Diana 350 magnum premium 4,5

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Happy » 23. jan 2018, 22:46

Wow !!! :fun: Jeg havde aldrig troet, at jeg skulle komme til, at sige "ret meget" pænt om et luft-gevær med knæk-løb (jeg har dog tidligere også haft særdeles positive oplevelser - med lav-pris geværet Hatsan striker 1000s), men jeg må godt nok sige, at mit første-hånds-indtryk af min ny-indkøbte Diana 350 magnum premium t6 (3299,- Gunpit) er mere end almindeligt positivt, her efter de første skud - særdeles behagelig vægt og balance - formidabel-skudkraft - formidabel præcision (ellers udemærkede Weihrauch HW 90 og 98 virker - efter min rent personlige mening - nærmest både lidt tunge og klodsede i en sammenligning). Jeg vender tilbage med mine endelige indtryk vedr. Diana 350 magnum premium, når at jeg har fået afgivet et par tusind skud mere, men første-hånds-indtrykket er som nævt - Særdeles Godt ! :beback:
Senest rettet af Happy 23. jan 2018, 23:41, rettet i alt 3 gange.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Raptor357 » 23. jan 2018, 22:55

Jeg kan ikke se billederne
:photo:
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Til Raptor 357

Indlæg af Happy » 23. jan 2018, 23:02

Raptor 357 Du kan se billeder på bla "Gunpit`s" hjemmeside :biggrin: Jeg hæfter mig Personligt mere ved et våbnets specifike skyde-egenskaber end ved det`s udseende... men Diana 350 Magnum premium er faktisk et rigtigt elegant gevær visuelt :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Airsmith » 24. jan 2018, 22:47

Jeg har en 350 Superior lettere tunet som jeg ikke kan nænne at pille mere ved, og en 350 Classic Professional Compact som jeg eksperimenterer meget med. Classicen har jeg prøvet at bygge om til det samme som en 460 er mht stempelvægt og fjeder. Stemlet på 460 er meget lettere end på 350 og fjederen i 460 er mindre (samme som i 31/34) og 460 yder næsten det samme som 350. Jeg arbejder på en artikel om det.

vh airsmith
Senest rettet af Airsmith 25. jan 2018, 01:38, rettet i alt 1 gang.
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Happy » 25. jan 2018, 00:04

Airsmith skrev:Jeg har en 350 Superior lettere tunet som jeg ikke kan nænne at pille mere ved, og en 350 Classic Professional Compact som jeg eksperimenterer meget med. Classicen har jeg prøvet at bygge om til det samme som en 460 er mht stempelvægt og fjeder. Jeg arbejder på en artikel om det.

vh airsmith
Hej Airsmidt :smile: Den artikel vil jeg glæde mig til, at læse ! Mvh Happy (jeg har også en 52èr med den helt gamle aftrækker - overvejer, at købe en 48 med t6 aftrækker - for den aftrækker - er da bare noget som dur/er virkelig god efter min personlige mening !)
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Airsmith » 25. jan 2018, 01:29

Happy skrev:Hej Airsmidt :smile: Den artikel vil jeg glæde mig til, at læse ! Mvh Happy (jeg har også en 52èr med den helt gamle aftrækker - overvejer, at købe en 48 med t6 aftrækker - for den aftrækker - er da bare noget som dur/er virkelig god efter min personlige mening !)
Hvis du er tilfreds med T06 aftrækkeren som den er, så lad være med at skrue på den, men noter hvordan skruekærvene står så du nemt kan få den tilbage i udgangs position i fald den går ud af justering, det kan ske.
På Superior har jeg ikke justeret eller lavet noget ved aftrækket det er ok.
På Classic har jeg tunet lidt. Mit T06 aftrækstun er indtil videre kun justering af en fjeder (jeg kalder den hjælpefjeder fordi den hjælper aftrækket i gang) og udskiftning af returfjederen til en svagere. Begge for at få mere føling med et let justeret trykpunkt. Man kunne gå videre med polering og optimere justeringen af trykpunktet i det den forreste skrue drejes en anelse ud for at gøre trykpunktet tydeligere om nødvendig.
Mht din 52 T01? Den kan også let tunes med polering, og udskiftning af den fjeder som kun har til opgave at holde aftrækkeren fremad med en svagere, især udskiftning af denne fjeder kan give bedre føling med et let trykpunkt. Man kan også købe T06 ombygningssæt til de gamle modeller. Jeg har tunet nogle T05 aftræk m. polering og udskiftning af returfjeder, så de faktisk også ret gode. Det samme må kunne lade sig gøre på T01.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Happy » 29. jan 2018, 23:52

