Field target; Kbh/Sjælland?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Elvisch
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 10. jul 2013, 22:14
Interesser: Luftskydning lerdueskydning
Geografisk sted: Kbh NV
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Elvisch » 12. feb 2018, 21:02

Følger lige :)

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Sort » 12. feb 2018, 22:16

FT døde stortset med den nye bekendtgørelse, skytteforeningernes "initiativ" på området var nådesstødet, fordi man insisterede på at lave egne energibegrænsninger og stortset udelukke privatejede våben.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Sort » 20. feb 2018, 20:12

Jeg vill da gerne ud at skyde noget FT, men min egen have er nok lige det mindste til at invitere folk hjem i.

Glæden var jo i gamle dage at vi kunne skyde ret frit med vores våben og derfor var det egentligt bare et spørgsmål om plads og tid. Nuskal der jo jagttegn, jagtegnet areal og muligvis noget forsikring, uddannet banepersonale og tilladelse til, hvis det hele skal gå efter bogen.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Elvisch
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 10. jul 2013, 22:14
Interesser: Luftskydning lerdueskydning
Geografisk sted: Kbh NV
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Elvisch » 25. feb 2018, 20:05

Så er der endelig landet kanoner i skabet og jeg er klar til at skyde, mangler bare et sted i nærheden af KBH til det, så jeg er åben for det hele :)

Brugeravatar
Honza
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 15. mar 2006, 15:06
Interesser: Foto&Video
Geografisk sted: NordSjælland
Geografisk sted: Nærum
Kontakt:

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Honza » 15. aug 2018, 11:51

Jeg bruger min FX Impact .177 for at komme i gang med Field Target disciplin. Indtil videre træner jeg i vores skytteforening på skive med 15m / 25m afstand. Jeg har selv modificeret skive, som man bruger i England til 15m skydning med FT rifle. Eller en skive til 30m, som bruges i Tjekkiet.

Men det vil selvfølgelig være en fordel at kunne også skyde FT på udendørs bane, som man ellers gør i andre lande. Efter min mening er de ikke noget i vejen at komme på Kalvebod skyttecenter for at bruge deres bane til FT skydning. Problem kan selvfølgelig være, om de metal target man bruger til FT er godkendte i Danmark og på Kalvebod for den sags skyld. Men vi kan ellers bruge targets i pap indtil videre, hvis metal target vil være et problem.

Jeg har fundet en forening, som ellers har et ønske til at skyde FT - http://www.luftskytte.dk. Men indtil videre er der ikke nok skytter/aktiviteter, for at forening kan fungere optimalt. Vi har heller ikke en mulighed for SKV2 for luft .22 caliber indtil videre. I hvert faldt som jeg har erfaret. Luftriffel i .22 cal kan kun erhverves via en jagttegn - tror jeg. Det vil jo være en fordel at skyde med .22 cal på afstand op til 100m udendørs.

Jeg har selv rettet henvendelse til Dansk Skytteunions SKV register om at kunne ansøge SKV2 på .22 cal som sportsskytter for disciplin Field Target. Dansk Skytteunion har jo selv annonceret om Field Target på deres hjemmeside, derfor vil det være naturligt at antage, at de vil godkende Field Target som disciplin og så vil det jo være muligt at ansøge SKV2 .22 cal. Men indtil videre har jeg ikke hørt fra dem.

Så - jeg vil meget gerne høre fra jer andre, om der er interesse for FT rundt i jeres foreninger og hvilke erfaringer eller ønsker har man med hensyn til skydning med luftriffel og med kikkert sigte.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Raptor660 » 15. aug 2018, 17:11

Som jeg læser det højere oppe, så tænker man at afholde noget privat ikke og ikke igennem foreninger osv der kan bremse lidt FT hygge og bliver det afholdt privat så kan man vel godt skyde må metal uden problemer?

Det kunne være rigtig sjovt at prøve, selv om jeg sucks for hårdt til stående skydning ( tynde arme ) :fun:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Sort » 17. aug 2018, 12:07

Honza skrev:
15. aug 2018, 11:51
Jeg bruger min FX Impact .177 for at komme i gang med Field Target disciplin. Indtil videre træner jeg i vores skytteforening på skive med 15m / 25m afstand. Jeg har selv modificeret skive, som man bruger i England til 15m skydning med FT rifle. Eller en skive til 30m, som bruges i Tjekkiet.

