hagl.Iøvrigt en behagelig skyder i forhold til POWER og med en god balance,god til jagtrelevant træning på forskellige mål og afstande.Kan varmt anbefale Diana og GUNPIT :thumbup:
Mange tak og ja geværets egenskaber tiltaler mig meget. Har du kikkert på din, i så fald noget bestemt du kan anbefale?
Har set på Gunpit.dk, fine priser i forhold til min lokale våbenpusher. Desværre ikke på lager pt. så må vente lidt.
Hej .
Se linket herhttps://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=73438 :smile:

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Airsmith » 6. jun 2018, 22:01

Langenge skrev:
6. jun 2018, 10:35
Hvordan ser man det?
det står på æsken.
Æ-Vendelbo skrev:
6. jun 2018, 10:25
skyder rigtig godt med HN-FTT og HN-Barracuda samt JSB Exact.Tendensen er klart bedst resultat med de lidt tungere hagl.Iøvrigt en behagelig skyder i forhold til POWER og med en god balance
helt enig

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7308
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1071 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Langenge » 6. jun 2018, 22:18

Airsmith skrev:
6. jun 2018, 22:01
Langenge skrev:
6. jun 2018, 10:35
Hvordan ser man det?
det står på æsken

vh airsmith
Hmmm, den har jeg nok smidt ud.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

RenLuft
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 55
Tilmeldt: 20. maj 2018, 17:05
Interesser: Luftgevær 4.5 mm
Geografisk sted: Fyns
Has thanked: 33 times
Been thanked: 25 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af RenLuft » 7. jun 2018, 00:38

Det bliver højst sandsynligvis en Diana 34.

Hvilken vægt pellet ville i vælge til den? Det er 20 joule gevær.

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Forslag til luftgevær søges.

Indlæg af Airsmith » 7. jun 2018, 13:19

RenLuft skrev:
7. jun 2018, 00:38
Hvilken vægt pellet ville i vælge til den? Det er 20 joule gevær.
De letteste jeg bruger er JSB EXACT 0,547g/8,44gr. . De tungeste jeg ville bruge er JSB EXACT HEAVY 0,67g/10,34gr

Fra HN bruger jeg FTT 0,56g/8,64gr, Baracuda 0,69g/10,65gr bliver måske for tung. HN er mere stift i skørtet og bliver ikke så let deformeret i æsken og løbet som JSB gør.

Du kan også prøve RWS

Du kan også lytte til geværet om det lyder mere rolig/urolig med forskellige haglvægt,

Hvilken størrelse 4,50- 4,51- 4,52- 4,53 kommer an på hvor stram de går i løbet og om/hvor meget choke det har. Jeg bruger en Ø 4mm trærundstok til at skubbe et hagl i gennem løbet for at mærke om det har meget choke (en indsnævring de sidste 1-3cm inden haglet forlader løbet) jo mere choke et tynd hagl 4,50-4,51. Ingen choke-et tykkere hagl for at det bliver styret bedre.

Jeg bruger meget Stoeger X-FIELD et frasorteret HN FTT, som er lidt billigere og måske knap så præcise, men udmærket til plink

vh airsmith
Senest rettet af Airsmith 7. jun 2018, 13:50, rettet i alt 1 gang.
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Besvar