Airsmith skrev:
Happy skrev:Hej Airsmidt :smile: Den artikel vil jeg glæde mig til, at læse ! Mvh Happy (jeg har også en 52èr med den helt gamle aftrækker - overvejer, at købe en 48 med t6 aftrækker - for den aftrækker - er da bare noget som dur/er virkelig god efter min personlige mening !)
Hvis du er tilfreds med T06 aftrækkeren som den er, så lad være med at skrue på den, men noter hvordan skruekærvene står så du nemt kan få den tilbage i udgangs position i fald den går ud af justering, det kan ske.
På Superior har jeg ikke justeret eller lavet noget ved aftrækket det er ok.
På Classic har jeg tunet lidt. Mit T06 aftrækstun er indtil videre kun justering af en fjeder (jeg kalder den hjælpefjeder fordi den hjælper aftrækket i gang) og udskiftning af returfjederen til en svagere. Begge for at få mere føling med et let justeret trykpunkt. Man kunne gå videre med polering og optimere justeringen af trykpunktet i det den forreste skrue drejes en anelse ud for at gøre trykpunktet tydeligere om nødvendig.
Mht din 52 T01? Den kan også let tunes med polering, og udskiftning af den fjeder som kun har til opgave at holde aftrækkeren fremad med en svagere, især udskiftning af denne fjeder kan give bedre føling med et let trykpunkt. Man kan også købe T06 ombygningssæt til de gamle modeller. Jeg har tunet nogle T05 aftræk m. polering og udskiftning af returfjeder, så de faktisk også ret gode. Det samme må kunne lade sig gøre på T01.

vh airsmith
Hej igen Airsmith :smile: og Mange tak - for dine tips og indsigt ! Jeg har lige lavet en test-skydning (første lidt mere omfattende prøveskydning af min 350èr, anvendt medio-vægt-hagl 4.5/177 (HN - Silver-point 0´75 g/+11geains - medio-vægt-hagl pga. den relativt høje skudstyrke på 350èren),(hvilke hagl er dine favorit til modellen ?). På 15 m - med de faste sigte-midler (ca 100 skud) med brug af en støtte-pude kan man faktisk lave hul i hul skud jævnligt og uden større problemer - og det er overhovedet ikke noget problem, at holde skudene indenfor en 2-kr størrelse uden pude-støtte, med lidt øvelse/tilvænning til den eksisterende medio-rekyl bliver hul i hul skud såmænd nok reglen også på lidt større afstande (20-25 m) på med de faste sigt-midler). Personligt foretrækker jeg på luftvåben, at anvende de faste sigte-midler (personligt - "regner" jeg ikke rigtigt luft-våben - uden faste-sigte-midler - andre har lov til, at mene noget andet !),(jeg mener personligt, at kikkert på luftvåben, som de i Danmark almen tilladte, er lidt "over-kill" og "gejl" pga. relevant skud-afstand, vind-følsomhed og kugle-vægt . Men jeg respektere fuldt ud andres ret til en anden holdning !). Mvh Happy :beback:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Airsmith » 30. jan 2018, 23:55

Classic JSB Heavy 4,52 .JPG
Classic JSB Heavy 4,52 .JPG (152.32 KiB) Vist 14173 gange
Superior Baracuda Hunter .JPG
Superior Baracuda Hunter .JPG (148.91 KiB) Vist 14173 gange
Happy skrev:(hvilke hagl er dine favorit til modellen ?). På 15 m -
I starten kunne jeg slet ikke komme i nærheden af de grupper som du laver. Jeg tror det skyldes forskellen i vores skyde stilling. Jeg sidder ned med skydestok, og i starten lod jeg bare gummikolben røre ved min skulder. Så fik jeg Classic modellen med hård bagkappe, og hvis den ikke holdes rigtig så slår den den som en krudt riffel, derved fandt jeg ud af at kolben på 350 skal holdes med kind og skulder- det gør man typisk når man står op. Nu kan jeg lave 2kr grupper på 15m.