Men det vil selvfølgelig være en fordel at kunne også skyde FT på udendørs bane, som man ellers gør i andre lande. Efter min mening er de ikke noget i vejen at komme på Kalvebod skyttecenter for at bruge deres bane til FT skydning. Problem kan selvfølgelig være, om de metal target man bruger til FT er godkendte i Danmark og på Kalvebod for den sags skyld. Men vi kan ellers bruge targets i pap indtil videre, hvis metal target vil være et problem.

Jeg har fundet en forening, som ellers har et ønske til at skyde FT - http://www.luftskytte.dk. Men indtil videre er der ikke nok skytter/aktiviteter, for at forening kan fungere optimalt. Vi har heller ikke en mulighed for SKV2 for luft .22 caliber indtil videre. I hvert faldt som jeg har erfaret. Luftriffel i .22 cal kan kun erhverves via en jagttegn - tror jeg. Det vil jo være en fordel at skyde med .22 cal på afstand op til 100m udendørs.

Jeg har selv rettet henvendelse til Dansk Skytteunions SKV register om at kunne ansøge SKV2 på .22 cal som sportsskytter for disciplin Field Target. Dansk Skytteunion har jo selv annonceret om Field Target på deres hjemmeside, derfor vil det være naturligt at antage, at de vil godkende Field Target som disciplin og så vil det jo være muligt at ansøge SKV2 .22 cal. Men indtil videre har jeg ikke hørt fra dem.

Så - jeg vil meget gerne høre fra jer andre, om der er interesse for FT rundt i jeres foreninger og hvilke erfaringer eller ønsker har man med hensyn til skydning med luftriffel og med kikkert sigte.
Der blev samlet lidt op på en slags fordansket FT efter den nye bekendtgørelse, men hele initiativet hang stortset på 7,5J og 4,5mm man skyllede derfor de mange privatejede våben direkte i lokummet allerede fra start.
Det mudrede så lidt frem og tilbage og nu er det vist dødt som initiativ.

Hvis man vil den vej tror jeg man skal opsøge de rigtige FT standarder og så arbejde udfra dem som diciplin, derfra og frem er der jo plads til meget mere og dermed også en langt bredere interesse end bare at låne et foreningsvåben og skyde en kastreret udgave af FT de få gange om året der kan samles mere end 4 skytter.

En del af problemstillingen har nok være at der har været kræfter i foreningerne der reelt helst så at privat luftskydning blev forbudt, blandt andet for at få medlemmer, men også i høj grad fordi en eller anden indre svinehund bare ikke kunne tåle at vi andre havde det sjovere med det vi skød på. Da så der kom love valgte man i tråd med sin hidtidige opførsel, at selvstramme til foreningernes egne 7,5j. Hvilket vi der egentligt hele tiden har villet en luftskytte forening, bare med flere kalibrer og bredde, måske ikke blev så imponerede af.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Niels » 18. aug 2018, 07:48

Sort skrev:
17. aug 2018, 12:07
Honza skrev:
15. aug 2018, 11:51
Jeg bruger min FX Impact .177 for at komme i gang med Field Target disciplin. Indtil videre træner jeg i vores skytteforening på skive med 15m / 25m afstand. Jeg har selv modificeret skive, som man bruger i England til 15m skydning med FT rifle. Eller en skive til 30m, som bruges i Tjekkiet.

Men det vil selvfølgelig være en fordel at kunne også skyde FT på udendørs bane, som man ellers gør i andre lande. Efter min mening er de ikke noget i vejen at komme på Kalvebod skyttecenter for at bruge deres bane til FT skydning. Problem kan selvfølgelig være, om de metal target man bruger til FT er godkendte i Danmark og på Kalvebod for den sags skyld. Men vi kan ellers bruge targets i pap indtil videre, hvis metal target vil være et problem.

Jeg har fundet en forening, som ellers har et ønske til at skyde FT - http://www.luftskytte.dk. Men indtil videre er der ikke nok skytter/aktiviteter, for at forening kan fungere optimalt. Vi har heller ikke en mulighed for SKV2 for luft .22 caliber indtil videre. I hvert faldt som jeg har erfaret. Luftriffel i .22 cal kan kun erhverves via en jagttegn - tror jeg. Det vil jo være en fordel at skyde med .22 cal på afstand op til 100m udendørs.