Jeg har købt et prototype skæfte fra Diana fabrikken i sort laminat, der kun lavet det ene eksemplar, de har brugt det som eksempel. Det sætter jeg nok på Classic`en

vh airsmith
Vedhæftede filer
350 skæfte sort laminat 1 .jpg
350 skæfte sort laminat 1 .jpg (83.82 KiB) Vist 14169 gange
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Happy » 31. jan 2018, 02:54

Airsmith skrev:Classic JSB Heavy 4,52 .JPGSuperior Baracuda Hunter .JPG
Happy skrev:(hvilke hagl er dine favorit til modellen ?). På 15 m -
I starten kunne jeg slet ikke komme i nærheden af de grupper som du laver. Jeg tror det skyldes forskellen i vores skyde stilling. Jeg sidder ned med skydestok, og i starten lod jeg bare gummikolben røre ved min skulder. Så fik jeg Classic modellen med hård bagkappe, og hvis den ikke holdes rigtig så slår den den som en krudt riffel, derved fandt jeg ud af at kolben på 350 skal holdes med kind og skulder- det gør man typisk når man står op. Nu kan jeg lave 2kr grupper på 15m.

Jeg har købt et prototype skæfte fra Diana fabrikken i sort laminat, der kun lavet det ene eksemplar, de har brugt det som eksempel. Det sætter jeg nok på Classic`en

vh airsmith
Hej Airsmith :smile: Hold da lige op - at det er flot - det sorte laminat-skæfte !!! (det synes jeg nu også, at 350-superioreren´s skæfte er - Rigtig Pænt !). Vedr grupper - så er jeg vant til, at håndtere rekylen fra en Hatsan 155 Torpedo - hvad at der nok hjælper en del - den sparker - betragteligt - hårdere end Diana 350 og har en klart - dårligere - balance (men jeg hygger mig gevaldigt over og med dette gevær). Med de - rigtige - hagl (jeg har specielt gode erfaringer med - besynderligt nok PCP-haglet - HN Pile-Driver 1,3 gram/21 grains og det kobber-belagte HN Rabbit magnum power hagl 1,04 gram/+16 grains). Med dem kan man med Hatsan 155 Torpedo på 15 m laver noget som ligner store 5 kr (de gamle) grupper - med de faste sigte-midler - ret konstant. Skyde-stillingen har - helt sikkert - noget at sige, og når at jeg står og skyder uden pude - med Diana 350, så er albuerne jo altså stadig i/på bordet og jeg støtter på dem. Tak for de flotte billeder af de - FINE - grupper og af den i Sær-Klasse - FLOTTE - laminat-kolbe (sådan noget - PC-billeder - ligger uden for mine evner - jeg ejer Ikke hverken PC eller fjernsyn og lignende elektroniske ting - hvorfor, at der også kan gå lidt, imellem at jeg er på nettet !). Mvh Happy :smile: (anvendte hagl HN barracuda hunter og JSB heavy - er noteret - og tak for disse oplysninger ! kender dem godt - bruger selv HN barracuda hunter - en del - JSBèrne - har aldrig rigtigt fungeret særlig godt, for mig personligt og det samme gælde iøvrigt bla. gamo`s tunge Energy og buffalo). Jeg har bevidst - nærmest altid - et mindre "bjerg" af forskellige hagl-typer på lager - netop for, at kunne teste flest mulige forskellige muligheder.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Airsmith » 31. jan 2018, 18:50

Happy skrev:Vedr grupper - så er jeg vant til, at håndtere rekylen fra en Hatsan 155 Torpedo - hvad at der nok hjælper en del - den sparker - betragteligt -
”Overdrivelse fremmer forståelsen”- hedder det, og der noget om det. Jeg fandt ud af at holde geværet på en bedre måde, fordi en hård bagkappe giver mere tilbagemelding.

Mht. hagl test/sammenligning er det vigtig at skyde ca.20 skud med det nye hagl, for at løbet kan tilpasse sig det nye hagl inden det begynder at lave pålidelige grupper. Her billeder som viser JSB EXACT i 3 forskellige størrelser, og skudt 3x10 med hver. Læg mærke til hvordan grupperne ændres fra omkring det 20. skud med dette gevær/pibe, især 4,50, og 4,52. Jeg har skudt med en Mod. 34.