Jeg har selv rettet henvendelse til Dansk Skytteunions SKV register om at kunne ansøge SKV2 på .22 cal som sportsskytter for disciplin Field Target. Dansk Skytteunion har jo selv annonceret om Field Target på deres hjemmeside, derfor vil det være naturligt at antage, at de vil godkende Field Target som disciplin og så vil det jo være muligt at ansøge SKV2 .22 cal. Men indtil videre har jeg ikke hørt fra dem.

Så - jeg vil meget gerne høre fra jer andre, om der er interesse for FT rundt i jeres foreninger og hvilke erfaringer eller ønsker har man med hensyn til skydning med luftriffel og med kikkert sigte.

Der blev samlet lidt op på en slags fordansket FT efter den nye bekendtgørelse, men hele initiativet hang stortset på 7,5J og 4,5mm man skyllede derfor de mange privatejede våben direkte i lokummet allerede fra start.
Det mudrede så lidt frem og tilbage og nu er det vist dødt som initiativ.

Hvis man vil den vej tror jeg man skal opsøge de rigtige FT standarder og så arbejde udfra dem som diciplin, derfra og frem er der jo plads til meget mere og dermed også en langt bredere interesse end bare at låne et foreningsvåben og skyde en kastreret udgave af FT de få gange om året der kan samles mere end 4 skytter.

En del af problemstillingen har nok være at der har været kræfter i foreningerne der reelt helst så at privat luftskydning blev forbudt, blandt andet for at få medlemmer, men også i høj grad fordi en eller anden indre svinehund bare ikke kunne tåle at vi andre havde det sjovere med det vi skød på. Da så der kom love valgte man i tråd med sin hidtidige opførsel, at selvstramme til foreningernes egne 7,5j. Hvilket vi der egentligt hele tiden har villet en luftskytte forening, bare med flere kalibrer og bredde, måske ikke blev så imponerede af.
Det er altså ikke helt rigtigt dether.

Det var FT efter internationale regler, og deraf med en grænse for mundingsenergien på 16 joule.
Disciplinen er godkendt af skytteunionen, så der er mulighed for at få 4.5 på banegodkendelserne om man vil i de foreninger der er medlemmer af unionen. 5.5 er heller ikke et problem, jeg bad bare om det da vi var igennem godkendelsen på banen for et par år siden, og så var det på plads.
Der er ingen energigrænser indføjet i den forbindelse.

De 7.5 joule, blev opsat som en klasse for sigselv med med kortere afstande ud til målene, for at tilgodese muligheden for at bruge de foreningsvåben der eksisterer og for at skytter med sådanne våben kunne deltage på lige vilkår.
Det samme gør man i tyskland f.eks.

Jeg prøvede, da vi afholdt et par events, at forklare en af vore kvindelige skytter om mekanikken i afstandsmålingen og korrektionen for afstande ud til målene- men det eneste der skete var at hun så helt forkert ud og blev ved med at gentage "terrænskydning" - jeg har nok ikke været god nok til at forklare :mrgreen:

Vi havde en smule interesse, og stor begejstring blandt de der deltog.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Brugeravatar
Fredericianer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 26. sep 2007, 02:50
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 112 times
Been thanked: 49 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Fredericianer » 18. aug 2018, 08:02

Jeg havde en klub der var interesseret, og var ved at søge efter knock down targets til brug der. I denne forbindelse vil jeg have at de kunne klare mere end 16J, så folk kunne bruge de geværer som de havde i forvejen til at starte med.

Jeg fik en vred besked hvor jeg blev anklaget for at forsøge at sabotere arbejdet omkring FT disciplinen i Danmark.

Der sket derfor ikke mere med FT ideen fra min side.
Never confuse verbosity with veracity.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Sort » 18. aug 2018, 14:11

Niels skrev:
18. aug 2018, 07:48
Det er altså ikke helt rigtigt dether.