PS Happy, hvor er din 350 lavet? i Rastatt? eller Ense? Det står på æsken.

vh airsmith
Vedhæftede filer
120817 JSB 4,50 34T05 .JPG
120817 JSB 4,50 34T05 .JPG (63.86 KiB) Vist 14096 gange
120817 JSB 4,52  34 T05.JPG
120817 JSB 4,52 34 T05.JPG (56.21 KiB) Vist 14096 gange
120817 JSB 4,53 34 T05 .JPG
120817 JSB 4,53 34 T05 .JPG (56.68 KiB) Vist 14096 gange
Senest rettet af Airsmith 2. feb 2018, 19:22, rettet i alt 2 gange.
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Fanastril
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 30. jan 2013, 17:59
Interesser: plinking
Geografisk sted: Øresund
Has thanked: 16 times
Been thanked: 21 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Fanastril » 31. jan 2018, 21:53

Er der nogen forklaring på, at forskellen mellem JSB 4.50 og 4.52 skulle behøve indskydning før løbet er til gode grupper? Det lyder ikke som habil fysik eller kemi i mine ører.

Men en blindtest vil måske afgøre det? Fire grupper af 30, hvor de to er blandede og to er enten .50 eller .52.

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Airsmith » 1. feb 2018, 00:52

Fanastril skrev:Er der nogen forklaring på, at forskellen mellem JSB 4.50 og 4.52 skulle behøve indskydning før løbet er til gode grupper? Det lyder ikke som habil fysik eller kemi i mine ører.
Jeg kan ikke give nogen forklaring på det.
Jeg kan kun konstatere det.
Jeg bliver nødt til at forholde mig til det som skytte.
Fanastril skrev:Men en blindtest vil måske afgøre det? Fire grupper af 30, hvor de to er blandede og to er enten .50 eller .52.
Probieren geht uber studieren (tysk ordsprog) og det må du selv oversætte til noget som du forstår :fun: :fun: .

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Happy » 7. feb 2018, 22:54

Airsmith skrev:
Happy skrev:Vedr grupper - så er jeg vant til, at håndtere rekylen fra en Hatsan 155 Torpedo - hvad at der nok hjælper en del - den sparker - betragteligt -
”Overdrivelse fremmer forståelsen”- hedder det, og der noget om det. Jeg fandt ud af at holde geværet på en bedre måde, fordi en hård bagkappe giver mere tilbagemelding.

Mht. hagl test/sammenligning er det vigtig at skyde ca.20 skud med det nye hagl, for at løbet kan tilpasse sig det nye hagl inden det begynder at lave pålidelige grupper. Her billeder som viser JSB EXACT i 3 forskellige størrelser, og skudt 3x10 med hver. Læg mærke til hvordan grupperne ændres fra omkring det 20. skud med dette gevær/pibe, især 4,50, og 4,52. Jeg har skudt med en Mod. 34.

PS Happy, hvor er din 350 lavet? i Rastatt? eller Ense? Det står på æsken.

vh airsmith
Hej igen Airsmith :smile: Hvis, at jeg har set rigtigt så er min 350 lavet i ense. Mvh Happpy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Happy » 7. feb 2018, 23:02

Airsmith skrev:
Happy skrev:Vedr grupper - så er jeg vant til, at håndtere rekylen fra en Hatsan 155 Torpedo - hvad at der nok hjælper en del - den sparker - betragteligt -
”Overdrivelse fremmer forståelsen”- hedder det, og der noget om det. Jeg fandt ud af at holde geværet på en bedre måde, fordi en hård bagkappe giver mere tilbagemelding.

Mht. hagl test/sammenligning er det vigtig at skyde ca.20 skud med det nye hagl, for at løbet kan tilpasse sig det nye hagl inden det begynder at lave pålidelige grupper. Her billeder som viser JSB EXACT i 3 forskellige størrelser, og skudt 3x10 med hver. Læg mærke til hvordan grupperne ændres fra omkring det 20. skud med dette gevær/pibe, især 4,50, og 4,52. Jeg har skudt med en Mod. 34.