Det var FT efter internationale regler, og deraf med en grænse for mundingsenergien på 16 joule.
Disciplinen er godkendt af skytteunionen, så der er mulighed for at få 4.5 på banegodkendelserne om man vil i de foreninger der er medlemmer af unionen. 5.5 er heller ikke et problem, jeg bad bare om det da vi var igennem godkendelsen på banen for et par år siden, og så var det på plads.
Der er ingen energigrænser indføjet i den forbindelse.

De 7.5 joule, blev opsat som en klasse for sigselv med med kortere afstande ud til målene, for at tilgodese muligheden for at bruge de foreningsvåben der eksisterer og for at skytter med sådanne våben kunne deltage på lige vilkår.
Det samme gør man i tyskland f.eks.

Jeg prøvede, da vi afholdt et par events, at forklare en af vore kvindelige skytter om mekanikken i afstandsmålingen og korrektionen for afstande ud til målene- men det eneste der skete var at hun så helt forkert ud og blev ved med at gentage "terrænskydning" - jeg har nok ikke været god nok til at forklare :mrgreen:

Vi havde en smule interesse, og stor begejstring blandt de der deltog.
Det jeg så annonceret herinde lagde meget klart op til at vi kunne lade egne våben blive hjemme, da de ikke opfyldte kravene (som var 7,5j og 4,5mm) Der kom vist bagefter noget andet som jeg så ikke så mere til og nok er det du taler om.

Det ville jo være fint hvis det kunne komme op at stå, min aktivitet tog lidt et dyk her for et lille år siden, så noget kan jeg jo nok have overset. Men det oprindelige initiativ lige kort efter bekendtgørelsen var sådan noget "sådan får vi bugt med det her plinkeri" agtigt pjatværk.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af BentxBetjent » 18. aug 2018, 18:23

Kravet har fra starten været .177 og 16J (12FPE)
direkte hentet fra de internationale regler fra WFTF. Ikke at forveksle med What The Fuck... :giggle:

http://www.world-field-target-federation.com/Rules
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Slettes3 » 19. aug 2018, 11:02

Lige så snart man begynder med at skulle involvere foreninger, myndigheder og-rend-mig-et-vist-sted med tilladelser til dit&%dat med skydevåben ender der altid med at der er nogle der kun ser på begrænsninger. Dette har ikke bare noget alene med skydevåben at gøre, det er også med andre hobbies også bilræs, dronoflyvning, modelfly osv. Danmark er ikke landet til at udfolde sig i uden at der går myndighedsidioti eller foreningskommunisme i initiativet.

Hvis man virkelig som her dyrke FT skydning med luftgevær uden begrænsninger på den ene eller anden måden skal man finde en ejendom med noget jord til for en billig penge og købe den. 1mill på et realkredit lån koster ikke ret meget i disse tider. Man kan købe jorden som investering/pension opsparing og sælge senere i livet. Her kan man skide SKV regler, foreninger og myndigheder et langt stykke og plaffe løs. Nobody cares!. Har man ikke råd til at købe en ejendom alene kunne man slå sig sammen med 1-2 andre på et kontraktforhold med fælles hæftelse og forpligtelse.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Timber » 19. aug 2018, 11:12

Rigbymauser skrev:
19. aug 2018, 11:02
Lige så snart man begynder med at skulle involvere foreninger, myndigheder og-rend-mig-et-vist-sted med tilladelser til dit&%dat med skydevåben ender der altid med at der er nogle der kun ser på begrænsninger. Dette har ikke bare noget alene med skydevåben at gøre, det er også med andre hobbies også bilræs, dronoflyvning, modelfly osv. Danmark er ikke landet til at udfolde sig i uden at der går myndighedsidioti eller foreningskommunisme i initiativet.

Hvis man virkelig som her dyrke FT skydning med luftgevær uden begrænsninger på den ene eller anden måden skal man finde en ejendom med noget jord til for en billig penge og købe den. 1mill på et realkredit lån koster ikke ret meget i disse tider. Man kan købe jorden som investering/pension opsparing og sælge senere i livet. Her kan man skide SKV regler, foreninger og myndigheder et langt stykke og plaffe løs. Nobody cares!. Har man ikke råd til at købe en ejendom alene kunne man slå sig sammen med 1-2 andre på et kontraktforhold med fælles hæftelse og forpligtelse.
Altså en slags "bøssekollektiv"? :oops: :neutral:

Undskyld..... :offtopic:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Slettes3 » 19. aug 2018, 11:25

:rolf: :giggle:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af C-X » 19. aug 2018, 11:57

Der kan sagtens være flere bøsser i samme skab, men det er vigtigt at piberne ikke gnubber op ad hinanden :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
ARD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 333
Tilmeldt: 22. sep 2008, 18:52
Geografisk sted: København
Been thanked: 21 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af ARD » 20. aug 2018, 00:06

Rigbymauser skrev:
19. aug 2018, 11:02
Lige så snart man begynder med at skulle involvere foreninger, myndigheder og-rend-mig-et-vist-sted med tilladelser til dit&%dat med skydevåben ender der altid med at der er nogle der kun ser på begrænsninger. Dette har ikke bare noget alene med skydevåben at gøre, det er også med andre hobbies også bilræs, dronoflyvning, modelfly osv. Danmark er ikke landet til at udfolde sig i uden at der går myndighedsidioti eller foreningskommunisme i initiativet.

Hvis man virkelig som her dyrke FT skydning med luftgevær uden begrænsninger på den ene eller anden måden skal man finde en ejendom med noget jord til for en billig penge og købe den. 1mill på et realkredit lån koster ikke ret meget i disse tider. Man kan købe jorden som investering/pension opsparing og sælge senere i livet. Her kan man skide SKV regler, foreninger og myndigheder et langt stykke og plaffe løs. Nobody cares!. Har man ikke råd til at købe en ejendom alene kunne man slå sig sammen med 1-2 andre på et kontraktforhold med fælles hæftelse og forpligtelse.
Så vidt jeg ved er det kun tilladt at skyde 5 gange om året på sådan en grund. Forinden skal man have sendt breve til politiet og naboerne om at der bliver skudt på den dato. Det gælder selvfølgeligt for alt andet end 4.5mm luft.

Hvis der nu var flere grunde i "bøssekollektivet" så er der mulighed for at skyde flere dage, der er vist nok krav til at grunden skal være mindst 1 hektar..

Mvh. Alex

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Flugteren » 20. aug 2018, 00:50

ARD skrev:
20. aug 2018, 00:06
Så vidt jeg ved er det kun tilladt at skyde 5 gange om året på sådan en grund. Forinden skal man have sendt breve til politiet og naboerne om at der bliver skudt på den dato. Det gælder selvfølgeligt for alt andet end 4.5mm luft.

Hvis der nu var flere grunde i "bøssekollektivet" så er der mulighed for at skyde flere dage, der er vist nok krav til at grunden skal være mindst 1 hektar..

Mvh. Alex
Man skal hverken melde til Politiet eller til naboerne, hvis man skyder sin riffel ind på privat grund, sålænge sikkerheden er i orden.

Det er selvfølgelig god stil at sige til naboen, at der bliver skudt på det og det tidspunkt, men det er langt fra et krav.

Der er heller ikke krav til areal på det områder, du indskyder på. Kan skydningen foretages forsvarligt uden store gener for naboer/offentligheden, så må du såmænd skyde uden nogen problemer.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Sort » 20. aug 2018, 19:40

Flugteren skrev:
20. aug 2018, 00:50
Man skal hverken melde til Politiet eller til naboerne, hvis man skyder sin riffel ind på privat grund, sålænge sikkerheden er i orden.

Det er selvfølgelig god stil at sige til naboen, at der bliver skudt på det og det tidspunkt, men det er langt fra et krav.

Der er heller ikke krav til areal på det områder, du indskyder på. Kan skydningen foretages forsvarligt uden store gener for naboer/offentligheden, så må du såmænd skyde uden nogen problemer.
De fem gange årligt er iøvrigt et miljøhensyn (støj) og da det jo ikke larmer alverden at skyde med luftgevær, får myndighederne svært ved at gøre indvendinger, i hvert fald med konsekvenser.

Hvis der stod 10 mand og buldrede løs med riffel og haglbøsse et par gange om ugen inde hos naboen, tror jeg jeg ville overveje en støjklage. På den anden side kunne jeg se det sjove i at begynde at køre motorcross som svar på en støjklage over PCP'en. Derfra og frem er det nok kun et spørgsmål om tid før jeg bliver bedt om at begynde at skyde igen.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Besvar