PS Happy, hvor er din 350 lavet? i Rastatt? eller Ense? Det står på æsken.

vh airsmith
Hej Airsmith. Omkring det her med skud-forbedringen omkring skud nr 20 efter hagl-skifte - det ser ret tydeligt ud som om at der sker - et elller andet. Så det må - også lige - komme på prøve en gang ved lejlighed. Om det er løbet - eller skytten psykologisk - som lige skal tilpasse sig - de nye hagl - dette skal jeg ikke kunne sige på stående fod - men at noget sker omkring skud nr 20 der dette viser billederne jo ret tydeligt. Mvh Happy :smile: Iøvrigt så bliver jeg mere og mere positivt overrasket og hvor god 350èren er skydningsmæssigt - de eneste kritik-punker at jeg umiddelbart er stødt på - er aftrækker-bøjle`s matriale (og ende-kappe ved sikring) - og så selve sikringen (jeg kan langt bedre li sikringen på min gamle Diana 52 t1). Skydnings-mæssigt (vægt, balance, komfort og præcision) er 350 absolut noget af det bedste (hvis ikke - det bedste !), at jeg har til dato har oplevet - i magnum-fjeder-klassen ! Den er langt mere skyde venlig - end mange af de under-lever`s, at jeg har prøvet (hvad at der er kommet noget bag på mig !). Jeg overvejer alvorligt - også - at købe en Diana 34.... Altså - en knæk-løbet Diana - mere (havde jeg aldrig troet) men nu husker jeg igen hvorfor, at jeg i sin tid var så glad for min gamle Diana 27 (Diana er bare generelt gode - og har kun lavet meget få fejl-skud !).
Senest rettet af Happy 7. feb 2018, 23:25, rettet i alt 2 gange.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Happy » 7. feb 2018, 23:09

Fanastril skrev:Er der nogen forklaring på, at forskellen mellem JSB 4.50 og 4.52 skulle behøve indskydning før løbet er til gode grupper? Det lyder ikke som habil fysik eller kemi i mine ører.

Men en blindtest vil måske afgøre det? Fire grupper af 30, hvor de to er blandede og to er enten .50 eller .52.
Hej Fanastril :smile: Man kunne også prøve, at rense løbet ved hagl-skifte.... som jeg lige tænker er der flere måder at teste - for fænomenet - der som, at jeg umiddelbart ser på det, både kan skyldes - simpel Fysik eller Psykologi..... Mvh Happy - Dette må også teste`s en gang ved lejlihed !
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Airsmith » 8. feb 2018, 00:02

Jeg er også mest til knækløb, det har nok noget at gøre med ens barndom (Diana 23) og opvækst (Diana 35) at gøre.
Mht til antal skud v. hagl skift, vil jeg ikke påstå at det er ens antal skud for alle løb, det skal man selv teste om det er 10-15-20-eller? skud.
Jeg har også prøvet at rense løbet v. hagl skifte, men der skal alligevel nogle skud til inden det nye hagl laver pålidelige grupper. Jeg skyder bare X antal skud med det nye hagl indtil jeg synes det begynder at lave ok grupper.
Første gang jeg læste om det var her i forummet, mener det var JRexA der beskrev det, og kunne ikke tro det, men afprøvede det, og der noget om det. Det er ikke noget jeg har opfundet, og jeg ved hæfter 2 billeder med grupper fra min 460 hvor jeg uden at rense løb har skiftet til JSB og skudt nogle grupper alle med JSB Heavy 4,52. Husker ikke rækkefølgen, mener jeg har indskudt/skruet på kikkerten. Husker kun første og sidste gruppe. Mht plastmateriale på bagkappen og aftrækkerbøjle, er det for ikke at give geværet håndsved v. afsikring, så der ikke kan opstå rust pletter v. berøring. Samme gælder aftrækker og sikringen i eloxideret letmetal. Jeg har også nogle skønne 31/34/35/36/40/340/AM03 osv. til lettere skydning.

vh airsmith
Vedhæftede filer
460 alle grupper.JPG
460 alle grupper.JPG (143.89 KiB) Vist 13913 gange
460 første- sidste gruppe .JPG
460 første- sidste gruppe .JPG (151.55 KiB) Vist 13913 gange
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Happy » 8. feb 2018, 01:33

Airsmith skrev:Jeg er også mest til knækløb, det har nok noget at gøre med ens barndom (Diana 23) og opvækst (Diana 35) at gøre.
Mht til antal skud v. hagl skift, vil jeg ikke påstå at det er ens antal skud for alle løb, det skal man selv teste om det er 10-15-20-eller? skud.
Jeg har også prøvet at rense løbet v. hagl skifte, men der skal alligevel nogle skud til inden det nye hagl laver pålidelige grupper. Jeg skyder bare X antal skud med det nye hagl indtil jeg synes det begynder at lave ok grupper.
Første gang jeg læste om det var her i forummet, mener det var JRexA der beskrev det, og kunne ikke tro det, men afprøvede det, og der noget om det. Det er ikke noget jeg har opfundet, og jeg ved hæfter 2 billeder med grupper fra min 460 hvor jeg uden at rense løb har skiftet til JSB og skudt nogle grupper alle med JSB Heavy 4,52. Husker ikke rækkefølgen, mener jeg har indskudt/skruet på kikkerten. Husker kun første og sidste gruppe. Mht plastmateriale på bagkappen og aftrækkerbøjle, er det for ikke at give geværet håndsved v. afsikring, så der ikke kan opstå rust pletter v. berøring. Samme gælder aftrækker og sikringen i eloxideret letmetal. Jeg har også nogle skønne 31/34/35/36/40/340/AM03 osv. til lettere skydning.

vh airsmith
Hej igen-igen :smile: Billederne taler et ret klart sprog - synes jeg ! (men jeg må afprøve det selv engang). Hvad er forskellen iøvrigt på de to produktions-steder af 350 ? (er det noget man skal tage med i betragtning ? ved køb ?). Det giver mening - dette - at du skriver vedr. plast dele, sved og rust - jeg er bare en stor tilhænger af metal :biggrin: det kunne jo da også have været lavet i alu eller messing - måske ? Hvad er din oplevelse af 34 i forhold til feks HW 50 s ? (HW 50 er lige skud-svag nok i min verden - og jeg har hørt om manglende finish/behov for tuning) og hvad er din rent Personlige oplevelse af 34èren - i det hele taget ? (hvilken af - mellem-modellerne - betragter du som bedst og med hvilken evt begrundelse.). Mvh Happy - Havde iøvrigt igår - med HN sniper magnum hagl 14,97 grains/0,97 gram - på kort afstand - eminent gode præcisions-oplevelser, og dette med både min Diana 350 M P (opdagede i øvrigt at alle 3 kolbe-skruer - på denne - skulle spændes lidt - jeg gir dem måske lidt gevind-sikring, på et senere tidspunkt) og så også med min noget grovere Hatsan 155. Jeg Ikke teste med - netop dette - hagl før, men det viser lovende takter - skal blive sjovt, at prøve det på lidt større afstand.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Happy » 8. feb 2018, 01:40

Airsmith skrev:Jeg er også mest til knækløb, det har nok noget at gøre med ens barndom (Diana 23) og opvækst (Diana 35) at gøre.
Mht til antal skud v. hagl skift, vil jeg ikke påstå at det er ens antal skud for alle løb, det skal man selv teste om det er 10-15-20-eller? skud.
Jeg har også prøvet at rense løbet v. hagl skifte, men der skal alligevel nogle skud til inden det nye hagl laver pålidelige grupper. Jeg skyder bare X antal skud med det nye hagl indtil jeg synes det begynder at lave ok grupper.
Første gang jeg læste om det var her i forummet, mener det var JRexA der beskrev det, og kunne ikke tro det, men afprøvede det, og der noget om det. Det er ikke noget jeg har opfundet, og jeg ved hæfter 2 billeder med grupper fra min 460 hvor jeg uden at rense løb har skiftet til JSB og skudt nogle grupper alle med JSB Heavy 4,52. Husker ikke rækkefølgen, mener jeg har indskudt/skruet på kikkerten. Husker kun første og sidste gruppe. Mht plastmateriale på bagkappen og aftrækkerbøjle, er det for ikke at give geværet håndsved v. afsikring, så der ikke kan opstå rust pletter v. berøring. Samme gælder aftrækker og sikringen i eloxideret letmetal. Jeg har også nogle skønne 31/34/35/36/40/340/AM03 osv. til lettere skydning.

vh airsmith
Jeg har flere gange læst om - et problem (svag konstruktion) - på gamle 460 vedr under-leveren/lade-stangen - er dette problem løst på de nyere ? Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Airsmith » 8. feb 2018, 18:17

Happy skrev:Jeg har flere gange læst om - et problem (svag konstruktion) - på gamle 460 vedr under-leveren/lade-stangen - er dette problem løst på de nyere ? Mvh Happy
Ja, det forlængst løst. 460 har standard samme (lille) fjeder som 31,34,36,38,40 og er derfor let at spænde.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Happy » 8. feb 2018, 18:26

Airsmith skrev:
Happy skrev:Jeg har flere gange læst om - et problem (svag konstruktion) - på gamle 460 vedr under-leveren/lade-stangen - er dette problem løst på de nyere ? Mvh Happy
Ja, det forlængst løst. 460 har standard samme (lille) fjeder som 31,34,36,38,40 og er derfor let at spænde.

vh airsmith
Hej Airsmith. Tak for svaret vedr Diana 460 :sniper:. Nogen forskel på produktions-stederne ? (min 350 er som sagt fra Ense) og hvilken af "mellem"-modellerne fra Diana er din personlige favorit ? Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Airsmith » 8. feb 2018, 18:57

Denne kan jeg godt lide at skyde med: https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=64180 den er tilpas lille (40cm løb), let og kompakt. Det er en jeg selv har sammensat af en Mod. 31 Panter Proff. compact og et gammel camo skæfte fra fabrikken. Desværre er camo skæftet for lav til kikkert så jeg har sat det orig. plast skæfte på igen. 40 cm løb produceres ikke mere, men nogle forhandlere har dem stadig på lager. Hvis jeg skulle ha en ny m. lang løb blev det en med N-TEC. Har en 340 N-Tec Classic comp. I denne tråd kan du se nogle grupper jeg har skudt med den: https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=71669

vh airsmith
Senest rettet af Airsmith 8. feb 2018, 19:09, rettet i alt 1 gang.
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Airsmith » 8. feb 2018, 19:04

Happy skrev:Nogen forskel på produktions-stederne ?
Ja de har vistnok lavet om på det forreste ophæng hvor den skrues i skæftet. Skæftet på min nye Ense AM 03 passer ikke på de gamle Rastatt modeller, og det er nok derfor der er en masse nye Rastatt skæfter til salg i øjeblikket på e-Gun.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Happy » 8. feb 2018, 19:17

Airsmith skrev:Denne kan jeg godt lide at skyde med: https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=64180 den er tilpas lille (40cm løb), let og kompakt. Det er en jeg selv har sammensat af en Mod. 31 Panter Proff. compact og et gammel camo skæfte fra fabrikken. Desværre er camo skæftet for lav til kikkert så jeg har sat det orig. plast skæfte på igen. 40 cm løb produceres ikke mere, men nogle forhandlere har dem stadig på lager. Hvis jeg skulle ha en ny m. lang løb blev det en med N-TEC. Har en 340 N-Tec Classic comp. I denne tråd kan du se nogle grupper jeg har skudt med den: https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=71669

vh airsmith
Hej Airsmith :smile: Gas-stempler - er lidt imod min personlige "luftvåben-religion" ligesom PCP, men Flotte grupper ! Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Airsmith » 9. feb 2018, 00:58

Du skal vel ha en med fjeder, metalvisir, og træskæfte? Så er der 34 Premium: https://www.versandhaus-schneider.de/pr ... s_id/16924 og 35 Commemorative i "retro look" https://www.versandhaus-schneider.de/pr ... cts_id/643
vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Diana 350 magnum premium 4,5

Indlæg af Happy » 23. feb 2018, 23:45

Airsmith skrev:Du skal vel ha en med fjeder, metalvisir, og træskæfte? Så er der 34 Premium: https://www.versandhaus-schneider.de/pr ... s_id/16924 og 35 Commemorative i "retro look" https://www.versandhaus-schneider.de/pr ... cts_id/643
vh airsmith
:smile: en 34 premium ved lejlighed - har lige bestilt en HW 50 s og efter dens ankomst - så laver jeg bestillinger på diana 54 og 34 og HW 44 (HW 44 blir nok den sidste PCP at jeg køber - fjeder er mere ægte for mig) i en eller anden rækkefølge - på et eller andet tidspunkt :biggrin: kan jo godt li at have lidt forskelligt
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Besvar